GHB probleem!

Pistebully

Belezen gebruiker
Morgen weer naar de arts ! Totaal geen trek in die rotzooi meer. Ik word nu begeleid in het afbouwen van Diazepam. Ik gebruikte over de gehele dag 40 mg ongv. Voor het slapen gaan Temazepam en Diazepam

Pistebully

Belezen gebruiker
Hoe gaat het daar Raver ? Alles weer onder controle? Ik probeerde eerst snachts niet te gebruiken. Toen ik eenmaal sochtends in de gaten had dat t wel mee viel, heb ik het door gezet. Sterkte

Raver

Badass junkie
Hoe gaat het daar Raver ? Alles weer onder controle? Ik probeerde eerst snachts niet te gebruiken. Toen ik eenmaal sochtends in de gaten had dat t wel mee viel, heb ik het door gezet. Sterkte

Ik zit momenteel in een 12 stappenkliniek, ben sinds 8 oktober GHB vrij gelukkig. Ik heb het in een detox moeten afbouwen. Dus hier is alles redelijk onder controle.

Ben ook bijna afgebouwd van de Baclofen. Nog maar 10mg ongeveer.

Morgen weer naar de arts ! Totaal geen trek in die rotzooi meer. Ik word nu begeleid in het afbouwen van Diazepam. Ik gebruikte over de gehele dag 40 mg ongv. Voor het slapen gaan Temazepam en Diazepam

Sterkte ermee man!

Het is echt rotzooi, zeer verslavende rotzooi helaas. Voor je t weet zit je er aan vast en dan is de plezier er vanaf. Maar fijn dat naar de arts gaat, hopelijk kan hij/zij je 'n beetje gerust stellen.
Ik neem aan dat je niet te lang blijft doorgaan met die benzo's, anders moet je die ook nog eens afbouwen.
Of slik je ze al langer?

Coffeecup

Belezen gebruiker
Geweldig nieuws, goed te horen dat het goed gaat! Ik nu ook vier maanden van die rommel af Nu dat laatste zetje nog, het afbouwen van de diazepam namelijk. Had ik maar geluisterd... ik kon de tijdelijke druk en stress van alles gewoon niét aan

Coffeecup

Belezen gebruiker
Ps: @Raver heb jij nog wel eens trek momentjes of niet meer? Ik had namelijk gelezen dat je van de baclofen af bent. Dus ik ben wel benieuwd hoe je daar mee om gaat als dat het geval zou zijn? Wat een domper die nieuwe studies naar baclofen eigenlijk. Alhoewel ik eigenlijk nooit wist wat ik moest voelen toen ik het slikte

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Geweldig nieuws, goed te horen dat het goed gaat! Ik nu ook vier maanden van die rommel af Nu dat laatste zetje nog, het afbouwen van de diazepam namelijk. Had ik maar geluisterd... ik kon de tijdelijke druk en stress van alles gewoon niét aan

wie weet heb je gewoon het juiste gedaan, wat ondersteuning gezocht in een tijd van stress en er dan weer mee stoppen. niks aan de hand. :)

Raver

Badass junkie
Ps: @Raver heb jij nog wel eens trek momentjes of niet meer? Ik had namelijk gelezen dat je van de baclofen af bent. Dus ik ben wel benieuwd hoe je daar mee om gaat als dat het geval zou zijn? Wat een domper die nieuwe studies naar baclofen eigenlijk. Alhoewel ik eigenlijk nooit wist wat ik moest voelen toen ik het slikte

Ik heb regelmatig trek, maar dat komt omdat ik letterlijk altijd en overal gebruikte. Daardoor zijn zoveel dingen een trigger voor trekgedachtes. Maar dat heeft niets te maken omdat ik ben gestopt met Baclofen.

Ik ben behoorlijk kritisch geworden als het om Baclofen draait.
Het is een fantastisch middel tegen ontwenning, maar als langdurige zuchtremmer of terugvalpreventie middel geloof ik niet dat het écht werkt. Eerder een placebo effect als je het aan mij vraagt. Ik ben ook mét Baclofen teruggevallen. Zo ken ik wel meer mensen uit m'n omgeving die gewoon doorgaan met de GHB, ondanks dat ze soms meer dan 100mg slikken. De ware verandering tegen GHB-verslaving is alles en iedereen achter je laten die iets met GHB te maken hebben. Je leven veranderen, niet in dat oude gedrag gaan zitten.
Ik moet zelf ook geen fles in m'n koelkast hebben hoor, dan val ik geheid terug. Was het maar zo simpel, om een pilletje te nemen tegen verslaving. Maar zo werkt het gewoon niet.

Volgens m'n arts zijn er nieuwe studies die uitwijzen dat het bij een kleine groep werkelijk effectief bleek en dat waren alcoholisten. Bij GHB verslaving bleek het in de studie niet effectief. Het is zelfs wetenschappelijk bewezen. :wink:

Raver

Laatst bewerkt:

Raver

Badass junkie
Maar even hier.

Sinds dinsdag weer een GHB terugval helaas. Heb mezelf weer weken lang proberen over te halen, en uiteindelijk ook hervallen in gebruik.

Dinsdag op woensdag en woensdag op donderdag niet geslapen op GHB maar op Diazepam. Ik stopte toen rond 18 00 en nam toen 10 tot 15mg Diazepam met 1000mg Paracetamol. Paracetamol werkt ook spierontspannend, dus dat icm met Diazepam heeft me prima de eerste nachten door geholpen.

Helaas gisteren weer veel meer gebruikt van me lief is waardoor ik dus onder invloed ben gaan slapen. Zo'n 3 uur later werd ik wakker, en met wakker bedoel ik ook echt klaarwakker. Stijve spieren zijn bij mij t beginstadia van lichamelijke verslaving, dat heb ik na talloze terugvallen wel geleerd. Vanacht dus met die toestand 15mg diazepam geslikt (02:00). Maar om half 5 sliep ik nog niet. Toen maar weer GHB gepakt, en vanaf dat moment tot nu gewoon elke anderhalf tot 2 uur een dosis genomen.

Net express even gerekt om te kijken hoe ik me voel. Stijve spieren en mentaal een beetje verwarring, niet best dus.

Heb nog zo'n 75ml denk ik, en krijg morgen een doosje diazepam.

Heeft iemand tips? Ik kan echt niet weer de detox in, dat gaat me nu 100% me studie en baan kosten. En dus zet ik daarmee sterk m'n toekomst op t spel.

Raver.

Laatst bewerkt:

Maiky2010

Newbie
Hey Raver,

Ik las je post en kan je wel begrijpen pfff lastige situaties met die rommel elke keer :(
Hoe gaat het nu en ben je er al vanaf?

Er zijn inweze meerdere manieren om van een g verslaving af te komen. Er is niet een echte richtlijk voor maar het "kan" wel gevaarlijk zijn als je helemaal NIKS hebt om op terug te vallen als je er ineens mee stop.
Ik had zelf een vreselijk weekend achter de rug, ik MOEST naar het buitenland en kon dit op GEEN manier cancellen pfff, nou dat heb ik geween!!!:dizzy::fearscream::weary:
Ik had een reis van 14 uur heen en 9 uur terug.
Ik had al weken tot misschien 2 a 3 maanden geen goede nachtrust gehad, in de zin van (diepe slaap/kwaliteit slaap)
Ik zelf deed het ongeveer 4 maanden zo goed als elke dag en meestal had ik dan slaap medicatie zoals diazepam, oxazepam, lormetazepam en midazolam etc etc.
Gelukkig had iik nog mirtazapine maarja dat is uiteraard ook geen echte benzo maar een anti pschychotica.
De ochtend dat ik vetrok werkte de 60 mg mirtazapine nog, en dagen daarvoor al zoveel geprobeerd om te slapen.. :fearful:45 mg mirtazapine, 2 mg lormetazepam ,en 50mg oxazepam, NIKS hielp voor een beetje nachtrust in de zin van dat je helemaal weg bent, voor mn gevoel zag ik het weer licht worden buiten en ben ik geen minuut echt weg geweest.
Door die g heb ik de meeste slaap medicatie misbruikt om in slaap te komen, ik deed mn g ook altijd incombie. met sos of pep, maar ik ben van nature al druk (ADD) maar met die dopaminde feedback vd g en die sos etc stuiter ik echt mn bed weer bed.
Maargoed al met al helemaal vercrackt van huis vertrokken, want zoals vele weten dat als die rottige g uitwerkt je er helemaal verrot uit gaat zien, en het werd erger en erger, zweten, koude kippevel ofzo, leek ook alsof ik elke keer door een spinneweb gelopen had, en ik wist dat het kwam door de afkick en moeheid, mn hartslag viel allemaal best mee door de mirtazapine en ik had die ochtend ook flink drank getapt op het vliegveld en in het vliegtuin zelf ook.
Eenmaal in het land van bestemming ging nog een paar keer van bus moeten verwisselen en weer een grens over gegaan, al met al WIL JE ECHT NIET afkicken in een vliegtuig en drukte om je heen, en in een ander land is het allemaal nogal vreemd om het uit te leggen als het wel fout gelopen was.
Het was EEN GROTE nachtmerrie!!!
Aangezien in zaterdag het vliegtuig in moest en we zondag weer naar huis gingen kreeg ik zondag de ontwenningen van de benzo's over me heen.
Ik heb toen oxazepam 50 mg genomen en voelde meteen die vervelende ontwenning weg trekken.
Al met al... mocht je OOIT het land uit moeten oid..
Meeste mensen lijden hun leventje etc, en vaak denk je er niet over na dat je dan een probleem met bepaalde middelen hebt, maar eenmaal van huis kom je er achter hoe heftig het inweze is.
1 dag na mn terugkomst lag de Phenibut op mn deurmat!! :disappointed:
GABAPENTINE / PREGABALIN / PHENIBUT incombinatie met benzodiazepine MOET wel helpen om je van die G af te houden!

Voor mij kwam de hulp iets telaat maar mocht er iemand ooit willen weten hoe je eenvoudig van die G ontwenning af komt is dus een van die 3 middelen nemen en LEKKER THUIS blijven haha.

Succes!

GR

Bovenaan