Bedankt allemaal voor jullie reacties
Ik denk ook dat het door de overstap komt wat ik allemaal meemaak ook een beetje door de PAWS van methadon maar vooral door de overstap van rivotril 1 mg naar 15 mg diazepam eerst voor 2 weken en daarna verhoogd is naar 20 mg diazepam
Maar huisarts zegt geen verstand hier van te hebben en stuurt me naar de psychiater
En de psychiater zegt het kan niet daardoor komen hij zegt iedereen maakt de overstap zonder problemen
Nu heb ik de diazepam 3 weken terug af te bouwen met 2,5 mg per dag maar ging op de 8 dag vreselijk mis echt niet normaal mis met hartkloppingen angst bang niet normaal onrustig (met onrustig bedoel ik rennen in huis en heb het zo warm in mijn hoofd en het denken dat ik doodga en nie weten wat ik moet doen echt niet normaal)ik ben meteen weer de diazepam naar 20 mg verhoogd is niks veranderd behalve de onrust ietsje minder het komt en gaat heb ook suïcidaal gedachten gehad en depressief achtig en huilen maar ben nog steeds bang en hartkloppingen en in de war weet niet wat ik moet doen
Heb echt iedereen gebeld maar niemand die me serieus neemt
Ik merk dat als ik de diazepam overdag neem me onrustiger maakt en huilen en de psychiater zegt neem de 20 mg niet alllemaal in de avond want dat is echt gevaarlijk samen met de mertezepine en de zolpidemtartraat en omdat ik van de diazepam af wil heeft ie gezegd dat ik een kwart pil per dag moet proberen dus 1,25 mg eraf elke dag
Maar ik ben nog zo bang en zo onrustig en hartkloppingen ben ook slaperig
Ik ben helemaal naar de klote en het wil geen een dag goed gaan heb wel spijt dat ik ben begonnen met afbouwen dacht dat het niet erger kon
Maar probeer steeds een kwart pil te snijde met de pillen snijder van de apotheek maar lukt ook niet goed
Nu heb ik de psychiater gebeld en die gaat me straks terugbellen hopelijk als ie het niet weer vergeet
Ik ga hem vragen om de 2 mg pillen van diazepam te bestellen en die dan in 2 snijden dan bouw ik met 1 mg af en dacht dat ik het om de dag doe in plaats van elke dag
Kan dat ook ?
ik ben helemaal naar de klote echt en niemand die me kan helpen heb echt iedereen gebeld of langs gegaan en iedereen stuurt me naar de psychiater terug
Ik weet nu zeker dat de diazepam me zieker maakt als ik het met de methadon neem ga ik niet normaal zweten en kan ik bijna niet ademen dus neem ik de methadon 70 mg rond 8 uur ochtend en de diazepam rond 12 uur 2,5 mg en rond 16 uur 5 mg en 12,5 mg rond 20 uur en dan de mertezepine en dan de zolpidemtartraat
De psychiater wil niet dat ik iets anders afbouw hij zegt de diazepam eerst
Maar kan je ook PAWS krijgen van diazepam?
En is het een goed idee om de diazepam om de dag te verlagen?
bedankt allemaal voor jullie reacties en hulp 🙏🙏
Het probleem van TS zit hem in de overgang van clonazepam naar diazepam
Crossover ontwenning heet dat.
Volgens het aston manual is het belangrijk om de benzo die u neemt langzaam af te bouwen en tegelijkertijd de diazepam op te bouwen
Ga je in 1x van je benzo af naar een equalivent aan diazepam zal je afkickverschijnselen krijgen omdat alle benzo's net iets anders in elkaar zitten
Dit is een veelvoorkomend probleem en op reddit genoeg over te vinden
wat kan ik het beste doen ? Proberen de diazepam af te bouwen heel langzaam met 1 mg per 2 dagen en na 1 week elke dag 1 mg
Of moet ik iets anders doen want stabiliseren wil niet lukken bij mij
Ik loop vanaf november met paws methadon toen was het onrust en slapeloosheid maar was heel erge onrust toen februari rivotril gekregen ging het nog slechter toen methadon bleef het slecht toen de overstap van rivotril naar diazepam toen ging het helemaal mis en sinds dien leef ik in een hel en 3 weken terug wou ik afbouwen de diazepam na 1 week heb ik hel gezien en dat nu al 2 weken
Dus vanaf november heb ik geen een dag gehad dat ik lekker gegeten heb dat ik tv kon kijken dat ik met mensen kon lachen of zelfs gesproken dat ik kleding heb gekocht ik ben vanaf november helemaal alleen
Daarom wil iedereen hier bedanken die een reactie of iets heeft geschreven echt ontzettend bedankt allemaal 🙏🙏🙏
Ik ben alleen maar aan het lopen en in de nacht chocola eten zonder herinnering en roken spaargeld en vakantie geld is op en sta nu een maandje huur achter door het roken en de chocola
Koop overdag geen chocola omdat ik geen suiker wil eten
Ik weet het niet meer zelfs het ademen gaat slecht maar de huisarts heeft bloed onderzocht vond niks gevaarlijk terwijl ik voel dat ik kapot ga
Daarom iedereen bedankt