Ritalin (Methylfenidaat)

ShenkieFmor

Newbie
Hoeveel Ritalin moet je slikken/snuiven voor het een bepaald effect geeft? Ik gebruik Ritalin nu al een beste tijd (Dokters Recept) en krijg af en toe wel eens de vraag of ik verkoop.

Ik vraag me dan af hoe mensen het gebruiken tijdens feesten o.i.d. Ik weet dat studenten het gebruiken om beter te kunnen concentreren maar wie weet voor welke doeleinden nog meer?

Greetz,

Shenke

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb je topic verplaatst naar het juiste subforum.

Zelf zie ik weinig recreatieve waarde in methylfenidaat, maar vind ik het wel nuttig voor concentratie als het echt nodig is. Ik zie niet zo goed in waarom iemand het op een feest zou gebruiken, zou dan eerder gewoon voor (dex)amfetamine gaan, ook vanwege de relatieve korte werking van Ritalin (met Concerta geen ervaring).

Ik vind het dus ook lastig om een dosis te benoemen want voor mij voldoet 10 mg gewoon voor het doel, al kan ik me voorstellen dat voor een ‘sociaal’ effect meer nodig is. Ik vind methylfenidaat al snel vrij fysiek worden qua bijwerkingen (hartslag, opgejaagd gevoel etc.), en 30 mg is een dosis waarop dat al behoorlijk aanwezig zou zijn. Maar misschien dat dat voor anderen minder speelt.

Methylfenidaat valt inderdaad onder de Opiumwet dus verkoop ervan is in principe verboden.

Bovenaan