wat te doen? diazepam

Chilotte

Newbie
Ik heb een vraag ik kom net uit de kliniek waar ik 80 MG diazepam voorgeschreven heb kreeg vanaf maandag.
ze hebben me dit gegeven omdat ik ongeveer 2 mg xanax per dag pakte(waar ik vanaf wil) en 80/120mg baclofen pakte
(waar ik niet vanaf wilde maar moest) en daar als prioriteit kwam voor mijn ontwenning van mijn verslaving aan basecocaine.
nu ben ik thuis en weet ik niet wat te doen.
wil geen diazepam slikken.
iemand een tip
xanax ken ik en kan ik van afbouwen maar hoe zit dat dan met die diazepam?
ivm met halfwaarde en comibinatie ect.
hoop dat iemand me kan helpen.
groetjes lotte

Manu76

Badass junkie
Je krijgt hulp van professionals en wilt niet doen wat ze je aanraden begrijp ik..
Denk maar eens goed na, wat je nou precies wilt in het leven, maar het lijkt me, dat je in goede handen bent.

Probeer wat meer informatie te vragen van je ondersteunende team. Niet denken dat je het zelf beter weet.

OtherShore

Badass junkie
Waarom wil je geen diazepam slikken? Afbouwen is met diazepam veel makkelijker dan met Xanax, omdat diazepam een veel langere halfwaardetijd heeft. Het is daarom ook gebruikelijk dat mensen die willen stoppen met benzos eerst overgezet worden op diazepam. Daarom hebben ze dat waarschijnlijk in de kliniek zo gedaan.

_shikantaza

Badass junkie
Ik heb een vraag ik kom net uit de kliniek waar ik 80 MG diazepam voorgeschreven heb kreeg vanaf maandag.
ze hebben me dit gegeven omdat ik ongeveer 2 mg xanax per dag pakte(waar ik vanaf wil) en 80/120mg baclofen pakte
(waar ik niet vanaf wilde maar moest) en daar als prioriteit kwam voor mijn ontwenning van mijn verslaving aan basecocaine.
nu ben ik thuis en weet ik niet wat te doen.
iemand een tip
xanax ken ik en kan ik van afbouwen maar hoe zit dat dan met die diazepam?
ivm met halfwaarde en comibinatie ect.
hoop dat iemand me kan helpen.
groetjes lotte
Hoe lang zat je aan de Xanax?

80mg Diazepam is best veel. Volgens Ashton ziu 2mg Xanax 40mg Diazepam zijn.

Lees de Ashton Manual door, dan weet je hoe je kunt sfbouwen.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Waarom wil je geen diazepam slikken? Afbouwen is met diazepam veel makkelijker dan met Xanax, omdat diazepam een veel langere halfwaardetijd heeft. Het is daarom ook gebruikelijk dat mensen die willen stoppen met benzos eerst overgezet worden op diazepam. Daarom hebben ze dat waarschijnlijk in de kliniek zo gedaan.
Kan wel tricky zijn hoor die diazepam overstap. Weet dat het ondersteund wordt door veel onderzoek maar farmacologie van sommige benzos is zo anders dan die van diazepam. En mensen overdrijven die expertise van artsen wel erg hier hoor. Ken zoveel artsen (zelfs in persoonlijke kennisen van me) die gewoon niet goed onderlegd zijn om iemand af te bouwen van benzodiazepines en alles moete opzoeken in het farmacologisch kompas. Dan kun je geen ingewikkelde gevallen aan en gaat het mis als je dat niet onderkent als arts en doorverwijst.

Bovenaan