Kratom voor sociale angst

Ik heb door de jaren heen van alles geprobeerd om van me sociale angst af te komen los van therapie en medicatie heb ik micro dosis truffels, cbd olie, en energizers van de smartshop geprobeerd zonder enig resultaat. Ik zoek naar een oppepend middel dat me helpt om met me angst om te gaan , ik heb altijd alchohol gebruik als hulpmiddel , maar ik zoek een alternatief middel dat minder schadelijk is voor de gezondheid. Ik lees dat kratom kan helpen met angstklachten, maar dat zeiden ze ook over truffels, cbd etc, heeft iemand hier ervaring mee en zoja is het realistisch om onder invloed van een normale dosis naar je werk tegaan en 8 uur shifts te werken

• Like
Waarderingen: ljuv

MK-ULTRA

Bewuste gebruiker
Begrijp dat je sociale angst je belemmert, vervelend...

Een middel inzetten om hiermee om te leren gaan is een risico op verslaving. Je gaat op een gegeven moment geloven dat je het middel nodig hebt om onder de mensen te zijn. Kratom schijnt lastig te zijn om vanaf te komen als je eenmaal te ver bent gegaan. Het middel heeft wel de mogelijkheid je angst weg te nemen, (tijdelijk) maar het lijkt mij het meest verstandig te gaan onderzoeken waar je angst vandaan komt. Dan kun je er mee aan de slag.

Naar mezelf kijkend was het gewoon een kwestie van wennen en doorhebben dat je iets voelt, wat mag. Het gevoel toelaten en accepteren. Na verloop zal het waarschijnlijk beter gaan. Afhankelijk van de oorzaak en ernst van je angst heb je misschien hulp nodig. Kan via een ggz therapie, of iets alternatievers. Het laatst ben ik meer voorstander van. Stel dat er een trauma aan de basis ligt kun je bijvoorbeeld somatic experiencing een kans geven.

Wens je in elk geval veel succes!

OtherShore

Badass junkie
los van therapie en medicatie
Welke medicatie slik je dan al of heb je al geslikt?

Werken met kratom op moet geen probleem zijn, maar kratom heeft een vrij korte werkingsduur, waardoor je tijdens je werk wel bij moet nemen. Als je de kratom in capsules stopt of capsules besteld moet dat geen probleem zijn. De beste kratom voor jou is denk ik de groene. Die is opwekkend maar ook ontspannend. Er ontstaat al snel gewenning dus elke dag kratom gebruiken zit er waarschijnlijk niet in.

Is het een goed idee om voor sociale angst kratom te nemen? Nee, dat niet. Kratom is behoorlijk verslavend (het is eigenlijk een opiaat) en je angsten onderdrukken met medicijnen of drugs levert uiteindelijk weinig op.

N3K0

Badass junkie
Doet wonderen! Als je geen geld ervoor hebt, is meditatie een alternatief 😅
Reizen hoeft niet duur te zijn. En als je geen tot weinig sociale activiteiten onderneemt hou je sowieso geld over :lolol:

Azië is redelijk goedkoop reizen. Japan kost me ongveer 3500//4000€ voor 1 maand. Daar kun je in B.v Thailand 3 maanden voor reizen.

Paranoize.

Badass junkie
Kratom werkt hier goed voor je en is ook zeker een middel waar je mee kan werken het geeft zo'n subtief effect dat je het met koffie kan vergelijken maar zelfmedicatie gaat vaak fout

Beter op een gezondere manier aan je angsten werken

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Misschien dat sommigen het fijn vinden. Ik vond kratom (ondanks mijn bijna levenslange sociale angst) naar door dat gevoel van "ik vind het wel best zo". Heb verschillende soorten geprobeerd maar het voelde allemaal als (licht) verdoven van mezelf.

Denk dat je er je echte beter worden mee in de weg zit.

Juist dingen gaan doen waar je een angst voor hebt. Beginnen met kleine dingen en dan steeds grotere uitdagingen. Daag je jezelf daarin echt uit dan ken je jezelf binnen no time niet meer terug en kun je lekker gewoon je leven leiden zonder geleid te worden door die angst. In het begin is het het moeilijkste, maar dan wordt het gauw makkelijker, afhankelijk van de grootte van stappen die je neemt. Kun je op eigen tempo doen.

ljuv

DF-koningin
Heyoooooo - mooiste plekkie van Rotterdam💕
Verhuizen kan daarentegen wel helpen tegen je klachten🤷🏻‍♀️
Zoek je toevlucht in jezelf in plaats van middelen. Dat heb je vast al geprobeerd, maar op een dag lukt het je ook echt. You got this.

Paranoize.

Badass junkie
Heyoooooo - mooiste plekkie van Rotterdam💕
Verhuizen kan daarentegen wel helpen tegen je klachten🤷🏻‍♀️
Zoek je toevlucht in jezelf in plaats van middelen. Dat heb je vast al geprobeerd, maar op een dag lukt het je ook echt. You got this.
Dit vind ik nou een prachtig antwoord juffie 😘🤝

En rotterdamwest is inderdaad de mooiste plek van Rotterdam

Arijan

Newbie
kratom , laat ik beginnen met dat het bij mij zeker hielp tegen "sociale angsten", en best goed ook, zo goed dat zonder kratom vrij gauw niet zo leuk meer werd.
Ik ben vanaf mijn 14 bezig geweest met "verantwoord recreatief gebruik" van met name cannabis, maar van bijna alles wel geproeft en geprobeert. Mijn motto was altijd, "je moet er wel bij kunnen blijven functioneren" , dus niet stoned op je werk, ( tenminste als je ramen lapt of tegels legt ach, maar ik ben verpleegkundige)
Nou inmiddels 55, met pauzes toch wel altijd geblowd, met mate, meestal uit eigen tuin, altijd makkelijk kunnen stoppen.
Toen in een toch wat moeilijkere periode van mijn leven kwam Kratom, met kratom heb ik voor het eerst van mijn leven hulp moeten zoeken, twee x twee weken opgenomen geweest. Een verdiept begrijpen gekregen van het begrip "verslaving" , ik zit aan een hele lage dosering suboxone, dat helpt.
Maar dit typen , over Kratom, geeft een lichamelijke en psych reactie, ongekend, en dan heb ik onlangs gevierd dat ik zes maanden geen kratom heb gebruikt.
Als ik Kratom op vrijdag en zaterdag was gaan gebruiken dan was er niets aan de hand geweest, maar dat kan nooit meer, sterker nog "opioide", het voelt voor mij hetzelfde als tramadol, oxycodon, morfine , ik ben erg gevoelig hiervoor, bij weinig voel ik al veel, en ik vind het lekker, en kan nooit meer daarvan genieten zonder de dag daarna gigantische trek te hebben. Dus Kratom is het enige middel wat mij in een "kliniek" deed belanden, nachten wakker met kriebelende stuipende armen en benen (vreemd genoeg bij de eerste opname, bij de tweede helemaal niets terwijl ik toen nog meer gebruikte)( overigens beide opnames echt leuk gehad, dat was ff anders dan ik mij had voorgesteld) .
Kratom, deed mij over grenzen gaan, ik wil geen details geven, maar het nam alles over, ik heb vrouw en kinderen en hypotheek enzo.
En het helpt he, nooit meer moe, geen last van sociale angsten, en ik kon alles aan op drie uur slaap, maar na een maand of 8 continu gebruik (500 gram was net of net niet genoeg voor twee weken) helpt het niet goed meer, stress werd enorm.
En zonder, het was als een koude mistige als teer aan mij plakkende depressieve hel waar ik mij door moest slepen en eigenlijk wilde ik niet meer leven.
Dus kratom tegen je sociale angst, dat gaat helpen, maar ik raad het af, ik zou het niet doen want hoewel ieder mens anders is, het werkt als opiaat dus je zal ook een opiaat verslaving ontwikkelen als je dit zo gaat doen en geloof me dat is het niet waard.
En als je dan uiteindelijk afgekickt bent, heb je nog steeds je sociale angsten, en waarschijnlijk erger dan voorheen, en je hebt er een verslaving bij, want laat ik voor mijzelf spreken, verslaafd blijf ik voor altijd nu.

Bovenaan