Ik moet zeggen, hoe langer dit doorgaat hoe groter ook de kans dat ik op een dag naar de winkel loop en weer een paar flessen haal.
Verschil is wel vriend alles WEL geregeld is voor terugval en/of crisis
krijg opeens een gevoel dat je bij onze GGZ gewoon eens in de zoveel tijd een familiegesprek moet hebben en dat dat nu is afgevinkt van hun lijstje
De medicatie is iig tot morgen geregeld en ik kon het alsnog ophalen. Het klopte iig dat ik het niet in huis had.Dat moet je je ouders eens glashard in het gezicht zeggen en dat je veel last van hen ervaart. Ook dat ze niet altijd de vinger in de pap hoeven te houden bij volwassen dochter én dat hun dochter ziek mag zijn. Ook al past dat mogelijk niet in hun perfecte plaatje.
Ik herken het wel. Weet daarom ook dat dit denken makker gezegd is dan gedaan. Maar je moet voorkomen dat je gaat drinken of aan de (rc) benzo's gaat door je ouders.
Mij is uitgelegd dat je nooit van het negatieve uit moet gaan. In mijn geval zijn vooral telefoonnummers vast gelegd die ik kan bellen bij een gevaarlijke ptss aanval.
Dat is ook zo.
Is mij letter gezegd.
Juist daarom volg ik mijn ptss behandeling niet bij ggz of mggz.
Maar via een andere instantie.
Weet dat je goed bezig bent Alinde.
Blijf waakzaam. Maar heb vertrouwen
Er was wel wat alcohol maar niet zo veel dus ik had er niet zo veel moeite mee om niet te drinken.
Ik ben vanuit de familie helemaal gewend dat het vaak gaat over zieke mensen. Echt iets van ons dorp denk ik. Je komt iemand tegen bij de bakker, die vertelt wie er allemaal ziek is, daar ga je voor bidden in de kerk. En kaartje sturen, of plantje brengen, en bij de slager vertel je dan weer hoe het met al die zieke mensen gaat. Neef zei eens over opa: Hij praat altijd over zieke mensen of overleden mensen.
Hier gaat t nog wel langer dan 20 min door haha.Het is vaak zo, dat wanneer er een groep mensen bijvoorbeeld op een verjaardag, bij elkaar komt, de eerste 20 minuten praat over ziektes en alles wat daarmee samenhangt.
Daarna wordt het dan pas gezelliger....
Het was rond 2005 mij nooit zo duidelijk wie het wisten. De familie uiteraard maar mijn ouders vertelden het niet bij de bakker en de slager etc. Door de tijd heen merk je wel dat mensen iets weten en sommigen wat meer. Mijn tante had t wel wat mensen bij de kerk verteld bijv. Allemaal geschrokken want psychose in t buitenland.Vreselijk.
Hier word je toch krankjorum van.
Hebben jou ouders keihard gelogen of ook verteld dat hun dochter ziek is?
Casemanager was zelf niet bij ZAG zegt ze. Nee dat weten we… maar er zal toch wel gerapporteerd zijn? Of nabesproken?
Of is idd actiepunt familiegesprek afgevinkt voor hun…
Helaas ja..Het is vaak zo, dat wanneer er een groep mensen bijvoorbeeld op een verjaardag, bij elkaar komt, de eerste 20 minuten praat over ziektes en alles wat daarmee samenhangt.
Daarna wordt het dan pas gezelliger....
Helaas ja..
Toch zeer tragisch dat een familielid aan alcohol is overleden. Zelf drink ik niet of nauwelijks alcohol maar als ik dat probleem ook had met drank zoals jij, zou het ook voor mij een enorme trigger geweest zijn.. Voor wie niet trouwens.De laatste keren slapeloosheid en/of dingen die ik emotioneel niet kon handelen. En eenzaamheid.
Toen er nog wel een rem op zat was het ook vooral verdoving. Dingen die ik niet kon handelen, niet op kon lossen etc. En de dag daarna kon ik ze weer niet oplossen etc. Toen kon ik nog wel stoppen en nuchter blijven op de dagen dat ik afspraken had.
Toen mijn neef overleed aan alcohol was dat ook een trigger. Dat dat er ook iemand in de familie was die niet meer uit zijn dal had kunnen klimmen.
En ik heb enige tijd terug te maken gehad met bedreiging en dat gevoel heeft me toendertijd ook niet losgelaten, toen ben ik ook gevlucht in drank.
Toch moeite om te gaan met de moeilijke dingen in het leven.
Nu moet ik toegeven dat ik in gezelschap ook vaak niet weet hoe een gesprek te beginnen. Was vooral met familieleden die je in een jaar tijd maar een of twee keer zag. Dus ja, kwalen zijn dan geen prettig maar vaak wel een ‘ goed onderwerp ‘ om een gesprek te starten . Naast het weer…Inderdaad helaas is dat vaak wel zo wat Zandman schrijft ... bij die classic kringverjaardagen.
De staantafelvariantfeestjes zijn dat meestal niet.
Daarom moet je bij kringvarianten altijd wat later komen![]()
Nu moet ik toegeven dat ik in gezelschap ook vaak niet weet hoe een gesprek te beginnen
En daarna komen de verhalen over lichamelijke klachten.."hey hoe is het met jou? Wat doe jij nog in het dagelijks leven? Heb je al een tijdje niet gezien en ben benieuwd"
Ik vroeg me heel toevallig gisteren of eergisteren ook af hoe het nu met haar gaat..Iemand nog wat van Alinde gehoord afgelopen maand?
Ik maak me altijd zorgen als een TS niks meer laten horen
Fijn dat je van je laat horenSorry dat ik niks heb laten horen, ik zit inmiddels wederom in een kliniek. Moeilijk om er over te schrijven nu.
Sorry dat ik niks heb laten horen, ik zit inmiddels wederom in een kliniek. Moeilijk om er over te schrijven nu.