Droge lippen 4-FA

fluor81

Newbie
Hoi!

Ik heb inmiddels best wat ervaring met 4-FA, maar ik heb altijd last van een vervelende bijwerking. Als ik aan de 4-FA ga, ga ik blijkbaar onopgemerkt de hele tijd aan mn lippen likken. Op de avond zelf merk ik hier niks van, maar de week erna zijn mijn lippen één groot slagveld. Ze zijn dan zo droog dat het verschikkelijk pijn doet (met bloedende wondjes enzo) en het ziet er ook echt niet uit. Heeft iemand tips om dit te voorkomen?

Misschien kan dit ook iets te maken hebben met het zoutgehalte in je lichaam? Ik heb namelijk wel eens gelezen dat het verstandig is om wat zouts te eten, maar dit krijg ik echt nooit weg. Daarom doe ik het eigenlijk nooit. Nou zouden isotone drankjes ook helpen, maar dit is vaak weer niet te krijgen. Of is Red Bull isotoon?

Alvast bedankt voor jullie tips! :)

Groetjes,
Fluor81

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Het makkelijkste is natuurlijk geen 4f meer te gebruiken. :wink:
Ik denk dat het net als het wangen stuk kauwen bij xtc is. Kun je niets aan doen denk ik. Misschien een Labello mee naar een feest nemen. Of misschien is je dosis te hoog? Bij xtc word het kauwen veel erger bij (te) hoge doseringen.

fluor81

Newbie
Dunnetjess33 zei:
Het makkelijkste is natuurlijk geen 4f meer te gebruiken. :wink:
Daar is het veel te leuk voor :grin:

Ik heb wel aan de hoge kant gezeten met mijn doseringen de laatste tijd, maar als ik laag doseer heb ik er helaas net zo veel last van. Voor mijn gevoel is het dus niet echt afhankelijk van de dosering.

t3ll4v1st

Experimenterende gebruiker
Heb je al geprobeerd kauwgom te kauwen? of een 2-3 tal lollies mee te nemen?
Het kan heel erg helpen om je mond "afleiding" te geven door bovengenoemde opties te proberen.
Je lippen likken met een lollie in je bek is erg lastig kan ik je vertellen :wink:

Met een lollie in je mond geef je natuurlijk wel gelijk prijs dat je eraan zit. Ik vind dit zelf nooit zo erg, want ik ga meestal naar feestjes waar toch iedereen onder invloed is. Als je dit niet wilt, zou ik kauwgom eens proberen!

Mocht je toch je lippen naar de tyfus geholpen hebben die avond: smeren, smeren, smeren.
Er zijn zat middeltjes bij de kruitvat te koop die droge lippen tegengaan. Labello is een voorbeeld, maar je hebt er nog veel meer!

Wel een vervelende bijwerking trouwens!

fluor81

Newbie
t3ll4v1st zei:
Het kan heel erg helpen om je mond "afleiding" te geven door bovengenoemde opties te proberen.
Je lippen likken met een lollie in je bek is erg lastig kan ik je vertellen :wink:
Ik vind het ook helemaal geen probleem om prijs te geven dat ik eraan zit, maar het lijkt me gewoon echt niet chill om de hele tijd met een lollie in je mond te staan. Wil je wat zeggen en moet je eerst dat ding weer uit je mond halen :tongueout:

De kauwgom ga ik inderdaad maar eens proberen! Sommigen zeggen ook dat je daardoor als een gek kunt gaan kauwen, maar dat merken we snel genoeg. Thanks voor de tips!

t3ll4v1st

fluor81 zei:
t3ll4v1st zei:
Ik vind het ook helemaal geen probleem om prijs te geven dat ik eraan zit, maar het lijkt me gewoon echt niet chill om de hele tijd met een lollie in je mond te staan. Wil je wat zeggen en moet je eerst dat ding weer uit je mond halen :tongueout:

De kauwgom ga ik inderdaad maar eens proberen! Sommigen zeggen ook dat je daardoor als een gek kunt gaan kauwen, maar dat merken we snel genoeg. Thanks voor de tips!

Ik ben zelf ook niet heel erg fan van lollies hoor. Maar het is nog altijd beter dan je lippen helemaal naar de tyfus helpen :tongueout:

Met kauwgom in je bek ga je inderdaad enorm kauwen. Maarja daar is kauwgom ook voor toch?:wink: k heb altijd een pakje mee zodat ik niet op m'n tanden en kiezen ga "kauwen". Ook met een kleine dosis mdma of 4-f ga ik al gauw kaakschaatsen, dan helpt het best een beetje je tanden en kiezen naar de kloten. Beter een kauwgompje erin dan denk ik maar!

Succes! Ben benieuwd of het helpt!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik vind met een lollie ook niks. Vervelend dat ding in je mond en ik heb het idee dat je bijna meer likt dan. Elke keer als je de lollie uit je mond haalt, lik je je lippen af. Dus of dat helpt tegen de droge lippen betwijfel ik. En met kauwgom bijt ik juist meer stuk.

fluor81

Newbie
Beetje laat, maar ik wou nog even laten weten dat de tips zeker geholpen hebben!

Met kauwgom geef je je mond al wat afleiding waardoor je al minder aan je lippen likt. Heb deze keer ook van tevoren tegen mezelf gezegd: jij gaat elk half uur labello opsmeren. En jahoor, eigenlijk nauwelijks last van droge lippen de week erna! :grin:

Eigenlijk best voor de hand liggend die labello, maar je moet jezelf er wel echt toe zetten om eraan te denken, want de tijd vliegt voorbij en voor je het weet is het alweer te laat.

benzzzy

Badass junkie
fluor81 zei:
Hoi!

Ik heb inmiddels best wat ervaring met 4-FA, maar ik heb altijd last van een vervelende bijwerking. Als ik aan de 4-FA ga, ga ik blijkbaar onopgemerkt de hele tijd aan mn lippen likken. Op de avond zelf merk ik hier niks van, maar de week erna zijn mijn lippen één groot slagveld. Ze zijn dan zo droog dat het verschikkelijk pijn doet (met bloedende wondjes enzo) en het ziet er ook echt niet uit. Heeft iemand tips om dit te voorkomen?

Misschien kan dit ook iets te maken hebben met het zoutgehalte in je lichaam? Ik heb namelijk wel eens gelezen dat het verstandig is om wat zouts te eten, maar dit krijg ik echt nooit weg. Daarom doe ik het eigenlijk nooit. Nou zouden isotone drankjes ook helpen, maar dit is vaak weer niet te krijgen. Of is Red Bull isotoon?

Alvast bedankt voor jullie tips! :)

Groetjes,
Fluor81
Dat is normaal van 4fa krijg je een droge bek en dat lippen lilken is gwn een pep tic

t3ll4v1st

fluor81 zei:
Beetje laat, maar ik wou nog even laten weten dat de tips zeker geholpen hebben!

Met kauwgom geef je je mond al wat afleiding waardoor je al minder aan je lippen likt. Heb deze keer ook van tevoren tegen mezelf gezegd: jij gaat elk half uur labello opsmeren. En jahoor, eigenlijk nauwelijks last van droge lippen de week erna! :grin:

Eigenlijk best voor de hand liggend die labello, maar je moet jezelf er wel echt toe zetten om eraan te denken, want de tijd vliegt voorbij en voor je het weet is het alweer te laat.

Ha!
Goed om te horen dat je geholpen bent, hoop dat je overal ook een leuke avond gehad hebt! :grin:

Let er wel op dat je niet teveel labello gaat smeren!
Anders wordt je zo'n labello trutje die niet meer zonder kan. hahaha! :mrgreen:
Even serieus, je lichaam (in dit geval je lippen) wennen snel aan labello, hierdoor moet je letterlijk lichamelijk "afkicken" wat weer resulteert in een week lang tyfus lippen :P
Vroegaaaah, heb ik namelijk hetzelfde gehad met labello, kon echt niet meer zonder. Wanneer ik 2 dagen stopte met smeren, leek ik wel 2 kurk lippen te hebben.
Ik moest echt heel langzaam afbouwen van 20x per dag naar -> 2x per dag.
Echt letterlijk een afkick programma gevolgd op verzoek van de dokter.
Het is een beetje hetzelfde als "verslaafd" zijn aan neusspray, je lichaam hoeft het niet meer zelf te doen, en went hier ook heel snel aan. hierdoor maak je je lichaams functies "lui".

Dus eigenlijk net als met drugs: doe het met mate...

Conclusie:
Labello is drugs :tearsofjoy:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
t3ll4v1st zei:
fluor81 zei:

Ha!
Goed om te horen dat je geholpen bent, hoop dat je overal ook een leuke avond gehad hebt! :grin:

Let er wel op dat je niet teveel labello gaat smeren!
Anders wordt je zo'n labello trutje die niet meer zonder kan. hahaha! :mrgreen:
Even serieus, je lichaam (in dit geval je lippen) wennen snel aan labello, hierdoor moet je letterlijk lichamelijk "afkicken" wat weer resulteert in een week lang tyfus lippen :P
Vroegaaaah, heb ik namelijk hetzelfde gehad met labello, kon echt niet meer zonder. Wanneer ik 2 dagen stopte met smeren, leek ik wel 2 kurk lippen te hebben.
Ik moest echt heel langzaam afbouwen van 20x per dag naar -> 2x per dag.
Echt letterlijk een afkick programma gevolgd op verzoek van de dokter.
Het is een beetje hetzelfde als "verslaafd" zijn aan neusspray, je lichaam hoeft het niet meer zelf te doen, en went hier ook heel snel aan. hierdoor maak je je lichaams functies "lui".

Dus eigenlijk net als met drugs: doe het met mate...

Conclusie:
Labello is drugs :tearsofjoy:

Haha of het echt drugs is? Maar je hebt misschien wel gelijk dat je lippen er aan wennen. Met handcréme is dat ook zo. Hoe meer je smeert hoe sneller je handen droog worden.

t3ll4v1st

Dunnetjess33 zei:
Haha of het echt drugs is? Maar je hebt misschien wel gelijk dat je lippen er aan wennen. Met handcréme is dat ook zo. Hoe meer je smeert hoe sneller je handen droog worden.

Is natuurlijk als grapje bedoeld :wink:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
t3ll4v1st zei:
Dunnetjess33 zei:

Is natuurlijk als grapje bedoeld :wink:

Snap ik! Stond ook haha bij :wink:

Bovenaan