Verslaafd aan kratom

_shikantaza

Badass junkie
Vandaag de suboxone verder afgebouwd naar 6 mg, maar ik kreeg (te) heftige ontwenning. Ik probeerde het te verbergen maar het was overduidelijk. Het zweet droop van mijn gezicht, mijn handen trilden en het lukte niet om stil te zetten. In overleg met de arts besloten vandaag weliswaar niet op te hogen, maar morgen een extra dagje op 6 mg te blijven om te stabiliseren. En dan woensdag weer verder met afbouwen. Dat betekent een dag/nacht langer in de kliniek blijven en daar baal ik wel van.
Waarom verbergen in plaats van hulp vragen?

Vanavond voor het eerst naar een NA meeting geweest, er zit er hier eentje op het complex, elke maandagavond. Ik vond het heftig, ik moet het even laten bezinken. Maar ik voelde me wel erg welkom. En ik heb mijn eerste sleutelhanger 🎖🙂
Welcome to the club :wink:

Afgelopen weekend veel bezoek gehad, waaronder mijn eerdergenoemde 'pislinke partner'. Die begint wat bij te draaien en begrip en empathie te tonen. Dat is fijn. En het was heerlijk om de kinderen hier te zien. We hebben buiten op de picknickbank gezeten, aan de rand van het bos en in de zon. Dat maakte een verslavingskliniek een veel minder nare plek dan ze vreesden.
Fijn. Vaak helpt het ook wel als de verslaafde thuis weg is en veilig zit. Dat geeft rust aan de naasten.

Ik ben dankbaar voor deze kans, ik benader alles zo positief mogelijk, ik werk hard en ik heb vertrouwen in een goede afloop. Dat zien ze aan me en dat helpt enorm ❤

Just for today. Morgen een nieuwe dag.
Amen!

Laatst bewerkt:

Mudshake

Experimenterende gebruiker
Waarom verbergen in plaats van hulp vragen?
Goede vraag. Omdat ik al aan mijn dochters had doorgegeven dat ik (waarschijnlijk) eerder naar huis kan en ik het rot vind om te zeggen dat het nu toch weer wat langer duurt. Ik realiseer me dat ik de tijd moet nemen, maar het voelt toch alsof ik ze (opnieuw) teleurstel 😔

Welcome to the club :wink:
Ja jij zei al dat het een fijne club is. Was jij er gister ook 👀?

_shikantaza

Badass junkie
Goede vraag. Omdat ik al aan mijn dochters had doorgegeven dat ik (waarschijnlijk) eerder naar huis kan en ik het rot vind om te zeggen dat het nu toch weer wat langer duurt. Ik realiseer me dat ik de tijd moet nemen, maar het voelt toch alsof ik ze (opnieuw) teleurstel 😔
Neem de tijd. Herstel laar zich niet haasten. Na half werk is het wachten op een terugval, en dan is de teleurstelling een stuk groter dan wanneer jij een tijdje langer in de kliniek zit om je herstel beter op de rit te krijgen.
Ja jij zei al dat het een fijne club is. Was jij er gister ook 👀?
Ik was gister bij NA in het oosten des lands.

Mudshake

Inmiddels de tweede dag zonder suboxone. Ik vond zelf dat het verrassend goed ging zonder kratom, maar pas nu ik ook van de vervangende medicatie af ben, voel ik wat er nog 'onder' zat. Wat ik bedoel is dat ik de afgelopen 1,5 week best lekker ging, maar nu pas besef hoe groot de rol is die de suboxone daarin heeft gespeeld. Mijn lijf doet nu zeer, ik ben ontzettend moe, heel emotioneel en regelmatig ook erg verdrietig en ongerust.

Maandagochtend word ik ontslagen na 15 dagen detox. Dan ben ik een week eerder thuis dan gepland en zit er dus ook een gat van een week voor het vervolgtraject begint (dagbehandeling Spoor6). Ik merk dat er vanuit 'thuis' alweer verwachtingen ontstaan, die ik wel begrijp, maar ik sta nog maar aan het begin. Ik heb het middel dat mij hielp de dag aan te kunnen niet meer tot mijn beschikking, maar ik heb nog niet geleerd hoe het zonder moet? Mijn gezin en familie lijken te denken dat de verslaving nu weg is en dat ik bijna weer de oude ben. Dat is deels mijn eigen schuld, het 'mezelf groot houden' draait alweer op volle toeren.

In die zin maak ik me wel zorgen. Niet zo zeer over een terugval, helemaal niet eigenlijk, maar wel over hoe ik mezelf volgende week overeind ga houden en hoe ik er eind volgende week aan toe ben.

Ik zit deze laatste dagen veel alleen op mijn kamer, heb zoveel mensen zien komen en gaan. Zoals ik me nu voel, trek ik het niet meer om naar al die ellende van nieuwkomers te moeten luisteren. Dat klinkt misschien onaardig, en zo voel ik me soms ook, maar op de momenten dat ik wel op de groep moet zijn doe ik zo vriendelijk mogelijk als lukt. Er zijn op dit moment ook nog maar weinig mensen met wie ik een klik voel, maar dat komt dus ook omdat ik nieuwe mensen niet echt meer een kans geef.

Kan goed zijn dat ik een beetje als een zeur overkom, maar dat komt doordat ik me onzeker voel en uit mijn comfortzone ben. Ik ben vooral echt heel dankbaar voor deze kans. Stap 1 is gezet, nu op naar de volgende stap, maar ... het is gewoon wel een pittig proces.

_shikantaza

Badass junkie
Inmiddels de tweede dag zonder suboxone. Ik vond zelf dat het verrassend goed ging zonder kratom, maar pas nu ik ook van de vervangende medicatie af ben, voel ik wat er nog 'onder' zat. Wat ik bedoel is dat ik de afgelopen 1,5 week best lekker ging, maar nu pas besef hoe groot de rol is die de suboxone daarin heeft gespeeld. Mijn lijf doet nu zeer, ik ben ontzettend moe, heel emotioneel en regelmatig ook erg verdrietig en ongerust.

Maandagochtend word ik ontslagen na 15 dagen detox. Dan ben ik een week eerder thuis dan gepland en zit er dus ook een gat van een week voor het vervolgtraject begint (dagbehandeling Spoor6). Ik merk dat er vanuit 'thuis' alweer verwachtingen ontstaan, die ik wel begrijp, maar ik sta nog maar aan het begin. Ik heb het middel dat mij hielp de dag aan te kunnen niet meer tot mijn beschikking, maar ik heb nog niet geleerd hoe het zonder moet? Mijn gezin en familie lijken te denken dat de verslaving nu weg is en dat ik bijna weer de oude ben. Dat is deels mijn eigen schuld, het 'mezelf groot houden' draait alweer op volle toeren.

In die zin maak ik me wel zorgen. Niet zo zeer over een terugval, helemaal niet eigenlijk, maar wel over hoe ik mezelf volgende week overeind ga houden en hoe ik er eind volgende week aan toe ben.

Ik zit deze laatste dagen veel alleen op mijn kamer, heb zoveel mensen zien komen en gaan. Zoals ik me nu voel, trek ik het niet meer om naar al die ellende van nieuwkomers te moeten luisteren. Dat klinkt misschien onaardig, en zo voel ik me soms ook, maar op de momenten dat ik wel op de groep moet zijn doe ik zo vriendelijk mogelijk als lukt. Er zijn op dit moment ook nog maar weinig mensen met wie ik een klik voel, maar dat komt dus ook omdat ik nieuwe mensen niet echt meer een kans geef.

Kan goed zijn dat ik een beetje als een zeur overkom, maar dat komt doordat ik me onzeker voel en uit mijn comfortzone ben. Ik ben vooral echt heel dankbaar voor deze kans. Stap 1 is gezet, nu op naar de volgende stap, maar ... het is gewoon wel een pittig proces.
Therapie is wel nodig, maar dat komt ook. Je hebt alleen één week te overbruggen. Je kunt naar meetings gaan. Kijk of je de week in ieder geval goed gedoseerd actief kunt zijn. Verveling is meestal niet zo best in vroeg herstel.

Ik heb 'm eerder vandaag al gepost maar ik wilde jou deze video ook nog even mee geven. Ik denk dat je er wel het e.e.a. van zult herkennen als ik een beetje tussen de regels door lees hoe jij in elkaar steekt.

Mudshake

Therapie is wel nodig, maar dat komt ook. Je hebt alleen één week te overbruggen. Je kunt naar meetings gaan. Kijk of je de week in ieder geval goed gedoseerd actief kunt zijn. Verveling is meestal niet zo best in vroeg herstel.

Ik heb 'm eerder vandaag al gepost maar ik wilde jou deze video ook nog even mee geven. Ik denk dat je er wel het e.e.a. van zult herkennen als ik een beetje tussen de regels door lees hoe jij in elkaar steekt.

Bedankt voor je reactie en tip! Een aantal delen van deze video raakt me behoorlijk 😿, dus ik denk dat je een punt hebt. Wel jammer dat ze niet echt vertelt hoe ze dat dan aanpakt, maar dat zal ook wel niet in een paar zinnen te vatten zijn. Ik ga in die tussenweek nog even wat andere videos van haar bekijken.

_shikantaza

Badass junkie
Bedankt voor je reactie en tip! Een aantal delen van deze video raakt me behoorlijk 😿, dus ik denk dat je een punt hebt. Wel jammer dat ze niet echt vertelt hoe ze dat dan aanpakt, maar dat zal ook wel niet in een paar zinnen te vatten zijn. Ik ga in die tussenweek nog even wat andere videos van haar bekijken.
Ze heeft het wel over stappenwerk. Dat is sowieso goed om te gaan doen. En mediteren. Dagelijks.

Mudshake

En weer thuis, de derde dag al. Het is fijn om weer bij de kinderen en beestjes te zijn, maar ik ben ook erg onrustig en somber.

Ik ben 's nachts heel rusteloos, rusteloze benen ook, en daarom slaap ik erg slecht. Ik val pas tegen de ochtend in slaap en het is verleidelijk om dan de hele dag te blijven liggen 😔

Vanmorgen lukte het me om me rond 10.00 uur het bed uit te slepen en ben ik gaan mediteren (nou ja, poging), de hond gaan uitlaten en daarna heb ik zelf nog 3 kwartier op een stevig tempo langs de rivier gelopen. Eerlijk is eerlijk: het hielp wel een beetje.

Ik pieker veel. Over alles wat er is gebeurd, over hoe het zover heeft kunnen komen en of ik ooit weer oke zal zijn met mezelf. @De Zandman reageerde hier eerder: 'Straks ben je weer vrij!'. Dat voelt nog ver weg. Ik ben de afgelopen 1,5 jaar een grens/grenzen overgegaan, en het lukt me niet om terug te keren. Ik voel me niet verbonden met het nu, zit eigenlijk de hele dag in mijn hoofd en nou ja... soms weet ik het gewoon niet meer 💔

Ik mis de mensen van de kliniek, die hadden vaak aan een half woord genoeg. Met een aantal heb ik nog dagelijks contact. Ondanks mijn huidige staat, kijk ik terug op een waardevolle tijd vol mooie mensen en mooie momenten🙏

Op naar de dagbehandeling, die start maandag. Nog vier dagen zien door te komen. Ik hoop dat de therapie etc ook op korte termijn wat verlichting brengt? Heeft iemand daar ervaring mee?

En heeft iemand nog tips tegen dat knagende gevoel in mijn buik/maag? Liefst quick-fix 🤣

En ook: bedankt voor alle fijne reacties die ik op eerdere posts heb gekregen 😍

Nietingebruik

En weer thuis, de derde dag al. Het is fijn om weer bij de kinderen en beestjes te zijn, maar ik ben ook erg onrustig en somber.

Ik ben 's nachts heel rusteloos, rusteloze benen ook, en daarom slaap ik erg slecht. Ik val pas tegen de ochtend in slaap en het is verleidelijk om dan de hele dag te blijven liggen 😔

Vanmorgen lukte het me om me rond 10.00 uur het bed uit te slepen en ben ik gaan mediteren (nou ja, poging), de hond gaan uitlaten en daarna heb ik zelf nog 3 kwartier op een stevig tempo langs de rivier gelopen. Eerlijk is eerlijk: het hielp wel een beetje.

Ik pieker veel. Over alles wat er is gebeurd, over hoe het zover heeft kunnen komen en of ik ooit weer oke zal zijn met mezelf. @De Zandman reageerde hier eerder: 'Straks ben je weer vrij!'. Dat voelt nog ver weg. Ik ben de afgelopen 1,5 jaar een grens/grenzen overgegaan, en het lukt me niet om terug te keren. Ik voel me niet verbonden met het nu, zit eigenlijk de hele dag in mijn hoofd en nou ja... soms weet ik het gewoon niet meer 💔

Ik mis de mensen van de kliniek, die hadden vaak aan een half woord genoeg. Met een aantal heb ik nog dagelijks contact. Ondanks mijn huidige staat, kijk ik terug op een waardevolle tijd vol mooie mensen en mooie momenten🙏

Op naar de dagbehandeling, die start maandag. Nog vier dagen zien door te komen. Ik hoop dat de therapie etc ook op korte termijn wat verlichting brengt? Heeft iemand daar ervaring mee?

En heeft iemand nog tips tegen dat knagende gevoel in mijn buik/maag? Liefst quick-fix 🤣

En ook: bedankt voor alle fijne reacties die ik op eerdere posts heb gekregen 😍
ik ben heel benieuwd hoe het nu met je gaat.. ik ben ook kratom afhankelijk en ben er nog niet klaar voor om tr stoppen, voornamelijk praktische redenen (alleen, kids, studie en werk) maar dat zou ook geen excuus mogen zijn.. ik heb je dagboek gelezen met tranen in mn ogen. wat ben jij dapper zeg!!!!

Solar

Newbie
Hi Mudshake, ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat. Ik ben een nieuwe hier en via google/kratomverslaving in jouw topic terechtgekomen. Ik wil ook stoppen met mijn forse gebruik en schrik wel een beetje van jouw ervaring hiermee. Supergoed dat je het bent aangegaan! Ik hoop dat het goed met je gaat en zou het fijn vinden iets van je te horen!

Raver

Badass junkie
Veel sterkte! Geen ervaring met Kratom, wel met verslaving en alle ellende die erbij komt kijken zoals familie problemen

JapieVerslaagd

Bewuste gebruiker
Goedenavond lieve mensen.

Zo'n 1,5 jaar geleden kwam kratom in mijn leven. Op zich een mooi middel, maar ik zat in een nare periode toen en ben erin doorgeslagen. Sinds een jaar neem ik het dagelijks en ook nog eens veel te veel. Toen ik een paar maanden geleden wilde stoppen, bleek dat niet zo makkelijk te zijn. Ik vloog echt tegen de muren op.

Ik heb me vervolgens gemeld bij de huisarts en die heeft een hulptraject voor me in gang gezet. Daar ben ik heel dankbaar voor, maar ik vind het tegelijk doodeng. Over twee weken word ik opgenomen voor een detox van 2 tot 3 weken. Aansluitend volgt een dagbehandeling.

Mijn partner is pislink en weigert elke medewerking hieraan (begrijpelijk hoor, hij heeft me namelijk meermaals gewaarschuwd voor kratom). Maar daardoor zijn die opname en behandeling wel echt een beladen onderwerp hier thuis. Gelukkig krijg ik steun van mijn dochters, met name de oudste (20) gaat er tijdens mijn afwezigheid voor zorgen dat de boel thuis door blijft draaien en dat er goed voor mijn jongste (12) en onze beestjes wordt gezorgd. Ik vind het heel erg dat ik ze dit allemaal aandoe, maar ik probeer het positief te zien: mijn herstel komt hen ook ten goede.

Ik heb op DF al even gezocht op Kratom, maar ben nog niet veel info tegengekomen van andere verslaafden en daar ben ik wel heel erg naar op zoek. Ik lees al langer mee op dit forum, heb ook wel eens iets gepost in mijn RC-periode, en het raakt me altijd als ik lees hoeveel steun er hier aan elkaar wordt gegeven <3.

Ik kan ook wel een beetje steun gebruiken om eerlijk te zijn. Zijn er forummers die hun ervaringen en tips met mij willen delen? Ontzettend bedankt alvast.
Nou enige support die ik kan geven is dat de eerste x ben afgekickt door een streptokokken en lag in het ziekenhuis.

Sinds 1 jaar weer verslaafd. Nu geen ziekenhuis dus heb ik taperen geprobeerd. Veel te teveel gedoe dat wegen. Nu de knoop doorgehakt voor een detox. 3 weken is niet zo lang, voor alcohol moest ik 8jaar geleden 3 maanden worden opgenomen.

Dus over paar weken ga ik maar weer. Benzo verslaving afbouwen en dan kratom.

Ik ben wel heel benieuwt of je middelen krijgt die helpen. Ik hoor methadon, suboxone.

Maar mocht je een kliniek hebben waar je ook kan sporten, DOEN. Ook al heb je geen zin. Pas je wel op, dat de problemen van die andere vrouw niet jouw problemen gaan worden?
Het is mooi dat je die vrouw wilt helpen. Maar psychische schade, dat kan je beter aan de leiding overlaten. Ik heb meer dan eens gezien, dat een groepslid de afdelingspsychiater werd, en dat liep niet zo goed af....
Pleasen. Ook een verslaving. Het klinkt raar maar als je je beter gaat voelen ben jijzelf nog vol in herstel en de ander op een ander punt. Je zit daar tijdelijk, zelden hou je vrienden over. Dus steek de tijd zoveel mogelijk in je eigen herstel.

Ik zat een keer in detox, was er 1,5 liter ghb over een hek gegooid en de schuldigen. Waar ik graag mee ging praten. Maar alle hulp en tips waren voor niks. Ze werden volgende dag getest. Zo overduidelijk. Daar zat ik dan. Kut voelen door hun.

Ik ga over een tijdje naar alkmaar 3 weken voor die benzos en kratom en word steeds handiger in detoxen. Lessen geleerd. Goeie is ook stoppen met roken en daar zit ik nu op maand 5. Bij de rokers merkte ik dat mensen gekke verheerlijken van foute herinneringen ophalen.

Je gebruikte veel en mijn tips.

1. Hou beetje afstand. Je hoeft geen open boek te zijn.
2. Doe mee aan alle activiteiten van puzzelen tot fitness of hardlopen
3. Kap met roken.
4. Goed eten.
5.veel water en niet teveel koffie.
6. Accepteer dat 3 weken in principe niets is. Ghb verslaafden soms wel 6 maanden
7. Maak een plan voor erna. Wel meetings geen meetings, dagindeling, maak een taaklijkst en vink ze af. Creëert dopamine. Maar pas op voor de valkuil.. beloningssysteem.

Dit word opname nummer zoveel en ik heb zelfs zin. Het is ten eerste sparen voor mij. 3,5maand was ook gelukt.

Hopelijk heb jij of iemand iets aan. Hopelijk ben ik nu slimmer door het maken van fouten.

Ik kan nog uren doorgaan btw. Clean worden ben ik goed in blijven nog niet.
Dus andersom tips, graag!!!

JapieVerslaagd

Bewuste gebruiker
Veel sterkte! Geen ervaring met Kratom, wel met verslaving en alle ellende die erbij komt kijken zoals familie problemen
Ja kun je wel zeggen. Al is het nicotine het blijft verslaving. Al merk ik wel dat als mijn ouders het door hebben ik direct beken en hulp zoek. Dan ben ik eerlijk. En hoeven zij dat niet te doen.

En aan je naam te zien zijn we op dezelfde manier begonnen.

JapieVerslaagd

Bewuste gebruiker
Hi Mudshake, ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat. Ik ben een nieuwe hier en via google/kratomverslaving in jouw topic terechtgekomen. Ik wil ook stoppen met mijn forse gebruik en schrik wel een beetje van jouw ervaring hiermee. Supergoed dat je het bent aangegaan! Ik hoop dat het goed met je gaat en zou het fijn vinden iets van je te horen!
Hoe gaat het nu met jou?

JapieVerslaagd

Bewuste gebruiker
De laatste spam over kratom. Ik verwijt niemand dat ik er aan begonnen ben. Maar ik hoorde dat je nu extracten voor vapes hebt wat net liquid oxy is. Ik pleit wel voor meer voorlichting

Kordie

DF-koning
De laatste spam over kratom. Ik verwijt niemand dat ik er aan begonnen ben. Maar ik hoorde dat je nu extracten voor vapes hebt wat net liquid oxy is. Ik pleit wel voor meer voorlichting

Kratom koop je via de RC vendors toch?
Wordt dat middel niet verboden vanaf 1 juli?

Betere voorlichting vanuit de RC vendors voor stoffen die niet verboden worden: ben ik het zeker mee eens.
Maar is ook een hardgelach, want volgens mij gaan ze dat nooit doen

JapieVerslaagd

Bewuste gebruiker

Ik schrok ook dat de arts over methadon begon. Maar ik zat op een vergelijkbare dosis. En CT, is insane. Nu word het suboxone. Nooit gedaan en ben bang dat ik vroeger net als met alcohol voor het eerst valium kreeg. Zo lekker dat ik er later verslaafd aan werd. Maar wat je omschrijft lijkt op de bekende PAWS post addiction withdrawal symptoms. Oftewel je word helderder, emotie een zooitje, highs en lows. Mensen onderschatten het.

Kijk maar naar wiet, geestelijk verslavend. Hmmm vast maar toen ik stopte had ik 0 eetlust, depri, slaapproblemen nachtmerries. Met alcohol lukt het wel voor mij, na een jaar ofso gaan die cravings en schommelingen voorbij maar vergeet ze

Betere voorlichting vanuit de RC vendors voor stoffen die niet verboden worden: ben ik het zeker mee eens.
Maar is ook een hardgelach, want volgens mij gaan ze dat nooit doen
Ik mag niet adverteren online maar smart shops verkopen het legaal en goede shops geven goede voorlichting. 1 juli verboden. Nou darkweb blijft nog even denk ik. Zelfde als met 3m. Mooi verboden. Kunnen dealers meer geld vragen. En verbieden is pot verwijt de ketel. Kratom word gebruikt om de afkick verschijnselen van zwaardere opiaten te beperken. En kan het puur natuur ga ik dan daarvoor? Ik zou zeggen op recept. Of tapering met capsules. Daarom was ik verbaast over suboxone. Klinkt als vervanging. Maar weinig kennis.

Ken mensen die met kratom van morfine af zijn gekomen. Die hebben dan ook kratom naweeën. Maar voor hun is het mentaal minder erg dan ct morfine.

JapieVerslaagd

Bewuste gebruiker
Ze heeft het wel over stappenwerk. Dat is sowieso goed om te gaan doen. En mediteren. Dagelijks.
Per persoon absoluut verschillend. Maar misschien zit helemaal fout.

Soms heb ik mushroom meditatie. Dat kan niet elke dag. Maar als het weer kan ben ik een week happy. Zo kwam ik erachter dat ik 0 cravings had naar nicotine. Er klikte iets. Afgebouwd met pleisters. So far so good.

Ps: niet iedereen is geschikt voor psychedelica. Lees je in

JapieVerslaagd

Bewuste gebruiker

Maar is ook een hardgelach, want volgens mij gaan ze dat nooit
Ik denk dat er ook medische voordelen zijn. Dus op recept zou mooi zijn.

JapieVerslaagd

Bewuste gebruiker
Bij een detox helaas wel ja. Kratom is eventueel ook goed af te bouwen waarbij je de ontwenningsverschijnselen tot een minimum beperkt:

Maar ik heb met beide geen ervaring, althans met Kratom dan. Denk dat ik persoonlijk voor een detox zou kiezen. De ontwenningsverschijnselen duren volgens mij een week, als je dit in een andere omgeving met medische supervisie kan doen zonder afleiding van werk/familie zal het allemaal relatief wel meevallen.
Alleen veel werk dat wegen. Het kan wel.

De Zandman

DF-koning
Wordt kratom idd verboden per 1 juli?
En de werking is al zo minimaal.
Je wordt er iig niet wous van.
Ik werd er helemaal niets van, bij mij werkte
het voor geen millimeter....

Piet Zahut

Bewuste gebruiker
Wat ik altijd begrepen heb, helpt dit middel na een comedown door te veel drugs, of drugs door elkaar.. of zit ik fout?

JapieVerslaagd

Bewuste gebruiker
Exact, Voor een high hoef je het niet te doen. Dit is een soort drugs als coffee maar wel morfine in verstopt

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Goedenavond lieve mensen.

Zo'n 1,5 jaar geleden kwam kratom in mijn leven. Op zich een mooi middel, maar ik zat in een nare periode toen en ben erin doorgeslagen. Sinds een jaar neem ik het dagelijks en ook nog eens veel te veel. Toen ik een paar maanden geleden wilde stoppen, bleek dat niet zo makkelijk te zijn. Ik vloog echt tegen de muren op.

Ik heb me vervolgens gemeld bij de huisarts en die heeft een hulptraject voor me in gang gezet. Daar ben ik heel dankbaar voor, maar ik vind het tegelijk doodeng. Over twee weken word ik opgenomen voor een detox van 2 tot 3 weken. Aansluitend volgt een dagbehandeling.

Mijn partner is pislink en weigert elke medewerking hieraan (begrijpelijk hoor, hij heeft me namelijk meermaals gewaarschuwd voor kratom). Maar daardoor zijn die opname en behandeling wel echt een beladen onderwerp hier thuis. Gelukkig krijg ik steun van mijn dochters, met name de oudste (20) gaat er tijdens mijn afwezigheid voor zorgen dat de boel thuis door blijft draaien en dat er goed voor mijn jongste (12) en onze beestjes wordt gezorgd. Ik vind het heel erg dat ik ze dit allemaal aandoe, maar ik probeer het positief te zien: mijn herstel komt hen ook ten goede.

Ik heb op DF al even gezocht op Kratom, maar ben nog niet veel info tegengekomen van andere verslaafden en daar ben ik wel heel erg naar op zoek. Ik lees al langer mee op dit forum, heb ook wel eens iets gepost in mijn RC-periode, en het raakt me altijd als ik lees hoeveel steun er hier aan elkaar wordt gegeven <3.

Ik kan ook wel een beetje steun gebruiken om eerlijk te zijn. Zijn er forummers die hun ervaringen en tips met mij willen delen? Ontzettend bedankt alvast.
Ik zie dat dit al een oud bericht is,
Wellicht weet je al meer, maar ik lees dit net.
Heb 2 jaar bijna dagelijks kratom gebruikt.Verslaafd geweest dus.
Vooral verleden jaar heb ik veel teveel gebruikt, samen met mijn vriend.Het was ons rustmomentje.
Het leek onschuldig spul, totdat ik er ziek van werd.Dit gaf me te denken.
Zo onschuldig was het dus niet.
Ben nu gestopt, maar heb na 19 dagen nog steeds last.Niet zozeer geestelijk, maar mijn darmen zijn nog steeds van streek, m'n maag is van streek.Ben dus nog steeds aan het herstellen.Wij waren stevige gebruikers, zo'n 20 gram per dag ging er doorheen.
Hoop dat je dit nog leest, want het bericht is van augustus.

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Zou goed kunnen. Je word er niet wous van. Meer koffie maar met een vleugje morfine waardoor alleen de ontwenningsverschijnselen rot zijn.
Daar weet ik inmiddels alles van.
Het is vreselijk, die ontkenning, vooral cold turkey.Ben er nog ziek na 19 dagen stoppen.Last van m'n darmen, langdurige diaree, weinig eetlust, onrust.Echt vreselijk.
Hoop dat dit gauw hersteld.
Tips zijn welkom!!!

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Ben nieuw hier en heb al wat gepost over mijn ervaring omtrent het afkicken van Kratom.
Zit nu precies aan 3 weken zonder.
Het valt enorm tegen en heb nu nog steeds klachten.
Geen craving gelukkig maar voel me nog steeds beroerd, maar geduld is een schone zaak.

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Ga hier maar verder met mijn dagboek.Zie dat dit de juiste topic is.Voel me vandaag wat rustiger.Denk dat alles toch te maken heeft met stress en te snel eten. De verdoving is weg, dus alles komt even hard binnen.Denk dat ik wat overspannen ben.
Mijn vriend en ik zijn het gaan gebruiken, ter vervanging van alcohol. Toen ik ruim een jaar geleden, mijn vriend leerde kennen, was hij nog volop in gebruik.Ik was al een tijdje geleden gestopt, maar gebruikte Kratom al, voordat ik hem leerde kennen.Ik vond het toen een goed alternatief. Werd er rustig van, kreeg er creatieve ideeën van en zag er geen gevaar in. Daarna is mijn vriend het ook gaan gebruiken.
Het werd van kwaad tot erger. We namen het overal mee naartoe, we verdoezelenden dit, om te zeggen, dat dit gezonde kruidenthee was.
Omdat bijna niemand bekend was, met dat spul, werd dat gewoon aangenomen, als wij visite hadden.
Drinken deed mijn vriend toen niet meer.Nu zijn we beiden van de drank af en van de Kratom.Het is meer dan logisch, dat alle pijntjes weer terug komen.Denk dat mijn rug wat overbelast is en mijn houding is ook niet goed.Dan kunnen je organen ook in de knel gaan zitten.
Vanochtend wat goede yogaoefeningen gedaan, even mijn spieren wat opgerekt.Gisteren weer lekker op internet bezig geweest, wat ik allemaal wel niet zou kunnen hebben.Daar word je niet vrolijk van.
Heb wel een afspraak met mijn huisarts gemaakt.Kan nooit geen kwaad, alleen is dit minder eenvoudig, omdat ik een latrelatie heb en ik in verhouding, meer bij mijn vriend ben, dan in mijn huis.
Maar dat is even niet anders.
Eigenlijk gaat het vandaag best goed.Ik speel accordeon, daar kunnen ook die rugklachten natuurlijk vandaan komen. Het word tijd voor een wat kleinere exemplaar.
Het leven van een muzikant, gaat niet over rozen.Het is hard werken.
Tijd om een stapje terug te doen. 😉

Takeiteasy

Belezen gebruiker
Het gaat iedere dag een stukje beter.Voel me een stuk fitter worden.Vrijdagavond heb ik mijn foto's wat gerangschikt op m'n mobiel.Ik schrok van mezelf, toen ik nog in gebruik was.Grote wallen onder mijn ogen en heel vermoeid, zag ik eruit.Dat was confronterend, maar wel goed, om te zien, wat deze verslaving met je doet.Langzaam maar zeker, komt mijn ware ik weer tevoorschijn.Straks ga ik lekker zwemmen. Dit wil ik iedere week gaan doen. Vanavond de aftrap.Lekker sportief bezig.Ben veel buiten.Ik fiets en wandel veel en neem op tijd mijn rust.Ik luister weer naar mijn lichaam en ik hou weer van mezelf!!

Bovenaan