Mijn eigen afkickmethode GHB

ThePharmacy

Experimenterende gebruiker
Ik ben benieuwd naar ervaringen met afbouwen van GHB. Ik gebruik nu een alternatieve methode sinds een paar dagen, aangezien cold turkey stoppen of minderen zonder benzo’s niet is gelukt.

Op dit moment gebruik ik in een vast patroon: ik neem ongeveer 5 doses van 6,5 ml verspreid over de avond, telkens met ongeveer 2 uur ertussen. Daarna ga ik slapen. Vervolgens heb ik ongeveer 14 uur geen GHB.

Ik heb eerder gemerkt dat ik absoluut niet langer dan ongeveer 24 uur zonder GHB kan, omdat ik toen een ernstige ontwenning heb gehad (ontwenningsdelier). Daardoor probeer ik nu niet abrupt te stoppen.

Tijdens de huidige 14 uur onthouding heb ik geen zware klachten, hooguit lichte onrust en slecht slapen. Een voordeel is dat ik tijdens die periode nog wel kan slapen, wat het iets beter vol te houden maakt.

Ik probeer daarnaast mijn doseringen geleidelijk te verlagen (kleine stapjes in ml per dosis), met als doel uiteindelijk te kunnen stoppen.

Ik doe dit zonder benzodiazepinen of andere ondersteunende medicatie.

Ik ben benieuwd of anderen ervaring hebben met een vergelijkbaar patroon (vaste mindere doseringen + geleidelijke intermittend afbouw zonder benzo-ondersteuning) en hoe dat bij hen is verlopen qua ontwenningsklachten en stoppen.

Ik ben overigens met deze methode van 7,5 ml naar 6,5 ml gegaan in 3 dagen. Dus dat zou betekenen dat ik in 2 tot 3 weken zou kunnen stoppen met GHB. Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan