Mijn psychiater waar ik vandaag was is van GGZ. Het gesprek begon met de vraag waar ik opgenomen geweest was.
Nou was ik er vanuit gegaan dat de beste man op de achtergrond aanwezig was geweest maar dit blijkt dus niet het geval. Ik was best wel verbaasd over deze vraag. De observaties van de kliniek, ruim 6 maanden lang zijn zo waardevol. Het voelt alsof dit weer verloren gaat en mijn psychiater weer from scratch naar mij gaat kijken.
Hoe waardevol is het als je een arts hebt die altijd op de vloer is, je ziet als je in je pyjama loopt, als je terugkomt van de sport, als je gaat eten, als je niks wilt eten, als je het servies kapot gooit, als je manisch dreigt te worden, als je depressief wordt, psychotisch. Als je door de casemanager achter de fietsenstalling vandaan gehaald wordt omdat je overal complotten ziet. Als je gewoon relaxed in de tuin ligt. Als je geschrokken bent omdat je een ex-client in het wild bent tegengekomen. Hoe je reageert als je overgeplaatst wordt. Kortom ze hebben ZO veel kunnen zien van hoe ik in elkaar zit. En dan ga je weer terug naar GGZ en wordt daar bijna niets van meegenomen.
'Waar was je opgenomen?'
En of het een oud of een nieuw gebouw was.