Ik heb NU echt steun en hulp nodig oxycodon verslaving

Paaseieren

Experimenterende gebruiker
Na 11 jaar gebruik van oxycodon in de meest bizarre hoeveelheden ( ik at er 4 van 40mg tegelijk en dat 6/7 keer per dag) was ik het zo spuug en spuug zat om al m’n geld aan dealers te geven, om altijd maar in de stress te zitten of ik genoeg had etc dat ik wilde stoppen.

Eerste stap was huisarts maar die vond doodleuk dat ik het zelf had veroorzaakt dus ook maar zelf moest oplossen dus daar had ik niets aan.

Toen heb ik zelf m’n pillen geteld en een afbouwschema gemaakt en wat IC-26 besteld wegens de lange werking om mij te helpen met de afkick.

Ben met afbouwen gekomen tot 20-30MG Oxy per dag en toen overgestapt op de IC26 en daar 2x 15mg per dag van genomen/1x per dag 15MG en toen om de dag nouja je kent het wel.

Heb het echt moeilijk gehad maar heb nu al 15 dagen helemaal niets gebruikt van opiaten. Het gaat opzich redelijk goed alleen heb ik mn oude pijn weer terug ( waardoor ik ermee was begonnen) maar dat is opzich uit te houden maar ik trok die restless body gewoon echt niet meer en het niet slapen sloopt me ook. Was met zolpidem begonnen om te kunnen slapen maar daar moet ik er nu al 3 van nemen om 4 uurtjes te kunnen slapen en het is niet de bedoeling dat ik ook nog eens een benzo verslaving erbij krijg.

Nouja in elk geval was ik gister zwaar depri en had pijn en nouja het ging echt ff niet goed met mij. Helaas toen op zoek gegaan naar Oxy en gister kon ik niets krijgen maar vanmorgen wel… Nu zit ik hier dus weer met 3 dozen Oxy maar heb nog niets genomen. Zodra ik 1 cap neem dan ben ik weer terug bij af incl afkickverschijnselen en dat wil ik niet nog een keer meemaken maar heb het erg moeilijk nu en zou het echt fijn vinden als iemand me een beetje steun of ervaring kan geven hier.

Allereerst, respect voor je behaalde resultaten met stoppen. Hou vooral vast aan de gedachte dat je niet wéér wil afkicken. Je weet dat 1 keer weer nemen meteen weer chronisch gebruik triggert. Dus niet doen! Probeer je gedachten te verzetten, maak een wandeling ofzo.

Dank je wel en idd die afkick was ondanks afbouw echt vreselijk. Ik zie het ook echt als een teken dat ik gister niet aan oxycodon kon komen want als ik deze dozen gisteravond had gekregen dan waren ze nu waarschijnlijk al leeg geweest en nu blijf ik er al uren vanaf.

M’n geest is ook domme dingen aan het zeggen. Ik heb kinderen en ze hebben een kut vakantie omdat ik nauwelijks wat met ze kon doen door die afkick maar gelukkig zijn ze wel elke dag met vriendjes op pad geweest enzo maar dan zit ik nu te denken “ als ik wat oxycodon eet ben ik weer een leuke moeder en heb ik weer kracht en kan ik met ze op pad”, “ maar voor 1 keer kan toch wel” “ neem gwn voor 1 keer dan slaap je eindelijk normaal” en zo loop ik allemaal smoesjes te bedenken om toch te nemen.

NIEMAND in mn omgeving weet dat in verslaafd ben echt helemaal NIEMAND en iedereen denkt dat ik de laatste weken gewoon normaal ziek ben en heb niemand om mee te praten en zat naar een meeting te zoeken in persoon van NA maar vond niet zo snel wat in de buurt en weet ook niet of ik dat durf maar heb echt steun nodig dus echt bedankt voor je berichtje.

Je kinderen hebben echt veel meer aan een moeder die niet meer gebruikt. Je doet het goede, ook voor je kinderen.

Kinderen stellen echt geen hoge eisen aan een moeder. Als je van ze houdt en nu clean blijft is dat echt veel belangrijker dan dingen die jij jezelf nu kwalijk neemt, omdat je aan het afkicken was/bent. Hou vol! ❤️

Dank je wel, vind dit echt lief van je. Hoop dat ik het mijn kinderen later eerlijk kan vertellen waarom deze vakantie zo klote was. Gelukkig gaat het hier in de straat bij hun vrienden thuis ook ff niet zo lekker dus zijn ze de hele tijd met z’n allen op
Pad en maken veel plezier dus daar ben ik echt dankbaar voor.

Zit hier echt te janken en voel me zo dom dat ik toch weer heb gehaald en kan mezelf er niet toe zetten om het weg te gooien.

Heb echt hulp nodig en door de bomen zie ik het bos ff niet meer. Is er iemand die weet of er vandaag een meeting is omgeving Rotterdam? Of Hoogvliet, Spijkenisse, Vlaardingen of Schiedam oid? En kan iemand vertellen hoe dat in z’n gang gaat?

Het is knap wat je behaalt heb en ik weet als je zo doorgaat je ook zal slagen!

Het enige wat ik kan zeggen is ; pas op met Zolpidem en andere middelen.
Je kunt zomaar weer in een valkuil lopen door middelen te gaan vervangen door andere middelen.
Probeer een definitieve oplossing te zoeken voor je pijn.
En deel dit met iemand die je vertrouwt als dat mogelijk is.

Over de NA meeting ; kan iemand je niet brengen/ophalen? Je hoeft niet persé te vermelden dat je naar een meeting gaat als je dat niet wilt.
Daar komen is wel een gunst in dit geval aangezien je liever de omgeving dit verhaal bespaard.

Zit hier echt te janken en voel me zo dom dat ik toch weer heb gehaald en kan mezelf er niet toe zetten om het weg te gooien.

Heb echt hulp nodig en door de bomen zie ik het bos ff niet meer. Is er iemand die weet of er vandaag een meeting is omgeving Rotterdam? Of Hoogvliet, Spijkenisse, Vlaardingen of Schiedam oid? En kan iemand vertellen hoe dat in z’n gang gaat?
Wat een vervelende situatie voor je. Goed dat je hulp zoekt en hier uit probeert te komen!

Volgens mij kun je bij de meeste meetings gewoon langskomen - maar ik heb hier zelf geen ervaring mee. @LucidLucy @_shikantaza kunnen je hier absoluut meer info over geven.

Voor nu; je zegt dat niemand van je verslaving weet. Is er iemand die je in vertrouwen kunt nemen in jouw directe omgeving? Dat kan echt schelen.

En ik zou van huisarts wisselen, wanneer je weer wat tot rust bent gekomen. Heb je ook verslavingszorg overwogen?

Heel veel sterkte en schrijf vooral van je af.

Ik hoef niet gebracht of gehaald te worden hoor ik kan zelf gewoon rijden zeker nu ik nuchter ben, kan gewoon niet vinden waar er 1 in de buurt is en weet niet hoe zo’n meeting gaat dus daar krijg ik ook alweer paniek van.

En m’n omgeving zou kapot gaan als ze dit weten. Mijn vader is al overleden door een cocaïne overdosis, 1 van mijn broers is bijna overleden door een overdosis en hij is letterlijk alles kwijt geraakt door zijn verslaving…. Ik ben altijd een “ functionerende” verslaafde geweest.. Ik heb mijn kinderen, mijn huis, mijn baan, auto, geen schulden ( of nouja wel schulden want kon de Oxy niet meer betalen maar heb het al bijna afbetaald weer) en ik zou iedereen hier zoveel verdriet mee doen dat kan ik ze niet aan doen. Heb altijd goed gefunctioneerd nog behalve nu de laatste 2 maanden en zeker de laatste weken niet wegens die klote afkick.

Helaas kan ik niet naar verslavingszorg want ik heb dan een verwijzing van mijn huisarts nodig en ik ga echt nooit meer wat aan hem vragen. Heb jaren niet om hulp durven vragen en met zoveel moeite tijd terug eindelijk met schaamte om hulp durven vragen en hij vond het mijn probleem wat ik zelf moest oplossen aangezien “ ik het allemaal beter weet dan echte artsen en zo van zelf medicatie hou dus waar heb ik een arts dan nog voor nodig?” Nou na die reactie ben ik huilend weggegaan.

Heb gelukkig nog steeds geen cap genomen en voel me mentaal en fysiek ook echt veeeeeel beter dan gister ( al gaat het nog steeds kut) dus nog niets genomen. Maar echt had ik deze caps gister al gekregen dan had ik alles al opgemaakt.

En durf nu ook niet goed te nemen want het is 40MG en heb denk ik geen tolerantie meer want toen ik aan het afbouwen was en maar op 20mg per 24 uur zat was ik het ook ff zat en nam een 40mg en die sloeg toen in als een bom en zat zo te zweten en te shaken met hartkloppingen dat ik dacht dat ik dood zou gaan.

Vind het wel echt enorm fijn dat jullie de tijd nemen om mij te helpen. Jullie beseffen niet hoe fijn het voelt dat iemand ff meedenkt en de tijd neemt om mij een bericht te sturen. Echt heel erg bedankt.

Een huisarts die zo reageert kun je beter van weg blijven. Het feit dat hij zegt dat het uw eigen schuld is is een teken van incompetentie, die heeft duidelijk geen verstand van verslaving want dat is niet altijd de schuld van de verslaafde. Er zijn mensen die bv kanker hebben, morfine krijgen en eraan verslaafd geraken, of die het van hun ouders aangeleerd hebben gekregen, dus gewoon zeggen het is uw eigen schuld is kort door de bocht en zelfs arrogant.

Daarbovenop is het (in België) verboden voor een arts om een patient die hulp nodig heeft hulp te weigeren zolang die daar geen goede reden voor heeft, dat kan hem zijn erkenning kosten.

Ik zou op zoek gaan naar een dokter die u wel wil helpen en u kan door verwijzen naar een goede psychiater die wel verstand heeft van verslaving.

Veel succes gewenst.

CA is toch alleen voor cocaïne? Of mag ik daar ook gewoon heen?

Vind het doodeng maar heb het echt nodig want in m’n eentje kan ik dit niet volhouden, toen de afkick het ergste was die eerste week heb ik bijna een ambulance gebeld omdat ik me zo rot voelde en dacht dat ik dood zou gaan en wil me NOOIT meer zo voelen maar het constante nadenken in m’n hoofd aan Oxy en smoesjes om het toch te nemen trek ik ook erg slecht maar ben bang dat ik niet welkom ben bij een meeting omdat ik dan nieuw ben of dat ze me belachelijk gaan maken dat ik zo raar denk.

Toen ik aan de Oxy zat had ik allemaal geen last van die paniek en anxiety meer en was een veel leuker mens 😭

CA is toch alleen voor cocaïne? Of mag ik daar ook gewoon heen?

Vind het doodeng maar heb het echt nodig want in m’n eentje kan ik dit niet volhouden, toen de afkick het ergste was die eerste week heb ik bijna een ambulance gebeld omdat ik me zo rot voelde en dacht dat ik dood zou gaan en wil me NOOIT meer zo voelen maar het constante nadenken in m’n hoofd aan Oxy en smoesjes om het toch te nemen trek ik ook erg slecht maar ben bang dat ik niet welkom ben bij een meeting omdat ik dan nieuw ben of dat ze me belachelijk gaan maken dat ik zo raar denk.

Toen ik aan de Oxy zat had ik allemaal geen last van die paniek en anxiety meer en was een veel leuker mens 😭
Je bent welkom bij CA, NA maar ook AA. Het middel is niet zo heel belangrijk. Verslaving is verslaving. Ik denk dat je minder aansluiting vindt op een meeting voor gokkers of overeters oid maar op een middelenmeeting herken je vast wel wat.

Oh ja, je zei dat je zenuwachtig was / het spannend vond. Dat is wel logisch, jij en ik en velen met ons vonden onze eerste meeting spannend, of misschien raar. Als je nou een meeting hebt gevonden dan staat er een telefoonnummer bij. Als je dat van te voren even belt en uitlegt dat je het spanning vindt dan kan iemand je even opvangen en je een zachte landing bieden.

Laatst bewerkt:
Verslaving is verslaving, zoals @_shikantaza terecht aangeeft.

Mijn vrouw is praktiserend alcoholist en ik ben nu net weer 3 weken 'clean' van alle drank en drugs.

Ik ben vooral verslaafd aan cannabis, maar verving dat of vulde dat moeiteloos aan met alcohol, opiaten, stimulerende middelen en wat ik maar kon gebruiken. Ik herken heel veel in het verslavingsgedrag van mijn vrouw, die gelukkig alleen alcohol gebruikt.

daar krijg ik ook alweer paniek van.
Daarom stelde ik voor om je te laten vervoeren, ook voor e.v.t steun in de rug.
Ik kan niet weten via een forum hoe rijvaardig iemand is.
Het ging juist om de andere factoren.

Het delen met mensen is uit mijn ervaring echt wat me heeft gered.
Wat ik veel lees is dat het allemaal niet lukt en kan, maar ik geloof erin dat je het wel kan!
Wat je hebt doorstaan met de afbouw en tot zover bent gekomen zelfstandig is echt een opgave, niet vergeten hoe sterk je bent.
Een meeting is zeer goed plan.

Na 11 jaar gebruik van oxycodon in de meest bizarre hoeveelheden ( ik at er 4 van 40mg tegelijk en dat 6/7 keer per dag) was ik het zo spuug en spuug zat om al m’n geld aan dealers te geven, om altijd maar in de stress te zitten of ik genoeg had etc dat ik wilde stoppen.

Eerste stap was huisarts maar die vond doodleuk dat ik het zelf had veroorzaakt dus ook maar zelf moest oplossen dus daar had ik niets aan.

Toen heb ik zelf m’n pillen geteld en een afbouwschema gemaakt en wat IC-26 besteld wegens de lange werking om mij te helpen met de afkick.

Ben met afbouwen gekomen tot 20-30MG Oxy per dag en toen overgestapt op de IC26 en daar 2x 15mg per dag van genomen/1x per dag 15MG en toen om de dag nouja je kent het wel.

Heb het echt moeilijk gehad maar heb nu al 15 dagen helemaal niets gebruikt van opiaten. Het gaat opzich redelijk goed alleen heb ik mn oude pijn weer terug ( waardoor ik ermee was begonnen) maar dat is opzich uit te houden maar ik trok die restless body gewoon echt niet meer en het niet slapen sloopt me ook. Was met zolpidem begonnen om te kunnen slapen maar daar moet ik er nu al 3 van nemen om 4 uurtjes te kunnen slapen en het is niet de bedoeling dat ik ook nog eens een benzo verslaving erbij krijg.

Nouja in elk geval was ik gister zwaar depri en had pijn en nouja het ging echt ff niet goed met mij. Helaas toen op zoek gegaan naar Oxy en gister kon ik niets krijgen maar vanmorgen wel… Nu zit ik hier dus weer met 3 dozen Oxy maar heb nog niets genomen. Zodra ik 1 cap neem dan ben ik weer terug bij af incl afkickverschijnselen en dat wil ik niet nog een keer meemaken maar heb het erg moeilijk nu en zou het echt fijn vinden als iemand me een beetje steun of ervaring kan geven hier.
Als je nu al 15 dagen niks heb gebruikt zou je het moeten proberen verder vol te houden. Fysiek is het zwaarste bijna voorbij. Bij mij was het toch zo.
Ben er ook aan verslaafd geweest en het is rotzooi. Laatste keer was cold turkey en dat is een 6 jaar geleden ongeveer. Heb een maand lang lopen ontwennen tot ik me beter begon te voelen. Zat ook op een hogere dosis.
Probeer je sterk te houden voor je kinderen. Zorg dat je genoeg afleiding hebt. Ga buiten genoeg wandelen, frisse lucht doet altijd goed. Sporten en werken is ook hele goeie afleiding.
Wat bij mij hielp om de ontwenning volledig weg te halen en toch even te kunnen slapen was een warm bad nemen. Als ik dat deed en in een warm bad zat was de ontwenning volledig weg. Ook de restless legs, weet niet of dit bij een ander ook zo is maar misschien kan je het proberen.
Voor de pijn die je hebt misschien eens langs de pijnkliniek gaan.
De weg is nog lang maar ik kan je zeggen dat de cravings langzaam zullen verdwijnen. Je moet het gewoon tijd geven.

Wat een lieve reacties van jullie allemaal 😭.

Ik heb die doosjes weggedaan want ik bleef er maar naar kijken en ik denk niet dat ik er vanaf kan blijven- nu wel maar wat ik zei op dagen zoals gister neem ik het wel en wil echt niet weer terug bij af zijn.

Ook zo dom van me niet eens 1 of 2 caps halen maar gelijk weer 3 doosjes.

Heel erg bedankt voor de info over meetings, als het hier straks wat rustiger is ga ik even goed kijken waar ik heen kan morgen en een nr bellen durf ik al helemaal niet maar appen durf ik wel dus dat zou ik misschien evt ook kunnen doen.

Een ander jaar geleden wilde ik ook naar een meeting en kwam daar binnen en daar stond m’n vriendje van toen ik kind was en die zei gelijk heeee wat doe jij nou hier en ja toen ben ik dus omgedraaid om weggelopen ook zo stom maarja zo erg hoef ik me ook weer niet te schamen.

Echt heel erg bedankt voor jullie hulp dit had ik echt ff nodig

Je bent altijd welkom op een meeting als je het verlangen hebt om te stoppen met gebruiken. Je hoeft je niet aan te melden, maar het kan wel fijn zijn om van tevoren te bellen zodat je al een bekende stem hebt op de meeting.

Ook als je te laat bent, ben je nog steeds welkom. Stap gerust eens binnen. De meeste meetings openen ongeveer een half uur voor aanvang hun deuren. Dan druppelen de eerste mensen binnen en wordt de koffie en thee gezet.

Ieders eerste meeting is spannend, en voor de meesten ook een rare bedoeling. Ik had echt het idee dat ik in een sekte was beland, maar dat gevoel trok na de eerste weken weg.

Over het algemeen wordt er door een voorzitter geopend en worden er verschillende voorleeskaarten voorgelezen. Daarna is er in de meeting ruimte om te delen. Dat gaat soms over de problemen die iemand die week heeft gehad, maar gelukkig ook heel vaak over oplossingen om met die problemen om te gaan. Want uiteindelijk is drugsgebruik niet het probleem, het is de oplossing die onze problemen verdoofd.

Ergens aan het begin of eind worden ook mijlpalen voor cleantijd gevierd.

Laat het lekker over je heen komen en probeer een groep te vinden waar je je prettig voelt. Dat kan bij de NA, dat kan bij de CA of eventueel bij de AA, als zal je je bij die laatste meestal voorstellen als alcoholist ipv verslaafd. Uiteindelijk gaat het erom dat je een groep vind waar je je prettig voelt. Ik voel me soms ook niet fijn bij een bepaalde groep, maar wel bij een heel andere. Probeer daarom wat verschillende meetings voordat je besluit of het iets voor je is.

Als je een groep gevonden hebt waar je je fijn voelt, probeer daar dan wekelijks geen te gaan. Zo raak je betrokken bij de groep en de groep bij jou. Juist die verbinding is waar je uiteindelijk veel mee wint.

Veel succes! Als je vragen hebt, mag je altijd een PB'tje sturen. Ik was er niet meer geweest zonder deze meetings.

Terug
Bovenaan