opium in hash?

J0rrit

Badass junkie
k hoorde dat er in hash n beetje opium zit? ma opium komt tog van een hele andere plant/bloem?

J0rrit

Badass junkie
de papaver plant kan t dat een vriend van mij die gewoon in zn tuin heeft groeien? en hoe krijg je hier opium uit?

matthijs

Badass junkie
Hmm. Hij heetf volgens mij wél gelijk trouwens. maar het is eigenlijk andersom :P. Een aantal werkzame stoffen in hasj zitten in sommige papavers

matthijs

Badass junkie
Naturlige varer kan være :
cokain,heroin,opium,hasj,etc. At det er naturlig betyr INGENTING i forhold til hvor skadelig det er.
Ephedra produkter er ulovlig å omsette i mange EU land, og blir sannsynligvis det i alle EU land snart. Det vurderes også forbud i USA pga flere dødsfall ved bruk av det.
Jeg har selv brukt dette i små doser før harde treningsøkter. De fleste vil tåle det greit.
Men NOEN kan få alvorlige bivirkninger , spesielt hvis de overdoserer på det. Og da snakkes det ikke om stor overdosering. Bruk over lang tid gir avhengighet til en viss grad.
Dette har jo også vært populært som et "amfetamin light" stoff for party folket på byen.

Wat zeg je hiervan :P

matthijs

Badass junkie
ja, maar ik weet niet of de info klopt :P

Hier heb ik in ieder geval wat voor de vraag die gesteld werd:

However, in recent years there has been much talk in this country about hashish samples containing opium (1, 1 a), but little information was available in literature (2, 2 a). It was not until March 1971, after searching for one year, that we received, both in Amsterdam and The Hague, our first samples of hashish containing opium. In most of these samples, tea leaves could be detected and caffeine was found. Since that time we have received regularly small numbers of such samples, but much greater numbers were received in the months of August and September 1971.
http://leda.lycaeum.org/?ID=16602

Maar hier ging het me dus niet om. Volgens mij hebben hasj en opium een alkaloid hetzelfde...

MarkV

Experimenterende gebruiker
Nee,natuurlijk zit er geen opium in hash;dan zou je er fysiek verslaafd aan raken en zou het ook een stuk duurder zijn.
Ooit kleine pupillen van een joint gekregen?
Ik zou bijna zeggen: was het maar waar...

BacingsPen

Badass junkie
vriend van me heeft ZOWEL grote als kleine pupillen gehad door hasj dus ja...

Vaker groot dan klein, dat wel...

J0rrit

Badass junkie
DR.Needle zei:
Nee,natuurlijk zit er geen opium in hash;dan zou je er fysiek verslaafd aan raken en zou het ook een stuk duurder zijn.
Ooit kleine pupillen van een joint gekregen?
Ik zou bijna zeggen: was het maar waar...

bijna altijd kleine pupille

matthijs

Badass junkie
Hmm. lees sowieso dat artikel van mij 'es door. Daar staat wel zoiets in. En verder geloof ik echt dat ik ooit heb gelezen dat er in opium oa een stof zit die ook in hasj zit.

BacingsPen

Badass junkie
mja heb het begin gelezen...

Maar lees tegenwoordig alleen nog samenvattingen en vandaaruit lees ik wat interessant is en wat niet :rolleyes:

MarkV

Als je dopeziek bent kun je blowen wat je wil;je blijft ziek;zou er opium in zitten dan zou ik dat zeker gemerkt hebben.
Ik heb ook in de handel gezeten en ik kan echt met zekerheid garanderen dat er geen opiaten in hasj of weed zit.
Er zijn veel sprookjes [nog zo één:je zou minder vruchtbaar worden];allemaal bedacht door [amerikaanse] tegenstanders om mensen bang te maken.
De ''stepping stone'' theorie:je begint met hash en eindigt in de goot met een spuit in je arm;bullshit natuurlijk,er zijn ontzettend veel hasjgebruikers die nooit op harddrugs overgaan,elke alcoholist is met moedermelk begonnen=precies hetzelfde.
Wat ik maar wil zeggen is dat er erg veel onzin wordt geschreven,toen ik begon met drugs heb ik alle boeken verslonden die over drugs/druggebruik gingen en ik kwam er al snel achter dat 90% gewoon onzin is...
Da's jammer want iemand die eerlijk en oprecht voorgelicht wil worden gelooft al snel niets en niemand meer omdat je er als gebruiker al snel achterkomt dat je alleen op je eigen ervaringen [of die van andere gebruikers] kunt bouwen.

BacingsPen

Badass junkie
klopt, maar veel wordt nou eenmaal van het ene of het andere uiterste bekeken...

Zo kan in bepaalde gevallen een joint zeker een opstapje zijn naar een andere drugs. Het prikkelt (bij mij in ieder geval) mijn nieuwschierigheid. Niet zo gek als je bekijkt dat het effect van ook prikkeling van de fantasie is. Ik kan me goed voorstellen dat iemand onder invloed van Cannabis beslist om ook andere middelen te gaan gebruiken.
Je hebt dat misschien gelijk dat dit meer met de persoon en situatie heeft dan met de Cannabis zelf, maar dat is natuurlijk met alles zo!

Zo zie ik sigaretten als het opstapje naar joints roken. Ik heb matig gerookt tot op het moment dat ik in aanraking kwam met Cannabis en hier mee verder ben gegaan. Door de Cannabis heb ik de sigaretten voorgoed vaarwel gezegd.
Nou is de overstap van sigaretten op joints niet zo heel groot. (kwa schade is er niet zo gek veel verschil imo) Maar de overstap van bijv. wiet op speed wel! Ga niet ontkennen dat er een groot aantal mensen is die speed als vervanger van van wiet nemen (Met name mensen die alleen maar blowen omdat ze met problemen zitten of zich zonder niet meer lekker voelen.)
Want wat is namelijk het geval, als je wiet gebruikt om je problemen tegen te gaan of alleen maar voor het gevoel, dan geeft het lang niet genoeg voldoening meer zoals in het begin. (vooral het lekkere gevoel wordt minder bij extreem gebruik.)
Verder zal Cannabis (en dan met name de indica soorten) je vooral vermoeien bij misbruik. Speed helpt tegen vermoeidheid (en niet zo'n beetje ook!) dus wat is er gek aan de gedachte dat velen (ex) Cannabisten speed zijn gaan nemen tegen deze vermoeidheid. (deze kans is vooral groot wanneer er ook nog andere factoren zijn die de Cannabist vermoeien.)

Dat wil niet zeggen dat ik de steppingstone theorie goedkeur, die wordt namelijk zwaar overdreven. Maar dit is niet zo gek, afschrikken werkt beter dan half overtuigen! (op korte termijn dan) En zo wordt er door de aanhangers van de steppingstone theorie gedacht. En dat is misschien jammer. Maar misschien valt er ook wat van te leren?

Aldus jullie wel bekende Cannabist

SpacingBen :stoned:

matthijs

Badass junkie
Ik zeg ook niet dat er in alle hasj opium zit. In sommige. Staat ook in het artikel. En wat ik eignelijk (:P) zeg is dat er een alkaloide in hasj zit die ook in opium zit. Of zat er nou cannabinol in opium. Ik weet he tallemaal niet meer. :P

MarkV

Toch zijn amfetaminen niet te vergelijken met hasj/weed;thc is geestverruimend op een emotieversterkende manier,kan ook een downgevoel versterken terwijl amfetaminen wel geestverruimend zijn,maar nooit op een voor je beleving negatieve manier;je voelt je heel wat,bent zeker,maakt een hoop plannen,etc.;in die zin zijn amf. bij iemand die geestelijk in de knoop zit of een minderwaardigheidscomplex heeft verslavingsgevaarlijker dan thcprodukten.
Mij ging speed me vanzelf tegenstaan,je voelt je zo ''lijkerig'';je ervaart goed dat het slecht voor je is,dat is trouwens ook het verneukerative van smack;het voelt absoluut niet lichaamsvreemd,itt speed voelt horse juist heel ''zacht'' waardoor er zand in je ogen gestrooid wordt.
Ik vind speed en coke meer bij elkaar passen dan stuff en speed[hoewel blowen op de speed erg lekker is] ,heroine en hasj passen daarentegen heel goed bij mekaar;hetzelfde ''mellow'' gevoel.
Overigens heb ik m'n rijbewijzen[a+b] en m'n opleidingen ''gewoon'' gedaan terwijl ik heroinegebruiker was,het vergt alleen een enorm ''organiseringsvermogen'' [en tijd]. :sunglasses:

BacingsPen

Badass junkie
mathijs zei:
Ik zeg ook niet dat er in alle hasj opium zit. In sommige. Staat ook in het artikel. En wat ik eignelijk (:P) zeg is dat er een alkaloide in hasj zit die ook in opium zit. Of zat er nou cannabinol in opium. Ik weet he tallemaal niet meer. :P

Mja, ik ben het ook met je eens. Dr Needle kan het bullshit vinden. Maar die heeft gewoon nooit wiet gerookt waar opium in zat. Zoals zoveel mensen.

ALLEEN, het IS blijkbaar wel eens voorgekomen dat ze bep. stoffen in opium hebben gevonden (lees t stukkie maar)

Edit, bep stoffen in opium die ook in cannabis gevonden zijn dus

MarkV

Wat zou weed kosten als er opium in zou zitten?
25 ervaring en inderdaad nooit opium in hasj of weed aangetroffen,ook in de handel niet... [niet in India,Griekenland,Oostenrijk,Duitsland,Spanje en Engeland...]
Héél toevallig of het komt gewoon niet voor...
Ik denk 't laatste.
Newsflash:wisten jullie dat er singlemalt Whisky in Cola zit??

BacingsPen

Badass junkie
DR.Needle zei:
Wat zou weed kosten als er opium in zou zitten?
25 ervaring en inderdaad nooit opium in hasj of weed aangetroffen,ook in de handel niet... [niet in India,Griekenland,Oostenrijk,Duitsland,Spanje en Engeland...]
Héél toevallig of het komt gewoon niet voor...
Ik denk 't laatste.
Newsflash:wisten jullie dat er singlemalt Whisky in Cola zit??

Mja, het zal ook heus wel meevallen allemaal. Maarja, als er uit serieuze onderzoeken wordt beweert dat het vaker voorkomt? :confused:

joshua

Newbie
Er bestaat zeker weten hasj waar opium in zit, of opium waar hasjiesj in zit. Dat heet Blach Bombay en dat is gewoon een beetje hasj en een beetje opium gemixed. Al die geruchten over shops die opium in de hasj doen geloof ik helemaal niets van. Ten eerste ruik je het heeel duidelijk, iemand die een keer opium heeft geroken vergeet de geur nooit meer. Ten tweede een handelaar wil maximale winst, opium is duurder dan hasj dus gaan ze dat niet mixen.

Mensen die nog steeds een beetje para zijn: opium kookt als je er een vlam onder houd, net als bubblehash en ice o lator maar dat ruikt gewoon naar hasj :mrgreen:

Hoop dat die geruchten nu eindelijk de wereld uit zijn..
:wave:

BacingsPen

Badass junkie
Ik heb er nog eens iets over gelezen, en toen mijn favo coffeeshop 'blozend' toegaf dat het inderdaad wel eens is voorgekomen, was ik er helemaal zeker van...

Het ging voornamelijk om exotische Hasj, uit landen als nepal...

Is opium als grondstof daar mss niet veel duurder dan hasj of wiet? :sunglasses:

Zo duur ist niet hoor om opium te maken volgens mij!

yellowmoon

Bewuste gebruiker
zeker wel maar niet elke coffeeshop en ook niet elke hasj het is niet zo dat er opium nodig is om hasj te maken, maar dat doen ze later wel bij zodat het lekkerder wordt en meer verslavend werkt, maar eerlijk is ik denk niet dat er zoveel hero inzit,

BacingsPen

Badass junkie
mmm, die laatste zin nog een keer over?

Hoe dan ook, ik vraag me nu wel af waarom er ZO HEEL AF EN TOE is een hasj voorbij komt waar je ECHT scheef van wordt, en nog sterker lijkt te werken dan m'n eerste 100 joints...

ik vind t wzig hoor

J0rrit

Badass junkie
mja ik rook niet zoveel hash eigenlijk, meer wiet. Maar heeft opium een vergelijkbaar effect als heroine? Want ik weet hoe dat voelt, en dus mocht ik me een keer zo voelen terwijl ik hash heb gerookt, dan weet ik dat er miss n beetje opium in gezeten heeft.

Bovenaan