ljuv
DF-koningin
Hee hallo. Ik ga wellicht deze week 5-meo-dmt (hcl) proberen. Interwebs heeft geen mega uitgebreide info en zeker weinig reports erover. Volgens mij zijn dit de enige reports die op ons geweldige forumpje te vinden zijn, dus misschien kunnen de psychonauten andere ontdekkers als mij helpen. Ik hep in elk geval wat vraagjes.
* Zijn er mensen met meer, andere ervaringen? Zou kei vet zijn als jullie dat hier willen posten. Ik word niet heul angstig van de verhalen die ik lees, terwijl ik tegelijkertijd heel erg veel waarschuwingen lees (vind ik moeilijk, verwarrend!)
* Ik heb de hcl variant en een weegschaaltje, maar 5 mg afwegen blijft vgm altijd lastig. Hep iemand hier tips voor? Is er een andere manier behalve snuiven of een beter manier van doseren?
Ik heb geen vape - maar das ook niet de bedoeling met hcl volgens mij.
* Hoe werkt dit
Kee andere vraagjes ben ik vergeten, komt wel later. Hier mijn verzameling van tips & tricks en reports.
Nou. Alvast bedankt en een heel goede avond. Wellicht pleurt ik hier komende week wel een reportje bij... En anders later.
* Zijn er mensen met meer, andere ervaringen? Zou kei vet zijn als jullie dat hier willen posten. Ik word niet heul angstig van de verhalen die ik lees, terwijl ik tegelijkertijd heel erg veel waarschuwingen lees (vind ik moeilijk, verwarrend!)
* Ik heb de hcl variant en een weegschaaltje, maar 5 mg afwegen blijft vgm altijd lastig. Hep iemand hier tips voor? Is er een andere manier behalve snuiven of een beter manier van doseren?
Ik heb geen vape - maar das ook niet de bedoeling met hcl volgens mij.
* Hoe werkt dit
bijvoorbeeld? Pls enlighten me.5-MeO-DMT oplossen in e-liquid en microdosen.
Kee andere vraagjes ben ik vergeten, komt wel later. Hier mijn verzameling van tips & tricks en reports.
Bij een bestelling voor 4FA van een RC site kon ik een gratis sample uitkiezen. vorige keer had ik MXE genomen, dit keer was ik voor 5 MeO DMT gegaan omdat deze stof mij wel aansprak. Ik heb nog zitten twijfelen tussen 4aco of 5meo maar ben toch voor de 5meo gegaan. Ik kreeg een sample van 30mg.
30mg, jemig wat is dat eigenlijk bedacht ik me toen ik de stof uit het zakje haalde. Ik wilde het gaan snuiven omdat dit een langer effect veroorzaakt en daardoor zou je meer uit de ervaring halen dan wanneer je het rookt, naar wat ik gelezen heb. Ook heb ik geen pijp om het in te roken dus ik moest het sowieso op deze manier innemen.
Ik twijfelde nog eventjes of ik het wel moest doen, want was toch redelijk moe. Zoals verwacht won de nieuwsgierigheid toch :P
mijn weegschaal is maar tot op twee decimalen nauwkeurig dus ik besloot om de 30mg te eyeballen en te verdelen in drie hoopjes van 10mg. ik wou net ietsjes meer dan dat nemen, dus heb een klein beetje van een ander hoopje gestolen zodat ik op 12-13mg zou zitten. zo gezegd zo gedaan. ik bereidde mij op het ergste voor want wat ik van verhalen had gelezen zou het goed agressief zijn voor de neus en zou het ook een nare drip achterlaten zoals bij keta. Ik snoof het en verwachtte net zo een pijn als bij het snuiven van 4F, niets was minder waar het viel reuze mee en het was eigenlijk best wel prettig weg te werken. Naar mijn idee net zo makkelijk als pep eigenlijk, wel had het inderdaad een nare drip. ik vond deze drip minder aangenaam dan die van keta, hij leek wat agressiever in de keel te hangen.
ik wachtte een minuut of 20 maar niks gebeurde, ik voelde me alleen een beetje versuft, staarde maar een beetje voor me uit. best plezierig maar echt niet wat ik verwacht want ik las op erowid dat een dose van 10-25mg als sterk wordt aangezien. ik besloot om er nog zo'n 6mg bij te gooien. ik merkte dat het iets sterker werd maar na weer een kwartier gewacht te hebben vond ik het nog steeds niet echt bijzonder, ik kon fijn voor me uit staren en genieten van Shpongle en voelde me redelijk verdoofd eigenlijk, of in ieder geval heel suf en loom. Ik nog een beetje gekeken op erowid en las een artikel dat 5meo dosage echt heel erg persoonsgebonden is, waar sommige van 4mg rokend het al te overweldigend vonden, vond een ander het pas 'enjoyable' bij 30mg wanneer hij dat rookte.
ik besloot hierdoor om maar weer 5 mg bij te nemen. dat pakte wel goed uit! ik merkte dat ik wel heel erg goed naar mn lamp of kussens kon staren en zag ze enigzins van gloed veranderen. wanneer ik mijn ogen sloot was dit wel heel aangenaam en zag ik voornamelijke een lege vlakte waar her en der wat patronen of vormen te zien waren.
Er kwam iets in mij op, het hart. ik moest (een gedicht achtig iets) schrijven over mijn hart maar ik wist niet welk onderwerp ik zou aansnijden. ik heb lang zitten twijfelen tussen het schrijven over het verlies dat in mijn hart zit, of over de hoop op liefde. Ik koos voor het verlies:
Het hart
een plek waar jij bent
op aarde ben je niet meer
hmm verder kwam ik ff niet. ik heb weer even 5 minuten zitten staren en besloot toen om ook het laatste beetje 5 meo op te maken. (ik denk dat er eigenlijk maar 5-10 minuten zaten tussen de laatste twee keer bijpakken maar ik dacht, tsja heb nu toch al 25mg op, waarom dan maar niet alles opmaken en echte goeie sterke 5 meo trip, volgens erowid, hebben.
Ik kon weer verder, er kwamen weer gevoelens omhoog en inspiratie om verder te schrijven.
Het hart
Een plek waar jij bent
Op aarde ben je niet meer
Ik heb je maar zo kort gekend
Misschien precies lang genoeg
Vergeten kan ik je niet
Toch vraag ik mij veel af
Maar ik weet niet wat
Kan je trots op mij zijn
Je grootste zorg was ik
Zie jij van bovenaf
Hoe ik nu ben
Neemt je zorgen af
Ben je blij met mij
Als jij naar me kijkt
Ik hoop het mama
Ik hoop het
Ik hoop het met heel mijn hart
Ik hoop het hard
Vaarwel,
vanuit mijn Hart.
na het schrijven hiervan begon ik te twijfelen of ik dit gedicht moest delen met diegene die de andere kant van mijn hart bezet houdt, ik besloot dit toch maar niet te doen onder andere omdat ik helemaal geen telefoon wou gebruiken, dan zat ik daar weer aan vast. beter om het uit te stellen en verder te gaan met de trip. Ik ging meer nadenken over mijn moeder en zag haar gezicht voor me als ik mijn ogen sloot, ik heb heel hard zitten huilen op de bank en dingen gemijmerd zoals waarom ben je hier niet meer? kon ik je nog maar even vasthouden. konden we elkaar maar even 5 minuten spreken zodat ik weet of je trots op me bent. zodat ik weet dat je ziet hoe het mij gaat. Zodat ik kan vertellen hoe goed ik eigenlijk terecht ben gekomen na jou te verliezen.
Ik heb denk ik een minuut of 5 zo huilend, in elkaar gekropen op de bank gezeten. het raarste van alles was dat ik heel hard moest huilen, maar er geen tranen uitkwamen. Ik kan niet echt huilen, er komen nooit tranen vrij bij mij. af en toe dan schoot ik ineens weg, liet ik het huilen voor wat het was en gooide ik mijn hoofd achterover om vervolgens met half open mond en ogen dicht voor me uit te staren. i had entered "the void". een onbeschrijfbare vlakte of leegte die toch ook heel mooi was en leek te bewegen. het was een redelijk donkere, antraciet grijs achtige wereld waar ik mij af en toe in bevond. en dan ging ik weer verder met huilen. de momenten waarop ik in 'the void' was duurde echt maar 10 seconden.
ik besloot dat het genoeg was geweest, ik had lang genoeg zitten huilen en was blij met wat ik op papier op had gezet. ik ging verder, dieper 'the void' in. Het bizarre was dat wanneer ik mijn ogen dicht had ik ze voelde bewegen. het leek alsof ik wakker was, maar mijn ogen in REM staat waren. ze bewogen alle kanten op en schoten als raketten heen en weer achter mijn oogleden om zo rare dingen te creëren. ze creëerden the void.
Ik wou dieper in die donkere wereld, dieper in die void dus ik besloot om alle lichten in het huis uit te doen en ik ben op de vloer gaan liggen met mijn deken. (had ik alvast klaargelegd daar) Nu werd de trip nog intenser. Het is ongelooflijk lastig uit te leggen wat 5 MeO met je doet, ik kan die void niet goed verwoorden behalve dat het een gewoon een redelijk kale, donkere vlakte leek die bewoog en waar ik mezelf ook over bewoog. enigzins te vergelijken met een khole staat, maar daarbij heb ik vaak meer patronen en gaat alles veel sneller, ik bewoog me nu heel traag over die vlakte. misschien ging ik wel heel snel, maar het leek traag omdat die vlakte zo uitgestrekt is, net als het universum. Knijpen, ik moest nu godverdomme KNIJPEN. ik balde een vuist van mijn rechterhand en trok die zo hard samen als ik kon terwijl ik met mijn linkerhand hetzelfde deed maar daar zat er een deken in. ik moest knijpen ik moest alles samenpersen. al mijn spieren moesten aangespannen worden tot het maximale. ik heb echt nog nooit zo lang en zo hard in iets geknepen als toen. Plots begon ik diep in te ademen. ik liet alles los.. al dat geknijp al die spiersamentrekkingen veranderden opeens in complete rust en sereniteit. Ik voelde de koude lucht die ik inademende over mijn gezicht vloeien richting mijn neus. en weer naar buiten via mijn mond. Het ademen begon steeds wat heviger te worden. wanneer ik mijn ogen open deed had ik het gevoel dat mijn ziel wou opstaan, maar ik lag op de grond. ik sloot weer mijn ogen en focusde me meer op het ademhalen om zo te proberen dat wanneer ik mijn ogen open deed mijn ziel kon opstaan, uit mij kon zweven. ik dacht voor een seconde dat ik toch echt 2cm boven mijn lichaam hing maar dat vaagde snel wel weer. Toen ik voor het eerst merkte dat dit gebeurde dacht ik, als dit blijf proberen kan het misschien wel een OBE worden. Het mocht echter niet baten, het intensief ademhalen, en compleet loslaten van alle spiersamentrekkingen en dat gevoel van complete rust in je lichaam voelde wel echt als goddelijk aan, dus dat bleef ik even doen.
Opeens versprongen mijn gedachten naar de liefdeskant van mijn hart. Ik moest aan haar denken, waarom ik haar nou nog steeds heb verteld hoe ik over haar denk, waarom vertel ik niet dat ik je leuk vind? Ik ben bang om de band kapot te maken die we nu hebben. Bang dat ik weer verlaten wordt door iemand van wie ik houdt, al is het dit keer dan niet door de dood. Het is fijn dat zij er is en dat ze een goede vriendin is, dat wil ik niet kwijt. Maar als ik het niet zeg, dan wordt het waarschijnlijk ook nooit meer dan dat. Vrienden. Ik heb dit gevoel eigenlijk al een paar keer gehad bedacht ik mij, altijd wanneer ik iemand leuk vond was ik bang dat het kapot ging en dus deed ik maar niks met mijn gevoelens.
Mijn gevoelens voor haar speelde op en opeens werd ik er super sensueel van voor een paar tellen. ik zag me voor mij hoe zij wel de moeder van mijn kinderen zou mogen zijn later. en hoe graag ik eigenlijk gewoon verlang naar iemand die mij waardeert, iemand die van me houdt. iemand tegen wie ik 's avonds aan zou kunnen kruipen als ik thuiskom van werk. iemand die ik gewoon altijd kan knuffelen als ik dat wil.
terwijl ik daaraan dacht zag ik ook beelden, of losse fladders van beelden, daarvan voorbijkomen in de 'void'.
ik stond op en realiseerde mij dat de trip al een heel stuk minder intens was geworden. ik besloot om buiten op het balkon op de stoel te gaan zitten en een sigaretje te roken. Ik dacht na over dingen zoals waarom zijn wij hier eigenlijk nog? waarom zou ik niet gewoon ergens ver weg heen gaan en daar mijn leven voortzetten. zou ik dat kunnen, compleet weg van iedereen of zou ik iedereen dan te erg gaan missen? Ik vroeg me af waarom er zoveel haat is in de wereld.
ik schreef het volgende op terwijl ik Shpongle verwisselde voor Robert Miles - Children
Hoe nietig we zijn
in een universum zo groot
onze aarde zo klein
zoveel haat om ons heen
waarom
wij zijn allemaal een
in een groter geheel
ik zette Redbone - Wounded knee op en danste door mijn huis terwijl ik merkte dat ik weer op baseline zat. (hele trip, dus vanaf eerste inname, duurde zo'n 5 kwartier) ik had opeens ontzettend veel energie, ik voelde me leeg, schoon en opgeruimd van binnen. Bedacht me dat ik ben gezegend met mijn vriendengroep en veel van hen houdt, dit toch maar niet in de groepsapp gegooid. Heerlijk gedouched, besloten dat ik zondag weer is een balletje wil gaan slaan met mn pa en even bij mn ouders langs ga om te eten.
Al met al was het een zeer geslaagde trip voor mij en vond ik 5-MeO-DMT een hele gave ervaring. het kan zijn dat ik later nog dingen bijvoeg of edit, maar ik heb denk ik toch wel zo'n beetje mijn hele trip uitgewerkt.
sorry als het misschien een lang verhaal is geworden voor zo een korte trip maar ik wil gewoon proberen deze nieuwe en redelijk onbekende stof zo goed mogelijk te omschrijven en te vertellen wat je ervan kan verwachten.
Hieronder mijn beknopte ervaring:
''Heb de 5-MeO-DMT vanavond geprobeerd. Ik heb 10 milligram afgewogen en dat nasaal tot me genomen. Het brandde een beetje en het had een enorm vieze smaak. Na 5-10 minuten begon ik wat te voelen, ik voelde me in eerste instantie een beetje ongemakkelijk. Het was wel even anders dan de tripmiddelen die ik tot dusver heb geprobeerd. Met ogen open gebeurde en niet zoveel, maar met m'n ogen dicht zag ik leuke gekleurde figuren. Muziek klonk ook beter dan normaal. Ik heb eigenlijk continu met m'n ogen dicht liggen genieten van de muziek. De tracks van Madeon deden het goed. (: Even voelde het ergens een beetje als ketamine, weet niet goed meer wat, maar weet dat dat tijdens de trip even door me heenging. Binnen een half uur na inname was het effect ook weer zo goed als weg. Al met al zeker niet verkeerd, maar is wel echt even wennen. Durf m'n dosis nog niet drastisch te verhogen met dit stofje''
Hallo iedereen!!
Gister tegen het einde van een gezellige Zoom meeting met vrienden gebeurde er iets ongelofelijks onverwachts wat ik graag met jullie wil delen.
Korte samenvatting:
Wie: Mezelf, man, 36jaar, +-80kg, 191cms met Beertje, jongman dat ik heb leren via dit forum.
Wat: 5-MeO-DMT
Dosis: +-7mg
Wanneer: 14-2-2021
Tijd: 01:20uur
Waar: Thuis bij de computer tijdens een Zoom meeting met vrienden
Ervaring: Veel ervaring met vele soorten psychedelica wat niet meer valt te tellen. 5-MeO-DMT nog maar 2 keer gedaan. 1x breakthrough waar ik niet zoveel meer van weet en 1x gesnoven lage dosis waar ik de volledige Zen staat bereikte.
Tripreports:
2C-B - 2x13mg - 2C-B met een emotionele ontlading
1P-LSD - 175ug - Wonderlijke wandeling met LSD
4-AcO-DMT - 30mg - Van spijt tot geluk met een les
4-Aco-DMT - 35mg - Boem daar was hij dan!
3-MEO-PCP - 9mg - Eerste keer
Salvia Divinorum - 20x extract - Een gesprek met Salvia
Zaterdagavond 13 februari 2021 hadden we een Zoom meet met een stuk of 7 a 8 personen. Was erg gezellig en we zouden die avond ook nog een nieuwe member gaan ontmoeten. Doen we wel vaker en is vaak erg gezellig. Vele verschillende onderwerpen worden besproken waaronder natuurlijk drugs.
Beertje voelde zich klaar om een 5-MeO-DMT trip in te gaan nu de Zoom groep al wat rustiger was geworden. Hij had dit al enkele keren eerder gedaan maar kon zich bij die trips nog moeilijk volledig overgeven. Of dat aan de dosis lag of aan het rooktechniek was nog niet geheel duidelijk. Dus deze poging stond gepland om zich eens echt volledig te laten gaan en nam een dosis van 20 a 25mg. Maar ondanks hij zeker wel wat voelde had Beertje nog bij verre een breakthrough.
Ik besloot daarom met een zeer lage dosis mee te doen om te testen of het misschien niet toch aan zijn rooktechniek lag. Ik heb namelijk dezelfde houten Vaporgenie dus wilde wel even zien hoe ver ik zou komen met een lage dosis van +- 5mg. Ik woog daarom 10 a 12mg af en pakte daar op het oog een kleine helft van en vulde mijn Vaporgenie.
Beertje en ik zette het geluid van de Zoom even stil en begonnen lekker te hijsen aan de 5-MeO-DMT. Na twee hijsen voelde ik een golf van eenheid over mij heen komen en mijn huis werd weer als nieuw waar ik ook keek. Bij het sluiten van mijn ogen voelde ik een volledige Zen gevoel over mij heen komen en alles wat ik zag (geen idee wat) was erg mooi. Maar vooral een gevoel van eenheid was erg aanwezig.
Eenmaal terug gekomen was Beertje ook al min of meer terug. Beertje en de andere vertelde mij wel duidelijk te zien dat het wat aansloeg bij me. Het was ook inderdaad erg mooi en toch wel heftiger dan ik had verwacht had van deze dosis. Dit bevestigde ons wel dat Beertje wellicht nog niet op de juiste manier omging met de Vaporgenie. Dus besloten we een uurtje a anderhalf te wachten voor een volgende poging.
Net over na 01:00 uur 's nachts was het zover voor poging twee en Beertje en ik vulde allebei ons pijpje. Ik met mijn overgebleven restje en Beertje op zijn gebruikelijke hogere dosis van rond de 20 tot 30mg. Rond 01:20uur waren we er klaar voor met allebei een fully loaded Vaporgenie en muziek bij de hand om ons te begeleiden tijdens de trip.
Ik zoek op youtube Music for a DMT trip en belande bij dit nummertje:
(nu ik hem luister tijdens dit schrijven voel ik weer vreugde komen)
Ik zette het nummertje op en begon te hijsen aan de Vaporgenie. Dit keer nam ik 1 lange hijs waar ik de vlam goed naar binnen hees en voelde de vape mijn longen vullen maar bleef hijsen tot ik zeker wist dat alles op was en hield dus even mijn adem in. Ik zag hoe mijn omgeving langzaam begon te veranderen maar niet heel erg. Ongeveer na een halve minuut blaas ik de vape uit en dacht op dat moment nog van, nou het wordt wel een milde ervaring zoals een uur terug. Maar ik had nog niet uitgeblazen of ik voelde het nu écht inslaan. Er kwam een golf over mij heen die ik goed herkende van nn-DMT maar met veel minder kleuren maar wel veel lichamelijker of meer op gevoel. Op dit moment sloot ik gauw mijn ogen en nog geen enkele secondes later werd mijn hele lichaam één met de meeste prachtige mooie kristallige visuals en voelde dat mijn lichaam zich oploste en alleen nog mijn geest overbleef dat door de ruimte zweefde van deze bijzonder mooie visuals die ik niet eerder tijdens trips had gezien
Ik voelde mij heen en weer gaan van verwondering en paniek. Wat gaat dit diep, wat gaat dit ver, ik kom in een loop van tijd te zitten de rest van mijn leven maar god .....GOD wat is dit mooi. Wat is dit écht en wat is alles ÉÉN !... Muziek voerde mij mee door de kosmos van eenheid en prachtige dingen tegen het randje van paniek. Gedachtes om Mezelf gerust te stellen dat het weer voorbij gaat en ik moet genieten. Maar dit gaat zo diep, maar wat een mooi en heerlijk gevoel, maar ik kom hier toch wel weer uit? Wat mooi! Maar wat beangstigend. Ik voelde ultieme vreugde met diepe verdriet tegelijk maar ook een nieuwgierige gevoel dat bang is. Alles tegelijk qua gevoelens en emoties. Mooi maar tegelijkertijd tegen het randje van echte paranoia en paniek.
Na een minuut of 5 in deze rollercoaster merkte ik dat de piek voorbij raakte en begon meteen even te checken of Beertje er nog voor me was. Maar jahoor hij liet van zich horen en ik kon eigenlijk niks anders dan alleen maar vol verwondering zijn naam zeggen. Beer!... Beer! ... Jezus Beer gozer! ooh man....Beer wat was dat bijzonder. Duidelijk nog niet geland komt het in vlagen binnen waar ik vandaan kwam en kon haast niet anders dan even lachen van geluk. Ik ben terug, weer normaal met één van de meest bijzondere ervaringen uit mijn leven rijker. Ik begin goed te beseffen waar ik was, hoe mooi, hoe bijzonder en fijn het daar was. Ik begon te huilen... Verdriet, vreugde, verwondering? ik weet niet precies waarom maar het was nodig.... Wauw..... wat was dat speciaal en mooi ! en voelde vertrouwd zo samen met Beertje dat met lieve woorden mij heerlijk liet gaan. "Het mag er zijn Mezelf, laat maar lekker gaan. !!!!! Bedankt Beer voor dit moment !!!!!!!
Ik had echt nooit gedacht dat deze (tweede) dosis van +- 6 tot 10mg mij zover zou brengen, maar bedacht me dat misschien bij de eerste dosis niet alles gevaped zou kunnen zijn. Al met al gaf het mij dit keer echt een ongelofelijk mooie ervaring. Nooit zo sterk het gevoel van eenheid, angst, verdriet en vreugde tegelijk gehad. Het was mooi maar totaal onverwachts. Het was beangstigend maar zo ongelofelijk mooi. Wat is het leven toch bijzonder.... Wat kan de wereld toch mooi zijn.... Wat ben ik blij dat bestaan bestaat... Bedankt wereld! Bedankt vrienden om mij heen, bedankt Beer.... Bedankt leven voor de groep die ik heb leren kennen vorig jaar.... Bedankt dat ik nog even kan genieten van vaders... Bedankt dat vreugde weer terug komt in mijn leven.... Bedankt dat de zon weer gaat schijnen.... bedankt dat ik wakker werd vanmorgen en dit verhaal kan delen... bedankt... bedankt.............
Dit zijn de drugs waar ik echt bang voor ben:
Heroine
Dat komt vooral door mijn angst voor naalden, ik weet dat je er andere ROA zijn maar gewoon het idee dat dit kan eindigen met naalden is voor mij genoeg om er nooit aan te beginnen.
Scopolamine
De kleine range tussen een werkzame dosis en en dodelijk dosis zou iedereen van dit middel af moeten houden. De experience reports van de mensen die het wel hebben genomen zijn over het algemeen vermakelijke kost om de lezen. Wel eindigt het vrijwel altijd op 1 van deze drie manier: In het ziekenhuis, in de politiecel of op het kerkhof. Ook het feit dat het kan voorkomen dat je in de delirium ervan niet meer weet dat je het hebt genomen en dan eventueel nog meer kan nemen is iets wat ik liever dus nooit wil proberen.
Dan hier de middelen waarbij ik altijd wel zogenaamde "pre-flight anxiety" heb maar die ik wel heb genomen en in de toekomst waarschijnlijk nog wel een keer zou nemen:
DMT
Elke keer als ik DMT neem, of dit nou vaped of via aya/pharmahuasca is, altijd heb ik van te voren een gezonde dosis anxiety omdat ik weet dat het weer heftig zal zijn en dat ik in het begin moeilijke momenten zal hebben waar mijn lichaam zich doorheen zal moeten worstelen.
Ik heb redelijk wat heftige reizen gehad op DMT en vooral pharmahuasca, maar alle reizen zijn uiteindelijk zonder uitzondering op een positieve manier geëindigd. Dus ik weet dat ondanks dat het begin altijd moeilijk is, dat het uiteindelijk veel goeds brengt.
5-MeO-DMT
Alle keren dat ik 5-MeO-DMT heb genomen was dit eigenlijk verrassend aangenaam. Maar door de verhalen van anderen die het soms best wel moeilijk hebben gehad ben ik nu toch terughoudend om het weer te proberen. Ik weet hoe ik het in kan nemen op een manier dat ik er vrijwel geen angst van zal hebben maar ja, die verhalen van anderen hebben echt een klein zaadje in mijn gedachten geplant.
5-MeO-DMT en DMT worden beide in je lichaam afgebroken door bepaalde enzymen. Als je een MAOI neemt dan voorkom je dat bepaalde stoffen, zoals 5-MeO-DMT en DMT snel worden afgebroken door die enzymen.
Wat er met 5-MeO-DMT gebeurd is dat een metaboliet daarvan o.a. bufotenine is. Met het nemen van een MAOI wordt ook de bufotenine, een relatief sterke vasoconstrictor, minder snel afgebroken en kan deze een tot bijna 10 keer zo hoge concentratie in je lichaam krijgen dan zonder MAOI.
Ook is 5-MeO-DMT een sterkte monoamine heropnameremmer. 5-MeO-DMT samen met een MAOI nemen kan de concentratie van 5-MeO-DMT in het lichaam tot 4 keer zo hoog maken. Ook voorkomt de MAOI dat de serotonine snel genoeg kan worden afgebroken zodat er een reële kans is op het serotonine syndroom.
5-MeO-DMT heeft al een grillig doseringsbeleid qua werking; sommige mensen hebben aan een paar mg genoeg en andere mensen voelen met 10mg nog weinig, dit maakt 5-MeO-DMT onvoorspelbaar qua uitwerking. Als je het dan ook nog eens samen met een MAOI neemt dan heb je dus kans om een Darwin award te winnen.
Vandaag mijn RCs binnen gekregen. En nieuwsgierig dat ik was vandaag al een hele lichte dosis 5-MeO-DMT geprobeerd. (Net iets meer dan de threshold dose) Aangezien ik te lui en ongeduldig ben om het te laten testen was dit de eerste test. Volgende keer een normale dosis van 10mg. (Ik lees btw dat je na 2 uur alweer 5-MeO-DMT kan doen?)
Maar ik heb het nu gerookt in een wietpijpje met de sandwhich methode. Zoals ik ooit ook "normale" DMT gerookt heb. Maar er zijn betere manieren heb ik vernomen. Zo een methpijp schijnt goed te werken icm een butaan aansteker. Hebben jullie daar ervaring mee? Is het wat? Ga dit weekend naar amsterdam dus misschien maar een kopen. Er bestaan ook vaporizers die er geschikt voor zijn. Maar welke? Heb zelf een Arizer Go en Arizer v tower. Maar die zullen wel niet geschikt zijn ervoor gok ik. Bovendien gaat waarschijnlijk heel het apparaat stinken naar die DMT. Welke vape gebruiken jullie ervoor?
Nou. Alvast bedankt en een heel goede avond. Wellicht pleurt ik hier komende week wel een reportje bij... En anders later.