Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!
Winehouse zei:Ik heb het ook maar gekopierd en geplakt van Wikipedia hoor![]()
Winehouse zei:"wat is / zijn drugs " is zoiets als " wat is geluk "
Het is een vrij lastige vraag, wat is drugs en wat is geen drugs is niet simpel samen te vatten. Ik sluit mij aan mij Winehouse, ik vind dingen als suiker geen drugs, het is eerder een gewoonte of een behoefte. Natuurlijk kun je van drugs ook een gewoonte of een behoefte maken maar dat noemen we al snel een verslaving. Bij iets als suiker spreek je eerder van behoefte of gewoonte dan van een verslaving.
Van suiker krijg je geen roes, het is niet bewustzijnsveruimend, enz... Dat is voor mij een bewijs dat het geen drugs is maar eerder een gewoonte of behoefte. Natuurlijk zijn er ontzettend veel argumenten voor beide kampen, en de meeste dingen kun je op twee manieren interpreteren. Het gaat uiteindelijk voor een deel over onze persoonlijke mening
Winehouse zei:Toch is drugs iets meer tastbaar.
Iedereen is het er mee eens dat Heroine drugs is .
Maar niet iedereen is het er mee eens dat Geld geluk is .
Soma zei:Dus als ik een dosis LSD neem waar ik niets van merk dan is het opeens geen drug meer?
Sublimo zei:Winehouse zei:"wat is / zijn drugs " is zoiets als " wat is geluk "
Ja precies, dat is wel een mooie vergelijking. Geluk is maar net dat waar jij gelukkig van wordt![]()
Soma zei:Sublimo zei:Winehouse zei:"wat is / zijn drugs " is zoiets als " wat is geluk "
Ja precies, dat is wel een mooie vergelijking. Geluk is maar net dat waar jij gelukkig van wordt![]()
Ik vind het helemaal geen mooie vergelijking. Iemand vragen om wat hij of zij denkt wat geluk is, is niet hetzelfde als vragen om ergens een grens te trekken tussen 2 dingen.
Sublimo zei:Soma zei:Dus als ik een dosis LSD neem waar ik niets van merk dan is het opeens geen drug meer?
Nee... Dan heb je het gewoon te laag gedosseerd, of je hebt een klote dealer die je bezeikt heeft, of je hebt iets anders fout gedaan... Maar LSD is en blijft drugs, of jij het nu voelt of niet...
Soma zei:Sublimo zei:Soma zei:Dus als ik een dosis LSD neem waar ik niets van merk dan is het opeens geen drug meer?
Nee... Dan heb je het gewoon te laag gedosseerd, of je hebt een klote dealer die je bezeikt heeft, of je hebt iets anders fout gedaan... Maar LSD is en blijft drugs, of jij het nu voelt of niet...
Dan is paracetamol ook een drug, jij hebt gewoon te laag gedoseerd.
Sublimo zei:Je begrijpt het echt niet he ? :P Maar als je deze discussie wil verderzetten, wat ik niet erg zou vinden, pm je me maarNu zijn we alleen erg off-topic aan het gaan...
Pammer zei:Op het einde van de dag was ik moe, iets wat ik eigenlijk verwachtte. Ik ging om 9u 's avonds slapen en toen begon de hell. Ik werd meteen wakker zonder maar iets te herinneren van de nacht zelf. Ik dacht zelfs dat ik niet geslapen had. Wakker lag ik in mijn bed in de ochtend, naakt. Ik dacht, naakt? huh? Ik draag altijd een t-shirt tijdens het slapen. Ik keek rond me en zag dat ik TOCH niet in men bed lag maar op de grond. Mijn kussens lagen in de andere hoeken van de kamer en mijn tshirt, helemaal in het nat van het zweet ergens in een andere hoek. Blijkbaar werd ik kwaad in de nacht, zonder ik hiervan iets weet, heb ik met dingen gegooid en was zo hard aan het zweten dat ik mijn t-shirt uitdeed in mijn slaap.
Ik ben zelf geschrokken.
Dit is dus mijn eerste ervaringsreport. Ik hoop dat het handig is voor andere mensen aangezien er niet veel over ibuprofen gepost is xD.
Conclusie: Neem Ibuprofen als pijnstiller, en voor niets anders. Neem niet meer dan 1 gram per dag. Over 1 gram in 24 uur is trouwens niet gezond, kans op maagzweer, schade op lever etc.
Daarom: Doe het niet!
Dit reportje laat zien dat je niet zomaar mag experimenteren met gewone farmaceutische drugs. Pas daarom altijd op en informeer jezelf over het medicijn zelf.
Gelukkig heb ik een sterke maag en heb geen maagzweer gekregen (kansen zijn zeer groot bij 2gr).
miss pepper zei:Had je nog last van buikpijn gehad ofzo de dag daarop?
Ik snap het wel. Mijn buik reageert ook altijd heftig na een dagje/weekendje drugs. Dus is de vraag zo gek nog niet.Sublimo zei:miss pepper zei:Had je nog last van buikpijn gehad ofzo de dag daarop?
Hoezo ? Wou je het ook doen ofwat ?
Drientje zei:Ik snap het wel. Mijn buik reageert ook altijd heftig na een dagje/weekendje drugs. Dus is de vraag zo gek nog niet.Sublimo zei:miss pepper zei:Had je nog last van buikpijn gehad ofzo de dag daarop?
Hoezo ? Wou je het ook doen ofwat ?
Drientje zei:Het gaat om misbruik van een middel waar je lever een op donder van krijgt, het is nog steeds geen rare vraag.
Tenslotte had ik 1.8gram Ibuprofen geslikt, maar ik wou nog een tikkeltje meer doen omdat ik een 'rond getal wou'
Sec Wetenschappen techniek, 6u chemie. In september industrieel ingenieur.Sublimo zei:Mooi uitgelegd, wat voor opleiding heb je gedaan ?![]()
psycraver zei:Sec Wetenschappen techniek, 6u chemie. In september industrieel ingenieur.Sublimo zei:Mooi uitgelegd, wat voor opleiding heb je gedaan ?![]()
Gaat je vast wel lukken als je van de meth afblijft.Sublimo zei:psycraver zei:Sec Wetenschappen techniek, 6u chemie. In september industrieel ingenieur.Sublimo zei:Mooi uitgelegd, wat voor opleiding heb je gedaan ?![]()
NiceIk volg op het moment apothekers-assistent, normaal gezien klaar in juni.
Dan verder voor biomedische laboratorium technieken.
Drientje zei:Gaat je vast wel lukken als je van de meth afblijft.