Beginnende hasj verslaving

AntiBenzo1312

Badass junkie
Welke doelen wil je behalen in 2025? Goed dat je stopt met blowen 👍
Diploma halen. Starten met kb/mma. Goede conditie bouwen/fit worden. Sterker worden met fitness. Niet teveel in vet aankomen in mijn bulk. Voeding mooi strak houden.

Ene kant ben ik ook blij dat ik met meerdere mensen op een locatie kan wonen. Zo kan ik mijn sociale skills ook wat meer uitbreiden en wellicht mensen ontmoeten die ook shit hebben meegemaakt. Ik denk dat ik echt goed op z’n plek kan groeien. Heb thuis niet altijd de juiste dingen mee gekregen. Veel dingen beantwoorden met agressie. Altijd agressie in huis gehad. Dus ik weet niet beter. Het mooie is ook dat ik een indicatie heb dus ik hoef geen huur en gas en licht te betalen, dus qua financiën komt het goed uit. Ik kan daar heel goed sparen en dan uiteindelijk echt op mezelf.

Zou ook even foto’s toevoegen voor de fitness liefhebbers. Op de linker foto was ik 74.9kg en rechts ben ik 82.5kg. Veel gegroeid ook qua spiermassa zie ik zelf wel. Nou ben ik benieuwd wat jullie zien? Zien jullie verschil?

Bijlagen

• IMG_3083.png
    IMG_3083.png
    443 KB · Weergaven: 21

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Diploma halen. Starten met kb/mma. Goede conditie bouwen/fit worden. Sterker worden met fitness. Niet teveel in vet aankomen in mijn bulk. Voeding mooi strak houden.

Ene kant ben ik ook blij dat ik met meerdere mensen op een locatie kan wonen. Zo kan ik mijn sociale skills ook wat meer uitbreiden en wellicht mensen ontmoeten die ook shit hebben meegemaakt. Ik denk dat ik echt goed op z’n plek kan groeien. Heb thuis niet altijd de juiste dingen mee gekregen. Veel dingen beantwoorden met agressie. Altijd agressie in huis gehad. Dus ik weet niet beter. Het mooie is ook dat ik een indicatie heb dus ik hoef geen huur en gas en licht te betalen, dus qua financiën komt het goed uit. Ik kan daar heel goed sparen en dan uiteindelijk echt op mezelf.

Zou ook even foto’s toevoegen voor de fitness liefhebbers. Op de linker foto was ik 74.9kg en rechts ben ik 82.5kg. Veel gegroeid ook qua spiermassa zie ik zelf wel. Nou ben ik benieuwd wat jullie zien? Zien jullie verschil?
Reken jezelf nog maar niet rijk. Waarschijnlijk moet je een eigen bijdrage betalen naar inkomen :)

AntiBenzo1312

Badass junkie
Reken jezelf nog maar niet rijk. Waarschijnlijk moet je een eigen bijdrage betalen naar inkomen :)
Is de woning onderdeel van uw zorg (u betaalt geen huur uit uw eigen inkomen)? Dan is de eigen bijdrage afhankelijk van uw inkomen

Zal toch altijd goedkoper zijn dan volle mep huur betalen.
Nope heb een indicatie geregeld ik hoef alleen maar 20€ per maand te betalen aan CAK of hoe dat ook heet. Beschermd wonen word door de gemeente betaald

annihilation

Badass junkie
Over sparen en op jezelf gaan gesproken. Ga eens voor de lol je inboedel bij elkaar uitzoeken.
Dat geeft vast wel goeie motivatie om extra goed te sparen.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Nope heb een indicatie geregeld ik hoef alleen maar 20€ per maand te betalen aan CAK of hoe dat ook heet. Beschermd wonen word door de gemeente betaald
De maximum eigen bijdrage van 20 euro gaat om begeleiding vanuit de WMO, zoals bijv huishoudelijke ondersteuning. Voor beschermd wonen gelden andere regels en de eigen bijdrage bij een WMO indicatie word gelijk berekend als die bij een WLZ indicatie.

1000163780.jpg

Het is ook meer dan logisch dat je gewoon deels zelf voor je wonen moet betalen naar het inkomen dat je hebt. Voor niets gaat de zon op, ook als het om mensen met een beperking gaat.

De kosten van je woonplek zullen vele malen hoger zijn, dus er zal ook een deel door de gemeente worden betaald, dat klopt.

Kordie

DF-koning
De maximum eigen bijdrage van 20 euro gaat om begeleiding vanuit de WMO, zoals bijv huishoudelijke ondersteuning. Voor beschermd wonen gelden andere regels en de eigen bijdrage bij een WMO indicatie word gelijk berekend als die bij een WLZ indicatie.

Bekijk bijlage 63330

Het is ook meer dan logisch dat je gewoon deels zelf voor je wonen moet betalen naar het inkomen dat je hebt. Voor niets gaat de zon op, ook als het om mensen met een beperking gaat.

De kosten van je woonplek zullen vele malen hoger zijn, dus er zal ook een deel door de gemeente worden betaald, dat klopt.

Goeie uitleg. En idd logisch.
Ik wist niet dat je via WMO ook beschermd kon wonen.

Vanaf 2026 worden de CAK facturen inkomensafhankelijk begreep ik gisteren. Of dat zijn althans de plannen

annihilation

Badass junkie

Bekijk bijlage 63330

Als je als ex gedetineerde weer terug komt in de maatschappij dan zou je tot Max 3 jaar gratis kunnen wonen. Maar goed Anti woont thuis en zit niet vast 😋

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Goeie uitleg. En idd logisch.
Ik wist niet dat je via WMO ook beschermd kon wonen.

Vanaf 2026 worden de CAK facturen inkomensafhankelijk begreep ik gisteren. Of dat zijn althans de plannen
Volgens mij zijn ze dat al. Ik betaalde eerst 20 euro per maand voor de hulp die ik krijg, begin dit jaar ging dat naar 0 😬

Kordie

DF-koning
Volgens mij zijn ze dat al. Ik betaalde eerst 20 euro per maand voor de hulp die ik krijg, begin dit jaar ging dat naar 0 😬

Die 20 euro is abonnement tarief.
Kan dacht ik ook per gemeente verschillen.
Ik betaal niks aan het WMO abonnement omdat ik getrouwd ben en niemand AOW leeftijd heeft. Zo was het in 2024 althans.

Dit gaat per 2026 in;
https://www.rijksoverheid.nl/actuee...lijke-eigen-bijdrage-wmo-vanaf-1-januari-2026

Gaan veel mensen WMO hulp weigeren vrees ik

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Die 20 euro is abonnement tarief.
Kan dacht ik ook per gemeente verschillen.
Ik betaal niks aan het WMO abonnement omdat ik getrouwd ben en niemand AOW leeftijd heeft. Zo was het in 2024 althans.

Dit gaat per 2026 in;
https://www.rijksoverheid.nl/actuee...lijke-eigen-bijdrage-wmo-vanaf-1-januari-2026

Gaan veel mensen WMO hulp weigeren vrees ik
Ahzo!

Dat er mensen zijn die WMO hulp gaan weigeren omdat ze het te duur vinden is misschien niet altijd een slecht iets.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Over sparen en op jezelf gaan gesproken. Ga eens voor de lol je inboedel bij elkaar uitzoeken.
Dat geeft vast wel goeie motivatie om extra goed te sparen.

Bekijk bijlage 63330

Maar 20€ is toch bijna niks. Sorry hoor ik ben een beetje dom dus ik hoef alleen maar 20€ te betalen. @annihilation alles staat al in het kamertje hoef bijna niks te kopen. We halen ook heelveel gratis spullen eerst. De meeste spullen heb ik al. Keuken hoef ik niet te hebben ze hebben een gezamenlijke keuken. Eten is er inprincipe ook.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Nu 8dagen niet geblowd het is makkelijker dan ik dacht. Alleen de gedachte om nooit meer te blowen. Ik vind het misschien nog wel kunnen op special gelegenheden. Maar ik weet dat ik gewoon niet in mijn eentje moet gaan blowen want dan val ik terug in mijn eigen verslavingsgedrag. Als ik een keer wil blowen ooit kan ik beter gwn als ik klaar ben alles weggooien en niks mee naar huis nemen.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Maar 20€ is toch bijna niks. Sorry hoor ik ben een beetje dom dus ik hoef alleen maar 20€ te betalen. @annihilation alles staat al in het kamertje hoef bijna niks te kopen. We halen ook heelveel gratis spullen eerst. De meeste spullen heb ik al. Keuken hoef ik niet te hebben ze hebben een gezamenlijke keuken. Eten is er inprincipe ook.
Woor wonen moet je rekening houden met een hogere eigen bijdrage, zoals in de afbeelding die ik post staat. Dus beter zet je het straks voor de zekerheid gewoon aan de kant en valt het mee.

Hoeveel je moet betalen heeft met domheid niks te maken.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Woor wonen moet je rekening houden met een hogere eigen bijdrage, zoals in de afbeelding die ik post staat. Dus beter zet je het straks voor de zekerheid gewoon aan de kant en valt het mee.

Hoeveel je moet betalen heeft met domheid niks te maken.
Tegen mij is gezegd dat ik 20€ moet betalen zei de vrouw van de indicatie. Hoef echt geen 2500 te betalen😂

AntiBenzo1312

Badass junkie
En dan zal het wel weer de schuld van anderen zijn geweest :innocent:
Nou waarom zou ik iemand die letterlijk de indicatie verstrekt en mensen die mij die plek toewijzen niet moeten geloven? Jullie weten het weer beter als hun natuurlijk😂. Tegen mij is gezegd dat ik geen huur hoef te betalen. En al moet ik meer betalen zal het alsnog goedkoper zijn dan huur😂 jullie zijn gewoon jaloers dat jullie wel moeten betalen

Hippie Langwaus

DF-koning
Als we zo gaan doen. Ik draag meer belasting af per maand dan dat jij voor eventuele huur zou kunnen betalen 😋

komt nog bij. Ik betaal helemaal geen huur 😌

Maar ff zonder dollen dit is wel een mooie stap die je gaat maken. Zet hem op 💪
Prachtige reactie.

Trippymeeuw, ik wens je echt een eigen plek en en lekker leventje toe!

Ik betaal ook geen huur, maar me wel scheel aan 2 hypotheken, maar ik ben dankbaar dat ik in staat ben om te werken voor mijn eigen bestaan.

Als iemand dat niet of minder goed kan is elkaar helpen het mooiste dat je als mens kunt doen.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Nou waarom zou ik iemand die letterlijk de indicatie verstrekt en mensen die mij die plek toewijzen niet moeten geloven?
Dat zijn niet de mensen die je eigen bijdrage bepalen. Dat doet het CAK, op basis van regelgeving.
Jullie weten het weer beter als hun natuurlijk😂. Tegen mij is gezegd dat ik geen huur hoef te betalen.
Een eigen bijdrage is ook geen huur. Dus dat klopt.
En al moet ik meer betalen zal het alsnog goedkoper zijn dan huur😂
We'll see! Ik hoop van harte voor je dat je idd maar een lage eigen bijdrage hoeft te betalen. Maar ik waarschuw je wel, want het CAK is niet zo'n fijne instantie als je hun rekeningen niet betaalt.
jullie zijn gewoon jaloers dat jullie wel moeten betalen
Pardon?

Denk het nie.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Maar je liep stage in de verzorging? En je had bijna je diploma? Waar komt deze omkeer vandaan?
Mijn oude stagebegeleider ging met verlof toen kreeg ik een andere en toen kon ik niks meer goed doen. Toen ben ik ermee gestopt omdat ik de klik niet voelde. Dus moet weer een andere stage. Rn ik zoek werk omdat ik geld moet generen

Laatst bewerkt:

AntiBenzo1312

Badass junkie
Deze week weer eens afgewezen door vrouwen. Een vriend zijn vriendin wou mij koppelen aan haar vriendinnen ik zag er goed uit maar ik zag er te jong uit. Het is altijd wel iets ik ben nooit goed genoeg. Of ik ben te klein of zie er te jong uit. Heb een afspraak gemaakt bij de huisarts wil beginnen misschiej met minoxidil of me testotorone waardes laten meten. Ik mag niet eens op facebook dating omdat facebook vind dat ik er te jong uitzie. Ik heb er enorm last van dagelijks en ik ben er klaar mee

annihilation

Badass junkie
Extra test gaat je waarschijnlijk meer kwaad dan goed doen. Want dan ben je straks botergeil maar geen date. En raak je daar alleen maar gefrustreerder van. En gezien je emoties nu al lijkt mij dit geen goeie combi.

Maar goed neemt niet weg dat dit wel vervelend voor jou is.

MR_CHIP

Badass junkie
Nou waarom zou ik iemand die letterlijk de indicatie verstrekt en mensen die mij die plek toewijzen niet moeten geloven? Jullie weten het weer beter als hun natuurlijk😂. Tegen mij is gezegd dat ik geen huur hoef te betalen. En al moet ik meer betalen zal het alsnog goedkoper zijn dan huur😂 jullie zijn gewoon jaloers dat jullie wel moeten betalen
Je betaalt hoge cak

MR_CHIP

Badass junkie
Nee 20€ per maand. En als ik 2500€ moet betalen doe je daar 12maand over betaal je alsnog bijna niks als je het vergelijkt met huur😂.
Zie ook mijn uwv betaalspecificatie na paar jaar betalen je geen lage eigen bijdrage meer maar de hoge eigen bijdrage in mijn geval 600 euro voor wonen op een beschermd woonvorm met Wlz indicatie

Bovenaan