Diametha
In Memoriam, juni 2025
Ik hoop dat het goed komt met jeWij leiden allemaal op ons eigen manier! Je bent niet alleen
Echt hoop het echt
Je bent een goed mens en verdient het niet om te leiden
Ik heb vertrouwen dat het goed komt met je 🤞🙏👍
Ik hoop dat het goed komt met jeWij leiden allemaal op ons eigen manier! Je bent niet alleen
Doe maar niet. Je kunt hier uit komen. Ga nou fatsoenlijk eten en drink 1,5l water per dag. En vraag aan je huisarts of hij je bloedspiegels wil laten controleren. Even bloed prikken voor je Vitamines enzo, een checkup. Desnoods koop je bij de drogist een goede multivitamine en neem je dat dagelijks.Heb trouwens nog steeds grote pupillen dat komt door methadon ontwenning of diazepam ontwenning omdat ik te laag zat bij de overstap en het houdt zolang vol
Denken jullie dat dat kan ? Anders denk ik dat meerdere dingen tegelijk heb of dat ik iets complex heb want dit is niet normaal wat ik meemaak en zo heftig ook
Maar bedankt iedereen voor zijn hulp en reacties 🙏
Ik ga het nog proberen vol te houden maar ik ben op en ga niet steeds over zelfmoord gedachten praten want klinkt alsof ik het maar verzin geef het nog max 2 weken en dan ga ik het doen
Bedankt 🙏Doe maar niet. Je kunt hier uit komen. Ga nou fatsoenlijk eten en drink 1,5l water per dag. En vraag aan je huisarts of hij je bloedspiegels wil laten controleren. Even bloed prikken voor je Vitamines enzo, een checkup. Desnoods koop je bij de drogist een goede multivitamine en neem je dat dagelijks.
Ik doe mijn best om te eten maar is echt moeilijkBedankt 🙏
Ik ga mijn huisarts straks bellen om bloed te laten prikken
Bedankt
Ja dat kan door de Zolpidem komen.De enige is dat ik in de nacht door de slaappil veel chocola eet en dan bedoel ik echt veel chocola 10 mars repen
Lijkt me prima.Ik probeer ook te drinken water geen frisdrank en drink ook thee
Eet maar wat groente. Worteltjes, bleekselderij, paprika, tomaatjes. Allemaal prima rauw te eten. Banaantje 's ochtends misschien. En je hebt ook af en tow wat vlees nodig. Desnoods een kant en klaar lasagne ofzo. Paar plakkies ham.Voor de rest eet ik in de avond bruin brood met kaas overdag probeer ik sinds een paar dagen nu een appel te eten dat gaat noch
Maar ik kan niet stoppen met chocola eten in de nacht
Zit nu vaak krap eind van de maand door sigaretten en chocola van de avondwinkel
Ik kan niet koken dus probeer eiersalade en kaas met bruin brood te eten dit doe ik al een paar weken nu
Helemaal prima.Ik wacht nu op antwoord van de huisarts om bloed te laten prikken dan weet ik ook wat ik allemaal tekort kom
Ik ben niet zo een vleeseter maar kip af en toeJa dat kan door de Zolpidem komen.
Lijkt me prima.
Eet maar wat groente. Worteltjes, bleekselderij, paprika, tomaatjes. Allemaal prima rauw te eten. Banaantje 's ochtends misschien. En je hebt ook af en tow wat vlees nodig. Desnoods een kant en klaar lasagne ofzo. Paar plakkies ham.
Helemaal prima.
Van hoeveel mg rivotril per dag ben je naar 20mg diazepam gegaan? Grote pupillen zijn inderdaad een bijwerking van opiaten ontwenningIk heb nog steeds grote pupillen kan het door de ontwenning van methadon zijn
Misschien zit ik nog te laag maar ga sowieso niet verhogen dus moet het maar volhouden met 70 mg tot ik stabiliseer
Of kan het door de overstap van rivotril naar diazepam zijn omdat de overstap sowieso klachten brengt en bij mij ging de overstap niet zo goed laat staan met een te lage dosis diazepam die pas na 2 weken naar 20 mg werd verhoogd (want 1mg rivotril is gelijk aan 20 mg diazepam en ik kreeg 15 mg diazepam voor 2 weken )
Heeft iemand enig idee wat de klachten zijn van rivotril naar diazepam
Want mijn psychiater weet het ook niet of wil het niet zeggen
Want elke keer als ik het hem vraag zegt hij het kan niet daardoor komen wat je nu meemaakt en dan zeg ik wat zijn de klachten die je kan krijgen en dan zegt hij maak je niet druk het kan niet daardoor komen
Ik wil gewoon weten wat de klachten zijn van de overstap of waar ik kan opzoeken
Heb overal gezocht kon nergens de klachten vinden van overstap rivotril naar diazepam
Kan iemand mij helpen a.u.b.
wil alleen weten wat voor klachten je krijgt als je overstapt van rivotril naar diazepam
1 mg rivotrilVan hoeveel mg rivotril per dag ben je naar 20mg diazepam gegaan? Grote pupillen zijn inderdaad een bijwerking van opiaten ontwenning
Voeding is wel erg belangrijk. Ik zou beginnen met dat te stabiliseren en ik las ook dat veel rookt. Combinatie slechte voeding en veel roken leidt ook tot een veelal aan klachten. Methadon zelf maakt je al vergeetachtiger, de combinatie diazepam slecht slapen, slechte voeding is een serieuze aanslag op je cognitieve vaardigheden. Veel roken leidt ook tot slaapproblemen. Ga eens naar de huisarts en laat je bloed testen op tekorten. Vervolgens zou ik je voeding en vitamines en mineralen op orde brengen en het roken verminderen. Verder ook stoppen met drugs mocht je dat gebruiken. De huisarts kan je helpen met stoppen met roken. Als je zover bent en je stabieler hebt kjjken welke klachten er over blijven.Zijn er mensen hier die methadon 70 mg of meer dan gebuiken of diazepam 20 mg of meer gebruiken ?
ik voel me nog steeds heel erg slecht niks is veranderd
Onrust opgejaagd somber depressie achtig
Word helemaal gek
Heeft iemand advies die ik de psychiater of een idee die ik aan hem
Kan voorleggen
Want mijn leven staat stil alleen maar lopen slecht slapen
Heb geprobeerd te eten laatste paar dagen maar nu heb ik nergens meer zin in
Wil alleen beter woorden of een oplossing vinden
Ik leef echt in een hel
Dat is vreemd. De combinatie Venlafaxine en Mirtazapine staat bekend als "California Rocket Fuel". Die zou juist moeten helpen bij depressie. En de depressie die Benzo afbouw met zich meebrengt kan met antidepressiva worden behandeld. Ik ben geen voorstander van meer pillen maar dit zou je juist kunnen helpen.Ben een dag nadat ik de venlafaxine gebeld door de apotheek dat het niet goed gaat samen want heb ze mijn klachten doorgegeven toen ik de medicatie ging halen en hoelang het al aan de gang is toen zeiden ze dat het misschien ook kan komen door de overstap van rivotril naar diazepam dat was de meeste logische volgens hun maar kan ook door mertezepine en diazepam
Ja... je voelt je al kut en dan ga je ook nog eens een antidepressivum afbouwen. Ik vind het riskant, en de tekenen wijzen op andere oorzaken.Wil de mertezepine afbouwen heeft iemand hier ervaring daarmee? Wat kan ik verwachten? Kan ik met een kwart pil per week of twee weken ? Of moet het nog minder dan een kwart pil ? Want de huisarts zegt mertezepine is niet verslavend
Betekent niet verslavend dat je er zo mee kan stoppen ?
Kijk hier staat dat je extra voorzichtig moet zijn met mirtezepine en venlaxafine heeft de apotheker laten zieDat is vreemd. De combinatie Venlafaxine en Mirtazapine staat bekend als "California Rocket Fuel". Die zou juist moeten helpen bij depressie. En de depressie die Benzo afbouw met zich meebrengt kan met antidepressiva worden behandeld. Ik ben geen voorstander van meer pillen maar dit zou je juist kunnen helpen.
Hmm. Serotoninesyndroom is geen grap. Het is wel zeldzaam volgens de bijsluiter. Als ik lees dat je zelfmoord overweegt denk ik dat jouw situatie ernstig genoeg is om dat risico te accepteren. Maar de keus is uiteindelijk aan jou.Kijk hier staat dat je extra voorzichtig moet zijn met mirtezepine en venlaxafine heeft de apotheker laten zie
Ik lees nooit bijsluiter
Daar is de psychiater tegen hij wil niet terug naar rivotrilJa... je voelt je al kut en dan ga je ook nog eens een antidepressivum afbouwen. Ik vind het riskant, en de tekenen wijzen op andere oorzaken.
Grote pupillen: opiatenontwenning, mogelijk PAWS. Ik weet niet of daar veel aan te doen is.
In de tijd gezien: de overstap van Clonazepam naar Diazepam. Daar is een vrij eenvoudige test voor - ga weer naar 1mg Clonazepam per dag.
Heb bloed laten prikken kom een paar dingen tekort en dingen te hoogHmm. Serotoninesyndroom is geen grap. Het is wel zeldzaam volgens de bijsluiter. Als ik lees dat je zelfmoord overweegt denk ik dat jouw situatie ernstig genoeg is om dat risico te accepteren. Maar de keus is uiteindelijk aan jou.
Eet je al beter en rook je al minder? Heb je al bloed laten prikken?
Mirtezepine is 15 mg methadon 70 mg diazepam 20mg (5mg ochtend 5mg middag 10mg avond)10 mg zolpidemtartraatIk zou me niet al teveel zorgen maken.
Er is jarenlange ervaring met de combinatie venlafaxine/mirtazapine.
De combinatie werkt beter dan elk middel afzonderlijk.
Wat ook belangrijk is, is dat mirtazapine een aantal bijwerkingen van venlafaxine tegengaat.
Alleen als de dosis mirtazapine hoger is dan 15 mg is het verstandiger om die op 15 mg te brengen.
De psychiater wil dat niet dat ik terug ga naar rivotrilVanwege de complexiteit wil ik er niet te diep op ingaan.
Er zijn een aantal factoren die een rol kunnen spelen maar ik ben niet in staat om dat te beoordelen.
Daarnaast heb ik geen verstand van methadon maar er zijn hier mensen die je daar van alles over kunnen vertellen en dat waarschijnlijk ook al gedaan hebben, ik heb niet het hele topic gelezen.
Mirtazapine wordt inderdaad soms als slaapmiddel voorgeschreven.
Helpt meestal goed maar niet bij iedereen, of de bijwerkingen zoals veel te veel eten zijn storend. (maar wel lekker, ik ben gek op Mars)
Je komt op mij over als radeloos, hulpeloos en ik lees nog wel wat dingen die me aan een depressie doen denken.
Ik kan de keuze voor venlafaxine/mirtazapine wel begrijpen.
Het vervelende alleen is dat je een paar weken moet wachten om te kijken of het iets doet.
Ik wens je veel sterkte!
Zat ik iets te typen, is het ineens weg.
Poging 2:
Soms doet iemand het gewoon niet goed op diazepam en wel op Rivotril, of omgekeerd.
Zoals @_shikantaza al schreef, teruggaan naar Rivotril om te kijken of je dan verbetering merkt?
Hoe moet ik dat doenEn jezelf laten opnemen in een ziekenhuis door 2nd opinion van andere psychiater waar je altijd om mag vragen
waar werkt je psychiater vraag die locatie om een 2nd opinionHoe moet ik dat doen
De huisarts stuurt me steeds naar de psychiater als ik vragen heb over mijn medicatie of over wat ik meemaak
De psychiater wil me nergens sturen hij zegt we hebben Jellinek gebeld en die zeggen dat ze pas na 6 maanden met ons willen spreken of aanmelden ik vraag de psychiater zo vaak voor een verslavingsarts maar hij zei eerst de methadon verhogen, nu ik op 70 mg zit zegt hij je moet wachten en heb hem de laatste tijd vaak gebeld maar dan zegt zijn secretaresse dat ik op mijn afspraak moet wachten de 31
Ik voel dat het niet goed gaat met me maar niemand die me wil geloven het gaat echt slecht met me ik word helemaal gek heb iets wat me zo onrustig en zo een slecht gevoel geeft
Ik weet wat ik voel en ik ben aan het lijden niet normaal en snap niet waarom ik niet ergens opgenomen kan worden er zijn toch wel andere klinieken dan Jellinek die vergoed worden door de zorgverzekering
Ik hou het niet meer lang vol zo
Ik heb overal hulp gezocht ben overal heen geweest
De mensen die ik op internet spreek net als psychogenet , dokters.nl , brijder en nog velen meer
De ene zegt je hebt teveel medicatie ik raad je aan om bij je psychiater te blijven misschien heeft hij een plan voor je want je zit te hoog op al je medicatie de ander zegt je situatie is te complex en de ander zegt laat je psychiater contact met ons opnemen voor advies maar dat wil hij niet doen
Ik weet het niet meer ik moet wachten maar ik kan in deze toestand niet meer wachten
Bedankt voor je reactie en voor je hulp echt je wilt niet weten in wat voor toestand ik ben
Echt enorm bedankt 🙏 vooral als je weet hoe ik die opname of second opinion kan regelen
Maar bedankt sowieso 🙏🙏🙏😭
Mijn psychiater werkt in het boven ij ziekenhuis maar iedereen daar gaat hem steunenwaar werkt je psychiater vraag die locatie om een 2nd opinion
Dit. Of de huisarts bellen, aangeven dat je suïcidale gedachten hebt en vragen om een verwijzing naar een andere psychiater?waar werkt je psychiater vraag die locatie om een 2nd opinion