Laat ook ik al vele jaren Seroquel tot mij (moeten) nemen.
En voor mij geldt een dosering van 150 mg een half uur vóórdat ik ga slapen.
Dus mijn naam zou niet Oxcyman moeten zijn, eerder Seroquelman, dit terzijde.
In elk geval is dit medicijn in staat, tesamen met Promethazine plus Zolpidem, om mij in slaap te kunnen krijgen.
Ik denk, dat er maar weinig mensen zijn, die weten wat het is, om gewoonweg niet te kunnen slapen!
In mijn geval kwam deze slapeloosheid, ook wel Insomnia genaamd, ineens aan de orde, toen ik op het punt stond een Burn-Out te gaan krijgen.
Ik kan mij, nu vele jaren verder, nog steeds de laatste nacht, dat ik nog goed geslapen heb,als de dag van gisteren herinneren.
Ineens was het over. En een week daarna bijna helemaal en voorgoed over.
De gevolgen van dat niet slapen waren bij mij een gratis trip. Hallucineren, dus. Maar wel een Bad trip.
Niet te beschrijven. Echt niet.
En dan kom je in een slaap-waak centrum terecht, om te kunnen onderzoeken, wat er aan scheelt, dat je die insomnia hebt, plus wat eraan te doen is in een gunstig geval.
Afijn. In het kort: Ook daar sliep ik niet. En was er eigenlijk weinig aan te doen, dus.
Ik kreeg nu per nacht een kleine twee, drie uren slaap, maar veel te weinig.
Vervolgens kreeg ik er genoeg van. Helemaal genoeg van dat staatjes bijhouden van wanneer je naar bed gaat, wanneer je geslapen hebt, enz enz. Internet aan de orde!
Uiteraard in overleg met een arts, ben ik aan bovenbeschreven recept gekomen, en eindelijk. Dit helpt!
Seroquel legt inderdaad het molentje in je hoofd stil. Eureka!
En dan hierbij de echte slaapmiddelen, en dit uiterst nare probleem is nu voor mij getackeld.
Maar meer dan 200 milligram? Van Seroquel? Dat is toch wel rijkelijk veel, dunkt me.
Van gewenning heb ik nooit iets gemerkt, behalve dat toen ik eens in het buitenland was, er een fout was gemaakt door de apotheker, er was ineens geen Seroquel meer in de mij meegegeven medicijnenrol.
En wat er toen is voorgevallen, afgrijselijk. Doodsangsten had ik in de nachtelijke uren...
O ja. Géén alcohol bij Seroquel!! Want dan ga je echt vanalles meemaken, wat je niet wilt!!