Diazepam en methadon

Brakka Mang

Badass junkie
Dit moet klinisch gebeuren. Je gaf aan dat je metadon bent begonnen via iemand anders. Hoe hoog was die dosering dan, moet heel hoog zijn geweest en hoelang heb je dit gebruikt?. Misschien dat dat omgezet kan worden naar suboxone. Dit kan bij lagere doseringen meteen. Misschien dat je dat kan voorstellen.

Mirtazeline lage dosering kan je ook snel mee stoppen. Ik heb 6 maanden 15ng geslikt en ben daar zo mee gestopt. Als het alleen voor het slapen is dat zou ik daar mee beginnen met afbouwen. Maar nogmaals dit miet echt via de huisarts en liefst in een klinische setting gezien de complexiteit en scala aan klachten.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ten eerste bedankt voor je reactie voel me zo alleen en dit wat ik meemaak is zo heftig geloof me ik dacht in het begin ook effe volhouden het is tijdelijk niet aandenken afleiding zoeken sporten maar geloof me niks helpt omdat het door medicatie komt maar niemand wil me geloven
Ik ben het met je eens ik moet ergen opgenomen worden maar huisarts stuurt me naar psychiater en psychiater weet alleen het rijtje vragen afgaan elke keer en dan dosis van dit omhoog of andere medicatie erbij of wachten tot na 6 maanden misschien Jellinek
Terwijl ik voel ben vergeetachtig niet normaal ben onrustig niet normaal voel mijn hoofd aan het gek worden kan nergens op concentreren
Heb een uitkering en een hele klein huisje een kamer met alles keuken wc douche heb al zolang niks kunnen doen daar .maar word nergens serieus genomen of ze hebben me kapot gemaakt met die medicatie en kunnen niks meer doen
De enige wat ik hoor je moet stabiel worden zodat we kunnen afbouwen
Overal die ik spreek op internet schrikt van de medicijnen en de dosis en hoe het is gegaan
Overstappen in 1 keer van rivotril naar diazepam terwijl ik methadon ontwennen was en hoe het is gegaan
Niemand wil me helpen meer iedereen zegt laat je psychiater het maar oplossen hij heeft er een zooitje van gemaakt
Zo komt het over naar mij als ik met psychiaters en assistenten en dokters chat op internet
Plus ik denk ben niet te redden het duurt zolang ik moet een beetje verbetering zien maar nee ik ga elke dag achteruit
Bedankt voor je reactie echt enorm bedankt voel me zo alleen en hopeloos ben kapot lichamelijk en geestelijk enorm bedankt 🙏🙏🙏🙏🙏

Laatst bewerkt:

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Mensen ben ten einde raad ik wil iedereen adviseren om nooit medicatie te gebruiken die als methadon, diazepam, mertezepine of zolpidemtartraat gebruik het niet wat je ook meemaakt
Medicatie is erger dan drugs het maakt je gek en maakt je depressief en het maakt je leven kapot je kan nergens meer van genieten
En de dokters psychiaters hebben heel weinig kennis ervan geloof me
Ik ben een levend bewijs dat ze me niet kunnen behandelen
Zij zijn professionels maar in theorie in boeken ze weten wat er in boeken staan maar praktijk is hele andere koek
Net als bij methadon ze zeggen als je 3 weken geen methadon neemt alles weer goed komt maar ik zat 4 maanden zonder methadon en daarna heb ik methadon gekregen om stabiel te worden en nog is het niet gelukt
En ze doen zo makkelijk over de ontwenning terwijl ik in een hel leef
En nog weet ik niet wat ik moet doen
Ze willen me meer pillen geven maar ik ga niks erbij nemen ik wil er zo graag vanaf
Ik wou bijna met de mertezepine afbouwen totdat iemand hier zei of het wel verstandig is dus heb me bedacht ik bedank hem ervoor
Nu denk ik om de methadon af te bouwen als ik de 31 de psychiater spreek en of ik de diazepam niet de 20 mg gewoon in de avond neem in plaats van 5 mg ochtend 5 mg middag en 10 mg avond heb het ook van iemand hier lijkt me logisch maar wil niks doen zonder zijn toestemming
Maar ik weet dat hij zegt verander niks totdat je stabiel wordt maar ik leef in een hel en wil maar niet een ietsje kleine stap maken richting stabiel dus waarom niet iets proberen
Toch? Ik ben aan het lopen onrustig en slaperig tegelijk weet je wat dat met je hersens doet je voel jezelf aan gek aan het worden echt Aaaaaaaasaaassaaaaaaaaaaaah
Niks helpt wil zo graag opgenomen worden zodat de professionels me kunnen monitoren en zien hoe ik er aan toe ben
Ik ben aan het huilen ik heb al mijn haar getrokken uit mijn hoofd ik weet het niet meer
Dus mensen medicatie is de gevaarlijkste drug die er bestaat en ze kunnen het niet genezen

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Zijn er mensen die 20 mg of meer diazepam hebben afgebouwd?hoelang heeft het geduurd en wat voor klachten heb je gehad?
want hoor van mijn psychiater dat het een makkie is als je het maar rustig aan doet is dat waar ?

_shikantaza

Badass junkie
Zijn er mensen die 20 mg of meer diazepam hebben afgebouwd?hoelang heeft het geduurd en wat voor klachten heb je gehad?
want hoor van mijn psychiater dat het een makkie is als je het maar rustig aan doet is dat waar ?
De aanbevolen snelheid is 10% van de huidige dosis per week.

Dan krijg je iets als 20-18-16-15-13,5-12-11-10-9-8-7-6-5-4,5-4-3,5-3-2,5-2-1,5-1-0,5-0

Ben je een half jaartje bezig. Maar beter is om geen doel te stellen, beginnen met een reductie vna 10% en bekijken hoe je je
gemiddeld hebt gevoeld gedurende de week en aan de hand daarvan te bepalen of, en hoe groot je de volgende stap neemt.

Laatst bewerkt:

OtherShore

Badass junkie
Nu denk ik om de methadon af te bouwen
Je kunt niet afbouwen totdat je stabiel bent. Stabiel worden is stap 1. Wellicht dat ze dan eerst nog je dosis methadon een beetje moeten bijstellen. Dus het heeft geen zin om te roepen:
Ze willen me meer pillen geven maar ik ga niks erbij nemen
Want wellicht heb je nog wat meer methadon nodig. De tijd zal het leren.

Uiteindelijk is het doel natuurlijk wel stoppen met de medicijnen, dus begrijp me niet verkeerd, maar het heeft weinig zin om met je hoofd al bezig te zijn met afbouwen als je nog niet eens stabiel bent. Als je gaat afbouwen voordat je stabiel bent gaan je problemen alleen maar erger worden.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Je kunt niet afbouwen totdat je stabiel bent. Stabiel worden is stap 1. Wellicht dat ze dan eerst nog je dosis methadon een beetje moeten bijstellen. Dus het heeft geen zin om te roepen:

Want wellicht heb je nog wat meer methadon nodig. De tijd zal het leren.

Uiteindelijk is het doel natuurlijk wel stoppen met de medicijnen, dus begrijp me niet verkeerd, maar het heeft weinig zin om met je hoofd al bezig te zijn met afbouwen als je nog niet eens stabiel bent. Als je gaat afbouwen voordat je stabiel bent gaan je problemen alleen maar erger worden.
Ik wil maar niet stabiel worden dat is het probleem en met antidepressiva word je ook niet stabiel (venlafaxine )ik ben zo erg geworden door de overstap van rivotril naar diazepam trouwens heb de antidepressiva niet genomen
Dat bedoel ik met meer pillen
Ik ga niet nieuwe pillen erbij nemen maar hij vindt dat ik op 70 mg methadon moet blijven omdat ik ook 20 mg diazepam neem
Bedankt voor je reactie 🙏🙏
Echt ontzettend bedankt voor je reactie maar ik zit in een situatie die zo erg is en ik voel dat het door de medicatie komt
Als ik in de ochtend de methadon neem voel ik me slecht in plaats van beter sinds vanochtend heb ik geen diazepam genomen en dat voelt wel beter nog steeds slecht maar niet slaperig erbij ik denk dat ik de diazepam 5 mg in de middag neem en 15 mg in de avond
Ik weet alleen niet of het een goed idee is
Maar ontzettend bedankt voor je reactie en als je nog advies hebt want het voelt alsof ik nooit beter ga worden ben sinds februari al zo maar bedankt voor alles voor al je hulp en tijd 🙏🙏🙏

Laatst bewerkt:

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik heb sinds vandaag de diazepam niet met de methadon genomen want laatste dagen kon ik bijna geen ademhalen dus heb de diazepam rond 13 uur genomen en de rest 15 mg ga ik om 21 uur nemen en de mertezepine 15 mg om 22 uur en de zolpidemtartraat om 23 uur
Tot nu toe geen verschil behalve dat ik in de ochtend geen adem tekort kom
Ik probeer te eten maar gaat zo moeilijk
Ben nu weer slaperig geworden terwijl ik onrustig ben ik voel dat ik gek aan het worden ben
Iedereen zegt de medicatie moet je rustig maken maar bij word ik wel slaperig maar onrustig lichamelijk dat ik niet rustig kan zitten maar ook in mijn hoofd
Ik weet het niet meer

_shikantaza

Badass junkie
Ik heb sinds vandaag de diazepam niet met de methadon genomen want laatste dagen kon ik bijna geen ademhalen dus heb de diazepam rond 13 uur genomen en de rest 15 mg ga ik om 21 uur nemen en de mertezepine 15 mg om 22 uur en de zolpidemtartraat om 23 uur
Tot nu toe geen verschil behalve dat ik in de ochtend geen adem tekort kom
Het verschuiven van de gift Diazepam lijkt me ook een zinloze exercitie. Diazepam werkt zo lang dat het echt niet uitmaakt of je het 's ochtends of 's avonds neemt. Tenzij je gevorderd bent met een afbouw misschien.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik wil maaar niet stabiel worden dit normaal bij PAWS
IK DENK DAT IK PAWS METHADON HEB EN PAWS DIAZEPAM DOOR DE OVERSTAP DAT IK 2 weken een te weinig dosis heb gekregen en daarna de20 mg
Maakt het wat uit hoe ik de 20 mg diazepam neem om stabiel te worden
Want heb vandaag de ochtend dosis overgeslagen van 5 mg omdat ik heel erg kortademig word als ik het samen met methadon neem en ik ben zo slaperig dus heb de eerste dosis rond 13 uur genomen en heb net 15 mg diazepam genomen ga zo nog de mertezepine nemen rond 22 uur 15 mg en dan 10 mg zolpidemtartraat rond 23 uur
Mijn leven draait alleen om medicatie en het helpt geen moer
Er moet toch een oplossing zijn voor dit
De psychiater en dokters weten wat iemand lijdt van binnen en hoe slecht iemand zich voelt en denk dat ik bijna zover ben om er eind aan te maken want dit is geen leven zo
Al vanaf november zo onrustig niet normaal en slapeloosheid niet slapen in dagen en dan slaap ik 2 tot 3 uurtjes en sinds februari toch onrustig en slaap wel elke avond 3 uurtjes maar heb deze gevoelens erbij gekregen en voel me met de dag gekker worden door de medicatie
Ik weet zeker dat een van de medicatie averechts werkt of tegen een andere medicatie heftig bijwerkingen geeft waardoor ik me zo voel
Toen ik zonder medicatie was kon ik nog helder nadenken nu twijfel ik over alles weet niet meer wat goed is ben bang van alles daarom wil ik die antidepressiva niet nemen misschien helpen ze wel maar er vanaf te komen is een hel lees ik dus weet het niet meer en slik al zoveel medicatie waar ik verslaafd aan ben en moeilijk vanaf te komen is de methadon is moeilijk de diazepam is nog moeilijker de zolpidemtartraat is heel moeilijk
En ben nog steeds niet stabiel dus neem ze voor niks alleen omdat ik anders erger ontwenning
Dus het erg of erger ik heb geen normaal
Wachten terwijl iedereen vooruit ga en ik achteruit ga
Ik ben zo moe ik denk dat de tijd bijna komt
Ik laat het weten wanneer ik het doe het kan niet lang duren beloofd of er niet moet een mirakel komen
Ik wil iedereen alvast bedanken voor zijn hulp en reacties maar deze persoon is niet te redden of ze willen de moeite niet nemen om me te redden hoe dan ook God ik er aan

_shikantaza

Badass junkie
Ik wil maaar niet stabiel worden dit normaal bij PAWS
IK DENK DAT IK PAWS METHADON HEB EN PAWS DIAZEPAM DOOR DE OVERSTAP DAT IK 2 weken een te weinig dosis heb gekregen en daarna de20 mg
Maakt het wat uit hoe ik de 20 mg diazepam neem om stabiel te worden
Want heb vandaag de ochtend dosis overgeslagen van 5 mg omdat ik heel erg kortademig word als ik het samen met methadon neem en ik ben zo slaperig dus heb de eerste dosis rond 13 uur genomen en heb net 15 mg diazepam genomen ga zo nog de mertezepine nemen rond 22 uur 15 mg en dan 10 mg zolpidemtartraat rond 23 uur
Mijn leven draait alleen om medicatie en het helpt geen moer
Er moet toch een oplossing zijn voor dit
De psychiater en dokters weten wat iemand lijdt van binnen en hoe slecht iemand zich voelt en denk dat ik bijna zover ben om er eind aan te maken want dit is geen leven zo
Al vanaf november zo onrustig niet normaal en slapeloosheid niet slapen in dagen en dan slaap ik 2 tot 3 uurtjes en sinds februari toch onrustig en slaap wel elke avond 3 uurtjes maar heb deze gevoelens erbij gekregen en voel me met de dag gekker worden door de medicatie
Ik weet zeker dat een van de medicatie averechts werkt of tegen een andere medicatie heftig bijwerkingen geeft waardoor ik me zo voel
Toen ik zonder medicatie was kon ik nog helder nadenken nu twijfel ik over alles weet niet meer wat goed is ben bang van alles daarom wil ik die antidepressiva niet nemen misschien helpen ze wel maar er vanaf te komen is een hel lees ik dus weet het niet meer en slik al zoveel medicatie waar ik verslaafd aan ben en moeilijk vanaf te komen is de methadon is moeilijk de diazepam is nog moeilijker de zolpidemtartraat is heel moeilijk
En ben nog steeds niet stabiel dus neem ze voor niks alleen omdat ik anders erger ontwenning
Dus het erg of erger ik heb geen normaal
Wachten terwijl iedereen vooruit ga en ik achteruit ga
Ik ben zo moe ik denk dat de tijd bijna komt
Ik laat het weten wanneer ik het doe het kan niet lang duren beloofd of er niet moet een mirakel komen
Ik wil iedereen alvast bedanken voor zijn hulp en reacties maar deze persoon is niet te redden of ze willen de moeite niet nemen om me te redden hoe dan ook God ik er aan
Het heeft tijd nodig kerel. Ik weet hoe erg het kan zijn, maar het gaat echt voorbij.

Hoe is het met roken en eten? Is er nog wat gedaan met je bloeduitslagen?

Pompoen

Bewuste gebruiker
Het heeft tijd nodig kerel. Ik weet hoe erg het kan zijn, maar het gaat echt voorbij.

Inderdaad. Probeer datgene aan te pakken waar je tenminste wél invloed op hebt. En hoe ziet jouw sociaal netwerk eruit? Misschien goed die wat meer te betrekken?

Pompoen

Bewuste gebruiker
Inderdaad. Probeer datgene aan te pakken waar je tenminste wél invloed op hebt. En hoe ziet jouw sociaal netwerk eruit? Misschien goed die wat meer te betrekken?
Ik blijf erbij dat er meer hulp nodig is dan enkel deze psychiater. Ambulante zorg die bij je thuis komt om je te ondersteunen (praktisch en mentaal) gedurende deze lastige periode. Kun je dit niet aan de huisarts vragen?

Diametha

In Memoriam, juni 2025

Bloeduitslagen leukocyten te hoog en een paar ander dingen waren ook niet zo goed maar volgens de hijsarts is het niks om me zorgen over te maken
Ik rook nu ander half pak van 3 pakken
Maar het hopeloos gevoel dat er niks veranderd elke dag maar lopen en vooral twijfelen aan Alles nu omdat het zolang duurt of ik wel de goede medicatie krijg of ik het wel op die volgorde moet nemen
En radeloos weet niets meer
Ben helemaal gesloopt geestelijk voel dat ik gek aan het worden ben
Bedankt voor je reactie en hulp echt ontzettend bedankt 🙏
Laat me voelen dat ik niet alleen ben enorm bedankt voor je advies
Maar ik trek het gewoon niet meer ik moet de lijden stoppen want denk niet dat het over gaat
Uit de grond van mij hart bedankt 🙏

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik blijf erbij dat er meer hulp nodig is dan enkel deze psychiater. Ambulante zorg die bij je thuis komt om je te ondersteunen (praktisch en mentaal) gedurende deze lastige periode. Kun je dit niet aan de huisarts vragen?
De huisarts kan niks doen wat ik ook zeg ze stuurt me naar de psychiater
Echt een klote huisarts

Diametha

In Memoriam, juni 2025

Bedankt voor je reactie maar niemand kan me helpen of wil me helpen
Als ik in de praktijk laat zien hoeveel ik loop per dag al maanden minimaal 23 km
Dan zegt de psychiater je moet aan de vierdaags of zo meedoen
Terwijl ik in ee n hel leef maakt hij grappen terwijl ik aan het huilen ben

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Het verschuiven van de gift Diazepam lijkt me ook een zinloze exercitie. Diazepam werkt zo lang dat het echt niet uitmaakt of je het 's ochtends of 's avonds neemt. Tenzij je gevorderd bent met een afbouw misschien.
Deed het meer omdat ik letterlijk niet kon ademen moest ramen open doen en naar de balkon om adem te happen
Terwijl de psychiater zegt neem ze samen
Ik ben helemaal de weg kwijt een opname kan me alleen helpen denk ik maar dat zit er niet in dus ik doe mijn best om het vol te houden maar ik voel dat het einde inzicht is ik kan het niet meer
Bedankt allemaal echt ontzettend bedankt jullie hebben zo jullie best gedaan maar ik ben een geval die niet te redden valt bedankt
En een van deze dagen wordt het mijn dag 😘

Pompoen

Bewuste gebruiker
De huisarts kan niks doen wat ik ook zeg ze stuurt me naar de psychiater
Echt een klote huisarts
Extra hulp inzetten kan altijd, daar kun je specifiek om vragen. Blijf aangeven dat je het niet meer volhoudt en extra ondersteuning nodig hebt. Niet zozeer gericht op medicatie maar om je te helpen met je dagelijkse dingen en mentale struggles. Benoem opnieuw dat je eraan denkt jezelf iets aan te doen omdat het echt niet meer gaat. Veel sterkte en houd hoop!!

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Extra hulp inzetten kan altijd, daar kun je specifiek om vragen. Blijf aangeven dat je het niet meer volhoudt en extra ondersteuning nodig hebt. Niet zozeer gericht op medicatie maar om je te helpen met je dagelijkse dingen en mentale struggles. Benoem opnieuw dat je eraan denkt jezelf iets aan te doen omdat het echt niet meer gaat. Veel sterkte en houd hoop!!
Heel erg bedankt voor je reactie
Maar ik vraag altijd om hulp en zeg altijd dat ik het niet meer aan kan maar weet niet wat ik nog meer moet doen
Ik heb gisteren de diazepam ‘s ochtends niet genomen was wel beter met ademhalen maar voor de rest
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen ben zo hopeloos
Ik kan niet meer eens typen of nadenken ben helemaal kapot
Bedankt voor je hulp en tijd 🙏🙏🙏🙏

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik ben bogonnen de diazepam proberen af te bouwen
Neem nu rond 13 uur een halve pil dia 2,5 mg en in de avond 15 mg dia
De psychiater heeft gezegd dat ik 5 mg moest afbouwen maar dat vond ik teveel dus heb een halve pil
Alleen is de ochtend ben ik zo slaperig door de 15 mg diazepam ,de mertezepine en de zolpidemtartraat die ik in de avond neem
Ik kan niet slapen maar ben heel erg in de war
De psychiater gaat naar Italië voor de giro fietsen voor 2 weken dus hij was met dat bezig hij zei tegen me probeer wat je wilt dus besloot ik de diazepam proberen af te bouwen
Het is de eerste dag voel niet zoveel verschil
Maar eergisteren heb ik voor het eerst 5 mg in de middag en 15 mg in de avond genomen diazepam in de ochtend voelde ik me heel slaperig
Als iemand advies voor me heeft graag of denken jullie dat ik het moet proberen en kijken hoe het gaat
Ik hoop dat ik het niet erger ga maken en de psychiater wil me niet naar een versvingsarts sturen hij zegt na 6 maanden gaan we Jellinek weer proberen en hij wil niet een andere proberen als brijder weet het ook niet
Maar als iemand advies voor me heeft graag
Ik was het zo zat dat ik dacht laat me proberen de diazepam een beetje verlagen dus ik neem een halve pil minder in de middag diazepam 2,5 mg en 15 mg in de avond hooop dat ik het niet erger maak
Als iemand advies heeft graag

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik heb nu al een paar dagen dat ik de diazepam met 2,5 mg heb afgebouwd voel me erg onrustig , angstig,slaperig en in heel erg in de war
Ben vooral erg bang angstig en slaperig
Slaap heel weinig in de avond terwijl ik de diazepam 15 mg , 15 mg mirtezepine en 10 mg zolpidemtartraat neem
In de avond gaat al het slaaap weg en word ik heel bang
En als ik slaap ga ik naar de avondwinkel zonder dat ik het me herinner en koop ontzettend veel chocola
Ik ben helemaal kapot en in de war vooral door de angst die erbij is gekomen met de onrust en de depressie
Ik merk als ik de diazepam in de ochtend neem dat ik onrustiger en angstiger word dus neem nu de halve pil rond 5 uur middag en de 15 mg rond 20 uur en de mertezepine rond 21 uur en de zolpidemtartraat rond half 11
Merk ook als ik de methadon neem enorm zweet en onrustig word ben daarvoor heel erg bang
Ik ervaar dingen die zo heftig zijn maar ben vooral overdag zo slaperig en kan niet slapen en als ik eventjes slaap zo depressief word dat ik weer huilbuien krijg
Heeft iemand advies wat ik kan doen want de huisarts stuurt me steeds naar de psychiater en de psychiater neemt me niet serieus laat me gewoon wachten met elke keer je wordt gebeld en ik word niet gebeld
Ik had allang stabiel moeten zijn maar de klachten zijn meer geworden net als de angsten bang zijn mijn hart gaat zo tekeer
Kan het door de diazepam die ik met 2,5 mg heb afgebouwd want de psychiater zei je moet met 25procent afbouwen en dat is 5 mg van 20 mg diazepam
Ik vind het raar dat de diazepam me erg onrustig maakt overdag terwijl het me juist rustig moet maken
Ik word helemaal gek ik weet niet meer wat ik moet doen
De diazepam maakt me overdag slaperig en onrustig en in de avond voel ik helemaal niks van de 15 mg het is zo raar
De assistente van de psychiater zegt ook dat ik pas na 1 week de ontwenning van de diazepam voel
Vanwaar komt de angst en deze bang gevoel mijn hart gaat zo tekeer
Kan iemand mij a.u.b. helpen met advies of weet iemand of ik de 2,5 mg diazepam die ik heb afgebouwd teveel is of normaal?

Diametha

In Memoriam, juni 2025
2,5mg er af op een startdosis van 20mg is normaal.
Bedankt voor je reactie en advies 🙏🙏
Ik neem nu 17,5 mg diazepam van 20 mg eerst ,maakt het wat uit hoe ik het neem ?
Kan ik het in de avond allemaal nemen of is het beter om het te verdelen? Want overdag maakt de diazepam me onrustiger in plaats van rustig raar toch?
Maar bedankt voor je reactie

_shikantaza

Badass junkie
Bedankt voor je reactie en advies 🙏🙏
Ik neem nu 17,5 mg diazepam van 20 mg eerst ,maakt het wat uit hoe ik het neem ?
Kan ik het in de avond allemaal nemen of is het beter om het te verdelen? Want overdag maakt de diazepam me onrustiger in plaats van rustig raar toch?
Maar bedankt voor je reactie
Het handigste is 1 keer per dag 17,5mg.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Mensen ik ben nog steeds onrustig en depressief achtig somber gewoon hetzelfde dit kan toch niet zolang duren die PAWS of kan dat wel
Ik ben alleen heel erg slaperig in de ochtend door de diazepam die ik neem met de zolpidemtartraat en mertezepine ben zo slaperig en onrustig tegelijk dat ik gek wordt en in de nacht neem ik nu suiker omdat ik geen chocola meer kan kopen ben helemaal opgeblazen zo dik geworden maar overdag eet ik niks wel thee drinken maar ben wel dik geworden denk door de chocola eerst nú suiker en de medicatie die je ook opblaast
Maar ben ten einde raad ik loop de hele dag nog maar niet meer zoals vroeger ben snel buiten adem en huisarts stuurt me naar psychiater en psychiater zegt je moet wachten je gaat stabiel worden
Dit kan toch niet
Weet iemand waar ik terect kan want deze mensen de huisarts en de psychiater doen hun werk niet goed
A.u.b. graag hulp waar ik anders terecht kan

_shikantaza

Badass junkie
Mensen ik ben nog steeds onrustig en depressief achtig somber gewoon hetzelfde dit kan toch niet zolang duren die PAWS of kan dat wel
Ik ben alleen heel erg slaperig in de ochtend door de diazepam die ik neem met de zolpidemtartraat en mertezepine ben zo slaperig en onrustig tegelijk dat ik gek wordt en in de nacht neem ik nu suiker omdat ik geen chocola meer kan kopen ben helemaal opgeblazen zo dik geworden maar overdag eet ik niks wel thee drinken maar ben wel dik geworden denk door de chocola eerst nú suiker en de medicatie die je ook opblaast
Maar ben ten einde raad ik loop de hele dag nog maar niet meer zoals vroeger ben snel buiten adem en huisarts stuurt me naar psychiater en psychiater zegt je moet wachten je gaat stabiel worden
Dit kan toch niet
Weet iemand waar ik terect kan want deze mensen de huisarts en de psychiater doen hun werk niet goed
A.u.b. graag hulp waar ik anders terecht kan
Vraag om een second opinion. Maar ga nou toch eens de adviezen van hier opvolgen. Gezond eten, minder roken, drink 2l water per dag.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Dit moet klinisch gebeuren. Je gaf aan dat je metadon bent begonnen via iemand anders. Hoe hoog was die dosering dan, moet heel hoog zijn geweest en hoelang heb je dit gebruikt?. Misschien dat dat omgezet kan worden naar suboxone. Dit kan bij lagere doseringen meteen. Misschien dat je dat kan voorstellen.

Mirtazeline lage dosering kan je ook snel mee stoppen. Ik heb 6 maanden 15ng geslikt en ben daar zo mee gestopt. Als het alleen voor het slapen is dat zou ik daar mee beginnen met afbouwen. Maar nogmaals dit miet echt via de huisarts en liefst in een klinische setting gezien de complexiteit en scala aan klachten.
Daar is het probleem juist begonnen..

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik heb een halve diazepam proberen af te bouwen 2,5 mg maar voel me heel erg angstig en niet normaal onrustig nu na 8 dagen
Ik ga toch weer terug naar 20 mg
Ik ben zo angstig en onrustig dat ik het niet meer weet graag advies a.u.b. want weet het niet meer
Ik dacht ik kan me niet slechter voelen maar wat ik nú meemaak is niet normaal
Heb net 5 mg diazepam genomen en neem vanavond weer 15 mg met de zolpidemtartraat en de mertezepine
Ik ben zo angstig en bang en onrustig

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik heb een halve diazepam proberen af te bouwen 2,5 mg maar voel me heel erg angstig en niet normaal onrustig nu na 8 dagen
Ik ga toch weer terug naar 20 mg
Ik ben zo angstig en onrustig dat ik het niet meer weet graag advies a.u.b. want weet het niet meer
Ik dacht ik kan me niet slechter voelen maar wat ik nú meemaak is niet normaal

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik ben zo bang en angstig ik durf het huis niet uit
Denk dat het door de diazepam komt dat 2,5 mg te snel is
Heb in iedere geval 5 mg genomen net en vanavond 15 mg en hoop dat ik morgen alleen weer die onrust en de depressie heb waardoor ik kan lopen buiten
Want wat ik nu meeemaak is niet normaal heftig
Ik voelde me al slecht dacht niet dat het erger kon maar wat ik nu meemaak door de afbouw denk ik
Ik ben zo in de war onrustig niet normaal en angstig bang niet normaal voel mijn hart gewoon pijn doen en dan de depressie en huilbuien niet normaal echt wat ik nu meemaak
Denk aan zelfmoord zo erg maar probeer steeds te denken van als ik naar de 20 mg weer ga alles goed komt
Ik had niet met afbouwen moeten beginnen zo een spijt
Maar ik wou niet stabiliseren dacht misschien dat dit zou helpen
Dom dom van me hoop niet dat ik zo blijf
En denken jullie als ik terug naar de 20 mg ga meteen weer de angst weggaat of duurt dat een paar dagen ? A.u.b. heb echt advies nodig als het kan

Beyond Machine

Experimenterende gebruiker
Maar we hebben al zoveel adviezen gegeven hier. Als je er niet prettig bij voelt ga dan weer naar 20mg diazepam. En het huis niet uit durfen weet ik zeker dat je geen goed eten in huis hebt. Kan je niet gebruik maken van een bezorg service zoals Flink ofzo? Probeer ook soms ademhalingsoefeningen te doen. Blijf rustig. Misschien makkelijk gezegd.

_shikantaza

Badass junkie
Ik ben zo bang en angstig ik durf het huis niet uit
Denk dat het door de diazepam komt dat 2,5 mg te snel is
Heb in iedere geval 5 mg genomen net en vanavond 15 mg en hoop dat ik morgen alleen weer die onrust en de depressie heb waardoor ik kan lopen buiten
Want wat ik nu meeemaak is niet normaal heftig
Ik voelde me al slecht dacht niet dat het erger kon maar wat ik nu meemaak door de afbouw denk ik
Ik ben zo in de war onrustig niet normaal en angstig bang niet normaal voel mijn hart gewoon pijn doen en dan de depressie en huilbuien niet normaal echt wat ik nu meemaak
Denk aan zelfmoord zo erg maar probeer steeds te denken van als ik naar de 20 mg weer ga alles goed komt
Ik had niet met afbouwen moeten beginnen zo een spijt
Maar ik wou niet stabiliseren dacht misschien dat dit zou helpen
Dom dom van me hoop niet dat ik zo blijf
En denken jullie als ik terug naar de 20 mg ga meteen weer de angst weggaat of duurt dat een paar dagen ? A.u.b. heb echt advies nodig als het kan
Ga 1mg omlaag. Ga gezond eten.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ga 1mg omlaag. Ga gezond eten.
Bedankt voor je advies echt ontzettend bedankt
Maar denk je dat de angstig gevoel weggaat meteen als ik weer op de 20 mg zit of moet ik een paar dagen wachten ?
Heel erg bedankt voor je advies maar ga toch nog effe wachten met afbouwen tot ik stabiel ben want wat ik nu meemaak is niet normaal had eigenlijk niet moeten proberen met afbouwen want was al erg onrustig depressief en in de war
Maar dacht het kan niet erger dus wel
Wat ik nu voel en constant is niet normaal
Ontzettend bedankt voor je reactie 🙏🙏

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Maar we hebben al zoveel adviezen gegeven hier. Als je er niet prettig bij voelt ga dan weer naar 20mg diazepam. En het huis niet uit durfen weet ik zeker dat je geen goed eten in huis hebt. Kan je niet gebruik maken van een bezorg service zoals Flink ofzo? Probeer ook soms ademhalingsoefeningen te doen. Blijf rustig. Misschien makkelijk gezegd.
Bedankt voor je reactie
Ik was al erg onrustig en depressief maar wat ik nu erbij krijg angstig niet normaal en de onrust bij mijn buik zo erg het was al erg maar dit is niet normaal
Ik heb een beetje pasta van gisteren die ik niet kon afmaken en zonnatura thee met immuun op
Ik weet het niet meer ik ben zo in de war bang hartkloppingen niet normaal ben alleen heen en weer aan het lopen
Maar bedankt voor je advies en reactie 🙏😭

Diametha

In Memoriam, juni 2025
En wat heb je tot nu toe gegeten/gedronken vandaag?
Heb tot nu toe alleen thee gedronken ga zo wat pasta opwarmen
Maar ik ben zo onrustig niet normaal mijn hart gaat tekeer als een gek en zo bang angstig huilen en helemaal in de war weet gewoon niet wat ik moet doen ben zo in de war
Heb een pilletje van 5 mg genomen rond 15 uur wacht op 20 uur om de rest te nemen 15 mg of maakt het niet uit kan ik zo nog een 5 mg nemen?
Bedankt voor je reactie 🙏

Bovenaan