Iedereen zijn personage is anders. Maar uiteindelijk zal iedereen terug moeten keren naar dat wat het personage ziet, en dat ís hetzelfde voor iedereen. Maar dat is mijn overtuiging en ik begrijp dat het dat niet voor iedereen is.
Waarom denk je dat ik me lastig in anderen kan verplaatsen? Denk je niet dat ik niet duizenden keren mijn 'faith' heb verloren? Dat ikzelf de wanhoop daar niet van heb ervaren? Juist dáárom is het belangrijk om te delen dat er een oplossing is die van binnenuit komt, zonder bijwerkingen, altijd en overal beschikbaar. Hetgeen dat iedereen zoekt: jezelf, ontdaan van alles dat aan je toegevoegd is.
Enige berusting zeker ja. Ik zeg ook niet dat dat niet waardevol is. Thank god bestaat dat.
Zeker kan ik dat lang niet altijd.
Ik ging door op
@_shikantaza zijn post over dat deze middelen verdoven in plaats van meditatie dat de confrontatie met jezelf aangaan is.
Uiteraard begrijp ik dat dit geen strikte verdovingsmiddelen zijn en
@_shikantaza uiteraard ook, maar het ís iets van buiten waarmee je iets vanbinnen wilt genezen. Het blijft áltijd een externe afhankelijkheid en een behelpen, is wat ik met mijn post bedoelde. Het is niet de oplossing die in jezelf verscholen ligt. Het is niet hetgeen dat je naar zich terug zal blijven trekken totdat je thuis bent.