Diazepam en methadon

Diametha

Bewuste gebruiker
In principe wordt het combineren van benzos and opiaten altijd afgeraden, want het is een downer bovenop een downer nemen. Maar als je aan beide stoffen gewent bent zoals jij kan je ze best tegelijk gebruiken, zonder al te veel problemen. Hier ligt in ieder geval niet de verklaring voor hoe je je voelt.

Een beetje een halve waarheid dit. Het combineren van methadon met antidepressiva is niet inherent slecht. Er is alleen een kleine kans op hartproblemen (met sommige antidepressiva).
Ja ik heb echt last van ademhalingsproblemen vooral als ik de methadon neem dan moet ik echt naar adem happen en ik zweet alsof ik uit de douche ben gestapt
Ik weet niet wat het is maar ik word niet rustig van diazepam ik word juist heel erg onrustig en slaperig en krijg veel huilbuien
Ik weet ook niet wat het is maar ik weet wel dat het is begonnen bij de overstap in 1 keer van rivotril naar diazepam en ik weet ook dat de diazepam me erg onrustig maakt
Voor de rest weet ik niet of ik de diazepam niet kan verdragen of toen ik de overstap maakte was ik te laag op diazepam eerst misschien (was 15 mg en na 2 weken verhoogd naar 20 mg)
Wist ik maar hoe dat komt dat ik me zo voel maar geloof me ik heb echt alles geprobeerd van accepteren, mindfulness, sporten,vrijwilligerswerk
Niks heeft geholpen en ik kan het niet meer aan ben aan het overleven elke dag elke uur elke minuut
Kijk op YouTube filmpjes van mensen die met een dokter praten en zeggen dat niemand hún gelooft en dat ze na 2 jaar nog steeds last hebben van Benzos
En kijk ook wat ze zeggen over opiaten en benzos hoe tolerant je ook bent er komen altijd klachten en bijwerkingen
Iedereen is anders en vooral de combi medicatie die ik slik kan bijwerkingen geven
Mirtezepine is gevaarlijk
Methadon 70 mg is gevaarlijk en hoog
Diazepam is gevaarlijk en hoog met 20 mg
Ik heb nog steeds niemand gehoord die methadon 70 mg of in de buurt van 70 mg neemt met de 20 mg diazepam
En ik heb nog steeds niemand gehoord die in een keer de overstap heeft gemaakt van 1 mg rivotril naar eerst 15 mg diazepam (daar krijg je al klachten van ) en dan naar 20 mg diazepam en die geen klachten heeft ervaren
Geloof me wat ik voel is geen grapje en al zolang en Niemand wil luisteren
Iedereen zegt je moet zo doen dan kom je er wel doorheen
Luister naar mij één keer ik heb alles geprobeerd en niks wou helpen
Zo zit het bij mij
Ik moet opgenomen worden en detoxen
Maar ik ben niet ondankbaar voor alles wat jullie hebben gedaan
Alleen het wil niet helpen bij mij en dat moeten jullie inzien er is teveel fout gegaan bij mij en de cocktail medicatie helpt ook niet en ik ben anders dan anderen blijkbaar mijn lichaam en hersens kunnen er niet tegen
Ik weet ik heb een hele lange weg te gaan hoop alleen dat ik iemand tegen kom die naar me luistert en begrip toont en misschien een opname kan regelen voor nu tot ik stabiel ben of ik weet het niet maar 🙏🙏🙏

Diametha

Bewuste gebruiker
Ik heb ook niemand gehoord die diazepam neemt en onrustig en slaperig tegelijk wordt
Je moet eigenlijk rustig van diazepam worden
En als ik de methadon neem en daarna de diazepam kan ik bijna niet ademen
Pas als ik de diazepam neem na 4 uurtjes van de methadon kan ik wel ademen maar ook niet echt goed maar ik ben dan zo onrustig en slaperig en krijg huilbuien
En als ik de 2 de dosis diazepam neem ben ik zo slaperig
Ik heb ook niemand gehoord die methadon70 mg , diazepam 20 mg mirtezepine 7,5 mg en zolpidemtartraat 10 mg neemt
Ik neem letterlijk opiaten , benzos , antidepressiva en slaapmedicatie
En ik heb deze heftige klachten van huilbuien depressie heel erg onrustig opgejaagd niet kunnen concentreren slaperig pas gekregen toen ik de overstap van rivotril naar diazepam heb gemaakt eind maart en nog heb ik last
Ik denk dat de combinatie ook bijwerkingen geven
En soms weet ik het niet want dan denk ik het kan toch niet zolang blijven
En ik denk dat de methadon ook nog bijwerkingen geeft omdat als ik de methadon als eerste medicijn neem in de ochtend zweet niet normaal en begin me onrustig te voelen en heel raar na 50 minuten
Mijn lichaam is zo in de war dat het zolang duurt ik heb geen een dag een goeie dag gehad
Ben nu aan het lopen buiten terwijl iedereen voetbal zit te kijken
Ik snack zo naar een normaal dag ik snack zo graag om stabiel te worden maar ik weet wat ik voel en de medicatie is de boosdoener dat weet ik zeker ik doe niks dus het kan niks anders zijn
Medicatie is zo erg het maakt je kapot vooral als niemand naar je luistert iedereen niemand wil je geloven
Iedereen is anders en blijkbaar ben ik zo anders dat ik zolang met deze klachten loop en niemand daarop antwoord heeft
Ik wil zo graag opgenomen worden en daar beginnen met afbouwen en hoop dat het dan wat milder alles word
Ik leef in een hel en het heeft niks met me denkwijze te maken of met wat ik doe overdag of wat dan ook het heeft met medicatie te maken en dat moet weg dan word ik goed

Diametha

Bewuste gebruiker
Komt omdat dit een medicijn is wat heroïne verslaafden slikken, niet bepaald een medicijn wat je buurman of buurvrouw zou slikken
Ik ben geen heroine verslaafden
Ik heb methadon gekregen om te slapen vaneen vriend zo ben ik er verslaafd aan geworden en ik heb ook elke keer een andere dosis gekregen van 20 mg naar 40 en elke dag was de dosis anders heb nooit dezelfde dosis genomen het was hoge dosis dan weer laag dan weer niks dan weer 2 keer per dag dan weer 3 keer per dag dan weer 1 keer per dag mijn hoogste dosis was ook mijn laatste was 3 keer 60 mg en dan heb ik niks meer gehad
En ik heb dat 6 weken gebruikt en daarna opeens helemaal niks
Toen heb ik hele erge ontwenning gehad en die bleef ook lang zeker 4 maanden tot ik van Jellinek het begon te krijgen en dat heeft van eind juni tot eind oktober geduurd en toen detox
Elke dag met 5 mg eraf en zo ben ik aan de PAWS GEKOMEN
EN IK DENK HEB DE PAWS NOG STEEDS VAN METHADON BEN NOG STEEDS NIET ER VANAF OOK AL NEEM IK 70mg methadon

Paranoize.

Badass junkie
Ik ben geen heroine verslaafden
Ik heb methadon gekregen om te slapen vaneen vriend zo ben ik er verslaafd aan geworden en ik heb ook elke keer een andere dosis gekregen van 20 mg naar 40 en elke dag was de dosis anders heb nooit dezelfde dosis genomen het was hoge dosis dan weer laag dan weer niks dan weer 2 keer per dag dan weer 3 keer per dag dan weer 1 keer per dag mijn hoogste dosis was ook mijn laatste was 3 keer 60 mg en dan heb ik niks meer gehad
En ik heb dat 6 weken gebruikt en daarna opeens helemaal niks
Toen heb ik hele erge ontwenning gehad en die bleef ook lang zeker 4 maanden tot ik van Jellinek het begon te krijgen en dat heeft van eind juni tot eind oktober geduurd en toen detox
Elke dag met 5 mg eraf en zo ben ik aan de PAWS GEKOMEN
EN IK DENK HEB DE PAWS NOG STEEDS VAN METHADON BEN NOG STEEDS NIET ER VANAF OOK AL NEEM IK 70mg methadon
Bedoelde te zeggen dat je methadon voorgeschreven krijgt als je heroïne verslaafd bent, er zijn weinig andere situaties

Daarom zal je niet veel vergelijkbare situaties tegenkomen met die van jou

Mensen gebruiken dan eerder bijvoorbeeld oxycodon recreatief of als zelfmedicatie

Schande dat diegene jou aan de methadon heeft geholpen...... Het is de moeilijkste opiaat van allemaal om vanaf te komen

En ja jou situatie valt nog reuze mee kan je wel zo met hoofdletters typen maar geloof me het kan echt nog veel erger

Zou eens een kijkje nemen op reddit in de opiatesrecovery community (zo heet die subreddit)

Mensen die maanden lang in de acute ontwenning hebben gezeten en jaren lang in de PAWS

Maar niet negatief bedoeld verder ik snap dat het heel frustrerend en pijnlijk en moeilijk voor je moet zijn, niemand verdient het om in zo'n soort hel te leven

Paranoize.

Badass junkie
Je bent trouwens helemaal nog niet uitbehandeld, maak je daar niet druk om wat die psychiater zegt
Kan altijd voor een second opinion gaan en naar een andere psychiater gaan
Die methadon en diazepam kan je gwn via de huisarts blijven krijgen totdat je bij je nieuwe psychiater terrecht kan die gaan ze echt niet zomaar stop zetten mag niet eens en is harstikke gevaarlijk dalijk belandt je nog in een spoedopname dan heeft die desbetreffende arts dat op zijn geweten en das alleen maar nadelig voor zn eige naam, gaan ze niet doen

Je kan nog proberen om methadon te vervangen met suboxone als je methadon niet goed verdraagd, een hoop mensen vinden suboxone een stuk fijner en andere mensen weer andersom
Voordeel van suboxone is, is dat het een partial agonist is en dus op wat minder receptoren werkt waardoor je een stuk minder last zal hebben van bijwerkingen zoals ademhalingsdepressie, emotioneel verdoofd, etcetc

Ook kan die andere psychiater misschien je diazepam weer omzetten naar rivotril en dan gaan afbouwen met rivotril aangezien je niet goed op diazepam reageerd (clonazepam (rivotril) heeft ook een lange halfwaardetijd en is dus ook goed af te bouwen alleen is het moeilijk spele met doseringen aangezien het per 0.1mg gaat ipv 1mg)

Diametha

Bewuste gebruiker
Ik ben helemaal gek geworden omdat het zolang duurt en geen verbetering merk
En de huisarts wil de methadon en diazepam niet voorschrijven ik heb nu voor nog een paar dagen methadon en misschien voor een week diazepam maar de psychiater neemt niet op reageert niet heb het de huisarts verteld en die zegt dat ze hem gaat proberen te bellen
Maar de psychiater neemt niet meer op sinds ik op een second opinion heb gevraagd en aangedrongen meestal was het kan ik niet een verslavingsarts erbij halen en dan zegt hij nee en dan zei ik niks meer naar dit keer vroeg ik ik wil een second opinion ik wil mijn dossier dan ga ik het wel zelf regelen via de huisarts
Ik weet het niet met terug gaan naar de rivotril kan ik geen klachten krijgen? Na zolang diazepam te hebben gebruikt
Maar de diazepam maakt me wel zieker vooral met de onrust en slaperig tegelijk en de huilbuien na 15 uur en ademahalingsproblemen
Ik heb echt verschrikkelijk ademhalingsproblemen en zo slaperig en onrustig ik heb pas een psychiater gemaild en kijk wat die zegt
Het gaat niet goed met me en ik ben het vechten zat
Ik val elke nacht nu al 10 dagen nu of zo en dan bedoel ik echt keihard vallen niet van bed maar kennelijk ben ik aan het lopen ‘s nachts en dan val ik
Ik ben zoveel aangekomen heb overal vet hang tieten maar dat komt door alle suiker die ik eet ‘s nachts
Ben naar de huisarts gegaan over het vallen ze zegt zolang er niks gebroken is komt het goed ik heb heel veel pijn aan mijn knieën en mijn rechter duim
Mijn pupillen zijn af en toe heel wijd
Heb met Remke van staveren effe gemaild
Kijk hiernaar als je tijd hebt
Ik heb geen idee wat ik moet doen
Ik voel dat de diazepam en de methadon me zo slaperig maken dat als ik rond 17 uur aan het lopen ben mijn ogen gewoon dicht vallen gewoon tijdens het lopen en dan wil ik naar huis om te slapen krijg ik die huilbuien en depressie achtig gevoel en ik voel dat ik gek aan het worden ben
Als je me nu hoort hoe ik adem is niet normaal moet echt heel diep gaan om te ademen
Geloof me ik zit in een hele moeilijke situatie vooral de cocktail medicatie is niet normaal
Methadon (opiaten)diazepam (benzos)mirtezepine (antidepressiva)zolpidemtartraat (slaapmedicatie)
Plus ik heb de PAWS methadon plus mijn lichaam kan hier niet tegen of zo ik ben zwak of zo plus ik krijg bijwerkingen
Ik heb weet niet wat ik moet doen ik weet alleen ik een dokter nodig die heel veel ervaring en verstand heeft van dit soort dingen en die heb je in Nederland of zelfs in de wereld heel heel weinig
Want ik slik al deze medicijnen en ik word er zieker van , hoe dat komt geen idee ?
Ik weet dat niemand mij hier kan helpen maar wil toch effe mijn verhaal kwijt
Ik bedank iedereen hier die reageert en die me zoveel tips heeft gegeven en die me heeft geprobeerd te helpen
Echt enorm bedankt aan iedereen hier jullie zijn de beste mensen
Hoop dat ik iemand vind die zoiets al heeft meegemaakt want dit wens ik niemand toe
Ik zit al sinds februari te wachten daarna in maart overgestapt van rivotril naar diazepam ging de hel open
Bedoelde te zeggen dat je methadon voorgeschreven krijgt als je heroïne verslaafd bent, er zijn weinig andere situaties

Daarom zal je niet veel vergelijkbare situaties tegenkomen met die van jou

Mensen gebruiken dan eerder bijvoorbeeld oxycodon recreatief of als zelfmedicatie

Schande dat diegene jou aan de methadon heeft geholpen...... Het is de moeilijkste opiaat van allemaal om vanaf te komen

En ja jou situatie valt nog reuze mee kan je wel zo met hoofdletters typen maar geloof me het kan echt nog veel erger

Zou eens een kijkje nemen op reddit in de opiatesrecovery community (zo heet die subreddit)

Mensen die maanden lang in de acute ontwenning hebben gezeten en jaren lang in de PAWS

Maar niet negatief bedoeld verder ik snap dat het heel frustrerend en pijnlijk en moeilijk voor je moet zijn, niemand verdient het om in zo'n soort hel te leven
geloof me ik leef in een hel maar niemand weet hoe ik behandeld moet worden en niemand weet waardoor het komt (de psychiater heeft het alleen maar ingewikkelder gemaakt door me zoveel medicatie te geven in plaats van meteen methadon, hij heeft de rivotril in een vervangen door diazepam in plaats van geleidelijk) als er nou een plan was dan kan je jezelf nog gerust stellen met dit gaat er gebeuren en dan komt het goed
Nu zit te lijden zonder plan van behandeling zonder dat ze weten waardoor het komt
Ik wil zo graag weten wat ik moet doen om tenminste een beetje rust te krijgen
Jij zegt dat dit wel meevalt, ik zit ook al maanden in depressie huilen , twijfelen over echt alles , heel erg onrustig en slaperig tegelijk ( dat is zo erg je voelt dat je gek wordt)hartkloppingen, angstig , bang , niet kunnen concentreren ( geen tv geen boek) ongeduldig, helemaal alleen, snel boos worden , ik kan niet met mensen of met mijn familie praten omdat ik me irriteer , ben gek aan het worden voel het gewoon
Ik weet dat het erger kan dan dit heb het ook meegemaakt toen ik de diazepam wou afbouwen toen leek het alsof ik uit mijn lichaam was en hartkloppingen die constant waren , niet net als nu komen en gaan
Maar toch vind ik wat ik meemaak erg
Vooral omdat ze niet weten wat ik heb
Als ik naar de psychiater ga zegt ie je had al stabiel moeten zijn , ik weet het ook niet
Daarom weet ik niet wat ik moet doen

Bijlagen

• Overstap van rivotril naar diazepam.pdf
    69,4 KB · Weergaven: 5

Paranoize.

Badass junkie
Ik ben helemaal gek geworden omdat het zolang duurt en geen verbetering merk
En de huisarts wil de methadon en diazepam niet voorschrijven ik heb nu voor nog een paar dagen methadon en misschien voor een week diazepam maar de psychiater neemt niet op reageert niet heb het de huisarts verteld en die zegt dat ze hem gaat proberen te bellen
Maar de psychiater neemt niet meer op sinds ik op een second opinion heb gevraagd en aangedrongen meestal was het kan ik niet een verslavingsarts erbij halen en dan zegt hij nee en dan zei ik niks meer naar dit keer vroeg ik ik wil een second opinion ik wil mijn dossier dan ga ik het wel zelf regelen via de huisarts
Ik weet het niet met terug gaan naar de rivotril kan ik geen klachten krijgen? Na zolang diazepam te hebben gebruikt
Maar de diazepam maakt me wel zieker vooral met de onrust en slaperig tegelijk en de huilbuien na 15 uur en ademahalingsproblemen
Ik heb echt verschrikkelijk ademhalingsproblemen en zo slaperig en onrustig ik heb pas een psychiater gemaild en kijk wat die zegt
Het gaat niet goed met me en ik ben het vechten zat
Ik val elke nacht nu al 10 dagen nu of zo en dan bedoel ik echt keihard vallen niet van bed maar kennelijk ben ik aan het lopen ‘s nachts en dan val ik
Ik ben zoveel aangekomen heb overal vet hang tieten maar dat komt door alle suiker die ik eet ‘s nachts
Ben naar de huisarts gegaan over het vallen ze zegt zolang er niks gebroken is komt het goed ik heb heel veel pijn aan mijn knieën en mijn rechter duim
Mijn pupillen zijn af en toe heel wijd
Heb met Remke van staveren effe gemaild
Kijk hiernaar als je tijd hebt
Ik heb geen idee wat ik moet doen
Ik voel dat de diazepam en de methadon me zo slaperig maken dat als ik rond 17 uur aan het lopen ben mijn ogen gewoon dicht vallen gewoon tijdens het lopen en dan wil ik naar huis om te slapen krijg ik die huilbuien en depressie achtig gevoel en ik voel dat ik gek aan het worden ben
Als je me nu hoort hoe ik adem is niet normaal moet echt heel diep gaan om te ademen
Geloof me ik zit in een hele moeilijke situatie vooral de cocktail medicatie is niet normaal
Methadon (opiaten)diazepam (benzos)mirtezepine (antidepressiva)zolpidemtartraat (slaapmedicatie)
Plus ik heb de PAWS methadon plus mijn lichaam kan hier niet tegen of zo ik ben zwak of zo plus ik krijg bijwerkingen
Ik heb weet niet wat ik moet doen ik weet alleen ik een dokter nodig die heel veel ervaring en verstand heeft van dit soort dingen en die heb je in Nederland of zelfs in de wereld heel heel weinig
Want ik slik al deze medicijnen en ik word er zieker van , hoe dat komt geen idee ?
Ik weet dat niemand mij hier kan helpen maar wil toch effe mijn verhaal kwijt
Ik bedank iedereen hier die reageert en die me zoveel tips heeft gegeven en die me heeft geprobeerd te helpen
Echt enorm bedankt aan iedereen hier jullie zijn de beste mensen
Hoop dat ik iemand vind die zoiets al heeft meegemaakt want dit wens ik niemand toe
Ik zit al sinds februari te wachten daarna in maart overgestapt van rivotril naar diazepam ging de hel open

geloof me ik leef in een hel maar niemand weet hoe ik behandeld moet worden en niemand weet waardoor het komt (de psychiater heeft het alleen maar ingewikkelder gemaakt door me zoveel medicatie te geven in plaats van meteen methadon, hij heeft de rivotril in een vervangen door diazepam in plaats van geleidelijk) als er nou een plan was dan kan je jezelf nog gerust stellen met dit gaat er gebeuren en dan komt het goed
Nu zit te lijden zonder plan van behandeling zonder dat ze weten waardoor het komt
Ik wil zo graag weten wat ik moet doen om tenminste een beetje rust te krijgen
Jij zegt dat dit wel meevalt, ik zit ook al maanden in depressie huilen , twijfelen over echt alles , heel erg onrustig en slaperig tegelijk ( dat is zo erg je voelt dat je gek wordt)hartkloppingen, angstig , bang , niet kunnen concentreren ( geen tv geen boek) ongeduldig, helemaal alleen, snel boos worden , ik kan niet met mensen of met mijn familie praten omdat ik me irriteer , ben gek aan het worden voel het gewoon
Ik weet dat het erger kan dan dit heb het ook meegemaakt toen ik de diazepam wou afbouwen toen leek het alsof ik uit mijn lichaam was en hartkloppingen die constant waren , niet net als nu komen en gaan
Maar toch vind ik wat ik meemaak erg
Vooral omdat ze niet weten wat ik heb
Als ik naar de psychiater ga zegt ie je had al stabiel moeten zijn , ik weet het ook niet
Daarom weet ik niet wat ik moet doen
Ik zou de HA op de hoogte stellen dat je zsm opgenomen moet worden, dit gaat je echt niet meer alleen lukken

Zoeken naar een kliniek die goede hulp bied maar ook geen te lange wachttijden heeft

Mocht het echt niet gaan spoedopname eisen

Diametha

Bewuste gebruiker
Ik zou de HA op de hoogte stellen dat je zsm opgenomen moet worden, dit gaat je echt niet meer alleen lukken

Zoeken naar een kliniek die goede hulp bied maar ook geen te lange wachttijden heeft

Ik zit al een tijdje achter ze voor een opname of een spoedopname maar de huisarts stuurt me telkens naar de psychiater
Ik ben het zo zat 😭😭😭
Ik kan niet meer ik zweer het ik kan niet meer
Niemand wil me helpen of niemand kan me helpen of ik weet niet wat het is
Maar ik vraag hulp overal en iedereen stuurt me naar de psychiater en hij. Wil niks doen
Ik wil zo graag opgenomen worden
Want geloof me ik doe mijn best met alles echt ik doe zo mijn best om te accepteren om afleiding te zoeken om mindfulness te doen
Ik doe mijn best om te eten wat zo moeilijk gaat het drinken gaat zo moeilijk
Ik wil jullie hier allemaal bedanken voor jullie hulp en advies echt enorm bedankt voor jullie tijd
Maar de medicatie wil niet werken bij mij en de psychiater wil me nog alleen maar meer medicatie geven dat is toch gestoord
Maar jullie hebben me zo geprobeerd te helpen echt enorm bedankt 🙏 🙏
Voor de rest ik weet het niet meer
Ik ben zo bang zo angstig, hartkloppingen,zo slaperig en onrustig tegelijk . Heb weer buikpijn en buikkrampen
Vooral mijn hoofd , het hopeloos gevoel omdat het al zolang duurt en geen een dag ietsje verbetering, diazepam die je rustig moet maken maakt mij onrustig en slaperig en laat me huilen dus probeer zo kleine dosis mogelijk te nemen overdag anders ben ik zo slaperig en onrustig dat ik wil slapen maar lukt niet en als het lukt dan ben ik zo depressief en huilen en dan neem ik in de avond 12,5 mg diazepam met de mertezepine en de zolpidemtartraat is dat best veel denk ik want in de avond voel ik me niet slaperig wel onrustig tot ik de mirtezepine en de zolpidemtartraat heb geslikt dan pas word ik een beetje rustig en als ik in slaap val dan doe ik dingen dat ik het me niet kan herinneren zoals laatste tijd vaak bij de voordeur keihard vallen of bij de koelkast vallen en in de ochtend ben ik zo slaperig ik kan niet slapen en ik kan niet stil zitten dan is het 3 stapjes lopen en dan weer liggen en dan weer lopen en dan weer liggen en zo blijven tot ik de methadon neem dan verandert alles dan komt de depressie en de onrust sterker dat ik zittend in slaap probeer te vallen maar kan niet ademhalen dan maar naar de balkon en flink ademhalen steeds
Ik ben ten dode opgeschreven er gaat mij iets overkomen voel het maar omdat ik alleen ben vrees ik het ergste
Maar nogmaals ik wil jullie het meest bedanken jullie hebben me meer geholpen dan de psychiater en de huisarts of welke arts dan ook echt enorm bedankt 🙏

Laatst bewerkt:

Diametha

Bewuste gebruiker

Ik vraag al zolang naar een opname maakt me niet uit waar als ik maar onder toezicht of zo
Ik wil alleen niet meer medicatie nemen
Ik wil de medicatie afbouwen want mijn klachten zijn denk ik bijwerkingen van deze medicatie
Ik wil van de medicatie af en weet niet waar ik moet beginnen daarom wil ik het niet zelf doen ik wil het onder begeleiding doen maar ik ben zo in de war
Waar kan ik de medicatie afbouwen bij een spoedopname
Ik weet het niet meer ik heb iemand nodig die me zegt wat ik moet doen maar vertrouw bijna niemand meer want iedereen denkt dat ik net als iedereen kan afbouwen
Maar bij mij is het zo ingewikkeld heb ik gemerkt
Net als methadon daar moet ik eigenlijk beginnen met afbouwen door de klachten die ja kan krijgen zou de diazepam helpen
Maar de diazepam werkt averechts bij mij dat ik niet weet hoe dat eigenlijk moet
Daarom heb ik een goede kliniek nodig en een goede dokter

Paranoize.

Badass junkie
Ik vraag al zolang naar een opname maakt me niet uit waar als ik maar onder toezicht of zo
Ik wil alleen niet meer medicatie nemen
Ik wil de medicatie afbouwen want mijn klachten zijn denk ik bijwerkingen van deze medicatie
Ik wil van de medicatie af en weet niet waar ik moet beginnen daarom wil ik het niet zelf doen ik wil het onder begeleiding doen maar ik ben zo in de war
Waar kan ik de medicatie afbouwen bij een spoedopname
Ik weet het niet meer ik heb iemand nodig die me zegt wat ik moet doen maar vertrouw bijna niemand meer want iedereen denkt dat ik net als iedereen kan afbouwen
Maar bij mij is het zo ingewikkeld heb ik gemerkt
Net als methadon daar moet ik eigenlijk beginnen met afbouwen door de klachten die ja kan krijgen zou de diazepam helpen
Maar de diazepam werkt averechts bij mij dat ik niet weet hoe dat eigenlijk moet
Daarom heb ik een goede kliniek nodig en een goede dokter
Ze zijn gewoon verplicht om je een doorverwijzing te geven dus ik zou zeker een klacht hiervoor gaan indienen dit kan niet

Trouwens iedere keer die lange verhalen zijn een beetje vermoeiend om te lezen probeer niet iedere keer alles 100x te herhalen iedereen weet dat je het zwaar hebt maar zo gaan mensen niet meer reageren op je berichten

Diametha

Bewuste gebruiker
Ze zijn gewoon verplicht om je een doorverwijzing te geven dus ik zou zeker een klacht hiervoor gaan indienen dit kan niet

Trouwens iedere keer die lange verhalen zijn een beetje vermoeiend om te lezen probeer niet iedere keer alles 100x te herhalen iedereen weet dat je het zwaar hebt maar zo gaan mensen niet meer reageren op je berichten
Bedankt ik ga het proberen kort te houden
Ik was vandaag bij de psychiater weer niks
Hij zegt nú probeer de methadon af te bouwen
Ik ga dat zondag of maandag proberen wat vinden jullie daarvan ?trouwens hij zei dat omdat ik hele erge ademhalingsproblemen heb

Diametha

Bewuste gebruiker
ik heb zo veel slaap omdat ik volgens een psychiater waarmee ik heb gechat door de diazepam die ik in de avond neem 12,5 mg met de mertezepine 7,5 mg en de zolpidemtartraat 10 mg maar ook door de methadon 70 mg samen met de diazepam
Ik kan nu al een week mijn ogen niet open houden als ik wil gaan lopen en als ik een dutje wil doen dan kan ik nog steeds mijn ogen sluiten maar dan ben ik zo onrustig en heb heel veel huilbuien voor niks echt niet normaal huilen
Heeft iemand enige idee wat ik ertegen kan doen ? Ben vergeten de psychiater het te vragen maar maakt het uit hoe ik de diazepam neem of kan ik de 12,5 mg die ik in de avond neem naar 10 mg verlagen en de dosis van 16 uur naar 7,5 mg verhogen ?

_shikantaza

Badass junkie
ik heb zo veel slaap omdat ik volgens een psychiater waarmee ik heb gechat door de diazepam die ik in de avond neem 12,5 mg met de mertezepine 7,5 mg en de zolpidemtartraat 10 mg maar ook door de methadon 70 mg samen met de diazepam
Ik kan nu al een week mijn ogen niet open houden als ik wil gaan lopen en als ik een dutje wil doen dan kan ik nog steeds mijn ogen sluiten maar dan ben ik zo onrustig en heb heel veel huilbuien voor niks echt niet normaal huilen
Heeft iemand enige idee wat ik ertegen kan doen ? Ben vergeten de psychiater het te vragen maar maakt het uit hoe ik de diazepam neem of kan ik de 12,5 mg die ik in de avond neem naar 10 mg verlagen en de dosis van 16 uur naar 7,5 mg verhogen ?
Vraag het je psychiater. Diazepam werkt zo lang dat het weinig uitmaakt om het anders over de dag te verdelen, maar je kunt het proberen.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik zou niks veranderen aan doseringen en eigenlijk zeg ik... stop daar nou eens mee!!! Zolang je niet stabiel bent zou ik niks veranderen. Nu ga je vast zeggen dat je niet stabiel bent door de medicatie maar dat komt omdat ( als je het mij zou vragen maar ben geen specialist ) telkens met je doseringen loop te kutten. Blijf eerst maar eens een volledige maand op een PRECIES dezelfde dosis zitten.

Maaaaar altijd in overleg met je psychiater.

Relmuis

Wijs gebruiker
Er is natuurlijk wel meer aan de hand dan medicatie alleen, Diametha.
Ik zie een heel depressief, wanhopig iemand die graag gerust gesteld wil worden maar ook graag gehoord wil worden.
Wat medicatie betreft is diazepam wel een rode draad in dit lange topic vol herhalingen.
Zelf begrijp ik niet zo goed waarom er niet weer gekozen is voor Rivotril.
De intentie van diazepam is goed maar sommige mensen doen het niet, of notoir slecht op diazepam.
Van methadon heb ik geen verstand maar in tegenstelling tot Mezelf neig ik er naar om te zeggen; alles afbouwen en met een TCA, dat is een oud antidepressivum, te starten maar het lijkt me verstandig dit in een klinische opname te doen.
Maar dat kunnen wij niet voor je regelen, zelfs als je dit zou willen.
Het is al eerder voorgesteld maar wat zou je er van vinden als er iedere dag iemand van de GGZ even langs komt voor een praatje?
Dat moet op korte termijn te regelen zijn.

Laatst bewerkt:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Er is natuurlijk wel meer aan de hand dan medicatie alleen, Diametha.
Ik zie een heel depressief, wanhopig iemand die graag gerust gesteld wil worden maar ook graag gehoord wil worden.
Wat medicatie betreft is diazepam wel een rode draad in dit lange topic vol herhalingen.
Zelf begrijp ik niet zo goed waarom er niet weer gekozen is voor Rivotril.
De intentie van diazepam is goed maar sommige mensen doen het niet, of notoir slecht op diazepam.
Van methadon heb ik geen verstand maar in tegenstelling tot Mezelf neig ik er naar om te zeggen; alles afbouwen en met een TCA, dat is een oud antidepressivum, te starten maar het lijkt me verstandig dit in een klinische opname te doen.
Maar dat kunnen wij niet voor je regelen, zelfs als je dit zou willen.
Het is al eerder voorgesteld maar wat zou je er van vinden als er iedere dag iemand van de GGZ even langs komt voor een praatje?
Dat moet op korte termijn te regelen zijn.
Afbouwen op het moment je nog "zeer" onstabiel bent wordt in het algemeen afgeraden door specialisten. Daarbij is anti depressiva door zijn psychiater en meerdere van ons hier al geadviseerd maar dat wil hij niet.

Dat er afgebouwd moet worden is wel duidelijk natuurlijk maar niet in deze toestand en niet zelfstandig.

Klinische opname lijkt mij ook het beste en dan "daar" gaan afbouwen inderdaad.

Maar nu buiten de psychiater om weer met dosissen gaan kloten lijkt me niet oke. Zou alles in overleg blijven doen.

Diametha

Bewuste gebruiker
Ik doe alles in overleg met de psychiater
Maar de psychiater heeft me nu aangeraden om de methadon proberen te verlagen terwijl ik in deze staat ben en de psychiater luistert niet echt naar me het is elke keer 5 minuten praten en dan zegt ie probeer de diazepam te verlagen toen dat niet goed ging heeft hij gezegd ga terug naar je oude dosis en vrijdag heeft hij gezegd probeer de methadon te verlagen omdat ik zo een ademhalingsproblemen heb
Ik zit al een tijdje op de dosis van 70 mg methadon 9 uur en om 12 uur 2,5 mg diazepam en om 16 uur 5 mg diazepam en om 20 uur 12,5 mg diazepam en om 22 uur de mertezepine en om 23 uur de zolpidemtartraat ik zit al een tijdje op deze dosis maar voel me erg slaperig en onrustig tegelijk de hele dag door en als ik de dosis van 16 uur neem begint de huilbuien en de depressie achtig
De psychiater zegt steeds ik snap niet waarom de diazepam je onrustig maakt terwijl. Ik rustig miet worden
Ik doe echt wat de psychiater zegt maar het gaat gewoon niet
Bedankt voor jullie reacties en tips
Ik ga de methadon proberen te verlagen net als wat de psychiater zei 5 mg per week tot de 60 mg

Diametha

Bewuste gebruiker
Afbouwen op het moment je nog "zeer" onstabiel bent wordt in het algemeen afgeraden door specialisten. Daarbij is anti depressiva door zijn psychiater en meerdere van ons hier al geadviseerd maar dat wil hij niet.

Dat er afgebouwd moet worden is wel duidelijk natuurlijk maar niet in deze toestand en niet zelfstandig.

Klinische opname lijkt mij ook het beste en dan "daar" gaan afbouwen inderdaad.

Maar nu buiten de psychiater om weer met dosissen gaan kloten lijkt me niet oke. Zou alles in overleg blijven doen.
Ik doe alles met overleg psychiater hij vindt dat ik de methadon moet proberen af te bouwen met 5 mg per week
Ik wil geen nieuwe medicatie omdat ik zieker word door de medicatie
Ik heb veel andere psychiaters gesproken op het internet en die raden me ook af om nog meer medicatie bij deze cocktail te voegen
Iedereen die ik spreek op psychose net op ggz interventie die raden me af om meer medicatie te voegen bij deze cocktail en veel van hun zeggen dat wat ik nu meemaak meer komt door de overstap die ik heb gemaakt maar ze zeggen ook dat ik eigenlijk meteen terug moest gaan naar de rivotril ze weten nu ook niet zeker als ik nu terug ga naar rivotril of dat ook klachten gaat geven en iedereen zegt dat ik in een hele moeilijke situatie zit en ze hopen dat de psychiater weet wat ie doet maar Nieman van hun wil maar iets doen want ze zijn bang om het erger te maken
Ik merk ook aan de psychiater dat hij ook niet meer weet wat ie moet doen
Hij wil me geen second opinion doorverwijzen en hij zegt vrijdag probeer de methadon te verlagen naar 60 mg misschien dat mijn ademhaling dan wat beter gaat en hij zegt ook dat 12,5 mg in de avond misschien teveel is samen met de mirtezepine en de zolpidemtartraat daarom voel ik me zo slaperig maar het kan ook door de methadon met de diazepam dat je zo slaperig voelt dus laten we eerst de methadon proberen te verlagen een beetje

Diametha

Bewuste gebruiker
Ik voel dat alles wat ik heb door de medicatie komt
Want alles begint zodra ik de medicatie neem de huilbuien en de depressie komt zodra ik de diazepam neem
Geloof me er speelt iets heel ongewoons met me
Ik moet ergens opgenomen worden maar Niemand wil naar me luisteren
Bedankt allemaal naar jullie reacties
Jullie zeggen dat ik naar de psychiater moet luisteren dat ga ik ook doen ik ga morgen de methadon verlagen naar 65 mg en ik hou de diazepam gewoon hetzelfde en de mirtezepine en zolpidemtartraat ook al voelt het als een slecht idee en ik merk dat de psychiater me niet serieus neemt
Maar bedankt allemaal hoop dat ik nog van jullie blijf horen als het kan 🙏🙏🙏🙏

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik doe alles in overleg met de psychiater
Maar de psychiater heeft me nu aangeraden om de methadon proberen te verlagen terwijl ik in deze staat ben en de psychiater luistert niet echt naar me het is elke keer 5 minuten praten en dan zegt ie probeer de diazepam te verlagen toen dat niet goed ging heeft hij gezegd ga terug naar je oude dosis en vrijdag heeft hij gezegd probeer de methadon te verlagen omdat ik zo een ademhalingsproblemen heb
Ik zit al een tijdje op de dosis van 70 mg methadon 9 uur en om 12 uur 2,5 mg diazepam en om 16 uur 5 mg diazepam en om 20 uur 12,5 mg diazepam en om 22 uur de mertezepine en om 23 uur de zolpidemtartraat ik zit al een tijdje op deze dosis maar voel me erg slaperig en onrustig tegelijk de hele dag door en als ik de dosis van 16 uur neem begint de huilbuien en de depressie achtig
De psychiater zegt steeds ik snap niet waarom de diazepam je onrustig maakt terwijl. Ik rustig miet worden
Ik doe echt wat de psychiater zegt maar het gaat gewoon niet
Bedankt voor jullie reacties en tips
Ik ga de methadon proberen te verlagen net als wat de psychiater zei 5 mg per week tot de 60 mg
Methadon lijkt me het beste om als eerste af te bouwen inderdaad. Heb zelf geen ervaring met dit middel maar mijn gevoel zegt dat het wijs is eerst deze af te bouwen.
Ik voel dat alles wat ik heb door de medicatie komt
Want alles begint zodra ik de medicatie neem de huilbuien en de depressie komt zodra ik de diazepam neem
Geloof me er speelt iets heel ongewoons met me
Ik moet ergens opgenomen worden maar Niemand wil naar me luisteren
Bedankt allemaal naar jullie reacties
Jullie zeggen dat ik naar de psychiater moet luisteren dat ga ik ook doen ik ga morgen de methadon verlagen naar 65 mg en ik hou de diazepam gewoon hetzelfde en de mirtezepine en zolpidemtartraat ook al voelt het als een slecht idee en ik merk dat de psychiater me niet serieus neemt
Maar bedankt allemaal hoop dat ik nog van jullie blijf horen als het kan 🙏🙏🙏🙏
Je zegt dat er iets heel ongewoon bij je speelt maar ergens vind ik dit wel meevallen hoor. Iedereen heeft weliswaar een ander proces maar zo gek vind ik die van jou niet. Meerdere vergelijkbare verhalen gelezen en gehoord. Je gaat door een hel dat is duidelijk en dat je veel klachten aan de middelen koppelt is ook niet gek. Echter denk ik dat de klachten groter zullen zijn als je plots deze middelen niet zou nemen. Daarbij vind ik dat je sterker overkomt dan jezelf denkt en wat ik bij vele andere heb gezien.

Daarom wat de psychiater voorsteld om nu eerst de methadon te minderen zou ik ook een logische stap vinden. Zwaar zal het voorlopig echt wel blijven en zelfs als je over maanden/jaar naar de nul toe gaat zal het een strijjd blijven. Maar echt, uiteindelijk kom je er wel hoor maar het heeft echt heel veel tijd nodig helaas. Maar hou het goede doel voor ogen en wat je nu al doorstaan hebt 💪🏼.

Ik kom echt van vele minder middelen af en ook in lagere doseringen en bij mij heeft het ook maaanden geduurd. Ben nu een maand clean van benzo's en 7 weken van wiet ( en andere rotzooi dat het weekend voorbij kwam) en voel nu pas hier en daar een lichtpuntje komen. Dat is dus ná clean zijn. De strijd tijdens afbouwen niet meegerekend.

Lijkt allemaal lang, maar achteraf zal het voorbij gevlogen zijn. Zet hem op!

Laatst bewerkt:

Diametha

Bewuste gebruiker
Methadon lijkt me het beste om als eerste af te bouwen inderdaad. Heb zelf geen ervaring met dit middel maar mijn gevoel zegt dat het wijs is eerst deze af te bouwen.

Je zegt dat er iets heel ongewoon bij je speelt maar ergens vind ik dit wel meevallen hoor. Iedereen heeft weliswaar een ander proces maar zo gek vind ik die van jou niet. Meerdere vergelijkbare verhalen gelezen en gehoord. Je gaat door een hel dat is duidelijk en dat je veel klachten aan de middelen koppelt is ook niet gek. Echter denk ik dat de klachten groter zullen zijn als je plots deze middelen niet zou nemen. Daarbij vind ik je sterker overkomt dan jezelf denkt en wat ik bij vele andere heb gezien.

Daarom wat de psychiater voorsteld om nu eerst de methadon te minderen zou ik ook een logische stap vinden. Zwaar zal het voorlopig echt wel blijven en zelfs als je over maanden/jaar naar de nul toe gaat zal het een strijjd blijven. Maar echt, uiteindelijk kom je er wel hoor maar het heeft echt heel veel tijd nodig helaas. Maar hou het goede doel voor ogen en wat je nu al doorstaan hebt 💪🏼.

Ik kom echt van vele minder middelen af en ook in lagere doseringen en bij mij heeft het ook maaanden geduurd. Ben nu een maand clean van benzo's en 7 weken van wiet ( en andere rotzooi dat het weekend voorbij kwam) en voel nu pas hier en daar een lichtpuntje komen. Dat is dus ná clean zijn. De strijd tijdens afbouwen niet meegerekend.

Lijkt allemaal lang, maar achteraf zal het voorbij gevlogen zijn. Zet hem op!
Bedankt voor je mooie woorden echt het geeft een beetje kracht
Maar veel mensen en psychiaters vinden de cocktail medicatie vreemd en ook dat de klachten zolang duren
Maar bedankt voor alles
Maar ik ben zo in de war dat ik denk dat ik zelfs medicatie vergiftiging heb omdat ik de hele dag zo slaperig ben en suf ben
Ik ben zo in de war ik weet het niet i
ik voel dat de medicatie me kapot maakt
Maaar bedankt voor alles ik weet niet wat ik moet zeggen 🙏🙏🙏

Diametha

Bewuste gebruiker
dit is de 2 dag dat ik de methadon met 5 mg naar beneden heb gedaan . Ik voel me erg onrustig heel erg onrustig niet normaal onrustig en de onrust komt van me buik of zo
Ik ben heel vergeetachtig ik weet niet meer wat ik moet slikken , hoeveel en om hoe laat
Maar ik ben echt niet normaal onrustig en slaperig ik ben in de war ik hoop dat het beter wordt morgen
Ik hoop dat ik niet erger heb gemaakt
Ik weet het niet meer en de psychiater is zo onduidelijk
Ik blijf nu op deze dosis 65 mg methadon tot ik me beter voel maar het probleem is ik voelde me niet beter op de 70mg
Ik maak me zorgen om de 12,5 mg diazepam die ik in de avond neem samen met de mertezepine en de zolpidemtartraat denk dat het teveel is en dat ik daarom zo slaperig ben de hele dag
De psychiater is daar zo onduidelijk hij zegt je moet eigenlijk 10 mg nemen in de avond en als ik zeg ja maar als ik in de ochtend en middag de dosis verhoog krijg ik ademhalingsproblemen en heel veel huilbuien dan zegt ie blijf het maar zo te nemen en de psychiater is echt erg onduidelijk over alles
Ik weet het niet vooral nu ik de methadon heb verlaagd heb die erge onrust en dan denk ik alleen maar aan dat
Ik weet niet wat ik moet doen ? Ik heb de methadon verlaagd maar ben zo in de war onrustig extra onrustig die vanuit je buik komt
Ik val nog steeds elke nacht op mijn hoofd knieën en handen en dat vind hij normaal en de huisarts zegt zolang er niks gebroken kan ze niks doen ……..

Diametha

Bewuste gebruiker
Ik ben nog steeds aan het accepteren van mijn gevoelens en zeg nog steeds tegen mezelf dat het over gaat maar ik kan mezelf niet meer overtuigen. Ik ben zo slaperig overdag door de diazepam ik kan mijn ogen niet openhouden
Heb de apotheek gevraagd en die zeggen dat 20 mg diazepam aan de hoge kant zit en ik moet zo snel mogelijk met mijn psychiater de diazepam proberen af te bouwen , de psychiater en de huisarts doen er normaal over terwijl ik niet eens 1 mg kan afbouwen zonder hele heftige ontwenning
Ik ben helemaal alleen voel me aan mijn lot overgelaten echt niemand wil luisteren naar wat ik voel iedereen denkt je moet het zo doen of zo doen
Ik heb echt alles geprobeerd, ik heb naar iedereen geluisterd maar niemand weet hoe ik elke dag , het is zo verschrikkelijk hoe ik leef en het is zo verschrikkelijk dat niemand je wil geloven en dat ze deze medicijnen nog voorschrijven terwijl ze heel weinig over weten
Ik ben er kapot van echt helemaal kapot
Geloof me iedereen is anders en bij mij is de overstap van rivotril naar diazepam in een keer waar ik nog steeds klachten van heb
Wil zo graag van de diazepam af maar op dag 8 is het zo verschrikkelijk dat ik terug ga naar 20mg
En het nemen van diazepam maakt me steeds zieker ik weet niet hoe dat komt
Ik kan niet met en ik kan niet zonder

Diametha

Bewuste gebruiker
Ik word helemaal gek heb de methadon met 5 mg kunnen afbouwen maar voel me er zo slecht bij en ik voel dat de psychiater me niet serieus neemt want nu wil hij dat de diazepam weer moet proberen met afbouwen terwijl ik deze heftige klachten heb het huilen vooral zo slaperig en suf en ademhalingsproblemen
Ik word helemaal gek in mijn hoofd maar ik ga toch morgen de diazepam proberen af te bouwen want daar hamert de psychiater op en dat heeft ie ook met de methadon gedaan en afgelopen vrijdag zegt ie van dat zei ik niet en toen ik hem dat slaperige en suf gedeeelte vertelde en hij zag me ook steeds weg dompelen in zijn praktijk heeft ie gezegd probeer de diazepam maar weer af te bouwen ook al heb je deze klachten dus vanaf morgen ga ik de dosis van 15 uur omlaag doen naar 4 mg in plaats van 5 mg hoop dat ik na een week niet zo erge ontwenning krijg net als die andere keren
Ik ben ten einde raad
Het lijkt wel alsof medicatie vergiftiging heb zei de apotheek toen ik ze over de ademhalinproblemen zei en de slaperige en sufheid
En de apotheek vond dat 20 mg diazepam aan de hoge kant zit en dat met de methadon zeker ademhalingsproblemen geeft
Dus morgen weer de diazepam proberen af te bouwen met 1 mg per week
Ik ben zo bang dat het alles erger gaat maken maar de psychiater weet wel beter toch?????

OtherShore

Badass junkie
Weet je wat zo lastig is in jouw situatie @Diametha is dat je eigenlijk klaagt over twee dingen: (1) bijwerkingen van de medicatie die je slikt en (2) ontwenningsverschijnselen/PAWS. Als je minder medicatie gaat slikken los je (1) op — geen medicatie is geen bijwerkingen nietwaar — maar krijg je weer meer last van (2). Wellicht dat je dat met een hele voorzichtige afbouw een beetje kunt voorkomen. Laten we dat maar hopen.

Mijn gevoel zegt dat het nog te vroeg is voor afbouwen want ik denk dat je nog steeds niet helemaal stabiel bent. Totdat je stabiel bent moet je de bijwerkingen op de koop toe nemen, maar waarschijnlijk gaat je dat niet lukken. Ik heb je via dit forum niet leren kennen als iemand die vervelende bijwerkingen kan accepteren. Ik wens je veel sterkte met je proces, maar ik denk dat je een zekere mate van ongemak moet accepteren als je verder wil komen in je proces. Of met de bijwerkingen of met de ontwenningsverschijnselen zul je waarschijnlijk een beetje moeten leven, maar ik heb je leren kennen als iemand die dat erg moeilijk vindt.

Diametha

Bewuste gebruiker
Weet je wat zo lastig is in jouw situatie @Diametha is dat je eigenlijk klaagt over twee dingen: (1) bijwerkingen van de medicatie die je slikt en (2) ontwenningsverschijnselen/PAWS. Als je minder medicatie gaat slikken los je (1) op — geen medicatie is geen bijwerkingen nietwaar — maar krijg je weer meer last van (2). Wellicht dat je dat met een hele voorzichtige afbouw een beetje kunt voorkomen. Laten we dat maar hopen.

Mijn gevoel zegt dat het nog te vroeg is voor afbouwen want ik denk dat je nog steeds niet helemaal stabiel bent. Totdat je stabiel bent moet je de bijwerkingen op de koop toe nemen, maar waarschijnlijk gaat je dat niet lukken. Ik heb je via dit forum niet leren kennen als iemand die vervelende bijwerkingen kan accepteren. Ik wens je veel sterkte met je proces, maar ik denk dat je een zekere mate van ongemak moet accepteren als je verder wil komen in je proces. Of met de bijwerkingen of met de ontwenningsverschijnselen zul je waarschijnlijk een beetje moeten leven, maar ik heb je leren kennen als iemand die dat erg moeilijk vindt.
Bedankt voor je reactie maar jij denkt dat ik met normale klachten zit van ontwenning en je denkt misschien ook wat een pussy hij kan die dingen niet aan
Maar geloof me ik kamp met klachten die ik nog nooit heb gevoeld . Ik heb in november tot februari met ontwenning gelopen niet normale onrust , kon niet een seconde stil zitten , sliep dagen niet ,dat was zo erg , heb mertezepine gehad hielp niet toen Quetiapine hielp ook niet , ik was niet normaal onrustig toen
Maar geloof me wat ik nu meemaak sinds ik de overstap heb gemaakt van rivotril naar diazepam en sinds ik de methadon naar 70 mg heb verhoogd , geloof me dit is iets heel anders wat ik meemaak en ik moest afbouwen weer proberen van de psychiater en ben gisteren begonnen met de dosis van de middag te verlagen met 1 mg diazepam want hij zag hoe slaperig ik was
Mensen geloof me ik heb onrust en slapeloosheid en angstig meegemaakt toen ik niks slikte van november tot februari
Maar geloof me wat ik nu meemaak is iets heel anders echt heel anders
Ik heb psychiaters in België en Duitsland en hier op psychose net en dokters .nl gechat en die zeggen bijna allemaal hetzelfde iedereen is anders en jij hebt de pech om deze bijwerkingen te moeten meemaken van deze combinatie van medicatie plus de overstap van rivotril naar diazepam is heel moeilijk als je het geleidelijk doet laat staan in 1 keer en sommige zeggen dat je misschien de diazepam niet verdraagt maar als je terug gaat naar rivotril kan je ergere klachten krijgen
Dus geloof me als ik zeg wat ik meemaak is zo erg en ik heb de pech dat ik deze medicatie niet kan verdragen
Geloof me want ik had allang stabiel moeten zijn.
maar bedankt voor je reactie ik ben je zo dankbaar
Ik zit sinds november met ongemak en dan bedoel ik onrust, slapeloosheid en toen onrust en angst en toen onrust en slaperig tegelijk, angst , huilbuien, in de war , vergeetachtig, twijfelachtig, depressief somber achtig , kan nergens op concentreren, elke nacht dingen doen waar ik me ‘s ochtends niks van herinner, vallen op mijn knieën , hoofd en handen , slaap Max 4 uurtjes en dat constant echt constant heb geen één uur rust gehad
Dus geloof me a.u.b. als ik zeg ik doe mijn best en geloof me als ik zeg dat ik in een hel leef
Maar bedankt voor je reactie echt enorm bedankt 🙏

Diametha

Bewuste gebruiker
Bedankt voor je reactie maar jij denkt dat ik met normale klachten zit van ontwenning en je denkt misschien ook wat een pussy hij kan die dingen niet aan
Maar geloof me ik kamp met klachten die ik nog nooit heb gevoeld . Ik heb in november tot februari met ontwenning gelopen niet normale onrust , kon niet een seconde stil zitten , sliep dagen niet ,dat was zo erg , heb mertezepine gehad hielp niet toen Quetiapine hielp ook niet , ik was niet normaal onrustig toen
Maar geloof me wat ik nu meemaak sinds ik de overstap heb gemaakt van rivotril naar diazepam en sinds ik de methadon naar 70 mg heb verhoogd , geloof me dit is iets heel anders wat ik meemaak en ik moest afbouwen weer proberen van de psychiater en ben gisteren begonnen met de dosis van de middag te verlagen met 1 mg diazepam want hij zag hoe slaperig ik was
Mensen geloof me ik heb onrust en slapeloosheid en angstig meegemaakt toen ik niks slikte van november tot februari
Maar geloof me wat ik nu meemaak is iets heel anders echt heel anders
Ik heb psychiaters in België en Duitsland en hier op psychose net en dokters .nl gechat en die zeggen bijna allemaal hetzelfde iedereen is anders en jij hebt de pech om deze bijwerkingen te moeten meemaken van deze combinatie van medicatie plus de overstap van rivotril naar diazepam is heel moeilijk als je het geleidelijk doet laat staan in 1 keer en sommige zeggen dat je misschien de diazepam niet verdraagt maar als je terug gaat naar rivotril kan je ergere klachten krijgen
Dus geloof me als ik zeg wat ik meemaak is zo erg en ik heb de pech dat ik deze medicatie niet kan verdragen
Geloof me want ik had allang stabiel moeten zijn.
maar bedankt voor je reactie ik ben je zo dankbaar
Ik zit sinds november met ongemak en dan bedoel ik onrust, slapeloosheid en toen onrust en angst en toen onrust en slaperig tegelijk, angst , huilbuien, in de war , vergeetachtig, twijfelachtig, depressief somber achtig , kan nergens op concentreren, elke nacht dingen doen waar ik me ‘s ochtends niks van herinner, vallen op mijn knieën , hoofd en handen , slaap Max 4 uurtjes en dat constant echt constant heb geen één uur rust gehad
Dus geloof me a.u.b. als ik zeg ik doe mijn best en geloof me als ik zeg dat ik in een hel leef
Maar bedankt voor je reactie echt enorm bedankt 🙏
Ik heb familie in België en Duitsland en die maken zich enorm zorgen om me en die hebben psychiater gecontacteerd voor me vandaar die uitleg

OtherShore

Badass junkie
jij denkt dat ik met normale klachten zit van ontwenning en je denkt misschien ook wat een pussy hij kan die dingen niet aan
Maar geloof me ik kamp met klachten die ik nog nooit heb gevoeld
Kijk, er zijn twee dingen: aan de ene kant die onrust of die ongemakkelijke gevoelens en aan de andere kant die stem die zegt “Dit kan zo niet langer. Dit is niet te doen. Dit is niet vol te houden”. Aan die onaangename gevoelens kun je niet veel veranderen, maar je kunt wel veel veranderen aan die stem. Je moet een soort acceptatie of berusting vinden in jouw gevoel. Het is al vaker gezegd, maar daar is echt enorm veel winst te behalen.

Diametha

Bewuste gebruiker
Sorry othershore je zegt dat ik niet met ontwenning of bijwerkingen kan leven maar heb een tijdje met erge ontwenning gelopen zonder dat ik heb geklaagd
Ik klaag nu omdat het zo erg is geloof me dit is niet de ontwenning of de bijwerkingen die jij kent
En als het normale ontwenning was of bijwerkingen dan had het tenminste nu wat minder moeten zijn als het niet stabiel had moeten zijn
Dus geloof me dit wat ik meemaak komt heel weinig voor en trouwens ik heb nog steeds niemand gevonden die dezelfde combinatie van medicatie neemt terwijl het PAWS METHADON is
Ik had meteen methadon moeten krijgen en niet rivotril , mirtezepine en zolpidemtartraat en dan toch methadon en dan terwijl de methadon steeds verhoogd werd me in 1 keer over laten stappen van 1 mg rivotril naar 15 mg diazepam wat eigenlijk te laag is en dan de diazepam verhogen naar 20 mg en dan nog de methadon verhogen tot70 mg
Als jij iemand kent die zoiets heeft meegemaakt wil ik graag advies van hem als het kan
Ik kan heel veel hebben maar dan moet er ook een plan zijn van wat er gaat gebeuren of tenminste iets waar ik hoop van kan halen
Maar de psychiater weet het niet de huisarts ook niet ik krijg geen second opinion ze willen me niet naar een verslavingszorg doorverwijzen of naar een verslavingsarts
Dus ik zit met mijn klachten en heb nergens hulp en krijg nergens hulp dat maakt het ook erger

Diametha

Bewuste gebruiker
Kijk, er zijn twee dingen: aan de ene kant die onrust of die ongemakkelijke gevoelens en aan de andere kant die stem die zegt “Dit kan zo niet langer. Dit is niet te doen. Dit is niet vol te houden”. Aan die onaangename gevoelens kun je niet veel veranderen, maar je kunt wel veel veranderen aan die stem. Je moet een soort acceptatie of berusting vinden in jouw gevoel. Het is al vaker gezegd, maar daar is echt enorm veel winst te behalen.
Ik waardeer jouw hulp echt maar ik zweer het ik doe niks anders dan positief te denken en te accepteren echt geloof me
Maar je hebt sommige cases die dat niet helpt
En je moet ook hoop hebben je moet ergens naartoe leven bij mij is er niks
Dus ben ik sinds gisteren op advies van mijn psychiater de diazepam aan het afbouwen met 1 mg per week
Want hij wil me ook niet naar een verslavingszorg sturen of een second opinion aanvragen wat ik eigenlijk wil desnoods opgenomen worden bij de crisis dienst of bij een gekke huis of maakt niks uit waar maar niemand die daar gehoor aan wil geven
Ik snap jou wel maar jij moet ook snappen dat ik mijn best heb gedaan aan alles en nog steeds doe maar jij moet ook accepteren dat ik een geval apart ben ik weet niet door wat ( door mijn dna of door de alles wat ik heb genoemd de paws en de overstap of door bijwerkingen van deze combi medicatie) geloof me ik ben alleen aan het lopen of zitten op een bankje in de park en denk alleen het moet overgaan geef het tijd je gaat er niet aan dood je bent sterker dan dit
Maar helaas

Ze Herbs Mang

Badass junkie
Ik blijf van mening dat de combinatie mirtazapine de basis van deze ellende is. Ook snap ik de 12,5 dia en zolpidem savonds niet? Kan me bijna geen situatie voorstellen waarin dit wordt voorgeschreven al helemaal niet icm methadon. Bijna niemand schrijft hoge dosering methadon voor met een dergelijke benzo combi.

Diametha

Bewuste gebruiker
Ik blijf van mening dat de combinatie mirtazapine de basis van deze ellende is. Ook snap ik de 12,5 dia en zolpidem savonds niet? Kan me bijna geen situatie voorstellen waarin dit wordt voorgeschreven al helemaal niet icm methadon. Bijna niemand schrijft hoge dosering methadon voor met een dergelijke benzo combi.
Dankjewel dat probeer ik te zeggen al een hele tijd
De combinatie van medicatie maakt me alleen maar zieker geloof me
Ik weet wat ik voel maar niemand wil me geloven
Ik ben degene die alles voelt
Ik wil niemand de schuld geven van niks het enige wat ik wil is een oplossing en niemand is er die er wat aan kan doen
Daarom hamer ik op een opname of een second opinion maar de psychiater wil het niet en mijn huisarts stuurt me steeds terug naar hem toe omdat hij de medicatie heeft voorgeschreven
Geloof me mensen ik word hier helemaal gek
Geloof me wat ik voel is geen normale ontwenning of zo is iets heel anders

Diametha

Bewuste gebruiker
Ik slik 20 mg diazepam omdat ik moest overstappen van rivotril en 1 mg rivotril is gelijk aan 20 mg diazepam
Dat is de reden van de hoge dosis van diazepam en ik slik 70 mg methadon en dat is omdat ik eerst 40 mg slikte en toen ik de overstap maakte van rivotril naar diazepam kreeg ik deze heftige klachten dus dacht de psychiater dat ik te laag op methadon zat dus werd dat steeds verhoogd tot 70 mg
Toen kreeg ik ook vette ademhalingsproblemen echt alsof iemand mijn keel dichtknijpt en dat heb ik nog elke ochtend als ik de methadon neem voor één uur en daarna als ik de diazepam neem van 5 mg
Geloof me mensen als ik zeg ik doe mijn uiterste best om mijn gevoelens te accepteren en ik denk steeds positief van het is tijdelijk hou vol het komt goed maar als het constant is zonder pauzes , na een tijdje word je gewoon gek en dat ben ik , ik ben gek geworden

Vinidi84

Belezen gebruiker
Ik slik 20 mg diazepam omdat ik moest overstappen van rivotril en 1 mg rivotril is gelijk aan 20 mg diazepam
Dat is de reden van de hoge dosis van diazepam en ik slik 70 mg methadon en dat is omdat ik eerst 40 mg slikte en toen ik de overstap maakte van rivotril naar diazepam kreeg ik deze heftige klachten dus dacht de psychiater dat ik te laag op methadon zat dus werd dat steeds verhoogd tot 70 mg
Toen kreeg ik ook vette ademhalingsproblemen echt alsof iemand mijn keel dichtknijpt en dat heb ik nog elke ochtend als ik de methadon neem voor één uur en daarna als ik de diazepam neem van 5 mg
Geloof me mensen als ik zeg ik doe mijn uiterste best om mijn gevoelens te accepteren en ik denk steeds positief van het is tijdelijk hou vol het komt goed maar als het constant is zonder pauzes , na een tijdje word je gewoon gek en dat ben ik , ik ben gek geworden
De combinatie is gewoon teveel. Onbegrijpelijk dat ze jou zo laten doodmartelen, wat ongelofelijk naar voor je. Je hebt een zeer deskundige verslavingsarts nodig die verstand heeft van de werkingen van deze combi aan medicijnen. Kun je niet terug naar de rivotril 1 mg?

Diametha

Bewuste gebruiker
Het gaat nog steeds slecht
Ben heel erg slaperig en het huilen
Ik ben nog steeds hetzelfde alleen nu ben ik zo slaperig en kom het huis niet meer uit
Ik probeer te bidden want alleen God kan me helpen
Ik slik dezelfde dosis en dezelfde medicatie op dezelfde tijdstip nu al maanden maar wil niet stabiel worden
Niemand die naar me luistert iedereen die zijn eigen conclusies trekt terwijl ik weet dat het door bijwerkingen of wat dan ook de medicatie, ik kan niet afbouwen want dan gaat alles zo slecht ( hartkloppingen angst bangheid huilen echt niet normaal onrust en slaperig vooral door de hartkloppingen moet ik steeds de diazepam weer op mijn oude dosis nemen 20 mg ) ik weet wat ik voel maar niemand wil luisteren
Ik ben aan het doodgaan heb uitslag op mijn lichaam , heb witte ontlasting, heb overal pijn aan mijn buik van links naar rechts van boven naar beneden , zweet niet normaal , moet om de paar dagen overgeven heb alleen geen koorts
Maar huisarts kan niks ergs in mijn bloed zien van 3 maanden geleden en zolang ik geen koorts heb gaat alles vanzelf over
Psychiater zegt dat ik een uitdaging ben en hij kan niet zoveel doen
Ik wil hier ook jullie niet meer lastig vallen want merk dat jullie het ook niet kunnen helpen en sommige van jullie denkt steeds dat ik of overdrijf of dat ik een pussy ben
Terwijl ik echt geen normale cases ben er is iets ergs met me en het is niet normaal
Ik kom ook niet meer zo vaak hier omdat ik nergens meer kan concentreren . Ik ben aan het doodgaan beetje bij beetje
Dus mijn advies is niet iedereen is hetzelfde en wat mijn is overkomen is door de medicatie en nu zit ik ermee heb àlles geprobeerd
Opname is geen optie volgens mijn psychiater dus dan maar zo
Ik heb dit in 4 uurtjes getypt omdat ik niet meer kan en het heeft niks met je gevoelens accepteren mindfulness yoga afleiding zoeken
Het is allemaal bijwerkingen van mirtazepine en methadon gaan niet samen of diazepam en Mertazepine en zolpidemtartraat zijn teveel dat ik zo slaperig ben
Maar bedankt allemaal 🙏🙏

Bovenaan