kratom , laat ik beginnen met dat het bij mij zeker hielp tegen "sociale angsten", en best goed ook, zo goed dat zonder kratom vrij gauw niet zo leuk meer werd.
Ik ben vanaf mijn 14 bezig geweest met "verantwoord recreatief gebruik" van met name cannabis, maar van bijna alles wel geproeft en geprobeert. Mijn motto was altijd, "je moet er wel bij kunnen blijven functioneren" , dus niet stoned op je werk, ( tenminste als je ramen lapt of tegels legt ach, maar ik ben verpleegkundige)
Nou inmiddels 55, met pauzes toch wel altijd geblowd, met mate, meestal uit eigen tuin, altijd makkelijk kunnen stoppen.
Toen in een toch wat moeilijkere periode van mijn leven kwam Kratom, met kratom heb ik voor het eerst van mijn leven hulp moeten zoeken, twee x twee weken opgenomen geweest. Een verdiept begrijpen gekregen van het begrip "verslaving" , ik zit aan een hele lage dosering suboxone, dat helpt.
Maar dit typen , over Kratom, geeft een lichamelijke en psych reactie, ongekend, en dan heb ik onlangs gevierd dat ik zes maanden geen kratom heb gebruikt.
Als ik Kratom op vrijdag en zaterdag was gaan gebruiken dan was er niets aan de hand geweest, maar dat kan nooit meer, sterker nog "opioide", het voelt voor mij hetzelfde als tramadol, oxycodon, morfine , ik ben erg gevoelig hiervoor, bij weinig voel ik al veel, en ik vind het lekker, en kan nooit meer daarvan genieten zonder de dag daarna gigantische trek te hebben. Dus Kratom is het enige middel wat mij in een "kliniek" deed belanden, nachten wakker met kriebelende stuipende armen en benen (vreemd genoeg bij de eerste opname, bij de tweede helemaal niets terwijl ik toen nog meer gebruikte)( overigens beide opnames echt leuk gehad, dat was ff anders dan ik mij had voorgesteld) .
Kratom, deed mij over grenzen gaan, ik wil geen details geven, maar het nam alles over, ik heb vrouw en kinderen en hypotheek enzo.
En het helpt he, nooit meer moe, geen last van sociale angsten, en ik kon alles aan op drie uur slaap, maar na een maand of 8 continu gebruik (500 gram was net of net niet genoeg voor twee weken) helpt het niet goed meer, stress werd enorm.
En zonder, het was als een koude mistige als teer aan mij plakkende depressieve hel waar ik mij door moest slepen en eigenlijk wilde ik niet meer leven.
Dus kratom tegen je sociale angst, dat gaat helpen, maar ik raad het af, ik zou het niet doen want hoewel ieder mens anders is, het werkt als opiaat dus je zal ook een opiaat verslaving ontwikkelen als je dit zo gaat doen en geloof me dat is het niet waard.
En als je dan uiteindelijk afgekickt bent, heb je nog steeds je sociale angsten, en waarschijnlijk erger dan voorheen, en je hebt er een verslaving bij, want laat ik voor mijzelf spreken, verslaafd blijf ik voor altijd nu.