• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

[Report] 2 gram Ibuprofen ...

Pammer

Bewuste gebruiker
's morgens werd ik wakker met hoofdpijn dus nam ik maar een ibuprofen sandoz (600mg).
Ik had geen honger dus sloeg mijn ontbijt over. Het was acht uur en nam de bus richting school, we hadden vandaag een uitstap. Terwijl we op de trein zaten nam ik nog maar een 600mgetje, terwijl het al 9u30 was. Ik was blij dat mijn hoofdpijn weg was, maar ik wou nog een eindje verder gaan. We kwamen aan het bedrijf dat we gingen bezoeken, en besloot om 10u30 nog een laatste ibuprofen van 600mg.
Tijdens de lange uitleg van 2 uur voelde ik me zeer kalm en chill. Alles ging op het gemak en denken ging ook wel traag. Ik voelde me chill. De uitstap in het bedrijf ging langzaam voorbij, want het was al middag en at mijn boterhammetjes op, die ik met volle vreugde smeerde in de ochtend. Tenslotte had ik 1.8gram Ibuprofen geslikt, maar ik wou nog een tikkeltje meer doen omdat ik een 'rond getal wou'. Dus, laatste 200mg ging door men slokdarm na mijn middagmaal.
De dag liep chill voorbij, kalm, pijnloos.

Op het einde van de dag was ik moe, iets wat ik eigenlijk verwachtte. Ik ging om 9u 's avonds slapen en toen begon de hell. Ik werd meteen wakker zonder maar iets te herinneren van de nacht zelf. Ik dacht zelfs dat ik niet geslapen had. Wakker lag ik in mijn bed in de ochtend, naakt. Ik dacht, naakt? huh? Ik draag altijd een t-shirt tijdens het slapen. Ik keek rond me en zag dat ik TOCH niet in men bed lag maar op de grond. Mijn kussens lagen in de andere hoeken van de kamer en mijn tshirt, helemaal in het nat van het zweet ergens in een andere hoek. Blijkbaar werd ik kwaad in de nacht, zonder ik hiervan iets weet, heb ik met dingen gegooid en was zo hard aan het zweten dat ik mijn t-shirt uitdeed in mijn slaap.

Ik ben zelf geschrokken.

Dit is dus mijn eerste ervaringsreport. Ik hoop dat het handig is voor andere mensen aangezien er niet veel over ibuprofen gepost is xD.

Conclusie: Neem Ibuprofen als pijnstiller, en voor niets anders. Neem niet meer dan 1 gram per dag. Over 1 gram in 24 uur is trouwens niet gezond, kans op maagzweer, schade op lever etc.
Daarom: Doe het niet!

Dit reportje laat zien dat je niet zomaar mag experimenteren met gewone farmaceutische drugs. Pas daarom altijd op en informeer jezelf over het medicijn zelf :wink:.
Gelukkig heb ik een sterke maag en heb geen maagzweer gekregen (kansen zijn zeer groot bij 2gr).

LangeLokken

Experimenterende gebruiker
Ik snap simpelweg niet waarom sommige mensen perse altijd alles als drugs moeten zien/gebruiken. Dat vind ik raar. Ik kan best inzien dat dit ook een grappig roesje geeft of whatever, maar ik zie gewoon niet in waarom je dat perse ook met dit middel op moet zoeken. Kan me niet voorstellen dat ibuprofen nou echt een betere roes oplevert dan bijvoorbeeld een jointje of een andere downer. Maar misschien denk ik zelf niet genoeg out-of-the-box, daar kan het ook aan liggen natuurlijk. :tongueout:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
LangeLokken zei:
Ik snap simpelweg niet waarom sommige mensen perse altijd alles als drugs moeten zien/gebruiken.
Is dat het niet dan?

LangeLokken zei:
Ik kan best inzien dat dit ook een grappig roesje geeft of whatever, maar ik zie gewoon niet in waarom je dat perse ook met dit middel op moet zoeken.
Lees deze zin nog eens na.

LangeLokken zei:
Kan me niet voorstellen dat ibuprofen nou echt een betere roes oplevert dan bijvoorbeeld een jointje of een andere downer.
Kwestie van smaak, toch?

LangeLokken

Uiteraard is het een puur persoonlijke kwestie. Maar waar ik op doelde is de hele gedachtegang van: "Oh dit middel heeft een miniem effect waardoor ik me net iets anders voel. Nou, laat ik er dan maar veel van nemen". Ik snap die dwang niet zo goed.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Als je die drang niet hebt valt er ook weinig aan te snappen denk ik. Of sommige dingen kun je maar beter niet snappen, snap je?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ibuprofen is dus echt geen drugs, in die dosis gaat het je eerder een maagzweer opleveren dan iets anders....

LangeLokken

soldiermoney zei:
Als je die drang niet hebt valt er ook weinig aan te snappen denk ik. Of sommige dingen kun je maar beter niet snappen, snap je?

Ik snap het niet, daarom stelde ik de vraag 'Waarom?'. Daar begon deze hele 'discussie' mee toch? :tongueout:

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Je hebt je conclusie uitgebreid en er een politiek verandwoorde draai aangegeven...

Daarmee sla je de spijker een beetje mis denk ik...

Wat zocht je in ibuprofen? Wat is de de gedachte geweest die jou heeft doen besluiten graag 2gram hiervan naar binnen te werken? Klaarblijkelijk was dit niet alleen een pijnstilling, maar je zocht naar iets meer. Wat hoopte je te bereiken en waarom koos je dit middel om die 'staat' te bereiken?

@ reply van drientje,

Het is maar net hoever je wilt gaan wat betreft 'bewustzijnsveranderend'. Als je pijn hebt, ben je bewust van de pijnprikkels die jouw lichaam geeft. Je registreerd ze, je herkent ze en je geeft je er een gevoel aan mee, die van pijn en ongemak. Die pijn wordt dus veroorzaakt door een 'defect' (bv geschaafde knie). Na inname van ibuprofen, is de pijn weg. Je bent je dus niet meer bewust van de pijn, terwijl je knie nogsteeds open ligt. Is je bewustzijn dan door inname van ibuprofen veranderd?

Of zorgt ibuprofen ervoor dat de pijnprikkels uberhaupt niet meer aangemaakt worden, en dus nooit vanaf de knie naar je hersenen gestuurd worden? In dat geval ontbreken de prikkels om een bewust zijn over te vormen, en is ibuprofen idd niet bewustzijns veranderend, het haalt alleen de prikkel van de kapotte knie weg.

Maar als je dan expres je andere knie ook openhaalt door 'm een lekker over het asfalt te schrapen... Je zult ook daar geen pijn van ondervinden, door de ibuprofen. Dat betekend dat blijkbaar alle prikkels veranderd worden.

En 'bewustzijn' is het registreren en ervaren van prikkels die jij via je zintuigen binnen krijgt. Als ibuprofen dan alle prikkels veranderd, veranderd het de directe input die jouw bewust zijn bepaald en is het dan eigenlijk niet tóch een bewustzijnsveranderend middel?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Pammer zei:
Dit is dus mijn eerste ervaringsreport. Ik hoop dat het handig is voor andere mensen aangezien er niet veel over ibuprofen gepost is xD.

Waarom zou het toch komen denk je dat er niet veel gepost is over ibuprofen??

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ik snap niet dat mensen dit kunnen ervaren als een vorm van drugs, weet je wel wat drugs is en wat voor gevoel daar bij hoort? Maar die gedachte deelde de rest van de mensen die een reactie plaatste ook. Gelukkig maar, want dat bewijst dat er toch nog verstandige mensen zijn als het op drugs aankomt.

Ik weet dat je iets hebt opgezocht over ibuprofen maar je weet er eigelijk helemaal niks van af.
Ibuprofen behoort tot de groep NSAID's, dat staat voor Non-Steroidal Anti-Inflammatory Drugs ofwel niet-steroïdale anti-inflammatoire geneesmiddelen. Geneesmiddelen die een ontsteking gaan remmen maar die geen cortisones bevatten. Dat is de simpele wetenschappelijke uitleg.
Nu zal ik het voor jou nog simpeler uitleggen. Ibuprofen behoort tot die groep en wordt gebruikt bij een onsteking die kan gepaard gaan met pijn of een zwelling, een tandontsteking is hier een goed voorbeeld van. Het gaat de ontsteking remmen, de zwelling van het tandvlees verminderen (waardoor je minder pijn krijgt omdat het minder tegen je zenuwen aandrukt) en de pijn in het algemeen remmen. Het is dus zelfs geen kalmeermiddel ofzo, want dan zou ik het nog begrijpen als je het zou nemen want er zijn veel mensen die om die reden benzodiazepines nemen. Maar goed terug op mijn ibuprofen verhaal. De dosering wil ik je toch ook nog even uitleggen. Voor volwassenen geldt 3 maal daags 600 mg als een maximale dosis (dat is dus meer dan 1 g per 24 uur!). Als dit voor lange tijd wordt gegeven, langer dan een week, wordt er een maagbeschermer bij gegeven, om een MAAGZWEER te voorkomen. Zelfs kinderen boven de 6 jaar mogen ibuprofen maar dan aan 20-30 mg per kg lichaamsgewicht tot 3 maal daags.
Voor de nevenwerkigen geld: Ibuprofen gaat het maagslijmvlies irriteren waardoor je een maagzweer krijgt, ook ga je last van je lever en nieren krijgen want het wordt afgebroken door je lever en uitgescheiden door je nieren.

Mocht je dit alles nog altijd niet begrijpen mag je me altijd voor meer uitleg vragen.

Als ik jou een advies mag geven: Stop met dit soort dingen voordat je er last van krijgt of enorm voor wordt uitgelachen. En als je toch drugs wil doen, wat ik heel goed begrijp, doe je dan de moeite om een paar van de geweldige verslagen over drugs op deze site te lezen, er zijn veel betere dingen om zoeen "chille dag en pijnloze dag" van jou te beleven.

En ten slotte laat alsjeblieft advies over geneesmiddelen over aan de mensen die ervoor gestudeerd hebben, en al helemaal als het over dosissen gaat.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Exceptional Insight zei:
Sublimo zei:
Ibuprofen is dus echt geen drugs, in die dosis gaat het je eerder een maagzweer opleveren dan iets anders....
Definieer jij dan eens het woord "drug".

De defenitie van drugs hangt af van de manier waarop je het bekijkt, wat je als drugs beschouwd en wat niet, of je de maatschappelijk aanvaarde drugs zoals alcohol ook laat meetellen of zoals vele mensen van mening bent dat het geen drugs is...

Voor mij persoonlijk betekent drugs meer dan gewoon "drugs" nemen en high worden, ik ben een grote liefhebber van allerlei geestveruimende drugs als paddestoelen, mescaline, DMT, AMT en ayahuasca. Middelen die je in staat stellen om na te denken, zoals het hoort, zonder al die vervelende gevoelens als haat, jaloezie enz... Het stelt mij in staat om zeer helder na te denken over bepaalde dingen die ik vroeger met een verblinde geest niet kon. Die verblinding is vooral te wijten aan de maatschappij. De dingen die ik tijdens het trippen heb geleerd zijn mij altijd bij gebleven en hebben mij aangezet tot alleen maar goede dingen en nooit slechte of aggresieve dingen.

Ik doe ook wel andere dingen maar dan voor andere redenen, bijvoorbeeld ketamine omdat je hier zoeen grappig plastic gevoel in je gezicht van krijgt.

Ik denk dat ik niet echt ga kunnen antwoorden op je vraag, want de defenitie van drugs is voor iedereen anders. Wat ik je wel kan geven is een wetenschappelijke defenitie van drugs, maar weet je dan echt wat drugs is?

joolie-ah

Belezen gebruiker
een beetje late reactie, maar ik wil dit toch ff kwijt.
ik heb een kennis gehad die wel verslaafd is geraakt aan pijnstillers, heel wat strips op een dag weggeslikt, hij vond dat een lekkerder gevoel dan bruin (nooit begrepen maar hij vond dat echt)
hij at bijna niet, douchen ook niet en om zich weer wat op te peppen ging hij gasflesjes gebruiken (waar je aanstekers mee vult) dat staafje tegen zijn tanden aan zodat het gas vrijkwam, hij zei dat dat een coke achtig gevoel gaf.
na ongeveer 1 jaar pijnstillers en 4 maanden gas is hij op de rails gaan liggen.( doeltreffend)
moet iets onder de noemer drugs vallen ? het kan absoluut verslavend zijn !

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
joolie-ah zei:
een beetje late reactie, maar ik wil dit toch ff kwijt.
ik heb een kennis gehad die wel verslaafd is geraakt aan pijnstillers, heel wat strips op een dag weggeslikt, hij vond dat een lekkerder gevoel dan bruin (nooit begrepen maar hij vond dat echt)
hij at bijna niet, douchen ook niet en om zich weer wat op te peppen ging hij gasflesjes gebruiken (waar je aanstekers mee vult) dat staafje tegen zijn tanden aan zodat het gas vrijkwam, hij zei dat dat een coke achtig gevoel gaf.
na ongeveer 1 jaar pijnstillers en 4 maanden gas is hij op de rails gaan liggen.( doeltreffend)
moet iets onder de noemer drugs vallen ? het kan absoluut verslavend zijn !

Even een aantal vraagjes:

Wat voor soort pijnstillers slikte hij ? Want dat zal wel geen ibuprofen zijn geweest... Want er zijn veel soorten pijnstillers, aan de ene raak je verslaafd en aan de andere niet. Dat is vrij logisch. En hij is nu dus dood ? Dat neem ik aan omdat je er doeltreffend bij schrijft...

joolie-ah

Belezen gebruiker
hij slikte alles wat je kan kopen op dat gebied en wat hij voor handen had en ik weet dat het 1 verslavender is dan het andere maar als je er zelf van overtuigd bent ergens niet zonder te kunnen, begin je mijns inziens toch een verslaving te kweken.
hij is idd dood, is op een dag de deur uitgelopen en echt met zijn hoofd op de rails gaan liggen.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Dat is wel zeer heftig... Het zullen waarschijnlijk wel morfine-achtige pijnstillers zijn geweest, daar raak je het snelst aan verslaafd. Natuurlijk speelt geestelijke afhankelijkheid hierbij waarschijnlijk ook een grote rol.

Ik ben echt even geschokt door dit te horen. Was het een goede vriend van je?

Soma

Bewuste gebruiker
Sublimo zei:
Wat voor soort pijnstillers slikte hij ? Want dat zal wel geen ibuprofen zijn geweest... Want er zijn veel soorten pijnstillers, aan de ene raak je verslaafd en aan de andere niet. Dat is vrij logisch.

Er zijn zelfs paracetamolverslaafden die een doosje dafalgan forte naar binnen werken op een dag.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Soma zei:
Sublimo zei:
Wat voor soort pijnstillers slikte hij ? Want dat zal wel geen ibuprofen zijn geweest... Want er zijn veel soorten pijnstillers, aan de ene raak je verslaafd en aan de andere niet. Dat is vrij logisch.

Er zijn zelfs paracetamolverslaafden die een doosje dafalgan forte naar binnen werken op een dag.

Ja dat weet ik, maar dat is wel een geheel andere verslaving. Die mensen slikken dat niet om high te worden...

Als je paracetamol overdoseert om van bijvoorbeeld je spanningshoofdpijn af te komen, kan dat ook ervoor zorgen dat je als nevenwerking juist een spanningshoofdpijn krijgt. Dan ga je nog een bijpakken omdat je weer hoofdpijn hebt... En zo raak je in een visieuze cirkel, snap je dat?

Uiteindelijk krijg je dus je hoofdpijn van je paracetamol... Hiervan afkicken is een zeer slopend proces, je gaat maandenlang last hebben van hoofdpijn... Kans op terugval is dus enorm groot.

Snap je nu dat dit een andere soort verslaving is als morfine-pijnstillers?

joolie-ah

Belezen gebruiker
het is toch vooral wat het met je geest en of gedachten doet ? natuurlijk heb je grote verschillen in verslavingen,zo zijn er vrouwen die door hun man in elkaar geslagen worden met een zeer grote regelmaat en toch verslaafd blijven aan die man.
als ik saridon of ibuprofine slik en ik heb niet gegeten word ik zweverig in mijn hoofd, das toch een gevoel, de 1 vindt het lekker en de ander niet maar je gebruikt toch (wat dan ook) voor je gevoelsleven ?
als het alleen een lichamelijke kwestie was waren er niet zoveel verslaafden, denk ik tenminste,
en ik ben vaak goed ziek geweest van het afkicken van bruin en meet, maar het is vooral je koppie en je gevoel.

Soma

Bewuste gebruiker
Ik heb wel al gehoord van mensen die paracetamol slikken tegen de hoofdpijn die ze van paracetamol zelf krijgen, maar daar had ik het niet over. Iemand op de verslavingszorg vertelde me over iemand die gewoon enorm hoge dosissen paracetamol slikte om zich beter te voelen. Nu moet ik opeens ook denken aan een vriend van me uit het middelbaar. Die slikte soms ook een paar nurofen pijnstillers tegelijk omdat hij zich er chill van voelde. Ik begreep toen echt niet waarom je zoiets zou doen, maar blijkbaar zijn er mensen die paracetamol toch een lekkere drug vinden.

joolie-ah

Belezen gebruiker
sublimo,
ja dat was een hele goeie vriend, ik ben er ook echt stuk van geweest, tis ondertussen al een hele tijd geleden hoor. hij was nog geen 30.
maar ik denk dat die gasflesjes hem genekt hebben, je zag hem achteruit gaan, toen hij dood was heb ik samen met een vriend( waar hij bij inwoonde) zijn kamer leeggehaald, daar heb ik 5 vuilniszakken gasflesjes uitgehaald en 1 vuilniszak lege strips. zwaar klote !!!

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Mischien is gecondoleerd nu wat laat, maar toch wil ik het graag zeggen. Dat moet een verschrikkelijke tijd zijn geweest. Als ik het lees krijg ik lichtjes de tranen in mijn ogen, zoeen dingen raken mij enorm. Dat zijn de dingen die je echt kapot kunnen maken in het leven... Ben je er zelf goed overheen gekomen ?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Winehouse zei:
Wat stom dat je je chill wilt gaan voelen op Iboprufen , neem dan een benzo !

Tja... Niet iedereen wordt met verstand geboren he...

En voor Soma en Joolie-ah, even voor de duidelijkheid:

Paracetamol en ibuprofen zijn geen drugs. Als je niet eet ga je na een aantal dagen ook hallicineren, hetzelfde geldt als je uitdroogt in de woestijn. In beide gevallen heb je geen drugs gepakt en toch krijg je vergelijkbare effecten. Kunnen jullie volgen ? En het feit dat niks in je maag zit, zorgt ervoor dat je een zweverig gevoel krijgt als je ibuprofen slikt, niet de ibuprofen zelf. En ja er zijn mensen die grote hoeveelheden paracetamol slikken om zich lichamelijk beter te voelen, geestelijk merk je daar vrij weinig van. Het enigste wat je merkt is dat je denkt dat je paracetamol nodig hebt om geen pijn meer te hebben.

Soma

Bewuste gebruiker
Sublimo zei:
Winehouse zei:
Wat stom dat je je chill wilt gaan voelen op Iboprufen , neem dan een benzo !

Tja... Niet iedereen wordt met verstand geboren he...

En voor Soma en Joolie-ah, even voor de duidelijkheid:

Paracetamol en ibuprofen zijn geen drugs. Als je niet eet ga je na een aantal dagen ook hallicineren, hetzelfde geldt als je uitdroogt in de woestijn. In beide gevallen heb je geen drugs gepakt en toch krijg je vergelijkbare effecten. Kunnen jullie volgen ? En het feit dat niks in je maag zit, zorgt ervoor dat je een zweverig gevoel krijgt als je ibuprofen slikt, niet de ibuprofen zelf. En ja er zijn mensen die grote hoeveelheden paracetamol slikken om zich lichamelijk beter te voelen, geestelijk merk je daar vrij weinig van. Het enigste wat je merkt is dat je denkt dat je paracetamol nodig hebt om geen pijn meer te hebben.

Ik kan jou wel volgen hoor, maar ik ben het gewoon helemaal niet met je eens. Van suiker en caffeïne merk ik geestelijk ook bijna niks, maar toch zijn dat voor mij drugs. Drugs moeten voor mij niet eens dingen zijn die moeten geslikt, gesnoven of gespoten worden. Sporten en muziek zijn voor mij ook drugs. Want het beïnvloedt mijn (on)bewustzijn ook al merk ik daar niet altijd iets van. Eigenlijk heeft zowat alles uit mijn omgeving daar invloed op dus mss is alles wel gewoon drugs?

Maar waar trek jij dan de lijn tussen drug en geen drug? Wat is jouw definitie van drugs?

Winehouse

Badass junkie
Drugs (ook wel: verdovend middel, bedwelmingsmiddel, narcoticum, roesmiddel, geestverruimend middel, verboden middel of droog/droge) is een verzamelnaam voor geneesmiddelen en genotsmiddelen die een meer of minder drogerende (verdovende en/of opwekkende) werking hebben, en die tot verslaving kunnen leiden. Het woord narcoticum (meervoud: narcotica) wordt vaak gebruikt bij justitie en de politie. Het woord drug komt oorspronkelijk van het Middelnederlandse woord droge (waar het woord drogist vandaan komt), het Engels heeft dit woord van het Franse woord 'drogue' geleend die het op zijn beurt weer van het Middelnederlands heeft geleend, Nederland heeft dit woord weer uit het Engels gehaald, hoewel het daar zowel medicijn als verdovend middel betekent — die eerste betekenis heeft drug in het Nederlands niet. In het Frans gebruikt men voor het woord 'verdovend middel' ook wel 'stupéfiant', hetzelfde woord als het bijvoeglijk naamwoord 'verbluffend'.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Je weet nu in ieder geval al waar het woord drugs vandaan komt Soma, dankjewel Winehouse :)

Het is een vrij lastige vraag, wat is drugs en wat is geen drugs is niet simpel samen te vatten. Ik sluit mij aan mij Winehouse, ik vind dingen als suiker geen drugs, het is eerder een gewoonte of een behoefte. Natuurlijk kun je van drugs ook een gewoonte of een behoefte maken maar dat noemen we al snel een verslaving. Bij iets als suiker spreek je eerder van behoefte of gewoonte dan van een verslaving.

Van suiker krijg je geen roes, het is niet bewustzijnsveruimend, enz... Dat is voor mij een bewijs dat het geen drugs is maar eerder een gewoonte of behoefte. Natuurlijk zijn er ontzettend veel argumenten voor beide kampen, en de meeste dingen kun je op twee manieren interpreteren. Het gaat uiteindelijk voor een deel over onze persoonlijke mening :wink:

Bovenaan