Salvia

Bal0n

Badass junkie
Salvia is idd zeker waar voor je geld, alleen neit voor mij weggelegd. Misschien dat ik het ooit eens nog een keer zal proberen, maar die ontzettende snelle en intense come-up vond ik maar niks.

spacekonijn

Badass junkie
heb je het wel eens geprobeerd ?
ik vind dat je van internet een beetje een verkeerd beeld ervan krijgt , veel noemen het heel heftig en eng en inslaand.
maar ik en ook mijn vrienden vinden het eigenlijk altijd een vrij vriendelijk werking hebben.
het is wel zeer heftig maar je hebt eigenlijk niet echt de tijd om daar bij stil te staan alles komt op je af en gaat over je heen zonder dat je er echt bij na kan denken van , dit is gaaf , dit is te hard , dit gaat te heftig.
het overkomt je alsof je in een droom zit en daarna achteraf besef je pas wat er allemaal gebeurd is.
het gaat dus niet echt samen met angst meer overweldigend

HAL9000

Newbie
spacekonijn zei:
heb je het wel eens geprobeerd ?
ik vind dat je van internet een beetje een verkeerd beeld ervan krijgt , veel noemen het heel heftig en eng en inslaand.
maar ik en ook mijn vrienden vinden het eigenlijk altijd een vrij vriendelijk werking hebben.
het is wel zeer heftig maar je hebt eigenlijk niet echt de tijd om daar bij stil te staan alles komt op je af en gaat over je heen zonder dat je er echt bij na kan denken van , dit is gaaf , dit is te hard , dit gaat te heftig.
het overkomt je alsof je in een droom zit en daarna achteraf besef je pas wat er allemaal gebeurd is.
het gaat dus niet echt samen met angst meer overweldigend

Dan ben ik erg benieuwd naar de heftigheid van je ervaringen.... toen ik mijn ervaring met die 'overlappende' realiteiten stond ik zeer bewust in een trip die zo vaag en abstract was dat ik 'm niet eens meer kan verwoorden... zoiets kan erg verwarrend zijn.... Er zijn best veel reports van mensen die gewoon door hun kamer gaan lopen, dingen omstoten of zelfs in het ergste geval met hun hoofd tegen de muur aan slaan zonder dat ze hier achteraf nog iets vanaf weten.

M'n eerst trips hadden ook een vrij sereen karakter maar toen ik verder en dieper ging kwam ik erachter dat Vrouwe Salvia een zwaar gestoorde, schreeuwende bitch is die je totaal niet ziet aankomen.

dallandra

Wijs gebruiker
ik heb vandaag het mysterie vd parodontax tandpasta opgelost op mn werk...
er zit salvia in!
vandaar dat ze steeds gejat werden...

dallandra

Wijs gebruiker
ja ik was toch wel benieuwd wat erin zat..waarom t zoveel gejat werd..
dus ik kijken wat erin zit..en ja sinds ik op dit forum kom..

matthijs

Badass junkie
maar het wordt toch neit gejat omdat er salvia inzit...kan me niet voorstellen dat, dit enige werking heeft.
Hooguit zijn mensen onzeker over hun geirriteerde tandvlees :P

Jeller

Badass junkie
ik heb een vraagje over de manier om te gebruiken..

kan je er ook een joint mee rollen en dan in zo'n plastieken " waterpijp" fles steken.. geweetwel zo een fles me een stokje in waar ge joint in doet en dan trekt via de drinkopening..

of zou dit niet lukken? zo kan je toch zware trekken nemenen de rook blijft goed geconcetreerd in de fles :)

Bal0n

Badass junkie
Nee, het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk Salvinorin A (de actieve stof) in 1x binnen krijgt. Verspreid over een joint zal je dus wel wat voelen, maar niets vergeleken met wat salvia kan :).

EDIT: ho, niet helemaal goed gelezen. Je wilt dus eerst die joint leegzuigen in de fles, en dan alle rook van de hele joint in 1x? Lijkt mij erg pittig, niet alleen vanwege de vele rook, maar de salvia rook is al redelijk pittig :P.

BombSki

Bewuste gebruiker
het beste is sowieso pure salvia. hetzelfde eigenlijk als met paddos.. een joint ervan draaien kan wel maar is eigenlijk gewoon verspilling..

en om nog terug te komen op een oudere post waarin stond dat 'gewone' salvia enkele uren duurt:
het werd traditioneel (door de mazateken) gebruikt als heilig middel zegmaar, sjamanen gebruikte het om innerlijke problemen van zichzelf en de patient te ontdekken. Voor zover ik weet werd salvia niet gerookt, mar gekauwd. Je maakt een 'pakketje' (kan ff niet op de naam komen) van een stuk of 20 verse blaadjes.. Hierop kauw je enige tijd en je moet het vocht in je mond laten. Hierdoor wordt de salvia opgenomen door je slijmklieren.
Het effect hiervan is dat de trip langer duurt om op te komen (enkele minuten tot een kwartier) en deze duurt dan ook langer (tot een uur).

:wave:

Flashing Moments

Belezen gebruiker
BombSki zei:
Het effect hiervan is dat de trip langer duurt om op te komen (enkele minuten tot een kwartier) en deze duurt dan ook langer (tot een uur).

:wave:
maar de trip isdan tochook minder heftig?
moet er tochniet aan denken om een uur lang zo'n heftige salviatrip te hebben.. :openmouth:

BombSki

Bewuste gebruiker
nou heb het ff opgezocht.. de naam voor zon pakketje i dus quid (ik wist het..)

van meneercactus.nl (geweldige site overigens):
Een andere manier is om de Salvinorine uit de bladeren te kauwen en via de slijmvliezen in de mond te laten absorberen. Dit wordt ook wel eens de Quid-methode genoemd. Een quid is een rolletje bladeren, welke je in je wangzak plaatst en langzaam fijn kauwt. Je houdt de sappen en bladeren de hele tijd in je mond. Immers daar zit de Salvinorine-a in. Om het opname proces wat te versnellen is het een goed idee om je tanden en tandvlees goed te poetsen om daarna met een pepermunthoudende mondwater je mond te spoelen. Om met de orale/subling methode effecten te ondervinden heb je iets meer materiaal nodig. Tussen de 6 en 18 bladeren (vers dan wel gedroogd. Gedroogde bladeren dien je opnieuw vochtig te maken door ze even in lauw water te laten weken. Deze smaken minder bitter). Je maakt een rolletje/balletje van 8 bladeren, plaatst deze in je wangzak en kauwt er een per 10 seconde een keertje op. Na een kwartier spuug je de hele handeltje uit en stopt de tweede quid in je mond en herhaalt het kauwen. Na 10 minuten tot een kwartier zul je merken dat de Salvinorine actief begint te worden en is het tijd geworden op de tweede quid uit te spugen. Sluit je ogen en verdwijn langzaam in de wereld van Sally D. De effecten zullen nu 20 minuten tot 45 minuten aanhouden en de mystieke after glow zal ook iets langer aanhouden. De effecten zijn doorgaans milder en beter te bestuderen. Ook is de enorme flash die ontstaat bij het roken niet aanwezig. Het kauwen van verse bladeren kan een hele vieze aangelegenheid zijn als de smaak je tegen staat. Gedroogde, nat gemaakte bladeren zijn stukken minder bitter en daarom beter geschikt voor sommige.

bron met veel goede infop mbt salvia:
http://www.meneercactus.nl/mc/salvia/

Jeller

Badass junkie
Bal0n zei:
Nee, het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk Salvinorin A (de actieve stof) in 1x binnen krijgt. Verspreid over een joint zal je dus wel wat voelen, maar niets vergeleken met wat salvia kan :).

EDIT: ho, niet helemaal goed gelezen. Je wilt dus eerst die joint leegzuigen in de fles, en dan alle rook van de hele joint in 1x? Lijkt mij erg pittig, niet alleen vanwege de vele rook, maar de salvia rook is al redelijk pittig :P.
hmm niet echt.. ik weet niet of je het al gedaan hebt met een gewone joint, maarals je het zo doet komt er meer rook binne en gaat er minder verspild.. het is niet dat ik het in één keer ga inaleren hoor, maar wel grotere trekken dan normaal.. de rook is echt veel dikker en straffer zo (bij weed toch) dus ik veronderstel bij salvia ook

edit: dus het is eigenlijk iets tussen de twee van jouw eerste en tweede interpretatie van mijn post :).. de waterpijp is dus zo'n zelfgemaakte waterpijp, wat ook wel zeer goed werkt bij weed

zo ziet het er ongeveer uit

spacekonijn

Badass junkie
heeft geen nut

je kan salvia namelijk niet combineren met tabac, en je hebt veelste weinig salvia nodig om een hele joint te draaien

Bal0n

Badass junkie
Ja, ik heb het ook geprobeerd. Maar de salvia space is juist zo sterk omdat je het allemaal in 1 of 2 teugen binnen krijgt. Anders is het alleen een mild stoning effect.

Jeller

Badass junkie
Mja maar kzou het dan met 4 personen doen ofzo..

kheb eigenlijk nog nooit in het echt salvia zien gebruiken dusja :(
edit: dus mss een puur salvia jointje draaien en alle rook al in de fles latne trekken en dna me 4 naar binne zuige

spacekonijn

Badass junkie
allemaal wat overdreven niet?

bovendien moet je salvia rook echt puur hebben en niet met vloei erbij.

iedereen zegt wel van waterpijp enzo , maar als je longen een beetje tegen rook kunnen is een klein puur pijpje voldoende hoor.

tis niet zo moeilijk gewoon ff weten hoe t moet :)

MarijN

Newbie
als het goed is morgen mijn bestelling van azarius binnen, ben benieuwd... al zal ik het waarschijnlijk niet meteen morgen doen :grin:

Jeller

Badass junkie
spacekonijn zei:
allemaal wat overdreven niet?

bovendien moet je salvia rook echt puur hebben en niet met vloei erbij.

iedereen zegt wel van waterpijp enzo , maar als je longen een beetje tegen rook kunnen is een klein puur pijpje voldoende hoor.

tis niet zo moeilijk gewoon ff weten hoe t moet :)
die fake waterpijpen zijn anders ook niet zo mild aan de longen :)

MarijN

Newbie
ik heb een gram 5x extract en dat opgedeeld in 20 ongeveer gelijke delen... waarvan ik nu 2 zonder succes heb opgerookt met een pijpje;

aansteken gaat makkelijk maar het inhaleren is een heel ander verhaal :P ik heb de grootste moeite om het binnen te houden en hoewel het opzich wel lukt heb ik toch het idee dat het meer in mijn mond/keel blijft hangen dan het inderdaad me longen bereikt (heb immers niks gevoeld)
terwijl ik het zo lang mogelijk binnen probeer te houden zie ik de salvia verder verbranden in het pijpje... tegen de tijd dat ik toe ben aan een volgende haal is er alleen nog maar as :P

gewoon met salvia blijven proberen (sommige mensen moeten er immers aan wennen)? of misschien pijp leren roken eerst met wiet/hasj? een waterpijp maken/kopen? andere tips zijn ook welkom :)

BombSki

Bewuste gebruiker
marijn: je zou een waterpijp kunnen proberen, dan is de rook koeler en is het makkelijker om in je longen te houden.
Anders kan je erover denken om een hogere dosis te nemen (persoonlijke gevoeligheid verschilt nogal)

spacekonijn

Badass junkie
salvia in je eentje : ja zeker lijkt me heel goed als je niet heel snel in paniek raakt... misschien fijn om na de trip ff met iemand te kletsen of iets dergelijks maar het is juist echt een drug om alleen te doen omdat je totaal niet gestoord word.

20 delen van een gram? een gram is ongeveer 4 porties

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
spacekonijn zei:
salvia in je eentje : ja zeker lijkt me heel goed als je niet heel snel in paniek raakt... misschien fijn om na de trip ff met iemand te kletsen of iets dergelijks maar het is juist echt een drug om alleen te doen omdat je totaal niet gestoord word.

Ok, thanks.
Is het zo dat muziek de trip verstoort?

edit: ben er al achter. Ja dus :)

spacekonijn

Badass junkie
heb van iemand anders gehoord dat rustige meditatie muziek wel heel prettig was.
je kan het proberen heel zachtjes te zetten maar denk dat stilte toch het beste werkt.

ik heb er ontzettend veel zin in en als ik wat vrienden kan overhalen samen met mij een grammetje te halen ga ik het heel snel doen + als de moeite waard is een reportje plaatsen natuurlijk

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Cool :)

Als je 't met meerdere mensen gebruikt probeer je dan zoveel mogelijk tegelijk te trippen of juist om de beurt?

spacekonijn

Badass junkie
om de beurt , licht uit en iedereen moet doodstil zijn en wachten tot de tripper zelf aangeeft weer terug te zijn op aarde en dan mag de volgende :wink:
maar ook wel eens tegelijk gegaan , maar stel je gaat niet trippen en de ander is bezig met zn aansteker tak tak tak tak hij gaat niet aan het lucht sshhh ( geluid van inhaleren) eventueel kugh kugh hoest.

al die dingen verstoren het al, en we willen natuurlijk wel hte maximale effect :)

Pkoeiaard

Belezen gebruiker
spacekonijn zei:
om de beurt , licht uit en iedereen moet doodstil zijn en wachten tot de tripper zelf aangeeft weer terug te zijn op aarde en dan mag de volgende :wink:
maar ook wel eens tegelijk gegaan , maar stel je gaat niet trippen en de ander is bezig met zn aansteker tak tak tak tak hij gaat niet aan het lucht sshhh ( geluid van inhaleren) eventueel kugh kugh hoest.

al die dingen verstoren het al, en we willen natuurlijk wel hte maximale effect :)

Nou, daar heb ik geen last van. Ik bereik wel mijn maxiale hoogte in.
IK kan net zo goed naast de engelen samen zingen.
Nadeel, mijn geest gaat vrijwillig ergens toe waar ik niet wil, klinkt wel gek.
Daarom is Salvia wel zeer heftig om te spacen.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Euh beetje onduidelijk wat je zegt Pkoeiaard, wel komisch hoor :P

Dat salvia heftig is, is wel duidelijk in ieder geval.

Pkoeiaard

Belezen gebruiker
Was ik onduidelijk?

Het zal wel.
Nou, Spacekonijn schreef dat hij bedoelt dat tijdens trip moet wel stil zijn en in donker kamer.

Daartegen heb ik helemaal geen last van, wat bedreft van geluiden en overdag's licht of lamp aan. Daar trekt ik gewoon niks aan.
Toch bereik ik een maximale hoogte van Salvia trip.
Zeg dit maar in andere woorden: in salvia-land beland. :mrgreen:
Misschien was dit wel te maken met extract waarde. Ik hijste die spul wel op extract factor 20X.
Of ik nog x willen gaan hijsen, geen denken aan.
Voor mij is dit veel te heftig. :mrgreen: Salvia respect!!!

Bovenaan