Ja, dat gaat dus niet werken. Daarom vraag ik het eigenlijk ook. Milligramweegschalen kunnen eigenlijk pas vanaf de 20 milligram accuraat afwegen. Dat betekent dus eigenlijk dat je 10 doseringen in één keer moet afwegen, die oplossen in vloeistof, en dan een tiende van die vloeistof innemen.Is het ook. En: géén idee! Op de gok..? Ik heb een weegschaaltje gekocht, maar denk niet dat dat heel goed gaat werken. Dus ik vermoed op de gok en ik hoop eigenlijk dat ik voordat ik bij 0,2 ben gewoon in één keer naar nul kan gaan.
Die pillen van rc-vendors zijn ook niet precies gedoseerd. Dus als je daarmee begint dan begin je al met een onzekere hoeveelheid. Hoe meer je het bewerkt des te onzekerder alles wordt.Pellet pletten en afwegen en innemen in poedervorm via een capsule? Of werkt dat ook niet?
Wat een verhaal van die heks.
Bizar dat ze je niet op diazepam wilt zetten
Ik heb eerlijk gezegd het idee (ik gebruik die troep al een tijdje) dat de pellets van mijn verdor behoorlijk steady zijn gedoseerd. In al die tijd nooit significante verschillen opgemerkt, dus dat lijkt me een pre.Die pillen van rc-vendors zijn ook niet precies gedoseerd. Dus als je daarmee begint dan begin je al met een onzekere hoeveelheid. Hoe meer je het bewerkt des te onzekerder alles wordt.
Je kan natuurlijk 10 pillen vermalen en dan daar een klein deel van nemen...
Dat is wel verre van ideaal.
Dat komt omdat de pillen nogal hoog gedoseerd zijn, en het verschil in effect bij hoge doseringen niet zo groot isIk heb eerlijk gezegd het idee (ik gebruik die troep al een tijdje) dat de pellets van mijn verdor behoorlijk steady zijn gedoseerd. In al die tijd nooit significante verschillen opgemerkt, dus dat lijkt me een pre.
Mjah, ik zit toch al best een tijd op een lage dosering van 0,75 mg. En ook daarin merk ik geen verschil. Maar je zult best gelijk hebben hoor. Honderd procent steady zal het niet zijn.Dat komt omdat de pillen nogal hoog gedoseerd zijn, en het verschil in effect bij hoge doseringen niet zo groot is![]()
Ja ik snap enerzijds de psychiater wel. Bromazolam is zo nieuw dat er geen betrouwbare informatie is over hoeveel bromazolam overeenkomt met hoeveel diazepam.Je kunt beter gewoon diazepam kopen op darkweb. Of misschien gewoon aan je huisarts vragen, had ik ook gedaan bij laatste stukje afbouw (5mg & 2.5mg diazepam pilletjes)
Via mijn huisarts gaat niet. De huisarts en de ApareeGGZ werken samen en mijn psychiater gaat (helaas) over de medicatie, niet de huisarts. Maar het is oké zo. Ik ga niet (meer) naar het dark web. Almost home. De eindstreep is in zicht.Je kunt beter gewoon diazepam kopen op darkweb. Of misschien gewoon aan je huisarts vragen, had ik ook gedaan bij laatste stukje afbouw (5mg & 2.5mg diazepam pilletjes)
Die Valproïnezuur die ik heb 'afgewezen' is niet voor het afbouwen van de bromazolam, die is voor mijn bipolaire stoornis. Dus die heeft in principe niets met dit traject te maken.Ja ik snap enerzijds de psychiater wel. Bromazolam is zo nieuw dat er geen betrouwbare informatie is over hoeveel bromazolam overeenkomt met hoeveel diazepam.
Maar ik vind wel dat ze je een beetje laten zwemmen zo. Als je het niet weet dan kun je ook beginnen met een iets hogere dosering diazepam, en vanaf daar afbouwen. Van diazepam heb je gewoon pillen bij de apotheek die wel betrouwbaar zijn. Nog vergoed door de zorgverzekering ook.
Aan de andere kant had de psychiater alternatieve medicatie voorgesteld en heb je dat zelf afgewezen..
Maar ik zou een goed gesprek hierover nog wel aanraden eigenlijk. Want dat zelf aanmodderen is zoals gezegd dus verre van ideaal.
Ja ik reken eerder met farmaceutische standaarden, en die zijn héél anders, haha.Mjah, ik zit toch al best een tijd op een lage dosering van 0,75 mg. En ook daarin merk ik geen verschil. Maar je zult best gelijk hebben hoor. Honderd procent steady zal het niet zijn.
Ik snap je, en ik ben het ermee eens. Maar het gesprek hierover aangaan is echt een gepasseerd station. De psychiater gaat geen diazepam voorschrijven, einde verhaal. I've tried, believe me. Momenteel voel ik mij een pitbull en ben ik vastberaden om deze laatste paar stapjes zelf te zetten. Ik ga hier geen energie meer insteken. In plaats daarvan steek ik de volledige 100% in mijn eigen herstel momenteel. Dat levert me nu meer op dan dit gevecht nog een keer aan te gaan terwijl ik volgende maand gewoon clean ben.Maar ik vind wel dat ze je een beetje laten zwemmen zo. Als je het niet weet dan kun je ook beginnen met een iets hogere dosering diazepam, en vanaf daar afbouwen. Van diazepam heb je gewoon pillen bij de apotheek die wel betrouwbaar zijn. Nog vergoed door de zorgverzekering ook.
Aan de andere kant had de psychiater alternatieve medicatie voorgesteld en heb je dat zelf afgewezen..
Maar ik zou een goed gesprek hierover nog wel aanraden eigenlijk. Want dat zelf aanmodderen is zoals gezegd dus verre van ideaal.
Ah ja, ik snap je! Het klinkt heel logisch en helder als je het zo zegt. En je hebt helemaal gelijk. Ik had mezelf ook een betrouwbaarder afbouwtraject gegund. Gelukkig heb ik momenteel niet echt veel last van bijwerkingen of klachten. Dat scheelt.Ja ik reken eerder met farmaceutische standaarden, en die zijn héél anders, haha.
Bijvoorbeeld met alprazolam hebben ze ook pillen van 0,25 mg, en die mogen dan absoluut niet meer dan 5% afwijken.
Ik vind dus dat jij eigenlijk ook zulke betrouwbaarheid nodig hebt om goed te kunnen afbouwen. Hoe langzamer je afbouwt, des te minder klachten. Dus als het niet zo precies is dan heb je imo onnodig last van klachten.
Nee nouja.. dan weet je het weer voor de volgende keer he. Wat nou het grote nadeel is van de legaal verkrijgbare benzo's.Ah ja, ik snap je! Het klinkt heel logisch en helder als je het zo zegt. En je hebt helemaal gelijk. Ik had mezelf ook een betrouwbaarder afbouwtraject gegund. Gelukkig heb ik momenteel niet echt veel last van bijwerkingen of klachten. Dat scheelt.![]()
SCHRIJF JE NOU DE VOLGENDE KEER???Nee nouja.. dan weet je het weer voor de volgende keer he. Wat nou het grote nadeel is van de legaal verkrijgbare benzo's.
Dit dus. De afwezige betrouwbaarheid, en de onzekerheid over werkingstijden en afbouwschema's.
Haha ja we weten allemaal dat je nu denkt "OMG dit ga ik NoOiT MeER DoEN", maar geloof me, over een paar jaar zijn de herinneringen aan het helse afbouwtraject vervaagd. En dan komt er weer een rc-benzo op je pad. En precies dan moet je nog maar eens deze thread teruglezen en denken "ohja, DAT was het nadeel van deze middelen!"SCHRIJF JE NOU DE VOLGENDE KEER???![]()
Enig idee hoeveel een pellet bromazolam weegt? Ik heb er geen bij de hand 😅Milligramweegschalen kunnen eigenlijk pas vanaf de 20 milligram accuraat afwegen.
Ah, ik lees deze nu pas. Heldere info. Thnx. Dan ga ik dat project misschien maar niet aan gewoon.Ja, dat gaat dus niet werken. Daarom vraag ik het eigenlijk ook. Milligramweegschalen kunnen eigenlijk pas vanaf de 20 milligram accuraat afwegen. Dat betekent dus eigenlijk dat je 10 doseringen in één keer moet afwegen, die oplossen in vloeistof, en dan een tiende van die vloeistof innemen.
Benzo's lossen alleen helaas niet goed op in water. Dus je hebt propyleenglycol nodig (wat ook wat voor rookmachines en e-sigaretten wordt gebruikt). Even au bin marie verwarmen om de bromazolam poeder erin op te lossen...
En dan heb je nog pipetten nodig om de milliliters goed af te meten.
Het is dus best een klus om dit soort hoeveelheden af te meten. En als je dat niet doet dan gaat het afbouwen dus niet lekker. Juist die laatste beetjes zijn best lastig omdat je lichaam dan vrijwel geen chemische hulp meer krijgt. Als juist dan de ingenomen hoeveelheid steeds schommelt dan heb je onnodig veel last van klachten.
Ja dat was de tweede (minder optimale) manier die ik voorstelde he. 10 pillen afwegen, vermalen, en daar dan een veertigste van nemen (of minder).Enig idee hoeveel een pellet bromazolam weegt? Ik heb er geen bij de hand 😅
Snap ik. Dit was ook de methode die ik hierboven aanraadde. Niet helemaal optimaal natuurlijk, maar wel beter dan op het oog stukjes pellets afbreken.Ja dat was de tweede (minder optimale) manier die ik voorstelde he. 10 pillen afwegen, vermalen, en daar dan een veertigste van nemen (of minder).
Ho ho, dat is een aanname die je nu doet. Een hels afbouwtraject zeg je. Is het niet. Het is een zwaar (ja, vooruit), maar vooral heel inzichtelijk en ongelofelijk transformatief afbouwtraject. In de afgelopen twee jaar heb ik mezelf beter leren kennen dan in al die jaren ervoor.Haha ja we weten allemaal dat je nu denkt "OMG dit ga ik NoOiT MeER DoEN", maar geloof me, over een paar jaar zijn de herinneringen aan het helse afbouwtraject vervaagd. En dan komt er weer een rc-benzo op je pad. En precies dan moet je nog maar eens deze thread teruglezen en denken "ohja, DAT was het nadeel van deze middelen!"
Ik krijg hier dus acuut stress van.Snap ik. Dit was ook de methode die ik hierboven aanraadde. Niet helemaal optimaal natuurlijk, maar wel beter dan op het oog stukjes pellets afbreken.
Maar ik probeer er eigenlijk achter te komen of het überhaupt mogelijk is om een veertigste af te meten van 10 vermalen pillen of dat dat eigenlijk al niet meer meetbaar is.
Maar goed ook.Ik heb er geen bij de hand 😅
Oei dat is niet de bedoeling.Ik krijg hier dus acuut stress van.![]()
Full disclosure 😅 Ik slik dagelijks voorgeschreven benzos. Dus ik ben wel bromazolam vrij (of rc benzo in het algemeen vrij), maar ik slik elke dag benzos.Maar goed ook.
Hahahaha, mijn brein ging al op error. Klein imposter syndroompje: ZIE JE WEL, IK KAN DIT SOORT DINGEN NIET. IK SNAP HÍER ZELFS AL NIKS VAN.
De weegschaal moet g aangeven inderdaad.Hmmm, volgens mij zit de juiste er niet op. Bij g (gram dacht ik) zie ik0.182 en bij gn (geen idee: grain, zegt internet) 2.80...
HERSTEL: gram klopt wel (volgens ChatGPT! Al leek het me bijzonder weinig. Maar goed. Wat weet ik van grammen...
Daar was ik uiteraard te ongeduldig voor. 😅De weegschaal moet g aangeven inderdaad.
Lees anders voor de zekerheid de handleiding nog even
Vaak staat de handleiding ook online als je het typenummer googlet.
182mg is op zich niet gek. Nog best veel voor een pilletje met 3mg werkzame stof.Hmmm, volgens mij zit de juiste er niet op. Bij g (gram dacht ik) zie ik0.182 en bij gn (geen idee: grain, zegt internet) 2.80...
HERSTEL: gram klopt wel (volgens ChatGPT! Al leek het me bijzonder weinig. Maar goed. Wat weet ik van grammen...
Ja vind ik ook. Als je 20 mg accuraat kunt wegen dan kun je toch nog een stukje van (20/182) x 3 mg = 0,33 mg accuraat afmeten.182mg is op zich niet gek. Nog best veel voor een pilletje met 3mg werkzame stof.
You lost me already. 🙈 Maar ik ga hier samen met mijn man misschien van de week even beter naar kijken. Voorlopig gaat het nog goed zoals het gaat, ik zit nog een paar dagen op (ongeveer) 0,5 mg. Donderdag probeer ik weer een stapje te zetten.Ja vind ik ook. Als je 20 mg accuraat kunt wegen dan kun je toch nog een stukje van (20/182) x 3 mg = 0,33 mg accuraat afmeten.
Je bedoelt 0,5 mg denk ikik zit nog een paar dagen op (ongeveer) 5 mg.
Ik gebruik een soortgelijk methode om een aantal pellets tot een poeder te vermalen en dan capsules te vullen met een mg weegschaal.Snap ik. Dit was ook de methode die ik hierboven aanraadde. Niet helemaal optimaal natuurlijk, maar wel beter dan op het oog stukjes pellets afbreken.
Maar ik probeer er eigenlijk achter te komen of het überhaupt mogelijk is om een veertigste af te meten van 10 vermalen pillen of dat dat eigenlijk al niet meer meetbaar is.
JA!Je bedoelt 0,5 mg denk ik
Ik krijg hier wel heel erg kriebels van. Op de gok kan natuurlijk niet met 0,2mg...Ik vrees dat het op de gok wordt dan. Sja, ik kan er niet veel mooiers van maken helaas. 🤐