Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik wil niet het risico hebben dat een verzekeraar in geval van arbeidsongeschiktheid / overlijden iets kan zien. Zal allemaal wel niet de bedoeling zijn, maar heb er niet het vertrouwen in dat het ook nooit misbruikt / gebruikt wordt. Stel, ik kom aan de verkeerde kant van het gras te liggen, de verzekeraar krijgt het op welke manier dan ook wel inzichtelijk, en keert niet of minder uit, dan is m’n vrouw het bokje.

Als je maar lang genoeg doorgaat, kom je vanzelf aan de verkeerde kant van het gras te liggen. Voorkomen is beter dan genezen. Ik heb tot nu toe nog maar één keer gehad dat een levensverzekering op mn hypotheek geweigerd werd, maar dat was omdat ik er zelf eerlijk over was. Niet omdat ze in mijn medisch dossier kunnen. Daar moet je immers altijd toestemming voor geven. Zelfs aan andere zorginstanties.

Ik mag het in 2025 weer proberen bij die verzekering.

Wil je het ècht niet via de HA, ga dan naar NA bijvoorbeeld.

Be_a_voice_not_an_echo

Bewuste gebruiker
Als je maar lang genoeg doorgaat, kom je vanzelf aan de verkeerde kant van het gras te liggen. Voorkomen is beter dan genezen. Ik heb tot nu toe nog maar één keer gehad dat een levensverzekering op mn hypotheek geweigerd werd, maar dat was omdat ik er zelf eerlijk over was. Niet omdat ze in mijn medisch dossier kunnen. Daar moet je immers altijd toestemming voor geven. Zelfs aan andere zorginstanties.

N00B vraagje, wat is een NA? Ik verwacht niet dat het staat voor nachtapotheker 🫣

annihilation

Badass junkie
Bijna een jaar clean nu :grin:

Moet zeggen dat het qua cravings reuze meevalt. Heb wel een paar keer wat momenten gehad dat ik dacht dat het wel even chill zou zijn om drugs te gebruiken xtc dan. Maar meer onder het mom van even nergens aan denken even een chill avondje. Craving naar alcohol heb ik gelukkig niet tot nauwelijks.

Heb wel xtc gekocht maar uiteindelijk weer doorverkocht.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
N00B vraagje, wat is een NA? Ik verwacht niet dat het staat voor nachtapotheker 🫣

Een gemeenschap van mensen die herstellen van een verslaving en elkaar helpen om clean te blijven.

Daarbij maken we gebruik van het 12-stappen programma.

Dit is wat mij vandaag de dag nog steeds clean houd.

Be_a_voice_not_an_echo

Bewuste gebruiker
Een gemeenschap van mensen die herstellen van een verslaving en elkaar helpen om clean te blijven.

Daarbij maken we gebruik van het 12-stappen programma.

Dit is wat mij vandaag de dag nog steeds clean houd.

Bedankt, dat ken ik niet. Wel even heel confronterend om te overwegen hier gebruik van te gaan maken.

Los hiervan een algemene vraag waarvan ik hoop dat iemand er antwoord op kan geven: kan je hart schade door drugsgebruik weer herstellen, of niet?

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Los hiervan een algemene vraag waarvan ik hoop dat iemand er antwoord op kan geven: kan je hart schade door drugsgebruik weer herstellen, of niet?

Wat bedoel je met hartschade?
Er kan heel veel herstellen, maar als je kijkt naar bijvoorbeeld een infarct, waarbij je hart te weinig zuurstof krijgt. Dan kunnen er stukjes spier afsterven waardoor je hart wel zwakker raakt. Voor zover ik weet is dat wel (deels) permanent.

Ik heb mijn hart niet echt lief gedaan, toch merk ik er niet echt wat van in het dagelijks leven. We gaan het zien over een jaar of 20/30 of er nog dingen gaan spelen.

Be_a_voice_not_an_echo

Bewuste gebruiker
Wat bedoel je met hartschade?
Er kan heel veel herstellen, maar als je kijkt naar bijvoorbeeld een infarct, waarbij je hart te weinig zuurstof krijgt. Dan kunnen er stukjes spier afsterven waardoor je hart wel zwakker raakt. Voor zover ik weet is dat wel (deels) permanent.

Ik heb mijn hart niet echt lief gedaan, toch merk ik er niet echt wat van in het dagelijks leven. We gaan het zien over een jaar of 20/30 of er nog dingen gaan spelen.
Ik merk dat mijn hart soms even wat heftiger klopt, dat heb ik wel wat vaker als ik gebruikt heb, ook na een aantal dagen nog. Ben ook kortademiger dan anders. Ik weet niet of mijn hart daardoor te weinig zuurstof krijgt en daardoor permanent beschadigt raakt of niet. En of ik het al permanent beschadigd heb en daardoor die hartkloppingen heb.

Be_a_voice_not_an_echo

Bewuste gebruiker

Ik heb overigens al arbeidsongeschiktheidsverzekering en overlijdensrisicoverzekering, maar heb weleens gehoord dat verzekeraars nabestaanden vragen om akkoord te geven voor opvragen medisch dossier. Als m’n vrouw dan in de rouw is en gedachteloos akkoord geeft is het natuurlijk mis.

Torchic

Badass junkie
Ik merk dat mijn hart soms even wat heftiger klopt, dat heb ik wel wat vaker als ik gebruikt heb, ook na een aantal dagen nog. Ben ook kortademiger dan anders. Ik weet niet of mijn hart daardoor te weinig zuurstof krijgt en daardoor permanent beschadigt raakt of niet. En of ik het al permanent beschadigd heb en daardoor die hartkloppingen heb.
Ik kan natuurlijk niet zeggen of je wel of geen schade aan je hart hebt maar ik ben ook verslaafd aan 3-MMC maar inmiddels gelukkig een lange tijd clean.

Deze klachten had ik onder andere ook en ben ik meerdere malen voor bij de huisarts en op de spoedeisende hulp geweest maar daar kwam niks uit de onderzoeken. Nadat ik ben gestopt met gebruiken zijn deze klachten ook langzamerhand weer weggetrokken.

Be_a_voice_not_an_echo

Bewuste gebruiker
Ik kan natuurlijk niet zeggen of je wel of geen schade aan je hart hebt maar ik ben ook verslaafd aan 3-MMC maar inmiddels gelukkig een lange tijd clean.

Deze klachten had ik onder andere ook en ben ik meerdere malen voor bij de huisarts en op de spoedeisende hulp geweest maar daar kwam niks uit de onderzoeken. Nadat ik ben gestopt met gebruiken zijn deze klachten ook langzamerhand weer weggetrokken.
Dat vind ik erg fijn om te lezen, zowel dat je al tijd lang clean bent, en dat de klachten weggetrokken zijn! Vind het zo knap dat je al zolang van dit spul af kan blijven! 👌🏻

_shikantaza

Badass junkie
Als je het zeker wil weten, even naar de huisarts. Wij kunnen jou hier geen uitsluitsel over geven. Dat moet een medicus doen.

En nog even over jouw eerdere bericht - ja dat komt in je medisch dossier want je bent ziek, namelijk verslaving. Dat is medisch geheim dus niemand komt het te weten. Wees eerlijk over je probleem. Je kunt er vanaf komen. Ga vanavond maar naar een meeting. Er is er bijna altijd één in de buurt.

Damius

Bewuste gebruiker
Ik wil niet het risico hebben dat een verzekeraar in geval van arbeidsongeschiktheid / overlijden iets kan zien. Zal allemaal wel niet de bedoeling zijn, maar heb er niet het vertrouwen in dat het ook nooit misbruikt / gebruikt wordt. Stel, ik kom aan de verkeerde kant van het gras te liggen, de verzekeraar krijgt het op welke manier dan ook wel inzichtelijk, en keert niet of minder uit, dan is m’n vrouw het bokje.
@Naamvoorhier Goed dat je dit van je afschrijft. Zo te lezen heb je veel te verliezen en dus net zo veel om keihard voor te vechten. Veel van de aspecten (thuisgebruik, combinatie met seks) is voor velen herkenbaar. De typische symptomen van een vicieuze cirkel neerwaards. Er is hier veel kennis in huis om je te helpen. Overweeg om jouw eigen topic te openen. Je zult zien dat het je helpt.

Jazz35

Wijs gebruiker
Pfoeh. Ik ben nu mijn koffers aan het inpakken voor een week lang theater maken in het bos. Een supergave plek, maar wel eentje vol triggers. Ben zondag óók nog jarig daar en maak me nu al een beetje zorgen om hoe ik de week ga doorkomen zonder middelen (dus óók, vooral eigenlijk, zonder alcohol). Iemand tips om de aankomende cravings en verleidingen het hoofd te bieden?

Just for today. I know. Maar dan nog... Ik ga er straks naartoe en beslis nu in ieder geval alvast dat ik vandaag niets ga drinken. ✅

_shikantaza

Badass junkie
Pfoeh. Ik ben nu mijn koffers aan het inpakken voor een week lang theater maken in het bos. Een supergave plek, maar wel eentje vol triggers. Ben zondag óók nog jarig daar en maak me nu al een beetje zorgen om hoe ik de week ga doorkomen zonder middelen (dus óók, vooral eigenlijk, zonder alcohol). Iemand tips om de aankomende cravings en verleidingen het hoofd te bieden?

Just for today. I know. Maar dan nog... Ik ga er straks naartoe en beslis nu in ieder geval alvast dat ik vandaag niets ga drinken. ✅
Praat er met iemand over als je trek krijgt. Verleidingen kun je proberen te vermijden maar barrières werken niet echt. Je zou iemand ter plaatse in vertrouwen kunnen nemen, maar als de knop om is gebruik je toch wel, ongeacht het gezelschap of hindernissen die je voor jezelf opwerpt.

Jazz35

Wijs gebruiker
Praat er met iemand over als je trek krijgt. Verleidingen kun je proberen te vermijden maar barrières werken niet echt. Je zou iemand ter plaatse in vertrouwen kunnen nemen, maar als de knop om is gebruik je toch wel, ongeacht het gezelschap of hindernissen die je voor jezelf opwerpt.
Iemand in vertrouwen nemen is wel een goede. Dat ga ik sowieso doen. Misschien ben ik wel heel dapper en deel ik het in de kick-off vergadering met al mijn collega's. 🙏

_shikantaza

Badass junkie
Iemand in vertrouwen nemen is wel een goede. Dat ga ik sowieso doen. Misschien ben ik wel heel dapper en deel ik het in de kick-off vergadering met al mijn collega's. 🙏
You Can Do It! Zal sowieso rust geven. Hoef je (mits ze een klein beetje opletten :wink: ) niet meer uit te leggen waarom je niet meedrinkt / gebruikt.

Laatst bewerkt:

Jazz35

Wijs gebruiker
You Can Do It! Zal sowieso rust geven. Hoef je (mits ze een klein beetje opletten :wink: ) niet meer uit te leggen waarom je niet drinkt / gebruikt.
Ja, true! Er zijn gelukkig altijd best veel collega's die 0.0 drinken en zelf ook veel bezig zijn met gezond leven, meditatie etc. Er zijn ook altijd wel boefjes bij, maar wél sociaal vaardige boefjes. :wink: Die zullen mij geen bier proberen te geven als ik duidelijk heb aangegeven niet te mogen/willen drinken nu.

_shikantaza

Badass junkie
Ja, true! Er zijn gelukkig altijd best veel collega's die 0.0 drinken en zelf ook veel bezig zijn met gezond leven, meditatie etc. Er zijn ook altijd wel boefjes bij, maar wél sociaal vaardige boefjes. :wink: Die zullen mij geen bier proberen te geven als ik duidelijk heb aangegeven niet te mogen/willen drinken nu.
Daarom! Ik verwacht dat je respect krijgt in die groep.

En als je echt wil drinken lukt dat toch wel. Daar heeft jouw verslaafde hoofdje echt niemand anders voor nodig. Alleen zichzelf en een snood plannetje dat 't in een paar (fracties van) seconden bedacht heeft :wink:

Vertrouw er maar op dat het goed komt als je er over blijft praten. Ik ben wel benieuwd hoe het je vergaat, of vergaan is. Laat je dat even weten?

Jazz35

Wijs gebruiker

En als je echt wil drinken lukt dat toch wel. Daar heeft jouw verslaafde hoofdje echt niemand anders voor nodig. Alleen zichzelf en een snood plannetje dat 't in een paar (fracties van) seconden bedacht heeft :wink:

Vertrouw er maar op dat het goed komt als je er over blijft praten. Ik ben wel benieuwd hoe het je vergaat, of vergaan is. Laat je dat even weten?
Ja, zal ik zéker doen! Dank voor je input weer. Ik heb gelukkig ook veel contact met een vriend die óók net gestopt is met drank en dope. Die zei ook al: app of bel me als je het moeilijk hebt! ♥️

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik heb zelf iets meer dan een jaar geleden ook besloten geen alcoholische dranken meer te drinken. Ik heb dat toen ook direct met mijn collega's gedeeld. De reacties waren unaniem positief.
Wat goed om te lezen! Ja, dat verwacht ik bij mijn collega's ook. Is wél een groot verschil met vorig jaar, toen was ik óók jarig terwijl ik daar theater aan maken was en organiseerde een lieve collega spontaan een 'illegaal' feestje voor me in een zeecontainer met gereedschap van de technici. Compleet met dj's, rookmachine, weirde acts, taart met vuurwerkfonteinen en heel veel cocktails. 💥

Misschien moet ik gewoon maar niet vertellen dat ik jarig ben. 🤐😂

Manu76

Badass junkie
Weinig last van cravings eigenlijk, maar... het lijkt zo leuk om de stad in te gaan en eens een paar liter bier 🍻 achterover te slaan en de EK als excuse gebruiken.
Gezellig vanaf 21h gedurende de openingswedstrijd of,
Morgen de wedstrijd van Spanje om 18h of,
Zondag vanaf 15h met Zonnetje erbij en het hup Holland hup gevoel...

Nouja, het gaat hem niet worden gelukkig, maar ik mag het zeker een soort van cravings noemen.

Be_a_voice_not_an_echo

Bewuste gebruiker
Wil iedereen die gereageerd heeft op m’n posts van de week hartelijk danken, het heeft me aan het denken gezet.

Over twee weken heb ik een feestje, dan ga ik sowieso wat gebruiken. Het positieve is echter dat ik het nummer van m’n dealer heb verwijderd, en dat ik de twee personen via wie ik spul kan krijgen heb aangeven dat ze m’n vrouw moeten informeren over mijn drugsproblemen als ik voor 1 oktober bij ze ergens voor aanklop, als ze me zien gebruiken, of als ze horen dat ik gebruikt heb.

Nooit meer gebruiken zie ik op het moment niet als realistische optie, ook niet als wenselijk. De huidige situatie zie ik echter als minder dan wenselijk, daarvan is het voor mezelf duidelijk dat ik dat niet meer wil.

Ik wil op deze manier de komende drie maanden en twee weken in, en dan beoordelen hoe het gaat. Voel me hier goed bij, ben blij dat ik hier m’n hart heb kunnen luchten en daardoor is ook het proces in gang gezet om eens na te denken wat ik doe, wat ik nou eigenlijk wil en hoe ik die situatie kan bereiken.

Dus nogmaals bedankt en ik zal af en toe even posten hoe het gaat na het feestje om van het spul af te blijven. Dat is toch een extra stok achter de deur voor mij ❤️

Jazz35

Wijs gebruiker

Net terug van vijf dagen werken op Buitenkunst, jarig geweest, en NIETS gedronken! 😎 The holy mother of all triggers daar, dus echt een wonder, maar HET IS GELUKT! 💃 Overigens wel héél veel zoete shit, Franse kazen en croissants en zo gegeten. Doe ik nooit, maar moest íets om te vechten tegen de cravings. Nu gewoon weer lekker sporten en terug naar gezond en gematigd eten.

HappyMind

Badass junkie
Net terug van vijf dagen werken op Buitenkunst, jarig geweest, en NIETS gedronken! 😎 The holy mother of all triggers daar, dus echt een wonder, maar HET IS GELUKT! 💃 Overigens wel héél veel zoete shit, Franse kazen en croissants en zo gegeten. Doe ik nooit, maar moest íets om te vechten tegen de cravings. Nu gewoon weer lekker sporten en terug naar gezond en gematigd eten.
Wat een overwinning!! Ik hoop dat het je vertrouwen geeft voor de toekomst, dat je sterker bent dan cravings en triggers ❤️‍🔥 En nog van harte met je verjaardag!

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tering de cravings kunnen best heftig zijn gadver! Nu 15de dag van de benzooi, wiet (en spice) en alles daaromheen af. Maar de drang heeft vandaag wel even een piekje hoor:expressionless:.
Natuurlijk logisch want na 25 jaar dagelijks blowen en daarbij de laatste jaren veel te veel benzo mag ik ergens niet klagen. Toch zegt dat kut stemmetje..... Die drukke hoofd van me gaat me nu geen goede dag geven en dat is makkelijk op de lossen dooooor :tired:.... Zelfs die kut benzooi gaat door me hoofd wat ik nog wel het ergste vind. Sind gisteren heeft piekeren/zorgen/onrust/onzekerheid weer een beetje de overhand gekregen wat ik tot nu toe nog niet eens echt had. Ik probeer het maar als een goed teken te zien en dat het bij dit proces hoort maargoed leuk is anders... Fucking kuttroep is het ook !!!! Zo dat is eruit..

Moguh ieder:praying2:

Be_a_voice_not_an_echo

Bewuste gebruiker
Tering de cravings kunnen best heftig zijn gadver! Nu 15de dag van de benzooi, wiet (en spice) en alles daaromheen af. Maar de drang heeft vandaag wel even een piekje hoor:expressionless:.
Natuurlijk logisch want na 25 jaar dagelijks blowen en daarbij de laatste jaren veel te veel benzo mag ik ergens niet klagen. Toch zegt dat kut stemmetje..... Die drukke hoofd van me gaat me nu geen goede dag geven en dat is makkelijk op de lossen dooooor :tired:.... Zelfs die kut benzooi gaat door me hoofd wat ik nog wel het ergste vind. Sind gisteren heeft piekeren/zorgen/onrust/onzekerheid weer een beetje de overhand gekregen wat ik tot nu toe nog niet eens echt had. Ik probeer het maar als een goed teken te zien en dat het bij dit proces hoort maargoed leuk is anders... Fucking kuttroep is het ook !!!! Zo dat is eruit..

En hoe is het gegaan, volgehouden?

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
En hoe is het gegaan, volgehouden?
Ja zeker!! Ik heb nog nooit zo achter stoppen gestaan en moet zeggen dat slapen afgelopen twee nachten redelijk goed is gegaan. Heb nu afgelopen 2 nachten 6 uur geslapen 💪🏼.

Merk nog wel een wat verhoogde hartslag en denk dat me bloeddruk nog wat aan de hoge kant ligt. Merk ook nog wel dat ik veel wat spannender vindt dan toen ik nog gebruikte. Niet echt cravings maar denk er wel veel aan.

Zo had ik vandaag een kennismakingsgesprek voor de dierenambulance. Ga deze week en volgende week een paar keer meedraaien om te kijken of het wat is. Maar vond het allemaal maar erg spannend waar ik dus nog niet zo lang geleden hiervoor op voorhand er al een benzo ingegooid zou hebben. Dat gaat dan wel even door me hoofd maar des te trotser dat ik het toch gedaan heb nuchter 🥳.

We gaan de goede kant op dus.

Thanks for asking en een fijne dag verder!

Laatst bewerkt:

Alinde

Badass junkie

Nou dat is nogal wat waar je vanaf moet. Ik snap heel goed dat dat moeilijk is! Hold on...

Alinde

Badass junkie
Dat een goede bekende mij weer wil bezoeken in de kliniek terwijl hij vooral heel veel over zijn eigen kliniek-verleden praat. Hij is één keer geweest en toen stoorde ik me er al aan dat hij allemaal dingen vertelde die hij al verteld had. Achteraf nog een heel lang bericht over iets wat hij vroeger had meegemaakt.
Jongen, ik zit in een kliniek omdat ik ziek ben.
Hij heeft zelf geen psychiater meer omdat hij dat niet meer nodig vond. Ik heb gezegd dat nu andere mensen aan de beurt zijn om op bezoek te komen. Wat ook echt zo is.
Ik doe mijn best om enigszins luisterend oor te hebben voor 9 huisgenoten. Maar wat een bekende vroeger allemaal heeft meegemaakt kan er echt niet meer bij.

Be_a_voice_not_an_echo

Bewuste gebruiker
Ja zeker!! Ik heb nog nooit zo achter stoppen gestaan en moet zeggen dat slapen afgelopen twee nachten redelijk goed is gegaan. Heb nu afgelopen 2 nachten 6 uur geslapen 💪🏼.

Merk nog wel een wat verhoogde hartslag en denk dat me bloeddruk nog wat aan de hoge kant ligt. Merk ook nog wel dat ik veel wat spannender vindt dan toen ik nog gebruikte. Niet echt cravings maar denk er wel veel aan.

Zo had ik vandaag een kennismakingsgesprek voor de dierenambulance. Ga deze week en volgende week een paar keer meedraaien om te kijken of het wat is. Maar vond het allemaal maar erg spannend waar ik dus nog niet zo lang geleden hiervoor op voorhand er al een benzo ingegooid zou hebben. Dat gaat dan wel even door me hoofd maar des te trotser dat ik het toch gedaan heb nuchter 🥳.

We gaan de goede kant op dus.

Thanks for asking en een fijne dag verder!
Fijn om te lezen, ook dat je de confrontatie nu aangaat met dingen die je spannend vindt en niet teruggrijpt naar middeltjes 👌🏻

Be_a_voice_not_an_echo

Bewuste gebruiker
Dat een goede bekende mij weer wil bezoeken in de kliniek terwijl hij vooral heel veel over zijn eigen kliniek-verleden praat. Hij is één keer geweest en toen stoorde ik me er al aan dat hij allemaal dingen vertelde die hij al verteld had. Achteraf nog een heel lang bericht over iets wat hij vroeger had meegemaakt.
Jongen, ik zit in een kliniek omdat ik ziek ben.
Hij heeft zelf geen psychiater meer omdat hij dat niet meer nodig vond. Ik heb gezegd dat nu andere mensen aan de beurt zijn om op bezoek te komen. Wat ook echt zo is.
Ik doe mijn best om enigszins luisterend oor te hebben voor 9 huisgenoten. Maar wat een bekende vroeger allemaal heeft meegemaakt kan er echt niet meer bij.
Goed dat je voor je zelf en je herstel kiest, dat is nu het allerbelangrijkste!

Alinde

Badass junkie
@Naamvoorhier goed dat je het verteld hebt, dat is de eerste stap.

Ik ging ff een serie kijken ter ontspanning, maar toen zat zo'n figuur een heel groot glas rode wijn te drinken. Ik heb maar ff weg gezapt. Daar kan ik toch niet naar kijken nu.

Be_a_voice_not_an_echo

Bewuste gebruiker
@Naamvoorhier goed dat je het verteld hebt, dat is de eerste stap.

Ik ging ff een serie kijken ter ontspanning, maar toen zat zo'n figuur een heel groot glas rode wijn te drinken. Ik heb maar ff weg gezapt. Daar kan ik toch niet naar kijken nu.
@Alinde hoop triggers in het leven! Kunst is om te bepalen wat je zelf wil en je daaraan te houden. Als ik naar mezelf kijk in ieder geval. Hoe is het gegaan bij de dierenambulance!

Plex

Badass junkie
Vandaag beginnen met een tolerantie pauze van HHC/wiet. Wil het zo graag nemen om maar de laatste tijd en bepaalde ingrijpende gebeurtenissen te vergeten / niet over te dromen en het voorkomen van slaapverlammingen. Sta het gewoon niet toe om verslaafd te raken dus pauze zal ik nemen!

Be_a_voice_not_an_echo

Bewuste gebruiker
Vandaag beginnen met een tolerantie pauze van HHC/wiet. Wil het zo graag nemen om maar de laatste tijd en bepaalde ingrijpende gebeurtenissen te vergeten / niet over te dromen en het voorkomen van slaapverlammingen. Sta het gewoon niet toe om verslaafd te raken dus pauze zal ik nemen!
Heb zeven jointjes per dag gerookt vroeger, en nu maar paar keer per jaar. Dus het kan, en jij kan het! 👊🏻

• Love
Waarderingen: Plex

butterfree

Experimenterende gebruiker
Ik schaam me dood.

Na 3 maanden clean geweest te zijn, heb ik van donderdagavond tot vrijdagmiddag een 3MMC binge gehad. Ik wist dat m'n huisgenoot het had liggen en dat was ook de trigger voor het stemmetje- het is nu toch al in huis, je kan het altijd vragen. Ja hoor, ik had het te pakken.

Ik had mezelf voorgenomen dat ik de dosis schappelijk zou houden maar ik kon mezelf niet onder controle houden. Normaalgesproken is er altijd iemand bij me als ik gebruik maar deze keer was ik alleen, en ik bleef maar doorgaan. Dit was ook de eerste keer dat ik een nacht heb doorgehaald.

Op vrijdag, een uur of 15:00, begon ik pas te merken dat ik mijn lijf flink heb mishandeld- paarse knieën, paarse handen, paarse voeten en paarse ellebogen. Ik schrok hier zo erg van dat ik in de paniek schoot, ben gelijk een douche gaan nemen en ben voor een projectmeeting naar een andere huisgenoot gegaan. Daar gaf ik toe over mijn gebruik en barstte ik in tranen uit. Ik kon me nergens op focussen door de bijwerkingen van de 3MMC, uiteindelijk langsgeweest bij de huisartsenpost en ik mocht gelijk weer naar huis.

Ik zit nu een paar maanden in schematherapie in een groep, en maandag moet ik dit gaan vertellen. Ik ben doodsbang om het te doen. Zo stom van mezelf. Ik hoop niet dat ik de hele groep teleurstel.

Bovenaan