Beginnende hasj verslaving

AntiBenzo1312

Badass junkie
Hopelijk start je hulp gewoon snel en hoef je helemaal geen meds meer te slikken🥰

Alle meds hebben "bij"werkingen.

Vraagje: Je bent opgestaan met een goeie mood, waarom/waarvoor heb je dan doen besluiten om die Xanax er alsong bij te pakken?
Omdat ik niet zonder kan atm. Zit er al een maand aan kan niet cold turkey stoppen moet onder begeleiding. Ssri kunnen prima werken maar die seksuele bijwerkingen zijn gwn echt kloten

AntiBenzo1312

Badass junkie
Je spreekt jezelf tegen.. Dit zei je dinsdag

Em zo zijn er nog meer voorbeelden 😇

Maar you do you.
Zit er een maand aan je kan dan niet cold turkey stoppen. Advies van de arts is gwn dagelijks de gebruikelijke dosis gebruiken tot de intake van Vnn 17juli. Dan pakt vnn dat verder op.

_shikantaza

Badass junkie
Ja ik ben ook mentaal voorbereid op het ergst na 17juli ben zelf bereid om in kliniek te gaan. Ga ook aangeven dat ik echt heel bang ben om er mee te stoppen.
Kliniek i.c.m. Benzo afbouw vond ik niks. Wilde het liefst thuis zijn en m’n eigen daginvulling bepalen. Ik had ook het gevoel dat ik dingen niet mee kreeg in de therapiesessies door de ontwenningsverschijnselen. En dat ik soms te bang was om lekker mee te doen met de rest. Maar misschien bevalt het jou wel hoor.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Kliniek i.c.m. Benzo afbouw vond ik niks. Wilde het liefst thuis zijn en m’n eigen daginvulling bepalen. Ik had ook het gevoel dat ik dingen niet mee kreeg in de therapiesessies door de ontwenningsverschijnselen. En dat ik soms te bang was om lekker mee te doen met de rest. Maar misschien bevalt het jou wel hoor.
Als ik bekijk hoe heftig het is als het beetje uitwerkt dat is niet normaal man.

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Persoonlijk vond ik de benzoontwenning in de kliniek wel 'fijn'. Enerzijds omdat je niet zoveel hoeft te doen, anderzijds omdat je tijdens je ontwenningsverschijnselen wel onder de mensen 'moet' zijn. En je daar in de klinische setting juist heel goed over de daarbij komende angsten kunt praten. Dat uit mijn comfortzone komen, tijdens de ontwenning, heeft mij uiteindelijk weer een heel stuk sterker gemaakt.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Oeps net op de weegschaal gestaan 79.5kg… was 74.5. Nou was dit in de avond dus dan was mijn gewicht ong 77.5kg. Wel ff van geschrokken, weer even dagelijks me gewicht bijhouden en beetje bijhouden wat ik eet. Anders ben ik straks zo 90kg. Mijn lichaamshuid is ook erg onrustig veel puistjes.

_shikantaza

Badass junkie
Oeps net op de weegschaal gestaan 79.5kg… was 74.5. Nou was dit in de avond dus dan was mijn gewicht ong 77.5kg. Wel ff van geschrokken, weer even dagelijks me gewicht bijhouden en beetje bijhouden wat ik eet. Anders ben ik straks zo 90kg. Mijn lichaamshuid is ook erg onrustig veel puistjes.
Van SSRIs kun je ook flink aankomen hoor.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Van SSRIs kun je ook flink aankomen hoor.
Van citralopam geldt dat voor 1 op de 100 gebruikers. Voor 1 op de 10 is het juist gewichtsafname.

Angst en depressieve klachten kunnen ook wat met je stofwisseling doen.

Alprazolam kan ook zorgen voor een toename van de eetlust en voor gewichtstoename.

En daarbij: minder bewegen en een ander eetpatroon ook.

@trippymeeuw je gaat er niks mee winnen elke dag op de weegschaal te gaan staan, behalve angst. Probeer gezond te eten en genoeg te bewegen, spring eens in de week (of eens in de twee weken) eens op de weegschaal op een vast moment op de dag (bijvoorbeeld 's morgens als je opstaat).

RnB_fan

Bewuste gebruiker
Van citralopam geldt dat voor 1 op de 100 gebruikers. Voor 1 op de 10 is het juist gewichtsafname.

Alprazolam kan ook zorgen voor een toename van de eetlust en voor gewichtstoename.

@trippymeeuw je gaat er niks mee winnen elke dag op de weegschaal te gaan staan, behalve angst. Probeer gezond te eten en genoeg te bewegen, spring eens in de week (of eens in de twee weken) eens op de weegschaal op een vast moment op de dag (bijvoorbeeld 's morgens als je opstaat).
Afkicken van benzo’s zorgt bij de meesten voor circa 5 kilo gewichtsverlies!

AntiBenzo1312

Badass junkie

Moet ook wel zeggen dat ik de laatste paar week ook echt wel alles heb gegeten wat ik kon eten. Als ik er weer ff wat meer toezicht op heb wat ik eet.

AntiBenzo1312

Badass junkie
A88A8372-4221-4819-93E5-4CABFC3E6C2E.jpeg
Heb al contact gehad via whatsapp met mijn behandelaar waarbij ik een intake heb maandag op 17juli. Voel mij wel fijn bij haar.

Bijlagen

• 4FCBCD3A-31C0-4FB3-8A8D-A94227BA6539.jpeg
    4FCBCD3A-31C0-4FB3-8A8D-A94227BA6539.jpeg
    181,2 KB · Weergaven: 19
  • 2422EEE6-C838-4FF0-983D-C9CC76742438.jpeg
    2422EEE6-C838-4FF0-983D-C9CC76742438.jpeg
    171,7 KB · Weergaven: 18

AntiBenzo1312

Badass junkie
Ben nu wel echt verslaafd aan xanax als ik om de 6uur geen 1.0mg neem krijg ik gelijk last van onrust. Het erge is mensen merken niet eens dat ik onder invloed ben ben de laatste tijd beetje vergeetachtig.

• Angry
Waarderingen: N3K0

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ben nu wel echt verslaafd aan xanax als ik om de 6uur geen 1.0mg neem krijg ik gelijk last van onrust. Het erge is mensen merken niet eens dat ik onder invloed ben ben de laatste tijd beetje vergeetachtig.
Dat klopt waarschijnlijk, dat je er inmiddels verslaafd/afhankelijk van bent.

Maar daarnaast denk ik ook dat de aanwezigheid van onrust/spanning niet per se een probleem hoeft te zijn. Ik heb ook al vele jaren, zoniet mijn hele leven last van spanning/onrust. De aanwezigheid daarvan betekent niet per definitie dat er niet mee valt te leven. Het idee dat je eigenlijk ontspannen zou moeten zijn, kan ervoor zorgen dat je de spanning/onrust die er wel is als problematisch ervaart.

Hippie Langwaus

DF-koning
Maar daarnaast denk ik ook dat de aanwezigheid van onrust/spanning niet per se een probleem hoeft te zijn. Ik heb ook al vele jaren, zoniet mijn hele leven last van spanning/onrust. De aanwezigheid daarvan betekent niet per definitie dat er niet mee valt te leleven.
Dit is wel een mooie. De onrust niet accepteren en je er tegen verzetten, maakt dat je er nog meer mee bezig bent.

Ik besef dat er soms bij mensen zulke onrust is, dat benzodiazepines op korte termijn een acceptabel medicijn zijn. Ik heb van dichtbij genoeg meegemaakt op dat gebied.

Ook wil ik niemand's paniek, stress en angst baggetaliseren.

Van 'normale' spanning en onrust moet ik zelf inderdaad niet meteen een probleem maken. Dit geldt ook voor 'vervelende' emoties.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Dat klopt waarschijnlijk, dat je er inmiddels verslaafd/afhankelijk van bent.

Maar daarnaast denk ik ook dat de aanwezigheid van onrust/spanning niet per se een probleem hoeft te zijn. Ik heb ook al vele jaren, zoniet mijn hele leven last van spanning/onrust. De aanwezigheid daarvan betekent niet per definitie dat er niet mee valt te leven. Het idee dat je eigenlijk ontspannen zou moeten zijn, kan ervoor zorgen dat je de spanning/onrust die er wel is als problematisch ervaart.
Gelukkig is volgende week al mijn intake staat 2uur voor. Ik ga alles op tafel gooien van kind tot nu. En alles wat er in mijn hoofd zit hoe gek het allemaal het ook is.

De seksuele bijwerkingen van de citalopram zijn wel heftig momenteel kom gewoon niet meer klaar maar kan wel super lang door wel voor 30min straight. Eigenlijk ga ik gewoon door tot mijn gf niet meer kan. Dit zorgt wel voor onzekerheid voor ons beide wat vervelend is, want eerst kwam ik wel gewoon we weten beide wel dat dit door de SSRI komt. Maar het sucks.

Tussen ons gaat het wel goed vriendin heeft naar benoemd echt hele positieve veranderingen bij mij te zien. Ik ben niet meer zo knorrig en ik kom mijn bed uit en ik doe mee met het gezin. Ik praat weer meer mee, ik maak weer wat meer grapjes. Eigenlijk gewoon weer wat meer mezelf ik ben eigenlijk een persoon die een enorme gunfactor over zich heen heeft. Ik kan heel veel dingen maken wat anderen niet kunnen. Ik ben heel erg geliefd. En ik vind het heel erg leuk als ik mensen kan laten lachen met mijn domme grapjes.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Wat vind je van de werking van citalopram?

Benzo tip:
Als je de behoefte voelt om te verhogen; juist verlagen.
Valkuil en zo. :nomouth:
Ik ben vrolijker wel veel slapen, maar ik vind de seksuele bijwerkingen helemaal niks mijn piemel werkt gewoon niet meer ik word wel stijf maar geen ejaculatie zeg maar. Ja ik mocht van de arts max verhogen naar 3mg maar absoluut niet meer. Alleen ik weet dus niet of de citalopram al zijn effecten laat zien. Ben vooral tering angstig wat er gaat gebeuren als ik straks onder strenge begeleiding van psychologen en artsen ga afkicken en detoxen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik ga sws dood man. Het word een fucking hel. En ik kan niet eens meer seksen
Is seks nu echt zo'n prioriteit op het moment? Er zijn gewoon bijwerkingen met het spul dat je neemt. Als jij er nu voor zorgt dat je zo snel mogelijk weer kunt functioneren zonder, kun je ermee stoppen en stoppen die bijwerkingen ook.

Het maakt ook uit wat voor gedachten je hebt/gelooft over iets hè. Ten eerste heb je al de eigenlijke bijwerkingen en straks afkick zelf, maar als je daar bovenop ook nog steeds gaat denken: "ik kan niet meer dit, ik kan niet meer dat, het wordt een hel, ik ga sowieso dood" dan maak je het jezelf er niet makkelijker op man.

_shikantaza

Badass junkie
Is allemaal tijdelijk kerel. Ga aan jezelf werken en bouw die pillen af. Als je dat rustig aan doet is het echt wel te doen. Nog steeds niet leuk hoor, maar pillen zijn ook helemaal geen langetermijnoplossing voor waar jij mee strugglet. Geef jezelf een enorme schop onder je hol en zet je 100% in, dan ga je je over een half jaar nuchter voelen zoals je je voelde toen je die eerste paar Xanax nam.

Laatst bewerkt:

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
. Ben vooral tering angstig wat er gaat gebeuren als ik straks onder strenge begeleiding van psychologen en artsen ga afkicken en detoxen.
Het is niet dat je niet gewaarschuwd bent 🤷🏼‍♀️ je lost niks op met die xanax, je maakt problemen alleen maar groter. Ik weet niet of je zelfs iets kunt zeggen over de werking van de citalopram zolang je standaard aan de benzo's zit of ze aan het afbouwen bent.

Ik ben vrolijker wel veel slapen, maar ik vind de seksuele bijwerkingen helemaal niks mijn piemel werkt gewoon niet meer ik word wel stijf maar geen ejaculatie zeg maar.
Ejaculatie lijkt me niet het belangrijkste toch? Genoeg andere dingen om van te genieten. Also:

Screenshot_2023-07-14-18-21-07-188-edit_com.android.chrome.jpg

Zo goed werkt die alprazolam anders ook niet voor je. Je maakt je nog steeds ontzettend druk over vanalles. Seks is niet het belangrijkste in het leven en je gaat ook niet dood. Je moet alleen leren op een andere manier met onrust en emoties om te gaan dan door pillen te slikken.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Het is niet dat je niet gewaarschuwd bent 🤷🏼‍♀️ je lost niks op met die xanax, je maakt problemen alleen maar groter. Ik weet niet of je zelfs iets kunt zeggen over de werking van de citalopram zolang je standaard aan de benzo's zit of ze aan het afbouwen bent.

Ejaculatie lijkt me niet het belangrijkste toch? Genoeg andere dingen om van te genieten. Also:

Bekijk bijlage 52535

Zo goed werkt die alprazolam anders ook niet voor je. Je maakt je nog steeds ontzettend druk over vanalles. Seks is niet het belangrijkste in het leven en je gaat ook niet dood. Je moet alleen leren op een andere manier met onrust en emoties om te gaan dan door pillen te slikken.
Verlaagd libido heb ik niet. Ik heb juist zin in seks maar ik kan niet klaarkomen. Klopt maar denk je dat ik dit allemaal alleen kan vooral JIJ doet net alsof het allemaal zo makkelijk is. Weet je wat er gebeurd als ik die xanax niet neemt dan zie ik beelden door mijn hoofd heen gaan hoe ik mezelf dingen aandoe. En de gedachtes zijn horror met de xanax en citalopram ben ik tenminste nog enigszins mezelf en straks van de xanax af. Dat irriteert mij het meeste aan jou wat verwacht je nou dan? Dat ik nu gelijk stop? Kan toch helemaal niet heb maandag een intake met VNN heb daar professionele hulp bij nodig en tot die tijd moet ik ze gewoon slikken. En ik luister gewoon naar alles wat hun zeggen en ik blijf gewoon continu in gesprek heb ook aangegeven wat ik nodig denk te hebben. Plus ik praat best open als ik mij fijn voel bij een persoon dus dat komt wel goed ben alleen bang voor de detox het is mijn eerste keer om ergens vanaf te komen. Dus ik ga het ervaren maar ik heb al wel een gevoel hoe het gaat voelen. Wil het met hun ook hebben over citalopram.

Bovenaan