4-MPD dagelijks onderzoek (adhd)

Jules2020

Experimenterende gebruiker
Beste mensen,

Van de psychiater krijg ik maar geen adhd medicatie. Dit is erg vervelend. Ik vraag gewoon om 60mg dexamfetamine per dag. Is dat nou teveel gevraagd?

Uiteraard heb ik last van mijn ad(h)d-pi (heb een anamnese), dus ben ik gaan zoeken naar een oplossing.

Voorheen dagelijks doseringen pep in vloeitjes ingeslikt, lange termijn deed dat niet goed. Toen stuitte ik op 2FMA, dat deed het op zich wel maar ik miste toch dat stukje empathie, kortom; ik werd er heel serieus van. Ook leek het wat brandend.

3-FA heb ik geprobeerd, dit is eigenlijk super, maar gezien het net iets fijner aanvoelt dan reguliere dexamfetamine misbruikte ik dit wel eens en dat was onhandig. Ook is dit best wel wat duurder.

Allen dagelijks gebruik; maar nu stuitte ik op 4-MPD. Eerst dacht ik dat het een soort 3MMC vervanger was (aangezien veel mensen dat zoeken die op drugsforum zitten), maar dat is het zeker niet.

Het is ongeveer de helft zwakker dan NEP, een groot voordeel is dat het een concentratie en mood boost met zich mee brengt, zonder dat tolerantie het verpest.

Dit neem ik dagelijks 5 keer oraal. Heel af en toe nasaal, maar oraal werkt net wat beter en is wat meer op medicatie gericht; want ik zie 4MPD dus echt als medicatie.

Het lost mijn adhd voor 70% op en is een natuurlijke antidepressiva. Ik doe dit nu al een half jaar, eigenlijk zonder problemen. Per week gebruik ik ongeveer 2.5 gram.

Helemaal geweldig zouden tabletten van 50mg zijn; het werkt zo’n twee en half uur per dosering. Het maakt me een beter persoon, iets liever en het huis blijft schoner. De rusteloosheid van mijn adhd is bij deze dan dus verdwenen, wat een fijn gevoel geeft. Ook doet het mijn droge ogen verminderen, gezien ik blepharitis heb.

Kortom: ik zie het als medicijn, wat indien juist gedoseerd geen tot weinig lichamelijke problemen oplevert. Bloeddruk is stabiel.

De eerste keren gebruik is er uiteraard een honeymoon fase, wat betekend dat iemand high kan worden van een hoge dosering. Door bijwerkingen is dit echter niet heel prettig, wat het dus ook een geschikt medicijn maakt. Dit voorkomt namelijk misbruik. Na de honeymoon fase blijft de mood boost en verhoogd concentratie vermogen bestaan.

Wat vinden jullie hiervan?

Ik kan niet anders, want ik krijg geen adhd dexamfetamine voorschrift en dit is een uitkomst. Ik vind het jammer dat de stof binnenkort mogelijk verboden wordt, ik zou er levenslang goed op kunnen functioneren.

Extra informatie door een vraag over de werking op de receptoren binnen ons brein: ''Het is een NDRI met lichte SSRI eigenschappen. Dat wil zeggen dat het niet zozeer een releaser van neurotransmitters is, maar eerder zorgt het ervoor dat de dopamine en noradrenaline (en dus een beetje serotonine) de synapsen niet kunnen verlaten. De neurotransmitters lijken rond de receptoren heen te zweven, in plaats van dat ze teruggaan naar hun eigenlijke 'thuishaven'. Vergelijk het met methylfenidaat en dexamfetamine; methylfenidaat blokkeert de heropname van dopamine en dexamfetamine stimuleert juist afgifte van dopamine. Dit is metaforisch geschreven, maar goed; de kern van waarheid is er.''

Het bestaat echter sinds 1960; en hiermee wil ik mijn onderzoek afsluiten en hoop ik dat je wat hebt aan de gegeven informatie.

Groeten,
Tony

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    130,5 KB · Weergaven: 69
Laatst bewerkt:

Jules2020

Soms denk ik dat ze willen dat ik onderzoeksmedicatie gebruik voor wetenschappelijke gebruikstesten, onderzoeksdoeleinden.

Er zit heus potentie in het middel voor de toekomstige behandelingen tegen adhd en depressieve stoornissen. De doseringen dienen wel evenredig te zijn.

Het zou toch jammer zijn als het straks van de wereld verdwenen is, terwijl het het karakter van mensen kan beteren, in het bijzonder met combinatie gedragstherapie.

Persoonlijk is het enige nadeel dat ik ervoor moet betalen, inplaats van dat de zorgverzekering dat doet.

Maar goed, het zijn ‘research chemicals’. Stoffen om te onderzoeken dus, niet altijd perse ‘designerdrugs’. Neem maar is een hele strip methylfenidaat in 1 keer. Dan zit je in de shit met vaatvernauwing. De bijwerkingen, niet te vergeten. Dat maakt het dan weer eerste keus bij de apotheek…. Niet bij PsyQ of adhd centraal hoorde ik.

Methylfenidaat is bewezen slechter voor het cardiovasculaire systeem dan dex amfetamine. De levo in straat amfetamine is belastend en vaat vernauwend vanwege de verhoogde werking op adrenaline en epinephrine.

Clozapine aansmeren, geen adhd behandelen en me het zelf laten doen, zo word ik behandeld door mijn psychiater.

Psychonautrie zou geweldig zijn. Waarom geven ze in de GGZ stoffen die mensen bewezen ongelukkig maken.

Psychiatrie is het center van de matrix. Dit middel heeft wel wat. Maar waar en hoe begint de implementatie van verandering binnen zo’n complex methodisch systeem?

Nogmaals groeten,
Tony

Wauzeling

Belezen gebruiker
Ten eerste enorm vervelend om te horen voor je dat je er niet uit bent bekomen met de psychiater en dat je kampt met mentale complicaties. Sws een middel inemen voor die soort klachten, veranderen niet de persoon zoals je bent en doet. Je onder bewustzijn blijft hetzelfde (uiteraard met uitzondering van medicatie).

Maar je had een aanvraag gedaan voor 60mg dexamfetamine per dag? Ik neem aan en hoop dat dit is onderverdeeld in 3x 20mg, zoals, ochtned, middag avond? Of was je van plan om 180mg totaal te slikken per dag?

Dit neem ik dagelijks 5 keer oraal. Heel af en toe nasaal, maar oraal werkt net wat beter en is wat meer op medicatie gericht; want ik zie 4MPD dus echt als medicatie.
Een middel toedienen, elke dag voor als een vervanging voor recept x of recept y waarbij vrijwel tot geen kortwerkende/langdurige risico’s van zijn onderzocht is uiteraard NO-GO. En als ik heel heerlijk mag zijn, van een Pentedrone analog genaamd 4-MPD elke dag tot je nemen weet ik wel heel zeker dat die alles behalve goed is voor je hersenen en lichaam .
Het lost mijn adhd voor 70% op en is een natuurlijke antidepressiva. Ik doe dit nu al een half jaar, eigenlijk zonder problemen. Per week gebruik ik ongeveer 2.5 gram.
Nou in ieder geval fijn voor je dat je een middel hebt gevonden waar je tijdelijk misschien mee kan door gaan. Maar om dit op langer termijn als hobby te houden en dan vooral met 4-MPD zal dit niet nu of morgen, maar zeer spoedig complicaties worden ontwikkelt en dit kun je op langere termijn niet doorhalen zo. Je gebruikt 2.5 gram per week? Is ook echt veels te veel en niet goed. Bommetje of capsules van 50mg of daar boven is gewoon recreatieve doseringen.

Hoeveel uur slaap je per nacht? Eet/drink je minimaal 3x op een dag?

Nogmaals, ik vind het vervelend voor je dat je met een probleem zit, zowel met jezelf als met de zorginstellingen. Mijn advies is opnieuw ingesprek gaan met de psychiater, mocht ie je niet serieus nemen (uiteraard voor 60mg per dag( dan kun of ga je naar een andere.

Heb zelf ook ervaring met 4-MPD, en ja ik kan er ook rustig of juist gemotiveerd door voelen, maar dit is in MY OPINION een totaal GEEN gezonde optie om dit zo langer te blijven gebruiken. Ook al geef je aan dat het je goed helpt en je er beter door laat voel. Ja als ik een dikke lijn pep naar binnen schuif voel ik me ook goed, energiek en gemotiveerd.

Middelen zijn geen oplossing, maar een hand vast hulpmiddel die je de juiste richting in duwt. Maar met dit, zal het je waarschijnlijk met de dag (langzaam) achteruit duwen.

En dan heb ik de negatieve lichamelijke effecten nog niet eens opgenoemd. Je dopamine, norefidrine en serotonine zullen vrijwel zeker aangetast worden, zeker met 50-60mg bommetje 5x per dag. De enorme vasoconstriction die erbij komt kijken, mogelijk vochtverlies/dehydratie want je zweet je de pleuris met dit spul. Je organen zoals je lever en nieren moeten ook constant verdragen..

ik weet niet man, zou er mee stoppen en als dat niet lukt direct afbouwen. Zoek contact op professionals, weigeren ze je te helpen? Ga naar de volgende.

en uiteraard, let een beetje en zorg goed op/voor jezelf.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Beste mensen,

Van de psychiater krijg ik maar geen adhd medicatie. Dit is erg vervelend. Ik vraag gewoon om 60mg dexamfetamine per dag. Is dat nou teveel gevraagd?

Uiteraard heb ik last van mijn ad(h)d-pi (heb een anamnese), dus ben ik gaan zoeken naar een oplossing.

Voorheen dagelijks doseringen pep in vloeitjes ingeslikt, lange termijn deed dat niet goed. Toen stuitte ik op 2FMA, dat deed het op zich wel maar ik miste toch dat stukje empathie, kortom; ik werd er heel serieus van. Ook leek het wat brandend.

3-FA heb ik geprobeerd, dit is eigenlijk super, maar gezien het net iets fijner aanvoelt dan reguliere dexamfetamine misbruikte ik dit wel eens en dat was onhandig. Ook is dit best wel wat duurder.

Allen dagelijks gebruik; maar nu stuitte ik op 4-MPD. Eerst dacht ik dat het een soort 3MMC vervanger was (aangezien veel mensen dat zoeken die op drugsforum zitten), maar dat is het zeker niet.

Het is ongeveer de helft zwakker dan NEP, een groot voordeel is dat het een concentratie en mood boost met zich mee brengt, zonder dat tolerantie het verpest.

Helemaal geweldig zouden tabletten van 50mg zijn; het werkt zo’n twee en half uur per dosering. Het maakt me een beter persoon, iets liever en het huis blijft schoner. De rusteloosheid van mijn adhd is bij deze dan dus verdwenen, wat een fijn gevoel geeft. Ook doet het mijn droge ogen verminderen, gezien ik blepharitis heb.

Kortom: ik zie het als medicijn, wat indien juist gedoseerd geen tot weinig lichamelijke problemen oplevert. Bloeddruk is stabiel.

De eerste keren gebruik is er uiteraard een honeymoon fase, wat betekend dat iemand high kan worden van een hoge dosering. Door bijwerkingen is dit echter niet heel prettig, wat het dus ook een geschikt medicijn maakt. Dit voorkomt namelijk misbruik. Na de honeymoon fase blijft de mood boost en verhoogd concentratie vermogen bestaan.

Wat vinden jullie hiervan?

Ik kan niet anders, want ik krijg geen adhd dexamfetamine voorschrift en dit is een uitkomst. Ik vind het jammer dat de stof binnenkort mogelijk verboden wordt, ik zou er levenslang goed op kunnen functioneren.

Extra informatie door een vraag over de werking op de receptoren binnen ons brein: ''Het is een NDRI met lichte SSRI eigenschappen. Dat wil zeggen dat het niet zozeer een releaser van neurotransmitters is, maar eerder zorgt het ervoor dat de dopamine en noradrenaline (en dus een beetje serotonine) de synapsen niet kunnen verlaten. De neurotransmitters lijken rond de receptoren heen te zweven, in plaats van dat ze teruggaan naar hun eigenlijke 'thuishaven'. Vergelijk het met methylfenidaat en dexamfetamine; methylfenidaat blokkeert de heropname van dopamine en dexamfetamine stimuleert juist afgifte van dopamine. Dit is metaforisch geschreven, maar goed; de kern van waarheid is er.''

Het bestaat echter sinds 1960; en hiermee wil ik mijn onderzoek afsluiten en hoop ik dat je wat hebt aan de gegeven informatie.

Groeten,
Tony
De dosis die je vraagt aan de psychiater is erg hoog. En het feit dat je zelf een medicijn eist in een bepaalde dosering, en hier klaagt dat je dat medicijn niet krijgt van de behandelaar, dat vind ik persoonlijk wel een red flag.

Als ik eerlijk ben, klinkt het alsof je last hebt van verslaving aan stimulerende middelen. Je dagelijkse gebruik van 4-MPD is in ieder geval zeer risicovol. De stelregel bij research chemicals is dat je die nooit dagelijks moet gebruiken, tenzij jij degene wil zijn die erachter komt wat voor gezondheidsklachten je erdoor kunt ontwikkelen. 4-MPD is een zeer nieuwe stimulant waarover vrijwel niks bekend is. Dat betekent dat je theoretisch gezien alle mogelijke gezondheidsklachten kunt krijgen die denkbaar zijn. We weten niet wat de gevolgen kunnen zijn.

Ik weet ook niet hoeveel moeite je hebt met concentreren, maar is dat gebrek aan focus het waard om dit soort risico's te lopen? (spoiler: ik denk van niet)

Sowieso veroorzaakt dagelijks gebruik van stimulerende middelen juist concentratieproblemen. Als je stopt met gebruiken herstelt dit zich weer (gedeeltelijk), maar dat kan wel enkele maanden duren. In de tussentijd is het eigenlijk lastig te zeggen wat nou de oorzaak is van je klachten. Ik kan adviseren om op zijn minst even een tolerance break te doen, en dan goed bijhouden welke klachten je ervaart (in een dagboek bijvoorbeeld). Als je daarmee weer terug gaat naar de psychiater dan kun je misschien een wat beter gesprek houden over hoe je het best geholpen kan worden.

Laatst bewerkt:

Raver

Badass junkie
Even een aanvulling.

Ook al geef je aan dat het je goed helpt en je er beter door laat voel. Ja als ik een dikke lijn pep naar binnen schuif voel ik me ook goed, energiek en gemotiveerd.

Ja precies. Ik voelde me eindelijk de persoon die ik wilde zijn met GHB, en benzo's. We weten allemaal waar dat is geëindigd.

Dit is gewoon verslavingsgedrag onder het mom van zelfmedicatie. Geen weldenkend persoon zou mogelijk levensbedreigende risico's willen lopen voor een oplossing voor zijn ADHD.

Al kan ik de noodzaak om iets te willen veranderen als geen ander begrijpen. Het is dus ook geen aanval maar vooral een bezorgde Raver die dit pad al heeft bewandeld. Ik wil je vooral waarschuwen voor je gedrag. @tony211

Dit kan echt uitlopen op wanhoop en gevoelens van "had ik maar geluisterd".

Als je persé aan zelfmedicatie wilt doen. Steek je moeite vooral in het regelen van Ritalin of Dex op de zwarte markt.

Clozapine aansmeren, geen adhd behandelen en me het zelf laten doen, zo word ik behandeld door mijn psychiater.

Waarom krijg je Clozapine? Er is geen zwaarder anti psychotica; dit is pas laatste keus dus ben je wel volledig eerlijk tegen ons?

Geen psychiater gaat je zomaar Clozapine voorschrijven. Dit is een middel met mogelijk levensbedreigende bijwerkingen. Met leefregels en maandelijkse controle via bloedtesten. Met andere woorden; niet zomaar Clozapine.

Jules2020

Ten eerste enorm vervelend om te horen voor je dat je er niet uit bent bekomen met de psychiater en dat je kampt met mentale complicaties. Sws een middel inemen voor die soort klachten, veranderen niet de persoon zoals je bent en doet. Je onder bewustzijn blijft hetzelfde (uiteraard met uitzondering van medicatie).

Maar je had een aanvraag gedaan voor 60mg dexamfetamine per dag? Ik neem aan en hoop dat dit is onderverdeeld in 3x 20mg, zoals, ochtned, middag avond? Of was je van plan om 180mg totaal te slikken per dag?

Een middel toedienen, elke dag voor als een vervanging voor recept x of recept y waarbij vrijwel tot geen kortwerkende/langdurige risico’s van zijn onderzocht is uiteraard NO-GO. En als ik heel heerlijk mag zijn, van een Pentedrone analog genaamd 4-MPD elke dag tot je nemen weet ik wel heel zeker dat die alles behalve goed is voor je hersenen en lichaam .

Nou in ieder geval fijn voor je dat je een middel hebt gevonden waar je tijdelijk misschien mee kan door gaan. Maar om dit op langer termijn als hobby te houden en dan vooral met 4-MPD zal dit niet nu of morgen, maar zeer spoedig complicaties worden ontwikkelt en dit kun je op langere termijn niet doorhalen zo. Je gebruikt 2.5 gram per week? Is ook echt veels te veel en niet goed. Bommetje of capsules van 50mg of daar boven is gewoon recreatieve doseringen.

Hoeveel uur slaap je per nacht? Eet/drink je minimaal 3x op een dag?

Nogmaals, ik vind het vervelend voor je dat je met een probleem zit, zowel met jezelf als met de zorginstellingen. Mijn advies is opnieuw ingesprek gaan met de psychiater, mocht ie je niet serieus nemen (uiteraard voor 60mg per dag( dan kun of ga je naar een andere.

Heb zelf ook ervaring met 4-MPD, en ja ik kan er ook rustig of juist gemotiveerd door voelen, maar dit is in MY OPINION een totaal GEEN gezonde optie om dit zo langer te blijven gebruiken. Ook al geef je aan dat het je goed helpt en je er beter door laat voel. Ja als ik een dikke lijn pep naar binnen schuif voel ik me ook goed, energiek en gemotiveerd.

Middelen zijn geen oplossing, maar een hand vast hulpmiddel die je de juiste richting in duwt. Maar met dit, zal het je waarschijnlijk met de dag (langzaam) achteruit duwen.

En dan heb ik de negatieve lichamelijke effecten nog niet eens opgenoemd. Je dopamine, norefidrine en serotonine zullen vrijwel zeker aangetast worden, zeker met 50-60mg bommetje 5x per dag. De enorme vasoconstriction die erbij komt kijken, mogelijk vochtverlies/dehydratie want je zweet je de pleuris met dit spul. Je organen zoals je lever en nieren moeten ook constant verdragen..

ik weet niet man, zou er mee stoppen en als dat niet lukt direct afbouwen. Zoek contact op professionals, weigeren ze je te helpen? Ga naar de volgende.

en uiteraard, let een beetje en zorg goed op/voor jezelf.
Yes, dat zou inderdaad 3 x 20mg zijn per dag. Ik denk echter niet dat 50mg een recreatieve dosering is, maar goed dat kan aan de kwaliteit van de batches liggen.
Dankjewel voor je medeleven. Ik slaap goed en eet gezond. Vasoconstrictie heb ik persoonlijk heel weinig last van, hoor. Dat had ik enkel wat meer op het begin.

Ik zie het ook wel als tijdelijke oplossing, totdat ik eens een welwillende dokter/psychiater heb die mij echt hoort. Ik kan niet zomaar even snel switchen. Maar tot die tijd, is het voor mij zeker een uitkomst.

kwa neurotransmissie ervaar ik nauwelijks tot geen kater, maar goed, het zal vast iets doen. Om mijn serotonine op peil te houden en goed te slapen neem ik heel af en toe een capsule 5-htp.

Het is inderdaad een niet onderzocht middel, maar ik vind het niet erg om te gebruiken zolang als ik er met deze informatie ook iets mee kan betekenen.

Ik heb geen lichamelijke klachten, maar ik zal goed voor mezelf zorgen.

Dank voor je response.

Jules2020

Even een aanvulling.

Ja precies. Ik voelde me eindelijk de persoon die ik wilde zijn met GHB, en benzo's. We weten allemaal waar dat is geëindigd.

Dit is gewoon verslavingsgedrag onder het mom van zelfmedicatie. Geen weldenkend persoon zou mogelijk levensbedreigende risico's willen lopen voor een oplossing voor zijn ADHD.

Al kan ik de noodzaak om iets te willen veranderen als geen ander begrijpen. Het is dus ook geen aanval maar vooral een bezorgde Raver die dit pad al heeft bewandeld. Ik wil je vooral waarschuwen voor je gedrag. @tony211

Dit kan echt uitlopen op wanhoop en gevoelens van "had ik maar geluisterd".

Als je persé aan zelfmedicatie wilt doen. Steek je moeite vooral in het regelen van Ritalin of Dex op de zwarte markt.

Waarom krijg je Clozapine? Er is geen zwaarder anti psychotica; dit is pas laatste keus dus ben je wel volledig eerlijk tegen ons?

Geen psychiater gaat je zomaar Clozapine voorschrijven. Dit is een middel met mogelijk levensbedreigende bijwerkingen. Met leefregels en maandelijkse controle via bloedtesten. Met andere woorden; niet zomaar Clozapine.
Clozapine gelukkig mogen weigeren. Maar ze probeerde ooit via een rechtzaak mij geforceerd hier aan te zetten. Het is bizar.
Persoonlijk ben ik van mening dat ik zelfmedicatie verkies boven eventuele risico’s; mijn lichaam voelt gezond en zolang dat zo is maak ik mij niet zo’n zorgen.

ljuv

DF-koningin
Hmm ja ik kan me toch wel echt vinden in de voorgaande reacties.

Nee tot nu toe niet. Begrijp het niet, het vermindert mijn gebruik drastisch en ik ben productiever / tevreden.
Begrijp je het echt niet…? je antwoord heb je gewoon hier toch:

Allen dagelijks gebruik;
Kortwerkende dex is zelf nog “gevaarlijker” als je verslavingsgevoelig bent. Daarbij bewijs je met je verleden niet echt om wijs om te gaan met “medicatie” toch? Tot je dat laat zien zou ik als behandelend arts ook niet iets voorschrijven haha.

Dit is jouw ervaring, en niet echt onderzocht… De kans is groter dat bovenstaanden gelijk hebben en er op lange termijn wel degelijk veel stuk gaat. Het feit is gewoon dat we het niet weten. Het is geen medicijn namelijk. Ik zou het fusieke risico zelf niet willen nemen. En daarmee verzwakt het ook je posititie om daadwerkelijk aanspraak te maken op medicatie in de toekomst... En misschien beïnvloed het de werking van die medicatie ook nog wel.

Ik kan niet anders, want ik krijg geen adhd dexamfetamine voorschrift en dit is een uitkomst.
Tuurlijk kun je wel anders. Ik deed 25 jaar zonder adhd medicatie… jij wss ook jaren lang. Het kan heus, het is echt jouw keus.

Psychiatrie is het center van de matrix
🫤
totdat ik eens een welwillende dokter/psychiater heb die mij echt hoort.
Dat moet ook wel wederzijds zijn om echt ergens te komen.

ljuv

DF-koningin
Oke dat was m’n kritische reactie nou m’n (hopelijk) behulpzame:
Super kut dat je het gevoel hebt niet goed geholpen te worden door de zorginstellingen. Dat is mega frustrerend en oneerlijk. Ik heb een paar vragen voor je die je misschien meer kunnen helpen dan zelfmedicatie met niet onderzochte stoffen:

- Welke redenen hebben je psychiaterS gegeven je geen medicatie voor te schrijven?
- Heb je ooit nagedacht over langwerkende dex?
- Op welke manier heb je de andere soorten hulp gebruikt en opgenomen in je leven?

Ik heb nooit drugs als medicatie gebruikt dus ik kan daar niet over mee praten. Was dat ook zeker niet van plan. Maar ik kan me voorstellen dat je meer “kans” maakt bij je artsen als je om langwerkende medicatie vraagt. Dit heeft veel minder risico op misbruik. Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat je behandelaar vindt dat er eerst andere dingen moeten veranderen, voordat ze je medicatie durven voorschrijven. Het is best lastig de juiste dosering en stof voor te schrijven als je bijvoorbeeld een totaal verrot slaapritme hebt of extreem slecht eet. Ook voor jezelf: het is best belangrijk die effecten goed te monitoren. Das nie alleen even aan de bloeddruk meter henge. Ik heb daar uitgebreid hulp bij gekregen na mijn diagnose en werk nogsteeds hard om dat dagelijks toe te passen. Zonder dat, zou de medicatie die ik nu ook heb (lisdex) echt niets waard zijn.

Ik hoop dat je een passende oplossing vindt💕✨

MR_CHIP

Badass junkie
Clozapine gelukkig mogen weigeren. Maar ze probeerde ooit via een rechtzaak mij geforceerd hier aan te zetten. Het is bizar.
Persoonlijk ben ik van mening dat ik zelfmedicatie verkies boven eventuele risico’s; mijn lichaam voelt gezond en zolang dat zo is maak ik mij niet zo’n zorgen.
dat doen ze niet zonder reden grote kans dat de reden is van niet willen meewerken

Wauzeling

Belezen gebruiker
Ik denk echter niet dat 50mg een recreatieve dosering is, maar goed dat kan aan de kwaliteit van de batches liggen.
Ik durf vrijwel zeker te zeggen dat 50mg een recreatieve dosis is, want toen ik 50mg tot me had genomen stond ik gewoon kneiter strak. Een therapeutische dosis (voor bij een middel zoals dit) hoort minimaal aanwezig te zijn, zodat je een duwtje in de rug ontvangt en als normaal mens kan functioneren. Als je zelf niet vind dat de 50mg een recreatieve dosis is dan denkt tolerantie dat denk ik wel.

ljuv

DF-koningin
Ik durf vrijwel zeker te zeggen dat 50mg een recreatieve dosis is, want toen ik 50mg tot me had genomen stond ik gewoon kneiter strak. Een therapeutische dosis (voor bij een middel zoals dit) hoort minimaal aanwezig te zijn, zodat je een duwtje in de rug ontvangt en als normaal mens kan functioneren. Als je zelf niet vind dat de 50mg een recreatieve dosis is dan denkt tolerantie dat denk ik wel.
Als je altijd stims op dagelijkse basis misbruikt zal dat wel anders ervaren worden🤪

Nee maar 3x20mg dex is opzich niet heullll gek. Wel aan de hoge kant, maar ken mensen die meer voorgeschreven krijgen (@Snuffelaar vgm ook????) Ik dacht dat een totaaldosis van 80mg het maximale is, maar dit moeten behandelaren heul goed kunnen beargumenteren. Het vooral te doen dat de uitwerkingstijd enorm kan verschillen…

Maar dit alles kán je niet weten of proberen als je al “onder” de andere middelen zit.

Laatst bewerkt:

Raver

Badass junkie
Voorzorgen bij Dexamfetamine voorschriften is het gevaar van misbruik. Geen enkele psychiater gaat dit nog voorschrijven voor TS. Expliciet vragen om een medicijn werkt nooit goed; sterker nog. Werkt altijd tegen.

Een andere psychiater helpt niet want die word volledig voorgelicht door het dossier van @tony211 . Een nieuwe psychiater is niet perse een nieuwe start ofzo. Wat dat betreft zullen ze elkaar nooit tegenspreken.

In mijn dossier staat bijvoorbeeld ook geschiedenis van medicijnmisbruik en verslaving. Ritalin was al teveel gevraagd ; ik kreeg alleen Wellbutrin.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Als je altijd stims op dagelijkse basis misbruikt zal dat wel anders ervaren worden🤪

Nee maar 3x20mg dex is opzich niet heullll gek. Wel aan de hoge kant, maar ken mensen die meer voorgeschreven krijgen (@Snuffelaar vgm ook????) Ik dacht dat een totaaldosis van 80mg het maximale is, maar dit moeten behandelaren heul goed kunnen beargumenteren. Het vooral te doen dat de uitwerkingstijd enorm kan verschillen…

Maar dit alles kán je niet weten of proberen als je al “onder” de andere middelen zit.
Vroeger inderdaad wel, momenteel een half jaartje niets. Binnen twee weken eens bespreken met m'n nieuwe psychiater om het opnieuw proberen op te starten.

Ze kunnen inderdaad echt wel moeilijk doen op vlak van adhd medicatie hoor. Is de reden waarom ik momenteel zonder zit maar ik trek het niet meer zo.

M'n oude psychiater moest écht aan een soort doktersraad toestemming vragen om van 2x20mg naar 3x20mg te mogen gaan, omdat het niet genoeg was om de dag door te komen.

Crazy.

Om te antwoorden op OP, dit is best veel gevraagd. Het medicijn is nog steeds taboe. Zou eerder eens met je psy praten over waar de root van het probleem zit ipv zelf met oplossingen te komen. Suggesteren kan altijd. Met de meeste psychiaters valt wel te praten en te puzzelen denk ik.

Dacht nooit dex te kunnen krijgen door m'n overvol dossier omtrent drug problematiek. Dat voorstel kwam uit ambulante hulp toen ze me vroegen waarom ik altijd speed gebruikte tijdens moeilijke momenten.

Je wil het waarschijnlijk niet horen maar zelfmedicatie is een dom idee en bla bla bla but true.

Alsook

Dat moet ook wel wederzijds zijn om echt ergens te komen

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Waarom? Daar was een reden voor neem ik aan.
Clozapine is een beetje de laatste optie wanneer behandeling van mentale problemen (incl. verslaving) onbehandelbaar worden verklaard. Dat kan na jaren proberen van verschillende medicatie en trajecten. Ken iemand die er echt goed op functioneert na meer dan 10 jaar instabiliteit.

Jules2020

Clozapine is een beetje de laatste optie wanneer behandeling van mentale problemen (incl. verslaving) onbehandelbaar worden verklaard. Dat kan na jaren proberen van verschillende medicatie en trajecten. Ken iemand die er echt goed op functioneert na meer dan 10 jaar instabiliteit.
Ja, en ik ben een nette goed verzorgde jongeman die terecht kwam in de psychiatrie en vreselijk werd behandeld.

Jules2020

Ik ga verder niet meer reageren, heb andere dingen te doen. Ik wilde mijn ervaring delen en bijdragen aan onderzoek. Ik ga een lekkere tosti met humus klaar maken. Verder kan ik argumenten begrijpen maar blijf ik bij mijn standpunten.

Jules2020

The popularity of 4-MPD within the research community can be attributed to its ability to significantly increase energy levels, making it an attractive substance for long study or work sessions. In addition, it is characterized by its potential to increase the sociability and general mood of users, making it an interesting research object for psychological and sociological studies.
However, it is important to emphasize that despite its potentially beneficial effects, 4-MPD is not approved for human consumption. Its use is limited to laboratory settings and research purposes. Its chemical structure and actions on the central nervous system are the subject of much scientific interest, as well as concern regarding safety and potential health risks. Users and researchers must be aware of precise dosing and potential interactions with other substances to ensure safety.

Dat ik deze stof tot mij neem is mijn keuze, een bewuste keus en ik voel me gezond. Zodra ik me anders ga voelen, dan meld ik dat. Tot nu toe is het een match voor mij, ben helder en kan alles doen zoals een normaal mens zonder bijvoorbeeld manie.

Mijn vriendin vindt ook dat het goed gaat met me, dat observeert ze streng. Ze is heel observerend als het tot dat aan komt. Ik ben blijkbaar gewoon een leuke man met behandelde adhd met dit middel.
Bijwerkingen zoals vasoconstrictie treden voornamelijk tijdens de eerste perioden op.

Ooit heb ik paliperidon gebruikt, en ik had tachycardia, extreem ongelukkig geweest en voelde me suicidaal en lag eigenlijk op sterfbed. Dit is wat de psychiatrie met mij heeft gedaan met hun expertise. Net zoals de Lithium tremor, en andere bull shit ongein. Ik heb 3 keer achter elkaar 15 dagen in een unit opgesloten te Delfland (door de psychiater) omdat ik continue ontsnapte en dan dakloos was op de TELEX als ontsnapping pogingen van vreselijke psychiatrische behandelplannen.

Het gebeurd, ik heb gewoon een verklaring goed gedrag en het is geen TBS geweest (zelfs hun gun ik dat niet). Friso, een vriend van me, is destijds overleden aan een clozapine overdosis (600mg), uiteraard is dit afgeschoven op suicide. Zo heb ik wel meer doden meegemaakt en zelf een permanente keizersnede opgelopen. Een zelfmoord poging op de HIC door de toediening van verschrikkelijke stoffen.

Dus ik kan mijn lichaam tegenwoordig wel goed aanvoelen, en ik kies voor een gelukkig leven met een beschadigd beloningssysteem. Dit kan; als we leren te praten en werkelijk beginnen met helen.

Groeten,
Tony

Bijlagen

• IMG_3545.jpeg
    IMG_3545.jpeg
    271,5 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:

Jules2020

Voorzorgen bij Dexamfetamine voorschriften is het gevaar van misbruik. Geen enkele psychiater gaat dit nog voorschrijven voor TS. Expliciet vragen om een medicijn werkt nooit goed; sterker nog. Werkt altijd tegen.

Een andere psychiater helpt niet want die word volledig voorgelicht door het dossier van @tony211 . Een nieuwe psychiater is niet perse een nieuwe start ofzo. Wat dat betreft zullen ze elkaar nooit tegenspreken.

In mijn dossier staat bijvoorbeeld ook geschiedenis van medicijnmisbruik en verslaving. Ritalin was al teveel gevraagd ; ik kreeg alleen Wellbutrin.
Ik ga gewoon door, wij stoppen niet.
Gewoon sukkels als ze het niet doen.
Houdt me gebruik gewoon in stand, anders mindert dat uitermate.
Zeker als ik straks kinderen heb met verantwoordelijkheden.
En anders probeer ik wel weer apotheekfraude.
Het gaat toch om gezondheid, #1.
Ik ben toch zorgzaam, zorg goed --
voor jezelf.

Je betekend de wereld voor een ander.

mitchieee

Wijs gebruiker
Lastig om te horen ik zit in het zelfde schuitje ik ben gediagnosticeerd met ADD en krijg hiervoor geen medicatie waardoor mijn mentale problemen icl drugs problemen soms weer uit de hand lopen, soms weet ik het ook niet meer.. 2 jaar bij een psycholoog gelopen en, steeds heen en weer rijden 45 min heen en terug, en te slechte communicatie waardoor ik uiteindelijk boos ben weg gelopen omdat ze mij voor een 2de keer voor niks lieten komen, daarbij ook nog eens vrij vragen van me werk

Wauzeling

Belezen gebruiker
Lastig om te horen ik zit in het zelfde schuitje ik ben gediagnosticeerd met ADD en krijg hiervoor geen medicatie waardoor mijn mentale problemen icl drugs problemen soms weer uit de hand lopen, soms weet ik het ook niet meer.. 2 jaar bij een psycholoog gelopen en, steeds heen en weer rijden 45 min heen en terug, en te slechte communicatie waardoor ik uiteindelijk boos ben weg gelopen omdat ze mij voor een 2de keer voor niks lieten komen, daarbij ook nog eens vrij vragen van me werk
Wat is de reden dat je niet in aanmerking komt voor medicatie? Heb je zelf al het geprobeerd te ondernemen bij bijv. de psychiater waar je naar de psycholoog gaat te maken? Anders wellicht via je huisarts een gesprek aan gaan?

Jules2020

Ik voel met je mee, psychiaters doen maar wat; ze denken dat we een heel doosje in gaan slikken maar ten eerste is dat bij dexamfetamine niet gevaarlijk (methylfenidaat wel, maar dat schrijft de huisdokter snel voor), en ten tweede heeft dat toch geen zin, dan is je medicatie op en kan je beter een pak levo dex amfetamine sulfaat van de straat kopen, als je iets wilt voor een feestje of langer uithoudingsvermogen ofzo.

Mijn psychiater vertelde me dat ik dan wellicht het hele pakje Tentin op zou eten (130mg dex totaal) voor fun. Maar dan zit je de rest van de week zonder. Het bracht me op een idee, en ik deed het eens. Had beter gewoon een pak pep kunnen kopen, want dan kan ik een halve gram tot me nemen.

Hiernaast, voldoende is voldoende dus waarom zou ik medicijnen verspillen. Het gaat immers om functionaliteit binnen de maatschappij.

Ze denken dat ze de dienst uit mogen maken; wat ze wettelijk ook mogen; en dus psychiatrie het center maakt van een vastgelopen matrix.

Jules2020

Wat is de reden dat je niet in aanmerking komt voor medicatie? Heb je zelf al het geprobeerd te ondernemen bij bijv. de psychiater waar je naar de psycholoog gaat te maken? Anders wellicht via je huisarts een gesprek aan gaan?
Mijn huisarts mag niets doen op gebied van psychofarmica van de GGZ die wettelijk de rechten over mij bezitten. De psychiater is compleet onbereikbaar en ze denken dat ik aan de cocaine / heroine zit ofzo. Ik weet precies wat ik doe. Ik zoek een nieuwe huisarts, maar allen zitten vol in nieuwe woonomgeving.

Wauzeling

Belezen gebruiker
Mijn psychiater vertelde me dat ik dan wellicht het hele pakje Tentin op zou eten (130mg dex totaal) voor fun. Maar dan zit je de rest van de week zonder. Het bracht me op een idee, en ik deed het eens. Had beter gewoon een pak pep kunnen kopen, want dan kan ik een halve gram tot me nemen.

Ze denken dat ze de dienst uit mogen maken; wat ze wettelijk ook mogen; en dus psychiatrie het center maakt van een vastgelopen matrix.
Heel eerlijk, ze mogen en doen ook de dienst uithangen, want zonder recept heb je geen poot om op te staan. Heel de reden dat dat je geen dexamfetamine voorgeschreven krijgt heb je zojuist net zelf bevestigd. Uiteindelijk zijn psychiaters zorgverleners die zich moeten verantwoorden als er iets mis gaat met een patiënt, lees: misbruik van voorgeschreven medicijnen met als risico overdosering en eventuele permanente schade. De psychiater wordt hier voor onderzocht waarom hij/zij x middel heeft voorgeschreven aan persoon en of dit te voorkomen was, etc.

Jules2020

Maar goed,
Heel eerlijk, ze mogen en doen ook de dienst uithangen, want zonder recept heb je geen poot om op te staan. Heel de reden dat dat je geen dexamfetamine voorgeschreven krijgt heb je zojuist net zelf bevestigd. Uiteindelijk zijn psychiaters zorgverleners die zich moeten verantwoorden als er iets mis gaat met een patiënt, lees: misbruik van voorgeschreven medicijnen met als risico overdosering en eventuele permanente schade. De psychiater wordt hier voor onderzocht waarom hij/zij x middel heeft voorgeschreven aan persoon en of dit te voorkomen was, etc.
Ik vind dat de gemiddelde psychiater een certificaat van goed gedrag mag verliezen. Maar we zien het niet, dingen zijn zoals ze zijn.
ADHD behandeling verminderd drugsgebruik namelijk ten zeerste. Dex is hierbij de gouden behandeling, onderzocht.
Tentin is weer anders dan die van de regenboog apotheek. Tentin is duplo en regenboog apotheek lego.
Elvanse is een prima medicijn maar ik heb liever frisse doseringen dan 2 uur langere werkingsduur.

Big pharma is real en heeft het voor de zelf brouwende apotheken verpest.

Indien ze mijn 4-MPD gaan verbannen mag Nederland de neten genieten en ga ik weer via de straat of een contact persoon vendor verweven op het dark web opzoeken, zou me een hoop gedoe opleveren. https://www.parlementairemonitor.nl/9353000/1/j9vvij5epmj1ey0/vl7w6kldlkzz

Anonimiteit, het zal me wat. Het beste gewenst.

Laatst bewerkt:
Bovenaan