4-MPD dagelijks onderzoek (adhd)

OtherShore

Badass junkie
Bij het ambulant centrum voor verslavingshulp waar ik ging zijn ze van mening dat dex bij iedereen met een stim probleem mag worden geprobeerd.
Ook zonder ADHD diagnose? Ik denk dat er in Nederland minimaal een diagnose ADHD moet zijn en dan nog wordt er bij mensen met verslavingsproblematiek meestal de voorkeur gegeven aan methylfenidaat met verlengde afgifte of lisdexamfetamine omdat die minder verslavend zouden moeten zijn.

Cyndaquil

Bewuste gebruiker
4MPD is racemisch. Zou het ietsje langer werken, zou dat wel fijn zijn. Ik ben me een partij rustig en gewoon content. Ik zit niet aan de crack of hero.
Alle machtig, wat een gedachtegangen altijd. Omgekeerde xtc voor schizofrenie behandelingen vinden we weer doodnormaal. God samme.
MDMA behandelingen zijn nog (al heletijd) in onderzoeks fase en dat is echt niet dagenlijks maar 1x per paar maanden.
Uiteindelijk zit je wel aan een zwaar middel dat vergelijkbaar is met cocaine of NEP.
Probeer maar is een week zonder te gaan om te kijken of je niet verslaafd bent of wat de bijwerkingen zijn.
Want elke keer als je weer een nieuwe dosis neemt dan verdwijnen de bijwerkingen voor even.

Jules2020

Experimenterende gebruiker
Op deze gedachte kom je steeds terug: “Schrijf me maar wat voor want dan ga ik minder gebruiken”. Maar de meeste psychiaters zullen er niet zo over denken: die denken dat jou iets voorschrijven alleen maar olie op het vuur gooien is. Dus in deze gedachte zullen ze niet meegaan.

Dit soort dingen blijf je ook zeggen, alsof 4-MPD een relatief onschuldig middel is met bewezen medische waarde en dat is maar zeer de vraag. We weten er niet zo veel over, dus je neemt sowieso risico’s, maar wat we er wel over weten is dat 4-MPD geen functionele stimulant is maar een recreatieve die past in het rijtje cathinonen zoals NEP en 3-mmc. Uit ervaringsverslagen blijkt dat veel mensen nare bijwerkingen hebben bij dit middel. Nou niet bepaald een middel met medische waarde dus, zo op het eerste gezicht.

Ik twijfel nog steeds op je wel de diagnose ADD hebt. Verder vraag ik me nog steeds af welke andere diagnoses je hebt. Dat kan ook een rol spelen bij welke medicijnen je voorgeschreven krijgt. Maar goed, daar wil je niet verder op ingaan en dat moet je zelf weten. Ik wens je verder het beste toe. Ik hoop dat je niet teveel schade oploopt door je gebruik. Je bent je eigen proefkonijn met rcs, zoals ze altijd zeggen.
Dank je. Ik heb bewezen adhd. Ik ben wel klaar met dat gezeur. Ik kan goed werken op 4-mpd, maar ik wens absoluut medicatie. Krijg ik dat niet, ga ik door. Anders komt er niks uit me en vind ik het leven niks aan, met een wolk in me hoofd.

Jules2020

Ik ben niet verslaafd, ik ben een gewoontedier. Best wel humor.
Elke dosering is er 1 die ik kan skippen, weerstaan. Maar waarom zou ik? Dan heb ik last van sombere wolken in mijn hoofd. Dat was al zo voor het begin van het gebruik. Het begon in mijn puberteit, en als kind was ik erg druk en lette ik nooit op in de klas, altijd afgeleid door iets. Vogels of zo.

Jules2020

Als ik hier een klein beetje mag op inpikken. Dex brengt me zoveel rust en opluchting dat de zin in andere stimulanten grotendeels doet verdwijnen. Noem het ergens misschien een vervanging van verslaving maar het blijft ook medicatie. Volgens m'n psychiater is het minderen van cravings zeker een geldige reden om verder te gaan met dex (maar absoluut niet de hoofd/enige reden).
Dex brengt me zoveel rust en opluchting dat de zin in andere stimulanten grotendeels doet verdwijnen.

Hier herken ik me helemaal in, alleen ben ik niet zo gezegend als jou. En moet ik het zelf betalen, zeggen mensen dat het keiharde drugs is; verlies je vrienden.
het is een hulpmiddel voor mij.

Had ik maar zo’n psychiater, die luistert.

Jules2020

Waar, maar psychiaters zijn erg voorzichtig met het voorschrijven van dex als er sprake is van verslavingsproblematiek en al helemaal als iemand actief in gebruik zit en zelf aanstuurt op het voorschrijven van dex. Het risico op misbruik is dan te groot. Ik denk dat de TS daar een beetje tegenaan loopt (als hij al ADD heeft, want dat blijft een beetje vaag).
Ik vraag om 3 tot 4 keer dosissen van 20mg, instant release. Dit is voor altijd voldoende. Van misbruik is geen sprake.

Jules2020

Update: Vandaag was het dan zo ver; misbruik van de 4mpd. Kwam thuis van mijn vriendin en heb met gister inbegrepen en vandaag bijna drie gram op. Geen klachten ervaren. Ik zweet niet, geen vasoconstrictie. Maar het was het niet waard. Maar goed, het leven gaat door.

Met dexamfetamine weet ik al lang dat het het niet waard is, ben sowieso een beetje klaar met speed. Wil om te stoppen is er niet. Ik ga wel weer terug naar mijn normale dosering. Lekker opruimen, wat eten, lekker slapen straks, het leven is prima.

Ik wil alleen niet de geforceerde injectie as. week. Maar ik moet wel. Slik liever abilify tabletten. Vertrouwen lijkt er nog niet te zijn.

ik ben gewoon anders, ik vraag wat maar word belazerd. Ik ben niet onbetrouwbaar. #ggz

Jules2020

Update: Vandaag was het dan zo ver; misbruik van de 4mpd. Kwam thuis van mijn vriendin en heb met gister inbegrepen en vandaag bijna drie gram op. Geen klachten ervaren. Ik zweet niet, geen vasoconstrictie. Maar het was het niet waard. Maar goed, het leven gaat door.

Met dexamfetamine weet ik al lang dat het het niet waard is, ben sowieso een beetje klaar met speed. Wil om te stoppen is er niet. Ik ga wel weer terug naar mijn normale dosering. Lekker opruimen, wat eten, lekker slapen straks, het leven is prima.

Ik wil alleen niet de geforceerde injectie as. week. Maar ik moet wel. Slik liever abilify tabletten. Vertrouwen lijkt er nog niet te zijn.

ik ben gewoon anders, ik vraag wat maar word belazerd. Ik ben niet onbetrouwbaar. #ggz
Weet in ieder geval dat ik niet het loodje leg met 350mg per dag, verre van. Mijn lichaam kan wel wat hebben.
Ga weer normaal doen.

Jules2020

Ik wil het eigenlijk opgelost hebben en er niet over praten. Ik voel zoveel meningen: kom er toch voor uit. Dit was de eerste keer misbruik.

Raver

Badass junkie
Ik wil alleen niet de geforceerde injectie as. week.

Dit zegt genoeg, rot voor je dat het nodig is. Maar dat is echt niet zomaar.

Hopelijk kom je een beetje tot bezinnen. Het blijft; ondanks wat je er zelf van probeert te maken destructief gedrag. Hopelijk zie je het licht voordat er iets anders gebeurd.

Jules2020

Eindconclusie is en blijft dat dit mijn meest succesvolle ADHD experiment is, zolang ik mezelf goed verzorg en goed doseer. 👍 Misbruiken zal je hooguit 2 keer doen, ik zie wel farmaceutisch potentieel. Laten we elkaar is blij maken en opvoeren met empathie inplaats van dempen.

Persoonlijke mening.

De 1 kan ermee omgaan, de ander niet, dat zul je krijgen. Gedragstherapie (praten met een psycholoog en je psychiater) zal zeker bijdragen. Soms doe je het recreatief, de andere keer functioneel.(standaard natuurlijk functioneel). Wat je wilt. Ik zou er wel oud mee worden. Het lichaam went fysiek.

Gaat natuurlijk nooit door de beugel. 😔
Toch hou ik hoop. :)
Ik ben er stabiel op. Geheugen wordt niet aangetast, zoals bij een benzo ofzo.

Het probleem van dexamfetamine is altijd ‘betweterigheid’ geweest. Mensen willen mogelijk niet dat je te scherp bent. Onder deze stof blijf je rekening houden met je omgeving en kan je je ook verplaatsen in de mening van een ander. Daar zit het verschil. Juist doordat tolerantie bijna niet optreedt.

Laatst bewerkt:

Jules2020

Het is dus echt een prima vervanger van mijn dexamfetamine. Zeker als het lichaam gewend is.

Groet.

Bijlagen

• IMG_3861.jpeg
    IMG_3861.jpeg
    149,2 KB · Weergaven: 20

Jules2020

Het lichaam went. Waar ik het heb gelezen mag ik niet toevoegen van het forum. Het is een geschikt middel zolang je je aan je eigen afspraken houdt. In mijn optiek zelfs beter dan dexamfetamine, enkel is de werkings duur maar ongeveer 2.5-3uur. Uurtje minder dus in vergelijking met dex. Nou ja… het is anders. 4-MPD blijf je gewoon meer open en empathisch richting anderen. Dex is wat serieuzer.

Ik zou het wel vergoed willen krijgen.

Op het begin ervaar je misschien negatieve of sterke sensaties, maar dan neem je of te veel of je bent gevoelig voor de bijwerkingen en nog even wennen.

Of je stopt er helemaal mee; dat zal wel het beste zijn. Ik blijf ermee doorgaan, voor mij is het een goede uitkomst, nog steeds geen tolerantie. ☮️

Daarmee is dit de enige cathinone die het blijft doen; voor mij tot nu toe. Vasoconstrictie valt ook reuze mee bij juist doseren.

Ik ben eigenlijk een bewuste gebruiker, geen experimentele. Maar weet niet waar ik dat aan kan passen.

Laatst bewerkt:

Wauzeling

Belezen gebruiker
Ik ben eigenlijk een bewuste gebruiker, geen experimentele.
Heel eerlijk, je zegt bovenstaande wel.. maar het moet eigenlijk zijn:
Bewust experminenteel gebruiker proefkonijn die verslaafd is geraakt aan 4-MPD en zonder helaas niet (meer) goed kan functioneren.

Doe wat je wilt, je bent baas over je eigen lichaam maar pas een beetje op. Ik weet vrijwel wel zeker dat dit middel op langer termijn meer kapot maakt dan dat je tot nu toe zal merken en denk als je stopt met dit middel dat de cravings en achterlijke comedown niet te harden zijn..

Jules2020

Heeft ie op Feesboek gelezen, dus moet wel waar zijn
Nou, ik onderzoek het en het is mijn beste match als vervanging dexamfetamine. Ik heb het meeste wel geprobeerd.
Heel eerlijk, je zegt bovenstaande wel.. maar het moet eigenlijk zijn:
Bewust experminenteel gebruiker proefkonijn die verslaafd is geraakt aan 4-MPD en zonder helaas niet (meer) goed kan functioneren.

Doe wat je wilt, je bent baas over je eigen lichaam maar pas een beetje op. Ik weet vrijwel wel zeker dat dit middel op langer termijn meer kapot maakt dan dat je tot nu toe zal merken en denk als je stopt met dit middel dat de cravings en achterlijke comedown niet te harden zijn..
Het valt wel mee. Af en toe doe ik ook een dag zonder, als ik weinig last heb. Verder voelt het voor mijn lichaam minder ongezond aan dan elke dag speed of andere amfetamine analogen. Anders moet de psychiater maar gewoon dex voorschrijven. Ik denk niet dat het heel veel kwaad kan, ik ben er ook nooit misselijk van ofzo. Ik geef wel toe dat ik een proefkonijn ben op het moment. Maar toch ben ik blij dat het er is.

Laatst bewerkt:

Raver

Badass junkie
Het is een geschikt middel zolang je je aan je eigen afspraken houdt. In mijn optiek zelfs beter dan dexamfetamine,
Ik zou het wel vergoed willen krijgen.
Nou, ik onderzoek het en het is mijn beste match als vervanging dexamfetamine.
Verder voelt het voor mijn lichaam minder ongezond aan dan elke dag speed of andere amfetamine analogen. Anders moet de psychiater maar gewoon dex voorschrijven.
Ik denk niet dat het heel veel kwaad kkang

Ach ach ach.

Ik kan niet anders concluderen dat je in een complete waan leeft wat betreft dit "experiment". Helemaal na alle enorm duidelijke waarschuwingen van alle leden hier. Die klanken meer naar de waarheid dan jouw beredenering.

Sorry maar niemand zijn ADHD is zo van invloed op de kwaliteit van leven dat de risico's van dagelijks RC's gebruiken gewaarborgd zijn!

Jouw gevoel staat NIET in lijn met of iets gevaarlijk of slecht voor je is. Dat is echt ronduit een belachelijke maatstaf of je ergens mee door kunt gaan of niet.

Dagelijks gebruik van stimulanten in de dosering die je gebruikt + dat er gewoon geen onderzoek is is spelen met je leven. Even niet vergeten dat je ook anti-psychotica intramusculair krijgt toegediend.

Laatst bewerkt:

SneeuwStorm

Wijs gebruiker
Ach ach ach.

Ik kan niet anders concluderen dat je in een complete waan leeft wat betreft dit "experiment". Helemaal na alle enorm duidelijke waarschuwingen van alle leden hier. Die klanken meer naar de waarheid dan jouw beredenering.

Sorry maar niemand zijn ADHD is zo van invloed op de kwaliteit van leven dat de risico's van dagelijks RC's gebruiken gewaarborgd zijn!

Jouw gevoel staat NIET in lijn met of iets gevaarlijk of slecht voor je is. Dat is echt ronduit een belachelijke maatstaf of je ergens mee door kunt gaan of niet.

Dagelijks gebruik van stimulanten in de dosering die je gebruikt + dat er gewoon geen onderzoek is is spelen met je leven. Even niet vergeten dat je ook anti-psychotica intramusculair krijgt toegediend.
Ik denk dat verder reageren niet veel zin meer heeft. TO vraagt in zijn eerste post "Wat vinden jullie hiervan?". Maar luistert verder naar niemand en is alleen met zichzelf bezig. Laten gaan dus.

Jules2020

Ik denk dat verder reageren niet veel zin meer heeft. TO vraagt in zijn eerste post "Wat vinden jullie hiervan?". Maar luistert verder naar niemand en is alleen met zichzelf bezig. Laten gaan dus.
Ik luister heus. Neem mee wat jullie zeggen. Er is gewoon niks anders dat past bij mij. Ja prescriptie, maar die krijg ik toch niet. Jullie hebben het over compleet stoppen, maar dan heb ik toch een gaar leven. Zeker met het depot, niet vooruit te branden.

Queenir

Dit klinkt gewoon als verslavingsgedrag. Wat je hier omschrijft zou voor mij ook een rode vlag zijn als ik je psychiater was.

Heel vreemd verhaal verder ook. Waarom zouden ze je via een rechtszaak aan een antipsychoticum willen zetten?
Omdat er wel degelijk incapabele psychiaters met een te groot ego en een slecht karakter bestaan, daarom!
Ik heb net hetzelfde meegemaakt. Ik ben gered door een huisarts die mij een antidepressivum voorgeschreven heeft dat net het tegenovergestelde deed van die antipsychotica waar ik ondertussen letterlijk van aan het doodgaan was en dat was ook die klootzak zijn bedoeling. Dat bestaat hoor, een diploma is geen garantie tegen gestoordheid!!!

Queenir

Omdat er wel degelijk incapabele psychiaters met een te groot ego en een slecht karakter bestaan, daarom!
Ik heb net hetzelfde meegemaakt. Ik ben gered door een huisarts die mij een antidepressivum voorgeschreven heeft dat net het tegenovergestelde deed van die antipsychotica waar ik ondertussen letterlijk van aan het doodgaan was en dat was ook die klootzak zijn bedoeling. Dat bestaat hoor, een diploma is geen garantie tegen gestoordheid!!!
En de man is ondertussen geen arts meer.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Vertel mij wat. Ik heb zelf een ongelofelijke klote-ervaring met een psychiater met een te groot ego en slecht karakter. Die mij zelfs onterecht uit een behandeling heeft gezet (waar ik vandaag opnieuw aan begin, gelukkig heb ik nu een andere psychiater). Slechte en gestoorde psychiaters bestaan gewoon, overduidelijk.

Dan nog lijkt het me heel erg sterk dat er psychiaters bestaan die een rechtszaak aanspannen om iemand aan een antipsychoticum te krijgen, laat staan iemand doelbewust dood willen maken met een medicijn. Beide gevallen klinken erg onlogisch en het laatste geval zou ronduit strafbaar/een misdrijf zijn.

Daarmee ontken ik dus absoluut niet dat er incapabele psychiaters rondlopen, en ik ben blij dat jij een meer capabele huisarts hebt gevonden nu. Maar mensen kunnen zelf ook te ver doordraven in wat ze erachter zoeken.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dan nog lijkt het me heel erg sterk dat er psychiaters bestaan die een rechtszaak aanspannen om iemand aan een antipsychoticum te krijgen
Dit gebeurt wel degelijk als behandelaars menen dat dwangverpleging noodzakelijk is. Dan gaat het om psychotische episodes waarbij iemand een gevaar voor zichzelf en/of de omgeving is, maar die persoon geen hulp accepteert. Het risico moet wel overtuigend aangetoond worden, en daarvoor zijn commissies die bepalen of er inderdaad dwangverpleging nodig is.

In de docu-serie 100 dagen in je hoofd wordt zo'n geval gefilmd. De man in kwestie zit in een gesloten instelling en is van mening dat hij geen antipsychotica nodig heeft. Een psychiater gaat dan met hem in gesprek, en constateert dat hij op dat moment in een psychose zit.

Zie aflevering 4, vanaf 19:35

laat staan iemand doelbewust dood willen maken met een medicijn. Beide gevallen klinken erg onlogisch en het laatste geval zou ronduit strafbaar zijn.
Maar ik ben uiteraard met je eens dat het zeer onwaarschijnlijk is dat een behandelaar opzettelijk iemand wil vermoorden met medicatie. Zoiets is ook een heftige beschuldiging om zomaar te doen. Het publiekelijk uiten van zo'n (ongegronde) beschuldiging kan zelfs strafbaar zijn (zie smaad).

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dit gebeurt wel degelijk als behandelaars menen dat dwangverpleging noodzakelijk is. Dan gaat het om psychotische episodes waarbij iemand een gevaar voor zichzelf en/of de omgeving is, maar die persoon geen hulp accepteert. Het risico moet wel overtuigend aangetoond worden, en daarvoor zijn commissies die bepalen of er inderdaad dwangverpleging nodig is.

In de docu-serie 100 dagen in je hoofd wordt zo'n geval gefilmd. De man in kwestie zit in een gesloten instelling en is van mening dat hij geen antipsychotica nodig heeft. Een psychiater gaat dan met hem in gesprek, en constateert dat hij op dat moment in een psychose zit.

Zie aflevering 4, vanaf 19:35

Thanks! Ga ik vanavond even kijken, heb deze nog niet gezien. Ik wilde er nog bijzetten ‘behalve misschien bij bepaalde vormen van dwangverpleging’, maar zit te weinig in het topic (is al een hele tijd geleden dat ik het vorige bericht hier postte). Maar dan gaat het dus wel al om een uitzonderlijke en uit de hand dreigende te lopen situatie, waarbij je je sterk kunt afvragen of de persoon die de psychiater de schuld geeft dan wel in staat is om redelijk te oordelen. Dan nog: erg vervelend om mee te maken lijkt me.

Maar ik ben uiteraard met je eens dat het zeer onwaarschijnlijk is dat een behandelaar opzettelijk iemand wil vermoorden met medicatie. Zoiets is ook een heftige beschuldiging om zomaar te doen. Het publiekelijk uiten van zo'n (ongegronde) beschuldiging kan zelfs strafbaar zijn (zie smaad).

Lijkt mij ook. Zonder hier iemand persoonlijk mee aan te willen aan te spreken, want ik heb uiteraard zero context: maar ‘ze proberen me opzettelijk te vermoorden met antipsychotica’ klinkt de meeste mensen denk ik redelijk in de oren als een… tja, vrij typisch psychotische gedachtengang.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Lijkt mij ook. Zonder hier iemand persoonlijk mee aan te willen aan te spreken, want ik heb uiteraard zero context: maar ‘ze proberen me opzettelijk te vermoorden met antipsychotica’ klinkt de meeste mensen denk ik redelijk in de oren als een… tja, vrij typisch psychotische gedachtengang.
Nouja.. even advocaat van de duivel. Stel, je wil als psychiater iemand vermoorden door medicatie toe te dienen, dan zijn antipsychotica toch wel echt een van de laatste middelen die je zou uitkiezen. Er zijn veel effectievere middelen om dat doel te bereiken :tearsofjoy:

Laatst bewerkt:

MR_CHIP

Badass junkie
Ik luister heus. Neem mee wat jullie zeggen. Er is gewoon niks anders dat past bij mij. Ja prescriptie, maar die krijg ik toch niet. Jullie hebben het over compleet stoppen, maar dan heb ik toch een gaar leven. Zeker met het depot, niet vooruit te branden.
en nog in leven ? en gebruik je nog dagelijks ?

De Schurk

Belezen gebruiker
Beste mensen,

Van de psychiater krijg ik maar geen adhd medicatie. Dit is erg vervelend. Ik vraag gewoon om 60mg dexamfetamine per dag. Is dat nou teveel gevraagd?

Uiteraard heb ik last van mijn ad(h)d-pi (heb een anamnese), dus ben ik gaan zoeken naar een oplossing.

Voorheen dagelijks doseringen pep in vloeitjes ingeslikt, lange termijn deed dat niet goed. Toen stuitte ik op 2FMA, dat deed het op zich wel maar ik miste toch dat stukje empathie, kortom; ik werd er heel serieus van. Ook leek het wat brandend.

3-FA heb ik geprobeerd, dit is eigenlijk super, maar gezien het net iets fijner aanvoelt dan reguliere dexamfetamine misbruikte ik dit wel eens en dat was onhandig. Ook is dit best wel wat duurder.

Allen dagelijks gebruik; maar nu stuitte ik op 4-MPD. Eerst dacht ik dat het een soort 3MMC vervanger was (aangezien veel mensen dat zoeken die op drugsforum zitten), maar dat is het zeker niet.

Het is ongeveer de helft zwakker dan NEP, een groot voordeel is dat het een concentratie en mood boost met zich mee brengt, zonder dat tolerantie het verpest.

Dit neem ik dagelijks 5 keer oraal. Heel af en toe nasaal, maar oraal werkt net wat beter en is wat meer op medicatie gericht; want ik zie 4MPD dus echt als medicatie.

Het lost mijn adhd voor 70% op en is een natuurlijke antidepressiva. Ik doe dit nu al een half jaar, eigenlijk zonder problemen. Per week gebruik ik ongeveer 2.5 gram.

Helemaal geweldig zouden tabletten van 50mg zijn; het werkt zo’n twee en half uur per dosering. Het maakt me een beter persoon, iets liever en het huis blijft schoner. De rusteloosheid van mijn adhd is bij deze dan dus verdwenen, wat een fijn gevoel geeft. Ook doet het mijn droge ogen verminderen, gezien ik blepharitis heb.

Kortom: ik zie het als medicijn, wat indien juist gedoseerd geen tot weinig lichamelijke problemen oplevert. Bloeddruk is stabiel.

De eerste keren gebruik is er uiteraard een honeymoon fase, wat betekend dat iemand high kan worden van een hoge dosering. Door bijwerkingen is dit echter niet heel prettig, wat het dus ook een geschikt medicijn maakt. Dit voorkomt namelijk misbruik. Na de honeymoon fase blijft de mood boost en verhoogd concentratie vermogen bestaan.

Wat vinden jullie hiervan?

Ik kan niet anders, want ik krijg geen adhd dexamfetamine voorschrift en dit is een uitkomst. Ik vind het jammer dat de stof binnenkort mogelijk verboden wordt, ik zou er levenslang goed op kunnen functioneren.

Extra informatie door een vraag over de werking op de receptoren binnen ons brein: ''Het is een NDRI met lichte SSRI eigenschappen. Dat wil zeggen dat het niet zozeer een releaser van neurotransmitters is, maar eerder zorgt het ervoor dat de dopamine en noradrenaline (en dus een beetje serotonine) de synapsen niet kunnen verlaten. De neurotransmitters lijken rond de receptoren heen te zweven, in plaats van dat ze teruggaan naar hun eigenlijke 'thuishaven'. Vergelijk het met methylfenidaat en dexamfetamine; methylfenidaat blokkeert de heropname van dopamine en dexamfetamine stimuleert juist afgifte van dopamine. Dit is metaforisch geschreven, maar goed; de kern van waarheid is er.''

Het bestaat echter sinds 1960; en hiermee wil ik mijn onderzoek afsluiten en hoop ik dat je wat hebt aan de gegeven informatie.

Groeten,
Tony
Ik heb nog 4f mph in huis.
Enig indee wat het verschil is?

Bovenaan