Hoeveel quetiapine gebruik je?Ze hebben me in deze kliniek van de benzo’s af geholpen. Ik heb afgelopen dinsdag de laatste gehad. Het is een goede kliniek. Het is Detox maar ze sturen echt aan op een vervolgtraject/therapietraject en daarvoor moet je ook clean zijn van benzo’s.
Ik denk er over om hierna de quetiapine af te bouwen zodat ik hopelijk niet meer zo moe ben ‘s ochtends.
Da's ook echt wel aan de max van wat je 'voor de nacht' zou moeten krijgen, Meestal wordt gezegd max 100 als het doel een betere nachtrust is. Ik zou die ook lekker afbouwen als ik jou was. In ieder geval naar 50 of 75 in plaats van 125. Mij vergaat de afbouw van de quetiapine redelijk goed. Zat op 75/100 mg op een gegeven moment en nu nog maar op 50. Dit houd ik nu weer lekker een maandje zo denk ik voor ik het stapje naar 37,50 maak. Succes met je afbouw!Nu 125 mg. In principe voor de nacht maar ik slaap er niet lekker op.
Veel meer de depressieve kant.Had je vooral last van terugkerende depressies of juist meer van de manische episodes?
Als je de controle los laat, vallen dingen op hun plek 🙏Ik ga in de kliniek naar meetings. Tevens heb ik een psycholoog hier die heel spiritueel is en zijn een aantal (oud)-afdelingsgenoten en een verpleegkundige heel spiritueel. Het lijkt of er dingen gebeuren de laatste weken die voor een reden gebeuren. Sommige dingen kunnen bijna geen toeval zijn, alsof de Hogere Macht al aan het werk is.
Bijv van een eerdere detox ken ik een vrouw... zij woont in een andere stad maar de laatste weken van mijn gebruik had ze een klus twee straten verderop (bij mijn huis) en ik ben haar twee keer tegen gekomen. De laatste keer dat ik mijn middel ging halen, reed zij voorbij met haar werkbus en schreeuwde uit het raam: 'je moet bellen!'
Ik zei 'ik heb je nummer helemaal niet'
Ze zei: 'Je moet bellen voor hulp!'
En nog meer mooie dingen die op mijn pad komen. Bijv dat de behandelend arts in de kliniek zelf bipolair is, een aantal medicijnen zelf ook gebruikt heeft, en daardoor beter kan mee denken dan de gemiddelde arts.
Vanaf morgen heb ik vrijheden om alleen naar buiten te gaan en dat is wel fijn.
Dankjewel. Er wordt vandaag veel geklaagd door 2 nieuwe mensen. Ik vind dat je juist dankbaar mag zijn voor een plek als deze.Als je de controle los laat, vallen dingen op hun plek 🙏
Succes Alinde.
Kijk, dat is een gezonder perspectief 🙏Dankjewel. Er wordt vandaag veel geklaagd door 2 nieuwe mensen. Ik vind dat je juist dankbaar mag zijn voor een plek als deze.
Thanks.
Het gaat ook nergens over. Als je weet hoe lang de wachtlijsten zijn... en dan ben je hier en ga je klagen klagen klagen.
Maar ik heb geleerd, alles wat je aandacht geeft groeit. Ik kan mij beter richten op de positieve mensen in de groep en op positief ingestelde verpleging.
Dankbaarheid, dat is vandaag belangrijk.
Dat vermoedde ik al vanwege lamotrigine.Veel meer de depressieve kant.
Ik wil vragen of mijn arts van de kliniek een goede overdracht wil doen met mijn andere arts, als ik hier wegga. Dit kan nog wel even aanhouden, dit slechte slapen.
Ik herken dit zó erg! Ik maak lange wandelingen tegenwoordig en ik zíe de omgeving eindelijk weer. Die is jarenlang compleet aan me voorbijgegaan. Echt bizar eigenlijk. Het is letterlijk alsof er een dikke mist is opgetrokken en contouren van de wereld weer zichtbaar worden.Ik begin nu verschil te merken, tussen benzo´s en geen benzo´s.
Eerder zag ik buiten een bak met planten. Vandaag ging ik ineens kijken van: Oh ik zie lavendel en bieslook etc etc.
Muziek komt ook beter binnen. Fijn om daar weer van te kunnen genieten ipv het alleen maar te horen op de achtergrond.
Helder verhaal. Ik denk dat het heel vaak zo gaat. En voor je het weet slik je ineens een behoorlijk hoge dosering en ligt er een dikke wollen deken over je heen. Ik zou ook even wachten met de afbouw. Lijkt me slim om eerst het slapen weer een beetje op orde te krijgen. Zelf doe ik het ook rustig aan met de afbouw, ben veel te bang dat ik straks plots niet meer slaap (en het slapen is toch ook nog niet helemaal steady en zoals het moet zijn). Gewoon lekker per 12,5 mg afbouwen (ik dan) en steeds een maandje of langer ertussen. Succes!Ik ben wel goed ingesteld op lithium maar eigenlijk heeft lithium nooit mijn stemmingswisselingen kunnen voorkomen. Ik ga mij ook aanmelden voor een therapietraject waarin we meer gaan kijken naar onderliggende oorzaken. Aangezien het niet helpt om allerlei medicatie en stemmingsstabilisatoren te slikken.
In het begin kreeg ik 50 mg quetiapine als slaapmiddel en daar kwam een half jaar later 200 mg quetiapine langwerkend bij toen ik dreigde uit balans te raken (richting manie/psychose). Maar door de jaren heen ben ik een paar keer van arts gewisseld en in klinieken heb je natuurlijk tijdelijk de arts van de kliniek. Uiteindelijk weet niemand meer precies waarom ik het slik.... voor slaap, tegen depressie, tegen psychose....
Ik weet alleen dat ik het ooit een stuk heb afgebouwd en dat mijn omgeving me zoveel helderder en scherper vond.
Door opnames is er in de overdracht tussen GGZ en Parnassia iets meer quetiapine bij gekomen. Eén keer is de 25 mg vervangen door een 50 mg en mijn huidige arts heeft er weer een 25 mg kortwerkend bovenop gedaan. Ik ga het nu niet veranderen nu de benzo's er net af zijn. Maar over een paar weken wil ik met de quetiapine wel afbouwen.
Goed advies. Ik liet de afbouw van mijn antipsychoticum afhangen van mijn slaapkwaliteit, niet van m’n agendaHelder verhaal. Ik denk dat het heel vaak zo gaat. En voor je het weet slik je ineens een behoorlijk hoge dosering en ligt er een dikke wollen deken over je heen. Ik zou ook even wachten met de afbouw. Lijkt me slim om eerst het slapen weer een beetje op orde te krijgen. Zelf doe ik het ook rustig aan met de afbouw, ben veel te bang dat ik straks plots niet meer slaap (en het slapen is toch ook nog niet helemaal steady en zoals het moet zijn). Gewoon lekker per 12,5 mg afbouwen (ik dan) en steeds een maandje of langer ertussen. Succes!
Ik geloof inmiddels écht in het motto: slow and steady wins the race. Niet alleen als het op benzo's aankomt, maar ook voor dit soort middelen. Mede dankzij het DF trouwens. Inderdaad, slaapkwaliteit is tien keer belangrijker dan de agenda! 100%.Goed advies. Ik liet de afbouw van mijn antipsychoticum afhangen van mijn slaapkwaliteit, niet van m’n agenda![]()
Ik ben vorig jaar zes maanden clean geweest van alcohol (niet van benzo's) en daarna nog een keer drie maanden van alcohol (niet van benzo's).Voor je terugval was je al wel een tijdje helemaal clean van alles, toch? Hoe ging het slapen toen?
In de kliniek is toch enige haastGoed advies. Ik liet de afbouw van mijn antipsychoticum afhangen van mijn slaapkwaliteit, niet van m’n agenda![]()
Ja het slecht slapen brengt mij bijna automatisch bij de Albert Heijn to go....Denk een goeie. Gezien het niet kunnen slapen je volgens mij ook al vaak op de fiets heeft gezet om wijn te gaan kopen? Kan me herinneren dat je voor deze opname geloof ik ook slecht sliep en druk ervaarde met je (ex)vriendje?
Mijn arts heeft zelf quetiapine geslikt en denkt daar dus niet licht over. Maar het hele ding is.... ik slaap er niet mee. Ik lig te draaien en te woelen en moet 1000 x plassen. Ik viel in slaap door de lorazepam.Ik herken dit zó erg! Ik maak lange wandelingen tegenwoordig en ik zíe de omgeving eindelijk weer. Die is jarenlang compleet aan me voorbijgegaan. Echt bizar eigenlijk. Het is letterlijk alsof er een dikke mist is opgetrokken en contouren van de wereld weer zichtbaar worden.
Ik hoop dat je een beetje een goede modus vindt voor het slapen! Vaak wordt maar gedacht: we gooien en quetiapine tegenaan, dan slapen ze tenminste. Athans, die indruk krijg ik. Dat het een duf konijn van je maakt tellen ze gemakshalve even niet mee.
Misschien kun je door te sporten juist je pillenkater even vergeten.In de kliniek is toch enige haastIk snap wel wat je bedoelt maar bij klinische afbouw is de tijd beperkt.
Ik heb heel lang 75 mg quetiapine geslikt. Vanaf januari werd dat 100 en 2,5 week geleden werd het 125. Ik denk zelf dat we iig terug kunnen naar die 75 maar zal idd horen wat de arts zegt daarover. Liefst zou ik quetiapine ook klinisch afbouwen nu. Maar ik zie ook jullie argumenten.
Waar ik donderdag heen ga heb je om 9.00 uur zaalsport. Ik klaagde tegen mijn vriend dat ik echt geen zin heb in sport om 9 uur s ochtends. Hij zei: Ik vond dat juist leuk altijd.
Toen dacht ik: Ja s middags en s avonds vind ik het wel leuk. Maar s ochtends heb ik zo'n kater van al die pillen dat je me geen plezier doet met een potje basketbal of paaltjesvoetbal. En toen ik me dat realiseerde dacht ik: Eigenlijk zonde, je slikt quetiapine en je vindt nergens wat aan de volgende ochtend en soms ook middag.
Vandaar dat ik op het idee kwam om dat ook af te bouwen.
Nu moet ik echt mijn corveetaken doen. Ik reageer later op de rest.
Ik ga het overleggen. Ze mogen in de kliniek geen pillen snijden dus ik zal eens uitzoeken met welke stappen ik evt zou kunnen afbouwen. Je bent goed bezig in ieder geval!Helder verhaal. Ik denk dat het heel vaak zo gaat. En voor je het weet slik je ineens een behoorlijk hoge dosering en ligt er een dikke wollen deken over je heen. Ik zou ook even wachten met de afbouw. Lijkt me slim om eerst het slapen weer een beetje op orde te krijgen. Zelf doe ik het ook rustig aan met de afbouw, ben veel te bang dat ik straks plots niet meer slaap (en het slapen is toch ook nog niet helemaal steady en zoals het moet zijn). Gewoon lekker per 12,5 mg afbouwen (ik dan) en steeds een maandje of langer ertussen. Succes!
Tapering strips 👍Ik ga het overleggen. Ze mogen in de kliniek geen pillen snijden dus ik zal eens uitzoeken met welke stappen ik evt zou kunnen afbouwen. Je bent goed bezig in ieder geval!