Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

SchizoMuis

Newbie
Gatver,

N joint in de asbak van m'n vriend triggert me zo erg dat ik maar in bed blijf liggen sinds k thuis ben, verder gaat 't wel beter met de medicijnen dus hé wat is nu erger ...

Het valt mee ik kan dit

Alinde

Badass junkie
Dat er een plan lag voor morgen, met de auto weg. Dat de persoon met de auto toch niet gaat waardoor het iets met ov wordt en dat ik mij nu realiseer dat dat misschien teveel gedoe wordt.
Ik ben moe en dat frustreert me. Kan het beter morgen aangegeven.

Maatje90

Belezen gebruiker
Aaaahh!

Ik voel me kut dus wil weer een benzo nemen. Maar ik ben het verdoven van mezelf even zat dus zit ik maar met dit kut gevoel hier!

Mocht je spontaan iets willen gebruiken maar kan of wil/mag het niet, schreeuw het hier uit!
Ik heb niks met diazepam al slik ik 180 mg het doet niks ja dat is veel 😇🫣 geef mij maar wat fentanyl dat blijf ik missen maar ook zo blij dat ik nu kan genieten van onze nieuwe tuin !! Heel gek maar in het verleden zag ik niet of de bomen groen of bruin waren en nu zie ik dat verschil weer !! Je geniet van de kleine dingen. Zo fijn

Maar toch mis ik de fentanyl !!!

Vega

Newbie
Na maanden intensief gebruik van 3mmc (elk weekend gem. 2 gram) Heb ik besloten ermee te kappen. Reden: lichamelijke uitputting, angstklachten, depressieve gevoelens. Op het laatste ging ook mijn werk eronder lijden. Dat was een breekpunt voor mij. Vanavond zou ik gebruiken vermits mijn weekend begonnen is, dus eerste avond zonder.
Wat voel ik me kut momenteel. Ik kan niet anders dan aan gebruik denken. Fucking cravings

Torchic

Badass junkie
Na maanden intensief gebruik van 3mmc (elk weekend gem. 2 gram) Heb ik besloten ermee te kappen. Reden: lichamelijke uitputting, angstklachten, depressieve gevoelens. Op het laatste ging ook mijn werk eronder lijden. Dat was een breekpunt voor mij. Vanavond zou ik gebruiken vermits mijn weekend begonnen is, dus eerste avond zonder.
Wat voel ik me kut momenteel. Ik kan niet anders dan aan gebruik denken. Fucking cravings
Knap dat je deze stap zet! En onthoud dat je sterker bent dan je cravings!💓

Damius

Bewuste gebruiker
Moedige stap! Misschien is het van toegevoegde waarde om wat vaker van je af te schrijven en je proces te delen in een eigen topic. De helpende hand van anderen helpt je wellicht ook verder opweg!

Jazz35

Wijs gebruiker
Heb momenteel even weinig spannends in de agenda, dus het lukt me deze dagen goed om overdag geen Bromazolam te nemen, maar ik dacht in mijn oneindige overmoedigheid mijn dosering voor de nacht ook wel even te kunnen skippen. Fucking hoerennacht. Restless legs, klaarrrrrwakker, totaaaaaale irritatie. Uiteindelijk om twee uur alsnog genomen en een uur later in slaap gesukkeld. Is dus nog iets te optimistisch gedacht, dat ik het 's nachts óók wel zonder kan. Baal ik van. 🤬

Manu76

Badass junkie
Heb momenteel even weinig spannends in de agenda, dus het lukt me deze dagen goed om overdag geen Bromazolam te nemen, maar ik dacht in mijn oneindige overmoedigheid mijn dosering voor de nacht ook wel even te kunnen skippen. Fucking hoerennacht. Restless legs, klaarrrrrwakker, totaaaaaale irritatie. Uiteindelijk om twee uur alsnog genomen en een uur later in slaap gesukkeld. Is dus nog iets te optimistisch gedacht, dat ik het 's nachts óók wel zonder kan. Baal ik van. 🤬
Je kunt snachts wel zonder, maar dan moet je overdag nemen waarschijnlijk. Het principe van heel langzaam afbouwen zul je nog moeten leren denk ik, maar me bent lekker bezig! Sterkte!

_shikantaza

Badass junkie
Afhankelijkheid is een bitch :( Ik haatte mijn Benzo Jail, maar het komt goed. Slow and Steady Wins the Race!

Mn vriend vond vandaag nog een Bromozolam die blijkbaar in het mandje met wasknijpers was gevallen ooit (nou viel dat mandje om). Meteen weggedaan (doe ik zelf ook als ik er toevallig nog ergens 1 vind) maar het is vooral een negatieve trigger voor mij. Die zooi hoef ik echt nooit meer. Wat heeft dat een ellende veroorzaakt zeg😩

Ik zit alleen al wel het hele weekend met een cokehead😩
Echt zwaar irritant, wil maar niet weg.
Scheelt dat we toch niet kunnen halen (en heb dit jaar ook nog niet eens gehad ofzo), maar dat stemmetje in mn hoofd blijft maar roepen wat ik ook doe😓
Ik had echt gehoopt dat die cravings een keer wat minder zouden worden met de tijd, want al bijna halfjaar niet gehad. Maar helemaal nu met het mooie weer spelen ze toch weer heel erg op.

Laatst bewerkt:

Damius

Bewuste gebruiker
Maar helemaal nu met het mooie weer spelen ze toch weer heel erg op.
Herkenbaar wat betreft het lekkere weer en cravings. Aantal dagen op rij heb ik nu meerdere momenten echt zin in een sigaret en biertje gehad. En dat nota bene na bijna 500 dagen geheelonthouding. Had het niet meer verwacht. Maar goed: direct uitgesproken naar m’n partner. Én een slok van een 0.0 biertje. Dat hielp ook gelijk tegen de craving (ging blijkbaar even om de smaak).

Kordie

DF-koning
Drukke dagen achter de rug op therapie. Kost me veel energie om de oorlogstrauma's te bespreken.
Daardoor ben ik ontzettend moe. Vanmiddag, opeens uit het niets, kreeg ik zin in om iets oppeppends te snuiven. Coke, FA, Pep. Alles passeerde in mijn hoofd. Maar daar bleef het bij.

Voor iedereen die cravings heeft:
Niet gelijk toehappen. Het gaat vanzelf over.

Hier ook ontzettende cravings naar coke vandaag want allebei onze salarissen+ vakantiegeld zijn binnen en extra geld is altijd een trigger bij mij. En in een groepsapp ging het vanmiddag opeens ook even over snuiven, terwijl dat geen drugsapp is (daar ben ik allemaal uit) en het er verder nooit over gaat. Maar goed, net als de rest zit ik het ook gewoon uit hoor. Maar ik heb het nou al bijna een halfjaar niet gehad en dat coke-stemmetje begint juist actiever te worden dan dat de trek minder wordt😓

miles

Wijs gebruiker
Hier ook ontzettende cravings naar coke vandaag want allebei onze salarissen+ vakantiegeld zijn binnen en extra geld is altijd een trigger bij mij. En in een groepsapp ging het vanmiddag opeens ook even over snuiven, terwijl dat geen drugsapp is (daar ben ik allemaal uit) en het er verder nooit over gaat. Maar goed, net als de rest zit ik het ook gewoon uit hoor. Maar ik heb het nou al bijna een halfjaar niet gehad en dat coke-stemmetje begint juist actiever te worden dan dat de trek minder wordt😓
Ik vind bij de coke cravings wel dat ze vaak komen, maar ze duren gelukkig nooit lang bij mij, en het weten dat het zo weer over is helpt om het te weerstaan

Ik vind bij de coke cravings wel dat ze vaak komen, maar ze duren gelukkig nooit lang bij mij, en het weten dat het zo weer over is helpt om het te weerstaan

Ja bij mij kunnen ze helaas wel lang aanhouden. Maar mijn trek is sowieso snel getriggerd en hoog. Moest een keer zo'n trek-vragenlijst invullen en had echt de hoogste score😩

Manu76

Badass junkie
Hmm. Alweer craving naar een goede avond in de kroeg met coke. Al een aantal keren gehad afgelopen weken. Ik dacht dat ‘t na een jaar wel drastisch minder zou zijn. Is ook wel zo, maar misschien had ik deze fase niet verwacht.
Ik heb ergens een onderzoek bekeken en wat me duidelijk werd, is dat coke zo lastig is om mee te stoppen, omdat je dopamine systeem na 1 keer gebruik als het ware weer geheel opnieuw moet herstellen. Dus mocht je in het jaar 1x hebben gebruikt, dan begint teller weer zo goed als bij 0

Precies. Bij mij gelukkig ook.
Toch de snelle motor ... ook bij cravings :wink:

Pooohhhhh nou ik had net toch weer enorme trek opeens. Want we gingen geen motor maar een scooter kopen via MP. Maar stond dus wel bij de pinautomaat met een hand vol briefjes daarvoor. Dus ik zei al tegen mn vriend dat dat wel echt een trigger voor me was.

We moesten er tussen 20 en 20.30 uur zijn. Komen we er, zijn ze niet thuis. Mn vriend meteen gefrustreerd dan en bang dat het niet door ging. En op zulke momenten krijgt hij dan juist trek. Dus hij meteen weer "ja als ze niet thuis zijn dan ga ik wel gewoon wat te snuiven halen ervan".

Maar goed, toch nog even gewacht en toen kwamen ze gelukkig. Dus nu zijn we een scooter rijker en hebben we geen coke ervan gehaald. Hier hebben we toch langer plezier van👍

Kordie

DF-koning
Pooohhhhh nou ik had net toch weer enorme trek opeens. Want we gingen geen motor maar een scooter kopen via MP. Maar stond dus wel bij de pinautomaat met een hand vol briefjes daarvoor. Dus ik zei al tegen mn vriend dat dat wel echt een trigger voor me was.

We moesten er tussen 20 en 20.30 uur zijn. Komen we er, zijn ze niet thuis. Mn vriend meteen gefrustreerd dan en bang dat het niet door ging. En op zulke momenten krijgt hij dan juist trek. Dus hij meteen weer "ja als ze niet thuis zijn dan ga ik wel gewoon wat te snuiven halen ervan".

Maar goed, toch nog even gewacht en toen kwamen ze gelukkig. Dus nu zijn we een scooter rijker en hebben we geen coke ervan gehaald. Hier hebben we toch langer plezier van👍

Goed dat jullie er niet aan toe hebben gegeven. Geniet van de scooter. Stuk goedkoper dan een auto :)

Goed dat jullie er niet aan toe hebben gegeven. Geniet van de scooter. Stuk goedkoper dan een auto :)

Dankjewel😊
Ja we hebben wel een werkbus maar die mogen we niet privé gebruiken. We willen wel een auto maar dit is even een tussenstap eerst. Ideaal voor van de zomer naar de recreatieplas enzo 👍
Voorlopig mag ik er zelf toch nog niet op rijden omdat ik nog aan de Diazepam zit.

MR_CHIP

Badass junkie
Drukke dagen achter de rug op therapie. Kost me veel energie om de oorlogstrauma's te bespreken.
Daardoor ben ik ontzettend moe. Vanmiddag, opeens uit het niets, kreeg ik zin in om iets oppeppends te snuiven. Coke, FA, Pep. Alles passeerde in mijn hoofd. Maar daar bleef het bij.

Voor iedereen die cravings heeft:
Niet gelijk toehappen. Het gaat vanzelf over.
Goeie quote
Klopt wel wat je zegt

Pfftt was ff in het oude dorp van vriendlief om naar de laatste voetbalwedstrijd van bonusdochter te kijken. Rijden dorp in, meteen trek (niet gezegd). Gingen we ff kijken bij een huis waar we op gereageerd hebben van woningbouw, zegt mn vriend zo "daarnaast woonde vroeger 1 van mn coke-dealers"
Meteen na de wedstrijd maar naar huis gegaan ipv nog naar een maatje voordat het mis zou gaan👍

Laatst bewerkt:

Hippie Langwaus

DF-koning
Vandaag heb ik blijkbaar een lastigere dag met mezelf. Ik probeer minder te blowen, maar voel me wat neerslachtig en emotioneel. Ook ben ik vermoeid in combinatie met veel spanning.

Tegen beter weten in heb ik een lage dosis etizolam genomen om de ergste spanning weg te nemen. Dat lijkt wel een beetje te helpen.

Ik moet het gewoon even accepteren natuurlijk. Niet elke dag zit je even lekker in je vel.

Zo, dat is er uit.

Jazz35

Wijs gebruiker
Na een heerlijk festival vorig weekend deze week gewoon weer gewerkt. Was gisteren pas om half tien klaar na een volle intensieve dag. Onderweg naar huis zag ik overal vrolijke mensen buiten op terrasjes staan met drankjes. De stad bruiste. Kreeg echt megaveel zin om naar de bios te gaan met drank, of naar de kroeg, dansen.... Íets. Uiteindelijk mocktails en snacks gekocht en op de bank een film aangezwengeld. Zucht.... Was effe een moeilijk momentje zeg. Ik wist écht niet meer waarom ik het ook alweer deed, het hele stoppen. En dat gevoel heb ik nog steeds een beetje. Maar goed, ik ben netjes overal vanaf gebleven. ✅

C. Ubensis

Experimenterende gebruiker
Hoi iedereen. Inmiddels week 3 in detox en de zuchtmomenten naar cannabis worden zo nu en dan wel heftig. Vooral in de ochtenden...nare dromen, huilbuien, somberheid en een alles overheersend gevoel van eenzaamheid..ik word hier professioneel opgevangen en heb wat dat betreft weinig tot geen klachten. Ook mijn motivatie is nog steeds hoog!

Het enige wat ik op zulke momenten soms mis, is een arm om mijn schouder..:cry: maar het komt goed, echt waar!

Lieve groeten iedereen en ook sterkte,

C.

Jazz35

Wijs gebruiker
Hoi iedereen. Inmiddels week 3 in detox en de zuchtmomenten naar cannabis worden zo nu en dan wel heftig. Vooral in de ochtenden...nare dromen, huilbuien, somberheid en een alles overheersend gevoel van eenzaamheid..ik word hier professioneel opgevangen en heb wat dat betreft weinig tot geen klachten. Ook mijn motivatie is nog steeds hoog!

Het enige wat ik op zulke momenten soms mis, is een arm om mijn schouder..:cry: maar het komt goed, echt waar!

Lieve groeten iedereen en ook sterkte,

C.
Dat komt het, écht. Sterkte met je detox! ❤️

Be_a_voice_not_an_echo

Bewuste gebruiker
Zomaar ff een bericht van mij uit het niks. Zit bijna nooit op dit forum, maar moet gewoon ff m’n shit kwijt. Wat is 3mmc een kutspul!

Zit er al aan sinds 2020 of 2021. Snoepjes kon ik altijd prima tot festivalletjes bewaren. Dacht dat het met 3mmc ook zou kunnen. Totdat de sexfeestjes thuis begonnen, dan kon het ook wel. Toen wilde zij daarmee stoppen, begon ik dat te missen en pakte ik zelf thuis soms iets. Eerst als er niemand was, daarna als ze thuis was, of de kids. Maakt nu allemaal niks meer uit.

Vind bijna niks meer leuk om te doen zonder, als ik weer gebruikt heb vind ik alles kut en voel ik me leeg en moedeloos. Vandaag raak ik maar niet opgestart. Twee nachten bijna niet geslapen, wil op bed liggen maar moet aan het werk. Mijn negatieve gedachten hebben de overhand en krijg ik lastig onder controle.

Aan de ene kant wil ik dat spul nooit meer, en voel ik me waardeloos naar m’n vrouw en kids. Aan de andere kant pak ik nu liever wat en druk ik een dame urenlang het matras in.

Merk aan m’n lichaam dat het ook wel ff klaar is met dat spul. Steeds vaker, sneller hartkloppingen. Dag na gebruik merk ik dat ademhaling gewoon minder gaat, als ik sport schiet mn hartslag meteen debiel omhoog. Mentaal gaat het na een week wel weer ok, maar de dagen na gebruik zijn zo kut.

En ik weet dat ik moet stoppen, maar weet ook als ik me weer lekker voel dat ik het weer doe. Hopeloos geval gewoon.

Sorry, kan dit verder niet met iemand delen, dit zit al vanaf opstaan in m’n kop en moet gewoon ff kwijt. Als dat niet de bedoeling is, dan gooi de post er maar uit. Anders bedankt dat ik ff van me af kan lullen ❤️

_shikantaza

Badass junkie
Zomaar ff een bericht van mij uit het niks. Zit bijna nooit op dit forum, maar moet gewoon ff m’n shit kwijt. Wat is 3mmc een kutspul!

Zit er al aan sinds 2020 of 2021. Snoepjes kon ik altijd prima tot festivalletjes bewaren. Dacht dat het met 3mmc ook zou kunnen. Totdat de sexfeestjes thuis begonnen, dan kon het ook wel. Toen wilde zij daarmee stoppen, begon ik dat te missen en pakte ik zelf thuis soms iets. Eerst als er niemand was, daarna als ze thuis was, of de kids. Maakt nu allemaal niks meer uit.

Vind bijna niks meer leuk om te doen zonder, als ik weer gebruikt heb vind ik alles kut en voel ik me leeg en moedeloos. Vandaag raak ik maar niet opgestart. Twee nachten bijna niet geslapen, wil op bed liggen maar moet aan het werk. Mijn negatieve gedachten hebben de overhand en krijg ik lastig onder controle.

Aan de ene kant wil ik dat spul nooit meer, en voel ik me waardeloos naar m’n vrouw en kids. Aan de andere kant pak ik nu liever wat en druk ik een dame urenlang het matras in.

Merk aan m’n lichaam dat het ook wel ff klaar is met dat spul. Steeds vaker, sneller hartkloppingen. Dag na gebruik merk ik dat ademhaling gewoon minder gaat, als ik sport schiet mn hartslag meteen debiel omhoog. Mentaal gaat het na een week wel weer ok, maar de dagen na gebruik zijn zo kut.

En ik weet dat ik moet stoppen, maar weet ook als ik me weer lekker voel dat ik het weer doe. Hopeloos geval gewoon.

Sorry, kan dit verder niet met iemand delen, dit zit al vanaf opstaan in m’n kop en moet gewoon ff kwijt. Als dat niet de bedoeling is, dan gooi de post er maar uit. Anders bedankt dat ik ff van me af kan lullen ❤️
Herkenbaar hoor. Als ik een dikke kater had wilde ik niet meer gebruiken maar zodra ik opknapte ging ik voor de bijl.

Zoek hulp. Even bij de huisarts langs. Alleen kom je er niet uit.

Laatst bewerkt:

Be_a_voice_not_an_echo

Bewuste gebruiker
Herkenbaar hoor. Als ik een dikke kater had wilde ik niet meer gebruiken maar zodra ik opknapte ging ik voor de bijl.

Zoek hulp. Even bij de huisarts langs. Alleen kom je er niet uit.
Bedankt voor je reactie! Weet jij toevallig of een huisarts dit moet vastleggen in je medische dossier, of dat hij dit er buiten moet laten als je daarom vraagt?

Be_a_voice_not_an_echo

Bewuste gebruiker
Wat is daar mis mee hij heeft in ieder geval beroepsgeheim
Ik wil niet het risico hebben dat een verzekeraar in geval van arbeidsongeschiktheid / overlijden iets kan zien. Zal allemaal wel niet de bedoeling zijn, maar heb er niet het vertrouwen in dat het ook nooit misbruikt / gebruikt wordt. Stel, ik kom aan de verkeerde kant van het gras te liggen, de verzekeraar krijgt het op welke manier dan ook wel inzichtelijk, en keert niet of minder uit, dan is m’n vrouw het bokje.

Bovenaan