4-MPD (4-Methylpentedrone) Report

Wauzeling

Belezen gebruiker
Dag mooie medemensen, na maanden lang als niet ingelogde lurker op drugsforum.nl aanwezig te zijn. Dacht ik, toch even accountje aanmaken en een tripreport samenstellen van 4-MPD. Omdat ik zelf echt bar weinig iets kon vinden van dit middel terwijl ik in "de standaard nastimulatie hyperfocus phase" zat, bij verschillende bronnen wat extra info proberen te bemachtigen (hier bij DF uiteraard het e.e.a. gelezen en grote speurtoch op verschillende SubReddits: /r/researchchemicals /r/researchchemicalsnl /r/drugs en /r/stims).

Even wat info:
Man, 29 jaar met ADHD en ik weeg ongeveer +/- 75kg.
Ervaring met verschillende drugs/stimulanten zoals: Amfetamine (speed, dexamfetamine en elvanse), Cocaine, MDMA, 4-MMC, 3-MMC, 3-CMC, 2-MMC, NEP, 3-FA, 3-FPM, 2-FA en 2-FMA.
Tolerantie dat ik op dit moment heb opgebouwd is Cocaine van 2x in 2 maanden tijd en Dexamfetamine 10-20mg per dag.

Mijn ervaring:
Heel eerlijk wist ik niet zo goed wat ik moest verwachten met dit middel, mensen zeiden dat het een slap aftreksel was van NEP, maar toch ook weer zijn eigen uniekheid had. Na flink wat 3-MMC en 3-CMC te hebben gebruikt de afgelopen jaren, was ik toch weer een keer nieuwsgierig naar een RC Stim, Dus zo doende, was een keer op een avond impulsief, omdat ik het zag staan op [noem hier je favo vendor/dropshipper] en enkele tripreviews op DF en Reddit. En dacht, fuck it waarom ook niet.

Het kwam binnen als half kristal/half poeder en het ziet er wit uit met een hele kleine tint van bruin/rood (althans de kristallen).
Ik heb 2 verschillende ROA's geprobeerd namelijk snuiven en oraal, maar wel voorzichtig en met mate (eerste middel waar ik wel echt veel meer tijd tussen de doseringen liet vergeleken met andere stimulanten).

Dosis was bijna niet te vinden behalve op wat enkele Reddit posts na. Mensen zeiden ook dat het ongeveer 2x less potent was dan NEP. Dus dat gecombineerd met gezondverstand de eerste dosis genomen en dat waren 2 normale sleutelpuntjes, denk ongeveer 10-20mg per punt. Het brandde niet heel erg, uiteraard een beetje maar het was meer dan goed te verdragen. Het effect kwam eigenlijk al vrij snel, ik denk ongeveer 1-2min na het snuiven en het voelde een beetje als een lichte euforie/rush samengespand met positieve stimulatie. Het deed mij erg denken aan de geforceerde 3-CMC rush, maar het voelde nòg meer geforceerd en onnatuurlijk ofzo. De begin rush van euforie en stimulatie voelt best goed en fijn tbh, opgewekt, scherp, serotonine randje en geil. Die rush duurt denk ik pak-m-beet 15-30min MAX tot ie erg geleidelijk overgaat naar body en mind stimulatie. En oh boy die stimulatie is wel flink hevig moet ik je zeggen. Normaal heb ik zo'n stimulatie pas na flink aantal tikken speed over de hele nacht door te nemen. En ook heel eerlijk, die na-stimulatie kan een soort van fijn zijn als je gewoon ergens op kan focussen en iets wil/kan doen. Want als je dat niet hebt, komt anxiety/onrustigheid/zenuwachtig/paranoia om de hoek kijken en dat gevoel is gewoon echt niet chill, je tweaked gewoon keihard weg voor de komende 2-3u tot je weer beetje normaal bij zin en normaal kan denken. Uiteraard was dat met de dosis van 2x 15-20mg niet het geval dat je keihard weg tweaked, maar die zenuwachtigheid, stukje anxiety en onrustigheid was daar al zeker aanwezig.

Weet je wat helpt om de anxiety en onrustigheid te verminderen? Bijpakken, voor ongeveer 15-20min, daarna komen de negatieve effecten nog harder terug. Ik geloof dat ik op de avond tot aan de volgende ochtend ongeveer 4-5x hebt gepakt x ongeveer 20-30mg = denk ik totaal iets van 180-230mg, misschien een uitschieter van 250mg maar zeker niet meer dan dat. De euforie/rush in het begin is zoals ik al eerder zei wel nice, zeker hoogwaardige postieve stimulant. Maar dat bruggetje als die rush voorbij is merk je gewoon gauw en snel genoeg die angst, anxiety, paranoia de macht overnemen. Dit hield ongeveer nog wel zeker 1,5-2,5u aan tot je mentaal niet meer gestimuleerd bent maar alleen lichamelijk nog. DIe lichamelijke stimulatie blijft wel erg lang aanhouden ook voor m'n gevoel. Ik denk dat ik pas rond 14:00-15:00 (de volgende dag dus) merkte dat m'n lichaam weer normaal werd. DIe lichamelijke stimulatie weerhoudt je lichaam ook enorm om zich moe of uitgeput te voelen, beetje zoals te vergelijken met speed.

Op het moment dat je dus weer normaal bij zin bent, normaal kan denken dat is het ook wel weer prima, totdat de cravings ineens om de hoek komen kijken. Jazeker, dit spul heet wel last van cravings, niet in de zin van 3-MMC of 3-CMC om je high langer te laten houden. Maar om puur die anxiety/angst/onrust gevoelens weg te halen. Als die gevoelens ook zijn afgenomen, ben je ook compleet vergeten dat je negatieve gevoelens gaf en het enige waar je dan aandenkt is die korte euforie/rush van 15-30min. En dan begint het riedeltje weer opnieuw.

Oraal ROA
Hier kon ik dus bar weinig over vinden, niets op Psychonautwiki, lastig te vinden op Reddit. Dus heb een eigen indicatie gedaan om een goede langdurige high te ontwikkelen en dat is 90mg. Als je het vergelijkt met NEP is een strong dose 40-60mg en heavy dosis 60mg+, doe dat x2 = 120mg. Dus met ervaringen op Reddit waarbij mensen 100mg naar binnen slikte deed ik een voorzichtige 90mg naar binnen. En holy moly, alles gaat wel een stuk geleidelijker qua high/rush naar anxiety naar nastimulatie, maar ik ervaarde het wel een stuk heviger ook wel. Die anxiety/onrust fase voelde echt als een delirium/droom achteraf, dat ik echt dacht waar zat ik met m'n kop dat ik deze gevoelens/ervaring zo de overmacht laat pakken. De begin euforie/rush voelde niet persé intenser of heviger, het hield wel langer aan, ik denk 30-60min ongeveer, waarnaar het langzaam overbrugt en blend in de anxiety fase en vervolgens naar de nastimulatie fase. Totale werkingsduur was ongeveer 5-6u merkbare effecten met daarna gewoon wat stimulatie tickjes dat nog in je lichaam zit. Lichamelijke dingen zoals aangespannen spieren, kaakschaatsen (nog nooit zo erg gehad) waren wel echt MERKBAAR aanwezig, niet normaal.

Nasleep
Slapen kun je vergeten, het spul is de potent en te krachtig om je na paar keer bijpakken een goede nachtrust te geven, let hier dus op.
De nasleep voelt gewoon intens om van bij te komen, omdat het dus volledig je neurotransmitters deplete. Nergens zin in, weinig eetlust, you name it. Vooral het anxiety fase stukje weegt best zwaar om van bij te komen voor m'n gevoel.
Twitches, kaakschaatsen, onrustig en friemelen aan van alles en nog wat is zeker aanwezig, ook na het gebruik ervan nog heb ik zelf ervaren.

Samenvatting
Onderschat dit spul NIET, het is voor mij al weer tijd geleden dat ik NEP hebt gebruikt en mensen het hiermee vergelijken als een slap aftreksel ervan. Dus kan zelf die vergelijking niet acuraat maken. Maar het is zeer zeker potent spul waar je goed van de kaart of naar de klote mee kan gaan. Dus let een beetje op jezelf en/of anderen als je dit spul gaat proberen en gebruiken. En onthou de goudenregel van dit middel, hoe hoger je de dosis inzet voor je positieve high, des te harder de negatieve high het zal overnemen, laat je hierdoor niet verleiden, hou het op kleine doseringen dan heb je er veel meer aan.

EDIT: Vergeten te melden, maar dit spul heeft ook echt enorme vasoconstriction, was voor mij al merkbaar bij de 1e/2e keer doseren, harde druk op borst, linker arm dat tintelt en individuele vingers die kouder aanvoelen, etc. Voelt gewoon als een enorme geforceerde/niet-natuurlijke smooth high. Dit verschil vond ik zelf al enorm merkbaar tussen 3-MMC en 3-CMC qua geforceerdheid, maar 4-MPD voelt nog viezer en geforceerder aan dan 3-CMC.

Eerste keer een report, enorm samenhangend verhaal als ik het nu zo teruglees, sorry daarvoor.

Kusjes
- Wauzeling

Laatst bewerkt:

tony211

Experimenterende gebruiker
Dit is een perfect middel. Je dient alleen te weten hoe het te gebruiken; en je krijgt er gewoon geen rush van. Ik voel me niet alsof ik aan de drugs zit, maar wel aan medicatie waardoor ik goed kan focussen en redelijk vrolijk ben, maar niet 'te vrolijk'. Neem echt voornamelijk orale doseringen en stel de volgende dosering uit. Tolerantie treedt vrijwel niet op. Bijwerkingen maken hoge dosissen niet leuk, daarom zie ik potentie in dit middel als toekomstig adhd medicijn / antidepressivum. Wat als je een lysine molecuul voor de gehele structuur plakt? Werkt het dan voor 6-8 uur? Dan zou het IMO als antidepressivum ingezet kunnen worden, in verband met langzame aangifte. Nee, als ik high wil worden dan haal ik wel wat van de straat. Maar dat doe ik al een tijdje niet meer.

Het is een bijzondere afgeleide pentedrone op cathinone basis? https://drugsforum.nl/threads/4-mpd-dagelijks-gebruik-adhd.77311/

tony211

Het is dus echt een prima vervanger van mijn dexamfetamine. Zeker als het lichaam gewend is.

Groet

Bijlagen

• IMG_3861.jpeg
    IMG_3861.jpeg
    149,2 KB · Weergaven: 17

Druggie86

Newbie
Mijn ervaren met dit middel zijn iets minder positief zoals al te lezen in mijn reactie op een post over injecteren...

Giga cravings gehad. Totaal alle zelfcontrole en respect verloren door 4mpd. Mijn vaste ROA was door een eerdere 3mmc verslaving al injecteren dus ik had al ruim 2 jaar ervaring met intraveneus injecteren alleen deze cravings waren dus zo heftig dat vol een ader raken de hoofdprijs was maar niet altijd meer lukte. Dit heeft behoorlijke schade achter gelaten en heb een paar keer een OD gehad op dit middel...

Anyway na bijna 2 jaar clean te zijn geweest. Cold turkey gestopt met heel veel pijn en moeite met 3mmc werd ik voor het eerst geconfronteerd met een kutsituatie en gezien ik destijds nog aardig wat benzo,s slikte werd ik nieuwsgierig naar 4mpd. Er was op dat moment nu zo,n goede 9 maanden geleden niks te vinden behalve dat het zou lijken op 4mmc en een gratis sample belande zo in mijn winkelmand en van mijn brievenbus direct in mijn arm. Een injectiespuit lag er nog en naalden gezien mijn needleplay fetish ook...

Het was het begin van een 3 a 4 maanden aan ellende. Ik zat destijds in een polyamoreuze relatie maar wel LAT en zonder werk dus had te veel tijd om te gebruiken en gebruikte dus ook elk uur dat ik niet daar was maar thuis. Mijn gevoeligheid voor cathonine middelen zou daar zeker in hebben meegespeeld want de eerste weken waren ontzettend lekker. Als een soort natte droom liep ik door het leven. Feesten clubs vrouwen mannen en alles ertussen. Gezien ik pansexueel ben is er gewoon enorm veel keus als je weet waar je moet zoeken. Maar de droom veranderde snel in een nachtmerrie...

Paranoïde gedachtes. Spuitbulten waar het pus uitliep. Stinkend zweet wat nog het meest leek op een kruising tussen garnalen en kattepis dus die pret was snel over. Ben niet lelijk en heb een vlotte babbel maargoed ik zag er uit en stonk naar junkie en dan zien weinig mensen je nog zitten. Werd het dan een keer wel feest dan kreeg ik em gewoon niet lang hard genoeg om tot een hoogtepunt te komen. Ze bleven wel komen en ontiegenlijk over the top hard maar dat was vooral na minimaal 24 tot op het laatst 48 uur lang stimfappen...

Uiteindelijk na dat mijn relatie op de klippen aan het lopen was met een vrouw die goud waard is(ze wist niks van het gebruik af. Ze had haar vermoedens maar heb altijd gezegd dat het een eenmalige terugval was). Nooit bij hun thuis gebruikt maargoed als je net van een binger van maandagavond tot vrijdagochtend komt gaat de vrijdagmiddag ook niet geheel lekker. De comedown is een hel en op een gegeven moment zorgde dat dus voor nogal wat ruzies en onderlinge conflicten en na een aanval van heel heftige pijnen wou ze dat ik naar de EHBO ging. Dat weigerde ik en toen heb ik alles opgebiecht. Heb nog nooit iemand zo teleurgesteld in me gezien en haar blik en begrijpbare woede staan in mijn netvlies gebrand...

Die week besloot ik af te kicken. Alleen thuis. Zonder begeleiding. Zonder toezicht. Met energiedrink bananen en een berg benzo,s. Ben toen van de pyrazolam op de flubro-etizolam(beste fout) overgegaan want uit mijn ervaring met cold turkey afkicken van de 3mmc wist ik dat dit een hele klus zou worden. Dat het zo,n pure diepe hel zou worden had ik ook niet voorzien maar na 2 weken kwam ik er 'clean' uit. Althans de detox dan...

Door een goede voorbereiding en een hele begripvolle POH had ik mijn voorbereidingen voor na de tijd getroffen. Vrijwilligerswerk voor de dagbesteding en ingeschreven voor een traject voor ambulante begeleiding na de detox om voorgoed van de drugs af te blijven...

Mijn relatie heeft het niet overleefd. Er zat wantrouwen vanuit haar begrijpelijk en vanuit mij door de nasleep van alle gebruik en net voor mijn hulptraject en vrijwilligerswerk begon liep dit op de klippen. Ik wantrouwde iedereen en na nog een domme fout met alcohol en een time-out van twee weken verloor ik alle contact met de werkelijkheid...

Ik heb er toen een punt achter gezet en dat ging niet vriendelijk op z,n zachtst gezegd. Heb hun zwaar onverdiend tot op het bot beledigd, ik heb bedreigingen geuit en heeft ze heel terecht een totale contractbreuk geïnitieerd. Heb in de 4 weken tussen detox en opgezet hulptraject 2 keer politie/hulpverlening aan de deur gehad want bleef in een soort waan hangen mede door de nogal zware benzo,s en het compleet verneuken van mijn dopamine en adrenaline release systeem. In een klein dorp waar ik toch al opviel liep ik er bij als een halve gestoorde. Denk ontbloot bovenlijf ijzeren kettingen in omgekeerd pentagram vorm om mijn borstkas gedrapeerd. Leren jas openhangend aan en veel te skinny zwarte jeans. Of zwarte skinny jeans een zwart t shirt inclusief de nog heel zichtbare spuitgaten en grote baphomet/omgekeerd pentagram hanger om de nek zonnebril op en hele dagen behemoth, morbid angel, hellhammer en vader op standje onbenullig aan het luisteren. Satanistische chants en bezweringen prekend en ja in een katholiek dorp met jaarlijkse processie heb je dan zo hulpverlening op je dak...

Nadat mijn traject begon is het snel gegaan en ben ik snel weer ben de meeste ellende af. Mijn armen zijn genezen op de donkere plekken na. Achja daar zijn tattoos voor. Ik vond weer eigenwaarde en heb geleerd met dingen te dealen zonder drugs. Op een hele lichte benzo voor het slapen na en mijn voorgeschreven ritalin ben ik er sterker uitgekomen. Door een heleboel werk aan mezelf en een hele goede therapeute. Zit nu op de helft van mijn behandeling en alle cravings zijn weg. Blink uit in het vrijwilligerswerk wat ik doe en heb daarmee een kant van mezelf ontdekt die ik niet verwacht had. De zorg in dus wacht nu op omscholing en ga eindelijk na een heel lang en zwaar verleden vol geweld en ellende eindelijk de toekomst tegemoet wie ik wil...

Waarom schrijf ik dit nu van me af. Op dit moment lig ik naast die gouden vrouw wie me in ieder geval de kans heeft gegeven ergens tot iets van een oplossing te komen maar we hebben een heel pittig gesprek gehad waarbij ze allebei, zowel zij als haar man compleet eerlijk zijn geweest hoe het voor hun geweest is. Niets heeft me ooit zoveel geraakt. Een van de weinige mensen die ooit en nu nog voor me klaar staan heb ik als stront behandelt en van alle ellende doet dit nog het meest pijn. Verdiende pijn dat zeker maar moest het even kwijt vooral gezien het dubbele gevoel. De cravings zijn nog steeds weg en deze klap was de laatste. Geen drugs meer voor mij. Maar die vertrouwensband is diep beschadigd vanuit hun kant en dat gaat heel begrijpelijk tijd nodig hebben...

Dus pas op met dit middel. Mijn status mag dan wel noob op dit forum zijn gezien ik niet zoveel post maar weet door schade en schande genoeg over drugs. Nog steeds geen fel tegenstander. Cathonine middelen zijn mijn valkuil maar heb echt super avonden op hallucioge middelen gehad, lekkere avonden gespaced op ketamine nOX en opiaten zonder dat er ooit verslaving is ontstaan maar voorlopig houdt ik het even clean...

swennie boi

Dat zal dan vast je reactie op mijn post geweest zijn dan. Ik heb vanaf de eerste keer tot nu toe nog nooit die extremen gevoeld of mee gemaakt. Geen paranoïde gedachten/gevoelens, geen cravings, alleen koude vingers. Misschien dat het komt door de gebruiks frequentie. Zeker met injecteren is dat wel een dingetje ja.

Bovenaan