Beste mensen,
Ik volg dit topic al een tijdje, en heb immiddels al verscheidene malen de methode van donnie uitgeprobeerd.
en immiddels met succes!
ik heb echter wel iets aangepast, wat jullie wellicht kunnen gebruiken in jullie zoektocht naar pep die eindelijk verlost is van dat vervelende caffeine.
zoals jullie allemaal weten lost een schepje suiker een stuk makkelijker op in een warme kop thee dan in een koude...
ik ben dan ook begonnen met de aceton-methode zonder hierover na te denken en had matig resultaat van 7% amf. (ja ik weet het, waardeloos) naar 15% en meer niet. terwijl ik nog extra had gespoeld, goed gehakt, en relatief veel aceton had gebruikt (100 ml voor 2 gram, zoals aangegeven op de site van donnie)
toch klopte de theorie niet met de praktijk, en ik ben gaan nadenken tot ik me bedacht dat stoffen beter oplossen naarmate de temperatuur hoger ligt, en dit natuurlijk ook voor caffeine in aceton geld...
wat ik heb gedaan is mijn pep in warme aceton gedaan en dit goed geroerd enz.
het resultaat was meteen al schitterend: er bleef van mijn nieuwe 5 gram (in 200 ml) haast niks over ( het was maar 7%) en toen de aceton afkoelde, zag je er allemaal vlokken in ontstaan, dit was dus de caffeine die door de afkoelende aceton kristalliseerde!
toen ik een beetje uitgoot over een bordje en de aceton verdampte had ik een hele berg pure cafeine, maar nog belangerijker, in mijn filter zat de beste pep die ik in tijden gehad heb!!
ga het deze week laten testen om te kijken wat mijn resultaten zijn..
het is een handige methode om de verzadigbaarheid van cafeine in aceton te vergroten en het proces te versnellen maar,
PAS OP!!!!!!
- aceton is licht ontvlambaar en verspreid dampen waar je duizelig/misselijk van word
- ik gebruikte een kamer met aan 2 kanten ramen voor de ventilatie
- ik heb dit gedaan op een kachel ZONDER ENIGE VORM VAN VUUR!!!
- handwarm is warm zat.
Dus:
voor de mensen die nog weinig resultaat hebben geboekt (zoals een paar keer is gebleken)
is het een goede methode om dit keer Wel te slagen, maar zoals ik al zei, pas op met vuur,
want we zijn hier toch bezig met een licht ontvlambare stof!!
Good luck!