Brakka Mang
Badass junkie
Zo doseerde ik mijn drugs altijd, 1 voor mij en 9 voor mijn andere persoonlijkheiden🤣Misschien hebben ze wel ADHD. Ooit Ritalin overwogen?![]()
Zo doseerde ik mijn drugs altijd, 1 voor mij en 9 voor mijn andere persoonlijkheiden🤣Misschien hebben ze wel ADHD. Ooit Ritalin overwogen?![]()
Geldt dat ook voor Methylfenidaat?Same, en die vermindering van cravings naar andere middelen is voor mijn psychiater deels een goede reden om het te nemen.
Dex verhoogt je dopamine naar het niveau van de gemiddelde mens waardoor er genoeg dopamine aanwezig is. Dan ben ik liever nuchter en rustig in m'n hoofd dan high en afwezig. Het voelt ook meer belonend om kleine taken uit te voeren of te plannen. Zo'n gevoel zou ik zonder medicatie in andere drugs zoeken.
Af en toe gebruik ik nog graag hoor, maar mijn hoofd in het hier en nu hebben geeft de geest minder kans om af te dwalen naar die cravings.
Dank je wel!Die zijn er wel, maar met gemengde resultaten.
🤝🏼🤝🏼🤝🏼
Kameraad
Overigens: het feit dat we de exacte lange termijneffecten niet weten is al een heel legitieme reden jezelf en je kinderen van dergelijke medicatie weg te houden vind ik. Tel daar nog je eigen negatieve ervaringen bij op. Maar er bestaan gewoon veel onwaarheden en mythes over adhd (medicatie) en tis ook gevaarlijk die zomaar aan te nemen. Het is in the end gewoon een persoonlijke afweging en héél belangrijk dat je de tijd neemt de juiste hoeveelheid voor jou te ontdekken.
Google Scholar
scholar.google.nl
Among others![]()
ADHD medication for amphetamine addiction linked to reduced risk of hospitalization and death, study finds
The ADHD medication lisdexamfetamine was associated with the lowest risk of hospitalization and death in people with amphetamine addiction, when medications generally used among persons with substance use disorders were compared, according to a new study.www.sciencedaily.com
Misschien hebben ze wel ADHD. Ooit Ritalin overwogen?![]()
Ja. Methylfenidaat zorgt ervoor dat dopamine langer blijft, maar maakt zelf geen extra dopamine aan. Dex doet beide.Geldt dat ook voor Methylfenidaat?
Dit wist ik nietJa. Methylfenidaat zorgt ervoor dat dopamine langer blijft, maar maakt zelf geen extra dopamine aan. Dex doet beide.
Positief toch?Bij mij is de diagnose ADHD gecombineerde type vandaag officieel. Ik voldeed aan 8 van de 9 criteria voor ADHD.
Nu deze en of volgende week afwachten wat ze met me van plan zijn.
Ja is zeker positief. Nu kan er via de officiele weg gekeken worden ipv dat ik maar met zelfmedicatie aan de gang blijf.Positief toch?
Kan er gericht een plan gemaakt worden waarmee je aan je klachten kan werken!
Dit typisch uitstelgedrag herken ik heel erg. Soms lukt dat op jezelf inpraten goed maar meestal niet bij mij..Maar ondanks dit opvalt bij andere, hoor ik ook 1 van de vele stemmen in me hoofd zeggen.... Ja ze hebben gelijk! Stel je niet aan! Hup aan de slag!
Maar ja he! Paar uur later denk je ach het is nu al te laat dus is er zo een hele dag weer niks gedaan.
Dank je!Ja. Methylfenidaat zorgt ervoor dat dopamine langer blijft, maar maakt zelf geen extra dopamine aan. Dex doet beide.
Dex zorgt voor meer dopamine niet dat het langer blijft dan moet je een NDRI hebben zoals WellbutrinDank je!
Bupropion werkt maar zeer minimaal op dopamine en wordt ook snel omgezet in andere stoffen die nauwelijks op dopamine werken. Kijk maar op Wikipedia. Effectief is bupropion meer een NRI dus, hoewel officieel een NDRI.Dex zorgt voor meer dopamine niet dat het langer blijft dan moet je een NDRI hebben zoals Wellbutrin
geen idee hoe de ratio is met dopamine ik krijg het voor depressie die met een ssri na 2.5 maand proberen gefaald heeftBupropion werkt maar zeer minimaal op dopamine en wordt ook snel omgezet in andere stoffen die nauwelijks op dopamine werken. Kijk maar op Wikipedia. Effectief is bupropion meer een NRI dus, hoewel officieel een NDRI.
Ik hoop dat het gaat werken man!geen idee hoe de ratio is met dopamine ik krijg het voor depressie die met een ssri na 2.5 maand proberen gefaald heeft
Volgens mij werkt het niet op dopamine, de dopaminehypothese lijkt niet meer houdbaar volgens recente onderzoeken.geen idee hoe de ratio is met dopamine ik krijg het voor depressie die met een ssri na 2.5 maand proberen gefaald heeft
tis wel irri (mede door mij drugs gebruikt, al denk ik dat dit de enige reden is (doe/deed 4 gram 3m per dag voor 4 dagen achter elkaar met daarbij snuiven van pink cocaine (met sos crystal meth mdma 3m) ) en het abrupt zomaar switchen van een ssri naar ndri lijkt niet echt lekker te zijn vaak duizelig / brain schocksIk hoop dat het gaat werken man!
wat is hier dan nu het effect van aangezien het blijkbaar geen NDRI meer isVolgens mij werkt het niet op dopamine, de dopaminehypothese lijkt niet meer houdbaar volgens recente onderzoeken.
En het effect op de sigma receptor was nieuw voor me.
Maar ik kan hierover geen onderzoeken vinden op mensen.
@Neo-Shulginist is daar ook goed inDat het effect het gevolg is van heropname van noradrenaline en het daarmee behoort tot de NRI klasse , maar dat maakt gelukkig in de praktijk niet uit, is hoofdzakelijk farma bla bla voor geïnteresseerden.![]()
ben wel weer benieuwd wat quetiapine die ik in de avond neem om te slapen daarmee doet werkt dat niet elkaar tegenBupropion werkt maar zeer minimaal op dopamine en wordt ook snel omgezet in andere stoffen die nauwelijks op dopamine werken. Kijk maar op Wikipedia. Effectief is bupropion meer een NRI dus, hoewel officieel een NDRI.