Vandaag laten opnemen voor een klinische detox

Mowgli33

Experimenterende gebruiker
Dank jullie voor de lieve berichten.
Ik zit nu op 75 mg. Mentaal erg labiel, meer down dan ups. mentaal hondsberoerd maar ik moet hier doorheen.
Volgende week woensdagavond de allerlaatste tablet/capsule en dan volhouden niet meer te gebruiken en richten op terugkeer naar huis.
Het is heel zwaar like a hell maar het heeft tijd nodig.
Lichamelijk voornamelijk last van wat motorische onrust en slechter slapen. Maar het is de moeite waard want deze verslaving maakte mij net zo kapot.

Cardboard

Wijs gebruiker
Heftig besluit maar vooral; goed bezig.
Ik vraag mij ook af wat er geregeld is (kan worden) qua nazorg - dat is in mijn ervaring nog belangrijker dan de detox zelf, al is dit persoonlijk.
En inderdaad wat @De Zandman vraagt, is er een termijn afgesproken voor deze detox?

Ik wens je veel succes en kracht toe 🦾

Mowgli33

Ik mag 20 december al naar huis. Maar ik ben helemaal alleen. Dus maak mij zorgen.
Ze doen hier als norm voor het afkicken: 10% afbouw in twee dagen. Dus bij 250 mg steeds per twee dagen 25 mg naar beneden. Hierdoor duurt de detox drie weken en dan word ik losgelaten. Er kan een verlenging worden afgesproken, maar dat zou niet van toepassing zijn. Ik moest vooral mij thuis erdoorheen zetten. De voortgezette behandeling staat in het teken van de verslaving, maar onderliggend bij mij is vooral persoonlijkheid. Vandaar. Komende vrijdag is de laatste gift, dit in tegenstelling met woensdag, wat ik eerder zij. Dus ik ben drie dagen clean en dan mag ik weg. Ik ben al wel aan het nadenken wat ik wil. Als nazorg is CGT. Inmiddels ben ik bekend met de NA-anonieme verslaafden en zij blijken elke dag wel (online) bijeenkomsten te hebben. Ook is er een huiskamer van deze verslavingszorginstelling (Tactus-Amethist) die doordeweeks open is voor inloop.

Maar voorlopig echt nog niet klaar!

_shikantaza

Badass junkie
Hmmm beter toch goede verslavingsspecifieke nazorg regelen joh. Ik ken wel een goeie masr da’s in de Achterhoek. Stel eens een dagbehandeling voor als natraject, wie weet kennen ze in de detox iets goeds. Alleen thuis wordt niks.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik heb opnieuw een verlenging aangevraagd van de opname. Voor 8 weken. Fingers crossed.
Succes! En de CGT / nazorg is erg belangrijk. De sleutel om clean te blijven. De NA meetings zijn ook een goede inspiratie op het goede pad te blijven

Laatst bewerkt:

Cardboard

Wijs gebruiker
Helemaal eens wat betreft nazorg.

Mijn vorige detox-pogingen mislukten voor mijn gevoel voornamelijk omdat er geen nazorg was. Had ik wel om gevraagd. Helaas wachten ze voor m'n gevoel tot het eigenlijk te ver is gegaan.

Je bent al een heel eind met je klinische behandeling.
Heel goed dat je dagbehandeling krijgt, erg belangrijk; vinger aan de pols. Zet 'm op.

Druktemaker

DF-koningin
Vandaag akkoord gekregen om twee weken langer te mogen blijven. Tot 3 januari. Morgenavond de allerlaatste en dan nuchter!
Daarna start dagbehandeling.
Mocht je vanuit daar medicatie krijgen, zorg dat het recept klaar ligt voordat je weggaat. De ervaring hier is dat ze enorm traag zijn met als gevolg dat we met veel moeite voor het weekend iets kregen.

Mowgli33

Mocht je vanuit daar medicatie krijgen, zorg dat het recept klaar ligt voordat je weggaat. De ervaring hier is dat ze enorm traag zijn met als gevolg dat we met veel moeite voor het weekend iets kregen.
Ik krijg geen medicatie mee. Als het goed is.
Helemaal eens wat betreft nazorg.

Mijn vorige detox-pogingen mislukten voor mijn gevoel voornamelijk omdat er geen nazorg was. Had ik wel om gevraagd. Helaas wachten ze voor m'n gevoel tot het eigenlijk te ver is gegaan.

Je bent al een heel eind met je klinische behandeling.
Heel goed dat je dagbehandeling krijgt, erg belangrijk; vinger aan de pols. Zet 'm op.
Thanks man :)

De Zandman

DF-koning
Goed zo! Je bent heel goed bezig!
Is er een follow up behandeling straks na de detox?
Zo nee, probeer om iets te krijgen, na een detox er alleen voorstaan vind ik vrij link...

Mowgli33

Ik ben inmiddels weer thuis! Ik ben nu bijna twee weken afgekickt. Het is erg wennen. Het ontwennen na een sky-high dopamine/serotonine complex is heel zwaar. Heb nog steeds weinig zin in dingen en raak snel uit concentratie. Ik moet mijzelf nog wel dwingen dingen te ondernemen. Ik haal nog steeds weinig plezier uit dingen. Het gaat dus wisselend. Ik ben inderdaad alleen en dat maakt het ook zwaarder. Maar ik ben zo onwijs trots dat ik iedere dag opsta, eet en een programma afwerk en niet de hele dag bij de pakken neer op bed ga liggen. En dat ik clean blijf natuurlijk. Met de kerst was ik bij het Winterparadijs in Amsterdam. Met oud en nieuw ben ik op museumplein. Ik probeer contact te onderhouden met mijn sociale netwerk en ik ga naar meetings van de AA-NA e.d.

@ De Zandman: Er gaat dagbehandeling starten maar dat is drie dagen in de week.
Omdat ik in de ziektewet zit en niet kan werken heb ik flinke gaten te vullen. Ik denk dat ik dit verder met vrijwilligerswerk ga doen. Ik heb echt nog een tijdje nodig om mijn weer een beetje mens te voelen.

De Zandman

DF-koning
Na 2 weken alweer thuis?!
Dan heb je het snel gedaan!
Zorg ervoor dat je bezigheden hebt, dat voorkomt dat je cravings krijgt en het is goed dat je naar meetings gaat!
Blijf clean en houd vol!

Mowgli33

Na 2 weken alweer thuis?!
Dan heb je het snel gedaan!
Zorg ervoor dat je bezigheden hebt, dat voorkomt dat je cravings krijgt en het is goed dat je naar meetings gaat!
Blijf clean en houd vol!
Ik ben 3,5 week opgenomen en twee weken gestopt met gebruiken. Gelukkig heb ik thuis geen last gehad van cravings. Ik had van te voren een dagprogramma gemaakt wat moet zorgen voor structuur, regelmaat en afleiding. Het is meer dat ik nog last heb van de ontwenning dan van cravings gelukkig.

Heb je iemand die jou in de gaten houdt? Met zo veel verleidingen in de grote stad?
Nee ik houd mijzelf in de gaten. Op de evenementen ben ik in een vrijwilligersfunctie dus dat scheelt al.

Bovenaan