Thanks!Ik heb gezien dat iedereen anders is en er nog weinig te zeggen is over hoe gevoelig @Jazz35 is in dit proces.
Genoeg mensen die paar keer wat kleinere brokjes nemen en in een maand de laatste stapjes naar 0 maken.
Een andere groep moet echt met de beste weegschaal, logboeken en nagelvijl- instrumenten aan de slag en dan wordt het eerder een kwestie van nog een half jaartje afbouwen.
Zolang je langzaam naar 0 gaat en je het goed uithoudt, hoef je je nergens druk om te maken. Anders ontkom je er niet aan om er een studie van te maken.
Succes, take it easy!
Gewoon doorgaan op de manier die je tot nu toe hebt gehanteerd. Kijk maar hoe het gaat. Conclusies komen wel als je helemaal gestopt bent.Thanks!
Ik lijk misschien laconiek mensen (@Mezelf ), maar dat ben ik niet hoor. Feit is alleen dat ik vooralsnog niet heel veel bijverschijnselen heb gehad, misschien doordat ik al zooooooo lang zelf aan het afbouwen ben, dus het hele proces zooooo ontzettend traag gaat. Als het lastig wordt, ga ik het écht nauwkeurig afwegen die troep (beloofd ). Maar het lijkt erop dat het 'allemaal wel meevalt', tot nu toe dan. Ik heb me heel lang gek laten maken door horrorverhalen, maar dat weiger ik nog langer te doen. We'll cross that bridge when we get there. En ja, dan ga ik ook écht netjes afwegen met precisie-instrumenten.
Als je hiermee begint, en je twijfelt, post dan ff hier wat je doet. Ik reken graag even na hoeveel poeder van vermalen pillen je moet nemen bij een bepaalde dosis. Heb je toch weer een checkEn ja, dan ga ik ook écht netjes afwegen met precisie-instrumenten
Dat is erg lief van je, dank je wel!Als je hiermee begint, en je twijfelt, post dan ff hier wat je doet. Ik reken graag even na hoeveel poeder van vermalen pillen je moet nemen bij een bepaalde dosis. Heb je toch weer een check
Ik wéét het hoor, dat de dosering wellicht niet betrouwbaar is (want: rc-chemical), maar het lukt me nu in ieder geval heel prima om 0,5 mg nauwkeurig af te wegen op dat weegschaaltje. En dat zal met 0,4/0,3 ook nog wel gaan. Dus de komende dagen probeer ik het zo! ⚖️Als je hiermee begint, en je twijfelt, post dan ff hier wat je doet. Ik reken graag even na hoeveel poeder van vermalen pillen je moet nemen bij een bepaalde dosis. Heb je toch weer een check
Hoe meet je precies die 0,5 mg bromazolam? Want je startmateriaal was pillen toch? Dus ik neem aan dat je iets anders doet dan 0,0005 g afwegen op de weegschaal?Ik wéét het hoor, dat de dosering wellicht niet betrouwbaar is (want: rc-chemical), maar het lukt me nu in ieder geval heel prima om 0,5 mg nauwkeurig af te wegen op dat weegschaaltje. En dat zal met 0,4/0,3 ook nog wel gaan. Dus de komende dagen probeer ik het zo! ⚖️
Ik heb magic skills. Brak een stukje af en het was exact 0,5 mg. (I kid you not)Hoe meet je precies die 0,5 mg bromazolam? Want je startmateriaal was pillen toch? Dus ik neem aan dat je iets anders doet dan 0,0005 g afwegen op de weegschaal?
Ik heb magic skills. Brak een stukje af en het was exact 0,5 mg. (I kid you not)
Okee, maar een pil weegt ongeveer 182 milligram zei je hierboven. En die pillen bevatten 3 milligram bromazolam dacht ik, toch?Kortom: niet door fijn te malen, maar gewoon door stukjes van 1 pil af te breken. Ben ik er zeker van dat het 0,5 mg is. Nee. Ben ik daar zeker van als ik eerst meerdere pillen ga fijnmalen en het dan afweeg? Ook niet. Iets zekerder misschien, maar zeker: nee.
Maar even ter controle, je weegschaal gaf 0,0005g aan? Want dat is echt HEEL weinig he.Okee, maar een pil weegt ongeveer 182 milligram zei je hierboven. En die pillen bevatten 3 milligram bromazolam dacht ik, toch?
Als we dan even aannemen dat de bromazolam perfect evenredig verdeeld is over de hele pil..
Dan bevat een brokje van 0,5 milligram slechts 0,008 milligram, oftewel 1 microgram bromazolam.
Dat is zo weinig dat ik zou aannemen dat je eigenlijk geen bromazolam hebt ingenomen
Haha, nee, het brokje was niet 0,5 mg. Ik ben wel dom, maar niet zó dom. Ik had natuurlijk berekend hoeveel dat brokje dan zou moeten wegen.Okee, maar een pil weegt ongeveer 182 milligram zei je hierboven. En die pillen bevatten 3 milligram bromazolam dacht ik, toch?
Als we dan even aannemen dat de bromazolam perfect evenredig verdeeld is over de hele pil..
Dan bevat een brokje van 0,5 milligram slechts 0,008 milligram, oftewel 1 microgram bromazolam.
Dat is zo weinig dat ik zou aannemen dat je eigenlijk geen bromazolam hebt ingenomen
Daarom vroeg ik het volgende:Haha, nee, het brokje was niet 0,5 mg. Ik ben wel dom, maar niet zo dom. Ik had natuurlijk berekend hoeveel dat brokje dan zou moeten wegen.
Hoe meet je precies die 0,5 mg bromazolam? Want je startmateriaal was pillen toch? Dus ik neem aan dat je iets anders doet dan 0,0005 g afwegen op de weegschaal?
Door het gewicht van de pil door zes te delen. Want zes keer 0,5 is drie (mg). En dat correspondeerde inderdaad met wat ik de afgelopen dagen (op de gok) al steeds van die pil afbrak. Eerst door de helft, dan een derde van die helft proberen af te breken.Daarom vroeg ik het volgende:
Okee, top! =DDoor het gewicht van de pil door 6 te delen. Want 6 keer 0,5 is 3 (mg). En dat correspondeerde inderdaad met wat ik de afgelopen dagen (op de gok) al steeds van die pil afbrak. Eerst door de helft, dan een derde van die helft proberen af te breken.
Ik ben een kluns hoor, met cijfers. Maar dít kon ik zelf toch nog wel bedenken. Desondanks lief. ♥️Okee, top! =D
Goed gedaan
(Ik had beloofd even mee te rekenen dus vandaar mijn vragen)
Thanks!Om je nog even te helpen jezelf iets meer in te dekken..
Wat je kunt doen is 10 pillen tegelijk wegen, om te kijken of die 10 pillen ook exact 10 keer zoveel wegen als één pil.
Daarna kun je de 10 pillen één voor één op de weegschaal leggen, om te kijken hoeveel die ene pil afwijkt van het gemiddelde gewicht.
Als je die moeite even neemt dan heb je een grof idee hoe betrouwbaar de pillen zijn. Als er nou grote afwijking in het gewicht per pil zit, dan kun je nog besluiten om 10 pillen tegelijk te vermalen en van dat poeder steeds een beetje nemen.
Nee, maar ik had wel een 9 voor mijn statistiek!Ben je apotheker of zo?
Daar ga ik gruwelijk misbruik van maken.Nee, maar ik had wel een 9 voor mijn statistiek!
Goed punt. Stelletje chemisten bij elkaar hier.Ik denk dat vele hier een soort van apotheker zijn haha ,ik heb chemie geleerd ook een apothekers vak.
Is goed hoor!Daar ga ik gruwelijk misbruik van maken.
Jarenlang mijn eigen recepten verzonnenIk denk dat vele hier een soort van apotheker zijn haha ,ik heb chemie geleerd ook een apothekers vak.
Mijn kookkunsten heb ik nog steeds ,het is net als fietsen dat verleer je ook niet meer hahahaJarenlang mijn eigen recepten verzonnen
Coke kunsten zeker 😇Mijn kookkunsten heb ik nog steeds ,het is net als fietsen dat verleer je ook niet meer hahaha
Coke is klaar ik ben me gister heel erg tegen gekomen en het is gewoon klaar met spitten.Coke kunsten zeker 😇
1 middel tegelijk afbouwen. Anders weet je niet meer wat de oorzaak is als er toch iets mis gaat. En ga niet spelen met de dosis zonder overleg met je psychiater.Slapen gaat nu 'goed' op 0,5 mg (wél met 75 mg quetiapine). Geen vervelende bijwerkingen vooralsnog. Dus vanavond maar eens 0,4 proberen dacht ik zo. Te optimistisch denken jullie, na een dag of vijf 0,5 mg genomen te hebben? Ik kan ook nog een dag of twee 0,5 mg pakken om te stabiliseren natuurlijk (en te proberen de quetiapine af te bouwen naar 50 mg). Of ik kan er gewoon voor gaan. Ik neig in mijn nimmer aflatende optimisme naar het laatste.
Het plan is om eerst 0,4 mg bromazolam te proberen met 75 mg quetiapine om dat vervolgens gedurende een week af te bouwen naar 50 mg. Als het goed gaat op 0,4 plus 50 mg quetiapine ga ik weer een treetje omlaag naar 0,3 mg bromazolam (en hoog ik de quetiapine weer tijdelijk op naar 75 mg).
Hè bah, het lijkt wel een rekenlesje. Krijg er wiskundebenen van.
Thanks voor je input. Dit is in overleg met de psychiater hoor, het 'spelen' met de quetiapine. Niet op eigen houtje.1 middel tegelijk afbouwen. Anders weet je niet meer wat de oorzaak is als er toch iets mis gaat. En ga niet spelen met de dosis zonder overleg met je psychiater.
Neem eerst nog maar een week 0,5mg Bromazolam, daarna kun je naar 0,4. Je geduld zal worden beloond.
En wat ga je dan doen als je onrust krijgt of niet meer slaapt? Quetiapine terug ophogen of de Benzo's?Thanks voor je input. Dit is in overleg met de psychiater hoor, het 'spelen' met de quetiapine. Niet op eigen houtje.
Ik zal eerst nog wel twee dagen (oid) 0.5 pakken en dan de quetiapine verlagen naar de gebruikelijke 50 mg voor ik de stap naar 0.4 zet.
🙏
Dat weet je dus niet als je aan allebei tegelijk gaat zitten.Quetiapine!
Haha, wat denk je zelf?Ben je bekend met haast in je leven?
Waarom ben je die extra 25 mg gaan slikken vraag ik me af? Waarom was dat nodig?25 mg per dag extra, indien nodig
Alright, in ieder geval succes. Ik had een paar regel skepsis richting psychiaters getypt maar heb die maar weer verwijderd want dat helpt jou helemaal nietDe psychiater heeft extra quetiapine voorgeschreven voor de komende twee maanden om de 'klap' van de afbouw te verzachten. 25 mg per dag extra, indien nodig.
Ik snap wat je schrijft hoor, en zal proberen lief en zacht te zijn voor mezelf (je lijkt m'n psycholoog wel, die zegt dat ook altijd: 'Ik hoor zoveel moeten, bij jou.' 😅). Maar ik ben inmiddels wel bijzonder goed bekend met de werking van beide middelen. Ben supersensitief geworden voor zelfs schommelingen in zelfs een behoorlijk lage dosering. Dus ik heb goede moed dat het gewoon lukt. Misschien is het overmoed hoor. Heb ik vaker, last van overmoedigheid. Extra fijn om hier een klankbord te hebben. Thnx. ♥️