Methadone

Lova

Newbie
Hey,
kneem metadone op en af al een 10 jaar ongeeer, kom van 50 mg.
na jarenlang verslaafd te zijn geweest aan methadone heb k besloten om naar een dagkliniek te gaan...
ze helpen me daar goed, ding is dat k zelf wel om m'n medicatie moet in de apotheek in de buurt waar'k woon;.
die was gisteren gesloten tegen ik toekwam en had dus geen.
dus: hoe zit dat, ik kom van een 50 mg in capsule naar nu 1. eergisteren nam ik nog maar 3 mg en dacht: ach whatever, komt goe..van 3 naar 0 lukt wel, ja nee dus. kzit m'n koude rillingen, onrust en loopneus..m'n psychater zei dat da tussen m'n 2 oren zit...kweeni :)
iemand ervaring met de laatste loodjes?
Wegen die echt het zwaarst?
enen dag heb'k veel energie, andere dag weer niets..Kan ook met winterblues te maken hebben natuurlijk ma die koude rillingen, loopneus en extreem moe, loop heel dag te geeuwen en nergens zin in.

SoulAssassins

Badass junkie
Hey,
kneem metadone op en af al een 10 jaar ongeeer, kom van 50 mg.
na jarenlang verslaafd te zijn geweest aan methadone heb k besloten om naar een dagkliniek te gaan...
ze helpen me daar goed, ding is dat k zelf wel om m'n medicatie moet in de apotheek in de buurt waar'k woon;.
die was gisteren gesloten tegen ik toekwam en had dus geen.
dus: hoe zit dat, ik kom van een 50 mg in capsule naar nu 1. eergisteren nam ik nog maar 3 mg en dacht: ach whatever, komt goe..van 3 naar 0 lukt wel, ja nee dus. kzit m'n koude rillingen, onrust en loopneus..m'n psychater zei dat da tussen m'n 2 oren zit...kweeni :)
iemand ervaring met de laatste loodjes?
Wegen die echt het zwaarst?
enen dag heb'k veel energie, andere dag weer niets..Kan ook met winterblues te maken hebben natuurlijk ma die koude rillingen, loopneus en extreem moe, loop heel dag te geeuwen en nergens zin in.
Je heb typische ontwenningsverschijnselen van opiaten ,bij Methadon kan het tot 7 dagen duren voordat het helemaal voorbij is.
Dat is vanwege de halfwaardetijd van 24 uur ,bruin geeft 6 uur werktijd en daarna schiet je gelijk al in ontwenning.
Ik zou zeggen probeer het vol te houden,beweeg veel en pak vitaminen c1000 ,dat zet je lever aan om sneller te detoxen.
Verder is valium een goede optie ,maar ik vrees dat je die niet heb om de scherpe kantjes eraf te halen ?
Valium kan je maximaal 2 weken gebruiken zonder nare effecten na het stoppen.

SoulAssassins

Badass junkie
Het maakt verder helaas niets uit of je nu van 50mg afkickt of 3mg ,je ontwenning zal even hevig zijn of zelfs heviger omdat methadon wilt winnen van je!
Dus hou vol en beweeg en drink veel ,spoel het uit je systeem en pak vitamines en voldoende rust ookal slaap je niet.

• Like
Waarderingen: Lova

Raver

Badass junkie
Die lul ik volkomen plat en zo klein als een kleuter ,vandaar dat ggz me liever op afstand hou want ik weet meer snapte.

Yes ik lul ze ook plat. Een psychiater beweerde eens dat ik last had van een paradoxale reactie ipv ontwenningsverschijnselen van benzos. Terwijl ik plots van snelwerkende benzo's naar diazepam was overgegaan. En een lagere dosis. Ergste was nog dat zijn advies was; zo snel mogelijk stoppen.

SoulAssassins

Badass junkie
Yes ik lul ze ook plat. Een psychiater beweerde eens dat ik last had van een paradoxale reactie ipv ontwenningsverschijnselen van benzos. Terwijl ik plots van snelwerkende benzo's naar diazepam was overgegaan. En een lagere dosis. Ergste was nog dat zijn advies was; zo snel mogelijk stoppen.
Diazepam werkt pas na een uur vol ,oxazepam soms na een kwartier al maar werking neemt in 3 uur af en bij diazepam pas na 8 tot 10 uur en dan zit je nog met een halfwaarde van 30 tot 100 uur varierend per persoon.
Verder is oxazepam heel verwant aan diazepam op de werkingsduur na ,verder moet een dosis altijd evenredig zijn ,dus bij 2mg rivotril = 20mg valium
Als de arts dit niet berekend zal de patient zeer zware tijden meemaken.

Bovenaan