De laatste beetjes.... (bromazolam afbouwen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jazz35

Wijs gebruiker
Dag lieve DF'ers,

Op de valreep tóch een eigen topic...

Het moment is namelijk aangebroken voor mij om het laatste deel van mijn afbouwtraject in te gaan. In 2022 ben ik (ironisch genoeg VIA het DF) in aanraking gekomen met bromazolam, onze welbekende groene klootzakjes. The rest is history.
Even voor degene die mij niet kennen: ik ben een vrouw met ADHD, een bipolaire stoornis, een angststoornis en insomnia. Joepie, KWARTET! Vroeger heb ik veel drugs gebruikt (voornamelijk xtc, m, speed, coke en 10 jaar lang dagelijks blowen). Tegenwoordig gebruik ik nog maar weinig. Xtc en speed sowieso niet meer. Met 3mmc ben ik een half jaar geleden gestopt (dat was een gevaarlijke voor me). Drinken doe ik nog maar ongeveer twee keer per maand (bijna mijn hele 'volwassen' leven dagelijks gedaan), drugs (soms een lijntje coke, af en toe 2mmc of een andere rc) doe ik incidenteel en als ik het doe in kleine hoeveelheden. Naast mijn recreatieve gebruik heb ik jarenlang middelen (met name alcohol en oxazepam) misbruikt om met mijn angsten om te kunnen gaan en om te kunnen slapen.
Maar goed, nu is het dus bromazolam. Werkte natuurlijk heerlijk tegen de angst en ik sliep als een roosje. Maar ik leefde ook in een waas, dreef steeds verder weg van de realiteit, kwam in een enorm manische periode terecht waarin ik de gekste en meest overmoedige dingen deed (ik zal niet in detail treden, maar op een gegeven moment stond ik met mijn angststoornis stand-up comedy te doen in een vrij bekende comedy club). Ik zocht op alle mogelijke manieren spanning op, die ik vervolgens dempte met mijn 'medicatie'. Met tijden heb ik tegen het psychotische aangezeten. In mijn slechtste periode gebruikte ik 6 tot 9 mg bromazolam per dag. Dit nam ik om te slapen, maar óók voor 'spannende gebeurtenissen'. En (niet geheel) toevallig heb ik behoorlijk spannend werk. Dus zijn soms AL mijn dagen spannend. 1 + 1 = 2. Dan ben je al snel verslaafd.

Sorry, wordt een onsamenhangend verhaal lees ik al. Mijn brein wil telkens zijweggetjes inslaan. Ik zal het beknopt houden.

Momenteel ben ik onder behandeling bij de ApareeGGZ. Een psychiater, verslavingsarts én een psycholoog. Joepie, een TRIO! De heks van een psychiater weigerde mij over te zetten op diazepam, dus taperen ging 'm niet worden. Daar was ik aanvankelijk heel verdrietig over. Toen zette dat verdriet zich om in daadkracht. Ik ga zelf afbouwen van 0,75 naar 0. Fuck it! Dat ga ik deze maand doen!

Vannacht ben ik begonnen met 0,4 mg (geschatte hoeveelheid). Lekker plafonddienstje gedraaid. Misschien vanavond maar 0,5 doen. Ik was gisteren wel heel optimistisch.

Doel: met kerst CLEAN zijn in de nachten. Voor de 'spannende gebeurtenissen' maak ik met mijn verslavingsarts in januari een apart plan. Ook daarin ben ik al heel goed op weg met minderen en doe ik steeds meer zonder 'medicatie'. Wel fijn dat ik nagenoeg de hele maand december vrij ben en het begin van januari ook nog. Dus ik kan me écht focussen op deze belangrijke, zware stap in mijn herstel.

Wat ik al doe nu?
- veel sporten/bewegen (dat helpt mij altijd héél goed)
- gevarieerd en gezond eten (weinig suikers, weinig alcohol, veel fruit, groente, proteïne, vezels etc)
- proberen zo regelmatig mogelijk te leven (lukt matig met mijn werk en mijn bipolaire stoornis, but hey, I try)
- mediteren (I hate it, but hey, I try)
- dagboek bijhouden

O ja, ik gebruik quetiapine tegen de onrust van mijn bipolaire stoornis. Momenteel 50/75 mg.
De psychiater wil mij Valproïnezuur aansmeren, maar ik wil daarmee wachten tot ik clean ben van de benzooi.
Liever stap voor stap. Eerst kijken wat het doet als je iets weghaalt voor je er iets bij doet.

Dit topic open ik om mijn ervaringen te delen en misschien wat steun en input te krijgen van ervaringsdeskundigen of geïnteresseerden.

Reacties zijn uiteraard welkom.

♥️

Laatst bewerkt door een moderator:

OtherShore

Badass junkie
Voor de 'spannende gebeurtenissen' maak ik met mijn verslavingsarts in januari een apart plan. Ook daarin ben ik al heel goed op weg met minderen en doe ik steeds meer zonder 'medicatie'.
Even kijken of ik het goed begrijp: Je neemt nu 0,75 mg bromazolam per dag (voor de nacht) en daar bovenop extra bromazolam voor spannende gebeurtenissen als nodig?

Afbouwen en af en toe extra nemen gaan over het algemeen niet zo goed samen, maar daar heb je vast al over nagedacht.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Even kijken of ik het goed begrijp: Je neemt nu 0,75 mg bromazolam per dag (voor de nacht) en daar bovenop extra bromazolam voor spannende gebeurtenissen als nodig?

Afbouwen en af en toe extra nemen gaan over het algemeen niet zo goed samen, maar daar heb je vast al over nagedacht.

Al een stuk beter dan níet afbouwen en af en toe extra nemen, lijkt mij. Alles is meegenomen.

Zet ‘m op Jazz! Ik ga je topic volgen! 😘

Jazz35

Wijs gebruiker

Ja, precies dat doe ik inderdaad. Ik weet dat het niet aan te raden is en vond het daarom ook zo jammer dat ik niet mocht worden overgezet op diazepam. Maar ik doe dit al best lang op deze manier en het is me tóch zelfstandig gelukt om af te bouwen van 6-9 mg tot 0.75. Bij spanning nam ik 1,5 tot 3 mg. Nu 0.5 tot max 1,5. Ideaal? Nee. Verre van. Maar tot nu toe gaat het. Uiteraard probeer ik het zoveel mogelijk te beperken met spannende gebeurtenissen. Het liefst gebruik ik niets, maar soms lukt me dat gewoonweg nog niet helaas.

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Goed bezig @Jazz35 en daar mag je trots op zijn.

Als ik je 1 ding aan zou mogen raden om de afbouw te vergemakkelijken: laat het doel van de kerst gaan en bouw af aan de hand van hoe je je voelt en/of slaapt. Als je je dosis niet ophoogt heeft dat een betere kans van slagen dan met een deadline werken.

Verder ben ik erg benieuwd naar jouw reis. Of je door aan jezelf te werken meer rust kunt vinden. Ik ben er van overtuigd dat dat in jou zit.

Good luck :)

PS: zijn er opnames van jouw stand-up comedy optreden?

Jazz35

Wijs gebruiker
Goed bezig @Jazz35 en daar mag je trots op zijn.

Als ik je 1 ding aan zou mogen raden om de afbouw te vergemakkelijken: laat het doel van de kerst gaan en bouw af aan de hand van hoe je je voelt en/of slaapt. Als je je dosis niet ophoogt heeft dat een betere kans van slagen dan met een deadline werken.

Verder ben ik erg benieuwd naar jouw reis. Of je door aan jezelf te werken meer rust kunt vinden. Ik ben er van overtuigd dat dat in jou zit.

Good luck :)

PS: zijn er opnames van jouw stand-up comedy optreden?
Lief, dank voor je steun! En bedankt voor de waardevolle tip ook. I'll keep that in mind. :heartsuit:

En ja, er zijn opnames van mijn optreden, maar GODZIJGEPREZEN slingeren die naar mijn weten niet rond op het wereldwijde web. :tearsofjoy:
Het was best tof hoor, maar ik sloeg HE-LE-MAAL door in die periode. Dat optreden was echt zó niet gezond voor mij. Maar in mijn oneindige overmoedigheid dacht ik: fuck it. Doet ze gewoon. En ik had me probleemloos binnengeluld bij die club, want madam kende natuurlijk de eigenaar weer. Naja, zo dus. Vreselijk. 🙈

Damius

Bewuste gebruiker
Hey wat “mooi” om jouw verhaal zo eens te lezen. Dank voor het delen. Links en rechtsom zag ik je wel eens wat posten rond het verslavingsubforum. Maar nogmaals: bijzonder om nu eens meer in detail je verhaal te lezen en moedig dat je het deelt. Volgens mij ben je echt al flink aan de weg aan het
timmeren. Daar mag je trots op zijn!!
Sorry, wordt een onsamenhangend verhaal lees ik al. Mijn brein wil telkens zijweggetjes inslaan. Ik zal het beknopt houden.
Nee hoor, in tegendeel. Je verhaal is hartstikke samenhangend en je komt ook op mij als lezer over alsof je precies weet wat je wilt bereiken én waar je vandaan komt / wat voor jou onderliggende mechanismen zijn in jouw doen en laten. Doe jezelf niet te kort. Als je lekker van je af wilt schrijven, maak het zo lang je wilt. Dit is jouw topic.

Heel veel succes en ik zal je topic zeker blijven volgen.

Jazz35

Wijs gebruiker
Hey wat “mooi” om jouw verhaal zo eens te lezen. Dank voor het delen. Links en rechtsom zag ik je wel eens wat posten rond het verslavingsubforum. Maar nogmaals: bijzonder om nu eens meer in detail je verhaal te lezen en moedig dat je het deelt. Volgens mij ben je echt al flink aan de weg aan het
timmeren. Daar mag je trots op zijn!!

Nee hoor, in tegendeel. Je verhaal is hartstikke samenhangend en je komt ook op mij als lezer over alsof je precies weet wat je wilt bereiken én waar je vandaan komt / wat voor jou onderliggende mechanismen zijn in jouw doen en laten. Doe jezelf niet te kort. Als je lekker van je af wilt schrijven, maak het zo lang je wilt. Dit is jouw topic.

Heel veel succes en ik zal je topic zeker blijven volgen.
Dank voor je lieve en bemoedigende woorden. :heartsuit:

Ik heb al snel het idee dat ik te veel lul, terwijl mijn openingspost uiteraard slechts het topje van een gigantische ijsberg is die eronder zit. Als ik die hele ijsberg op tafel leg, wordt het een onoverzichtelijke bende. Dus keuzes maken. Niet mijn sterkste kant. Een topic openen voelt dan ook enigszins alsof ik mezelf op een dating site in vijf kreten en een paar kiekjes probeer te beschrijven.

Maar je hebt gelijk: ik begin steeds beter in kaart te brengen hoe het komt dat ik ben waar ik ben en dat ik ben wíe ik ben. En met name ook waar ik straks wil zijn en welke weg ik wil bewandelen om daar te raken. Ook begin ik er voor het eerst in jaren vertrouwen in te krijgen dat het gaat lukken mezelf te bevrijden! Dat geeft me zó veel moed!

Alinde

Badass junkie
Dank je voor het delen van je verhaal. Nee hoor je lult niet teveel, het is juist leuk om te lezen. Je schrijft heel vlot.

Weet iemand hoe je bromazolam kunt omrekenen naar diazepam? Ik zie in de tabellen alleen bromazepam staan.

Jazz35

Wijs gebruiker
Dank je voor het delen van je verhaal. Nee hoor je lult niet teveel, het is juist leuk om te lezen. Je schrijft heel vlot.

Weet iemand hoe je bromazolam kunt omrekenen naar diazepam? Ik zie in de tabellen alleen bromazepam staan.
Trimbos zegt dat 1 mg bromazolam gelijk staat aan 10 mg diazepam.

Jazz35

Wijs gebruiker
Zelf heb ik nooit diazepam gebruikt, dus ik durf niet te zeggen hoe accuraat dit is. Blijft nattevingerwerk natuurlijk, met die rc's.

Alinde

Badass junkie
Bij mij voelde diazepam ook heel anders dan lorazepam. Maar dan heb ik een beetje een idee. Ik zit nu op 2 mg lorazepam wat vertaald wordt naar 10 mg diazepam. Dan gaan we bijna gelijk op met de afbouw. Ik ga pas in januari verder afbouwen. Vind december een stressmaand en ben nog niet zo lang clean van alcohol.

Jazz35

Wijs gebruiker
Bij mij voelde diazepam ook heel anders dan lorazepam. Maar dan heb ik een beetje een idee. Ik zit nu op 2 mg lorazepam wat vertaald wordt naar 10 mg diazepam. Dan gaan we bijna gelijk op met de afbouw. Ik ga pas in januari verder afbouwen. Vind december een stressmaand en ben nog niet zo lang clean van alcohol.
Snap ik. Dat is ook al een enorme stap van je! Even pas op de plaats is dan heel logisch.

MyLittlePonyPack

Badass junkie
Goed dat je toch nog een eigen topic opent. Ik volg jouw proces al een tijd natuurlijk en ik heb er echt vertrouwen in dat je dat laatste stukje ook zelf nog gaat redden. Al blijft ik het stom vinden dat je niet overgezet kon worden op Diazepam.
Heel veel succes💪

Damius

Bewuste gebruiker
@Jazz35 ik vroeg mij later vandaag af; hoe uit jouw angststoornis zich / waar ben je bang voor? Als je daar liever niet op in wilt gaan, dan begrijp ik dat goed hoor. Voel je niet verplicht als je het een vervelend topic vindt.

Jazz35

Wijs gebruiker
Bij mij in de kliniek was het helaas ook natte vinger werk en eigenlijk veel te weinig qua Diazepam.
Ik nam toen gemiddeld 27mg Bromozolam per dag en werd op maar 40 mg Diazepam overgezet.
Ja, echt compleet van de pot gerukt was dat zeg! Nowhere NEAR enough. Wát een hel moet dat geweest zijn.

Jazz35

Wijs gebruiker
@Jazz35 ik vroeg mij later vandaag af; hoe uit jouw angststoornis zich / waar ben je bang voor? Als je daar liever niet op in wilt gaan, dan begrijp ik dat goed hoor. Voel je niet verplicht als je het een vervelend topic vindt.
Hier reageer ik zo thuis even op, ipv met mijn step aan mijn hand, een podcast luisterend, in de metro op weg van werk naar huis. 😅

Raver

Badass junkie
Het is ook een persoonlijk ding hoor. Maar ik geloof dat @Raver en @MyLittlePonyPack ervaring hebben met precies die overstap plus afbouw.

Ik heb de overstap nooit echt als heel lastig ervaren. Ik denk dat het kloten met bromazolam doseringen lastiger is dan het overzetten. Ik zou gewoon in dat geval even een paar MG boven de uitgerekende dosis zitten. Dan komt het echt wel goed. 👍

In de detox ben ik in 1 keer omgezet.

Ambulant heb ik het in 3 stapjes gedaan.

Jazz35

Wijs gebruiker
Inmiddels is het verworden tot angst voor de angst en ervaar ik zelden meer de good old panic attacks van weleer. Winst dus. Maar ook angst voor de angst kan hardnekkig zijn. En je klein houden. Inmiddels uit het zich in een gevoel van - ik kan het niet anders omschrijven - transparantie. The feeling that there is nowhere to hide. Een bruistablet die oplost in het water, een uiteenvallen van mezelf. Fysiek kan dat zich vertalen in lichtheid in m'n hoofd, duizelingen, onrust, black outs. Maar nogmaals: over het algemeen ben ik het station dikke vette paniekaanvallen voorbij. Wat rest is de angst dat die vreselijke kwetsbaarheid terugkomt. De echo van die angst resoneert nog in mijn hoofd en lijf. Exposure is wat me nu helpt. Iedere keer een beetje minder 'medicatie'. Iedere keer weer iets zónder doen wat ik eerst nog mét deed. Dat lukt vaak. Soms ook even niet. Maar als het lukt, dan sta ik daar heel bewust bij stil, om mezelf ervan te overtuigen DAT IK HET DUS ZONDER KAN. Zo ga ik twee stapjes voorwaarts, en moet ik er soms eentje terug.

Lastige is dat de angst meestal toeslaat als ik ingewikkelde en spannende trainingen sta te geven (trainingen spanningscontrole bijvoorbeeld, haha, de ironie!!!) aan groepen behoorlijk intelligente en kritische mensen, of dat ik voor een publiek van zevenhonderd man iets 'lekker onderhoudend' wil uitleggen. Niet echt situaties waarin je er even tussenuit kunt piepen. In dat laatste word ik trouwens steeds beter, dat lukt me tegenwoordig vrij goed zonder angst. Begin ik zelfs weer van te genieten. En de tips die ik mijn deelnemers geef, pas ik ook schaamteloos op mezelf toe natuurlijk. Maar dan nog.... angst is een FOCKING BIAAATCH!!!

Laatst bewerkt:

Jazz35

Wijs gebruiker
Gisteren had ik een TRIO! Dat wil zeggen: een gesprek met zowel de psychiater en mijn verslavingsarts én eentje met mijn psycholoog. In het gesprek met de eerste twee hebben we het medicijngebruik tijdens mijn afbouw besproken. De psychiater is de heks die mij niet over wilde zetten op de diazepam. Ze zag er heksachtiger uit dan ooit. Ze droeg een soort gewaad en haar haren zaten door de war. Het leek wel een vogelnest. Ze liep stram en voorovergebogen en deed ongelofelijk bits tegen de doktersassistente die ze tijdens ons gesprek aan de telefoon had. Het had me niets verbaasd als ze op een bezem de kamer had verlaten. Kortom: ze deed haar naam heks eer aan. Maar dit terzijde.

Ze wil mij op Valproïnezuur zetten in verband met mijn bipolaire stoornis, maar dat wil ik niet. Ik wil eerst clean zijn van de benzo's voor ik het überhaupt overweeg om nieuwe medicatie te nemen. Ben momenteel (obsessief) goed bezig met voeding en supplementen, waarvan ik eerst de werking wil kunnen observeren voor ik ga klooien met nieuw spul. Het alternatief is voor nu dat ik de quetiapine mag ophogen naar 75 mg indien nodig. Dit om me te helpen slapen. Vannacht die 75 mg genomen naast 0,5 mg bromazolam (ik kom van 0,75 mg -> equals 7,5 mg diazepam, nu dus 5 mg diazepam). As we speak als een zombie op de bank (vermaledijde quetiapine), maar ik wéét dat ik die bedompte deken straks van me af kan gooien als ik de deur uit ga en ga sporten. Zonlicht, actie, hoofd leeg laten waaien, dat helpt. Het slapen ging wel goed! Dwz: denk wel 6 of misschien zelfs 6,5 uur kunnen pakken. Da's voor mijn doen een dikke 8. Het werd lekker stil in mijn hoofd, zoals ik dat wel ken van de eerste dagen van de quetiapine.

Vandaag wél een feestje. Maar ik heb mijn tickets voor PRSPCT XL (snoeiharde dnb, industrial jungle, techno en breakcore) ingeruild voor een dansje op het veel bravere Toffler-festival, wat bovendien overdag is. Dit zodat ik geen nacht ga doorhalen, want dat is nu gewoon niet slim. Niet helemaal braaf dus (helemáál braaf vind ik moeilijk), maar toch een beetje.

Het plan? Tot woensdag 4 december deze 0,5 mg aanhouden. Daarna weer iets eraf halen. Ik overweeg om - als ik op 0,2/0,3 zit - de wat grotere stap naar 0,0 te maken. Vanavond denk ik weer die 75 mg quetiapine. Vanaf morgen dan terug naar 62,5 (ik mag hier van de heks mee schommelen in dosering, al naar gelang de behoeften).

So far so good.

:heartsuit:

Laatst bewerkt:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Gisteren had ik een TRIO! Dat wil zeggen: een gesprek met zowel de psychiater en mijn verslavingsarts én eentje met mijn psycholoog. In het gesprek met de eerste twee hebben we het medicijngebruik tijdens mijn afbouw besproken. De psychiater is de heks die mij niet over wilde zetten op de diazepam. Ze zag er heksachtiger uit dan ooit. Ze droeg een soort gewaad en haar haren zaten door de war. Het leek wel een vogelnest. Ze liep stram en voorovergebogen en deed ongelofelijk bits tegen de doktersassistente die ze tijdens ons gesprek aan de telefoon had. Het had me niets verbaasd als ze op een bezem de kamer had verlaten. Kortom: ze deed haar naam heks eer aan. Maar dit terzijde.

Ze wil mij op Valproïnezuur zetten in verband met mijn bipolaire stoornis, maar dat wil ik niet. Ik wil eerst clean zijn van de benzo's voor ik het überhaupt overweeg om nieuwe medicatie te nemen. Ben momenteel (obsessief) goed bezig met voeding en supplementen, waarvan ik eerst de werking wil kunnen observeren voor ik ga klooien met nieuw spul. Het alternatief is voor nu dat ik de quetiapine mag ophogen naar 75 mg indien nodig. Dit om me te helpen slapen. Vannacht die 75 mg genomen naast 0,5 mg bromazolam (ik kom van 0,75 mg -> equals 7,5 mg diazepam, nu dus 5 mg diazepam). As we speak als een zombie op de bank (vermaledijde quetiapine), maar ik wéét dat ik die bedompte deken straks van me af kan gooien als ik de deur uit ga en ga sporten. Zonlicht, actie, hoofd leeg laten waaien, dat helpt. Het slapen ging wel goed! Dwz: denk wel 6 of misschien zelfs 6,5 uur kunnen pakken. Da's voor mijn doen een dikke 8. Het werd lekker stil in mijn hoofd, zoals ik dat wel ken van de eerste dagen van de quetiapine.

Vandaag wél een feestje. Maar ik heb mijn tickets voor PRSPCT XL (snoeiharde dnb, industrial jungle, techno en breakcore) ingeruild voor een dansje op het veel bravere Toffler-festival, wat bovendien overdag is. Dit zodat ik geen nacht ga doorhalen, want dat is nu gewoon niet slim. Niet helemaal braaf dus (helemáál braaf vind ik moeilijk), maar toch een beetje.

Het plan? Tot woensdag 4 december proberen deze 0,5 mg aan te houden. Daarna weer iets eraf halen. Ik overweeg wel om - als ik op 0,2/0,3 zit - een wat grotere stap naar helemaal niets meer te maken. Vanavond denk ik weer die 75 mg quetiapine. Vanaf morgen dan terug naar 62,5 (ik mag hier van de heks mee schommelen in dosering, al naar gelang de behoeften).

So far so good.

De laatste loodjes wegen het zwaarst maar je bent goed op weg.

Ik overweeg wel om - als ik op 0,2/0,3 zit - een wat grotere stap naar helemaal niets meer te maken.
In de regel worden de laatste stapjes juist kleiner gemaakt ipv groter. Want echt...... Die laatste mg's kunnen heel zwaar vallen. Dus hou je er niet al te veel aan vast om een grotere laatste stap te willen doen. Als het lukt, dan lukt het natuurlijk, maar geef de moed niet op als het laatste stapje toch kleiner moet 💪 .

Go for it !! You can do it !!

Laatst bewerkt:

Jazz35

Wijs gebruiker
De laatste loodjes wegen het zwaarst maar je bent goed op weg.

In de regel wordt de laatste stapjes juist kleiner gemaakt ipv groter. Want echt...... Die laatste mg's kunnen heel zwaar vallen. Dus hou je er niet al te veel aan vast om een grotere laatste stap te willen doen. Als het lukt, dan lukt het natuurlijk, maar geef de moed niet op als het laatste stapje toch kleiner moet 💪 .

Go for it !! You can do it !!
Dank je! :heartsuit:

Die tip neem ik inderdaad mee. Van jou en ook van anderen. Ik heb een plan, maar sta mezelf toe daar vanaf te wijken als de situatie daarom vraagt. Mocht het lukken, super! Mocht het niet lukken, dan kan ik nog steeds trots zijn op waar ik nu ben vergeleken met waar ik twee/drie jaar geleden was. Dan haal ik de eindstreep misschien een maandje later. Boeie. Ik ga 'm sowieso halen. No doubt in my mind. Het is een project van de lange adem. That's for sure.

_shikantaza

Badass junkie
Gisteren had ik een TRIO!
😊

Dat wil zeggen: een gesprek met zowel de psychiater en mijn verslavingsarts én eentje met mijn psycholoog.
😔

In het gesprek met de eerste twee hebben we het medicijngebruik tijdens mijn afbouw besproken. De psychiater is de heks die mij niet over wilde zetten op de diazepam. Ze zag er heksachtiger uit dan ooit. Ze droeg een soort gewaad en haar haren zaten door de war. Het leek wel een vogelnest. Ze liep stram en voorovergebogen en deed ongelofelijk bits tegen de doktersassistente die ze tijdens ons gesprek aan de telefoon had. Het had me niets verbaasd als ze op een bezem de kamer had verlaten. Kortom: ze deed haar naam heks eer aan. Maar dit terzijde.
Hahaha! Prachtig. Ik hoorde iemand ooit zeggen, toen een dame heeeeel onaardig deed, "waar is je bezem?". "hoezo? " "Waarop je hierheen gevlogen bent". Die werd zo ff op 'r nummer gezet. Ik wacht nog op een kans om 'm in te zetten :wink:
Mooi, en verstandige keuze denk ik. 1 ding tegelijkertijd veranderen anders weet je niet waar het door komt als je een bijwerking of ontwenning hebt ofzo.

Het plan? Tot woensdag 4 december deze 0,5 mg aanhouden. Daarna weer iets eraf halen. Ik overweeg om - als ik op 0,2/0,3 zit - de wat grotere stap naar 0,0 te maken. Vanavond denk ik weer die 75 mg quetiapine. Vanaf morgen dan terug naar 62,5 (ik mag hier van de heks mee schommelen in dosering, al naar gelang de behoeften).
Baby steps. Doe het nou op basis van hoe je je voelt en niet op een specifieke tijd.
So far so good.

Lekker!

Jazz35

Wijs gebruiker
Hoe ben je eigenlijk van plan 0,2 mg te nemen? Lijkt me een zeer lastige dosis om accuraat af te wegen.
Is het ook. En: géén idee! Op de gok..? Ik heb een weegschaaltje gekocht, maar denk niet dat dat heel goed gaat werken. Dus ik vermoed op de gok en ik hoop eigenlijk dat ik voordat ik bij 0,2 ben gewoon in één keer naar nul kan gaan.

Jazz35

Wijs gebruiker
😊

😔

Hahaha! Prachtig. Ik hoorde iemand ooit zeggen, toen een dame heeeeel onaardig deed, "waar is je bezem?". "hoezo? " "Waarop je hierheen gevlogen bent". Die werd zo ff op 'r nummer gezet. Ik wacht nog op een kans om 'm in te zetten :wink:

Mooi, en verstandige keuze denk ik. 1 ding tegelijkertijd veranderen anders weet je niet waar het door komt als je een bijwerking of ontwenning hebt ofzo.

Baby steps. Doe het nou op basis van hoe je je voelt en niet op een specifieke tijd.

Lekker!
Fijne post. Dank je! ♥️

Ps - domper hè, van dat trio...

Relmuis

Wijs gebruiker
Is het ook. En: géén idee! Op de gok..? Ik heb een weegschaaltje gekocht, maar denk niet dat dat heel goed gaat werken. Dus ik vermoed op de gok en ik hoop eigenlijk dat ik voordat ik bij 0,2 ben gewoon in één keer naar nul kan gaan.
Oplossen in een spuitje van 10 ml?

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik vrees dat het op de gok wordt dan. Sja, ik kan er niet veel mooiers van maken helaas. 🤐

OtherShore

Badass junkie
Wellicht heb je hier wat aan @Jazz35 Een beetje wat @Kordie net ook zegt maar dan in meer detail. De methode van @Hippie Langwaus
Een niet volledig betrouwbare methode, maar die voor jouw doeleinden waarschijnlijk toch geschikt genoeg is, is het volgende:

Weeg 10 pellets af, waardoor je dan weet welk gewicht aan pellet overeenkomt met 30 mg bromazolam.

Dus stel 10 pellets wegen 500 mg, dan komt dat overeen met 30 mg bromazolam. Voor 4,5 mg bromazolam heb je dan dus 75 mg pellet nodig.

Je kunt de pellets helemaal tot fijn egaal poeder stampen met een mortier en vijzel en dan capsules vullen met het pelletpoeder.
Zo kun je vrij nauwkeurig doseren. Het is alleen iets meer werk, maar in een afbouw misschien wel het proberen waard.

Jazz35

Wijs gebruiker
Gedoe, maar inderdaad wellicht de moeite van het proberen waard!

Moet ik wel even een vijzel en lege capsules kopen, maar dat is geen probleem natuurlijk. Wel benieuwd hoe ik vervolgens die piepkleine beetjes poeder in zo'n capsule krijg (op een stukje (afgewogen) bakpapier leggen misschien...?). Zal wel een klotewerkje zijn. Maar ik zal er eens mee gaan stoeien deze week.

Thanks. ♥️

OtherShore

Badass junkie
Wel benieuwd hoe ik vervolgens die piepkleine beetjes poeder in zo'n capsule krijg (op een stukje (afgewogen) bakpapier leggen misschien...?).
Je kunt mini trechters kopen precies voor dit doel. Anders lukt het ook aardig met een dubbelgevouwen papiertje. Of als je een weegschaal hebt met zo’n bakje in de vorm van een koekenpan, dan lukt het ook vrij aardig.

_shikantaza

Badass junkie
Gedoe, maar inderdaad wellicht de moeite van het proberen waard!

Moet ik wel even een vijzel en lege capsules kopen, maar dat is geen probleem natuurlijk. Wel benieuwd hoe ik vervolgens die piepkleine beetjes poeder in zo'n capsule krijg (op een stukje (afgewogen) bakpapier leggen misschien...?). Zal wel een klotewerkje zijn. Maar ik zal er eens mee gaan stoeien deze week.

Thanks. ♥️
Water taper is misschien makkelijker. Pil fijnstampen, in leeg jampotje met 100ml water, schudden en dan iedere dag 5ml minder nemen.

OtherShore

Badass junkie
Water taper is misschien makkelijker. Pil fijnstampen, in leeg jampotje met 100ml water, schudden en dan iedere dag 5ml minder nemen.
Ik ben hier persoonlijk niet zo’n fan van. De bromazolam zal niet oplossen in water, dus ik denk dat je dan nooit een gelijke verdeling krijgt, hoe hard je ook steeds van tevoren schudt. Dan kun je de bromazolam beter oplossen in glycerine of ethanol met een klein beetje water. Maar goed, dan wordt het proces weer een stukje ingewikkelder.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan