Diazepam en methadon

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Dat moet je juist niet doen.

Kijk gewoon goed naar de wolken / voel gewoon goed je gevoelens.

Het constante denken dat de wolken gaan verdwijnen houdt de wolken juist hier.
Ok ik ga dat proberen bedankt 🙏
Ik probeer me te concentreren op mijn gevoelens wat ik altijd al doe
Als ik dat doe wordt alles erger maar ik doe mijn best om het vol te houden
Bedankt voor de tip
Weet je wat moeilijk ook is om me te concentreren op een ding
Mijn gedachten gaan alle kanten op
Door het onrust en de slaperige van de diazepam kan ik moeilijk concentreren
Ik ga mijn best doen
Echt bedankt voor de tip en reactie en je geduld met mij 🙏

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Dat moet je juist niet doen.

Kijk gewoon goed naar de wolken / voel gewoon goed je gevoelens.

Het constante denken dat de wolken gaan verdwijnen houdt de wolken juist hier.
Ik heb geprobeerd in bed te liggen en niet steeds gaan lopen om me beter te concentreren
Maar dat maakt het erger en als ik loop kan ik me niet concentreren
Ik ga in bed nog eens liggen proberen want dat helpt de concentratie beter hoe onrustig ik ook ben
Of is juist lopen beter ?ik zeg je ik ben een wrak die met de dag niks meer weet wat te doen letterlijk
En dat komt door de diazepam die laat me niet denken
Ik kom net thuis van het Lopen ga gewoon in bed liggen want kan geen tv kijken en ga proberen te concentreren op mijn gevoelens en ze accepteren zolang ik kan hoe moeilijk het ook is en later opstaan en proberen wat te eten wat ik ook niet doe eigenlijk
Maar eerst effe liggen en concentreren op mijn gevoelens en niks anders hoe moeilijk het ook is

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik heb mijn best gedaan het lukt nu niet echt maar ga het blijven proberen
Het is zo moeilijk om je gevoelens te accepteren en ermee rond te lopen
Maar ik blijf het proberen hoop dat het op een gegeven moment wat minder wordt
Ik blijf het accepteren hoe moeilijk en hoe huilerig het me maakt
Ik doe mijn best en probeer het vol te houden
Maar het is echt moeilijk 😭😭

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Ik heb mijn best gedaan het lukt nu niet echt maar ga het blijven proberen
Het is zo moeilijk om je gevoelens te accepteren en ermee rond te lopen
Maar ik blijf het proberen hoop dat het op een gegeven moment wat minder wordt
Ik blijf het accepteren hoe moeilijk en hoe huilerig het me maakt
Ik doe mijn best en probeer het vol te houden
Maar het is echt moeilijk 😭😭
Heb je dat huilerige en paniekerige altijd al gehad of is dat echt helemaal nieuw sinds die medicijnen? En spelen er dingen in je leven die dat zouden kunnen verklaren anders dan de medicijnen?

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Maar hoop dat vrijdag de psychiater de oorzaak (waardoor het komt ) kan achterhalen
De diazepam maakt me zo slaperig
Kan moeilijk op een ding concentreren
Onrust slaperig somber
Mijn gedachten beginnen gaan alle kanten op
Daarom als ik loop is de onrust wat minderr en als ik wil concentreren slaperig ben
Ik blijf het proberen

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Maar hoop dat vrijdag de psychiater de oorzaak (waardoor het komt ) kan achterhalen
De diazepam maakt me zo slaperig
Kan moeilijk op een ding concentreren
Onrust slaperig somber
Mijn gedachten beginnen gaan alle kanten op
Daarom als ik loop is de onrust wat minderr en als ik wil concentreren slaperig ben
Ik blijf het proberen
En als je het niet neemt? Voel je je dan beter of slechter? Diazepam bedoel ik.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Heb je dat huilerige en paniekerige altijd al gehad of is dat echt helemaal nieuw sinds die medicijnen? En spelen er dingen in je leven die dat zouden kunnen verklaren anders dan de medicijnen?
Heb dit nog nooit van mijn leven gehad
Ook niet toen ik alleen rivotril nam
Ook niet toen ik aan het ontwennen was van methadon
Toen was het heel erg onrustig erger dan nu en slapeloosheid
Dit depressie of somberheid of hoe je het ook noemt was in februari begonnen toen ik allerlei medicijnen kreeg en het werd erger met huilen toen ik moest overstappen van 1 mg rivotril naar 15 mg diazepam en het werd effe minder toen de diazepam omhoog ging naar 20 mg maar na een paar dagen werd het weer hetzelfde en het werd erger toen ik van 4 keer 5 mg diazepam naar 3 keer per dag diazepam en na een tijdje ietsje minder
En sindsdien constant de hele dag door
Maar heb dit nog nooit gehad ook niet bij de eerste keer ontwenning vorige jaar januari
Hat was altijd heel erg onrustig gewoon erger dan nu zelfs die onrust en slapeloosheid maar nooit depressief somberheid of hoe je het ook wilt noemen want weet niet precies wat het is
Sinds de medicatie is dit begonnen
Ontwenning al die tijd was erg onrustig kon niet stilzitten echt lopen en slapeloosheid en die onrust ging in de avond vanzelf weg
Nu sinds de medicatie is alles continu non stop tot ik in slaap val

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik probeer het Mindless maar het is zo moeilijk en ik heb me over gegeven en toch is het huilen en onrust terwijl ik slaperig ben van de diazepam allemaal tegelijk zo moeilijk en àlles tegelijk maakt je gek maar heb me gewoon overgegeven doe wat je zegt heeft tijd nodig (alles heeft tijd nodig en ik ben gesloopt had ik deze forum maar ontdekt in november of minstens februari maar doe mijn best )
Onrustig terwijl je slaperig ben
Somber depressie en huilen
Ik heb me overgegeven maar het is geen leven zo ik wou dat ik een beetje verbetering voelde dat geeft je hoop maar nu is het dit is het
Ik word helemaal gek Wou dat ik ze niet tegelijk had
Ik geef me over
Maar zulke gevoelens weet het niet meer
Ik hoop tenminste dat die onrust weg gaat dan heb ik alleen die gevoelens nog en kon ik slapen overdag
Maar àlles tegelijk maakt me gek 😭😭😭😭
Mindless bedankt 🙏
Bedankt voor je geduld met me
Ik denk als ik stabiliseer op de medicatie dat dan de onrust weg gaat en kan ik een paar weken goed eten en dan meteen de diazepam afbouwen
Huisarts zegt mirtezepine is niet verslavend klopt dat ? En de zolpidemtartraat moet ik ook eerst overstappen op een andere medicatie om aftebouwen later? Heeft iemand ervaring met mertezepine of zolpidemtartraat?

Laatst bewerkt:

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik heb het gebruikt in november voor 2 weken
En nu gebruik ik het vanaf februari
Dus als ik mijn psychiater vraag om ermee te stoppen ,ik in een keer kan stoppen hoef niet af te bouwen? Ik gebruik 15 mg per avond

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Dat klopt.
Ik denk dat je antidepressivas een kans moet geven.
Alle middelen zijn wel wat verslavend. Maar niet na paar maanden denk ik. En als die mirtazepine na maanden nog zoveel bijwerkingen geeft gaat er echt iets niet goed. Dan zou ik overstappen op iets anders. Als het de mirtazepine is iig, dat is nog maar de vraag natuurlijk.

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Ik heb het gebruikt in november voor 2 weken
En nu gebruik ik het vanaf februari
Dus als ik mijn psychiater vraag om ermee te stoppen ,ik in een keer kan stoppen hoef niet af te bouwen? Ik gebruik 15 mg per avond
Ik heb mirtazapine cold turkey gestopt , maar ik zat maar 1 maand op. Deze soort vragen moet je met je arts bespreken. 15 mg is wel een kleine dosis.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik probeer het Mindless maar het is zo moeilijk en ik heb me over gegeven en toch is het huilen en onrust terwijl ik slaperig ben van de diazepam allemaal tegelijk zo moeilijk en àlles tegelijk maakt je gek maar heb me gewoon overgegeven doe wat je zegt heeft tijd nodig (alles heeft tijd nodig en ik ben gesloopt had ik deze forum maar ontdekt in november of minstens februari maar doe mijn best )
Onrustig terwijl je slaperig ben
Somber depressie en huilen
Ik heb me overgegeven maar het is geen leven zo ik wou dat ik een beetje verbetering voelde dat geeft je hoop maar nu is het dit is het
Ik word helemaal gek Wou dat ik ze niet tegelijk had
Ik geef me over
Maar zulke gevoelens weet het niet meer
Ik hoop tenminste dat die onrust weg gaat dan heb ik alleen die gevoelens nog en kon ik slapen overdag
Maar àlles tegelijk maakt me gek 😭😭😭😭
Mindless bedankt 🙏
Bedankt voor je geduld met me
Dit is ook niet iets dat je ineens zal gaan "fixen".

Aan de andere kant: elk moment is weer een nieuwe kans om opnieuw alles te accepteren hoe het is. Letterlijk een nieuw begin waarin je dieper en dieper kan loslaten. Wat iets is dat in de praktijk vaak oefening vergt. Voor de meeste mensen is krampachtig vasthouden aan het verleden en aan hun overtuigingen makkelijker dan dat allemaal loslaten. Want die pijn is tenminste iets bekends.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik heb vandaag de hele dag geprobeerd om alles te accepteren maar ging niet beter dan anders
Heb het heel zwaar vooral de huilen onrust
Depressie of wat het ook is
Alles is hetzelfde vooral het huilen zonder reden en ik weet dat dit de eerste dag is maar het ging nog moeilijker dan de andere dagen
Ik ga het blijven proberen
Tot vrijdag afspraak met de psychiater dan hopelijk weet hij de oorzaak
Ik ben alleen kapot en de medicatie maakt het ook niet gemakkelijker
Ben onrustig en toch slaperig van de diazepam
Eigenlijk moet de diazepam je rustig maken en slaperig
Niet alleen slaperig en toch onrustig
Ik accepteer gewoon dat ik momenteel zo ben en dat ik er niks aan kan doen
Ik leef in een hel en accepteer dat en denk steeds het is tijdelijk maar blijft moeilijk om gevoelens die zo heftig zijn te accepteren

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Dit is ook niet iets dat je ineens zal gaan "fixen".

Aan de andere kant: elk moment is weer een nieuwe kans om opnieuw alles te accepteren hoe het is. Letterlijk een nieuw begin waarin je dieper en dieper kan loslaten. Wat iets is dat in de praktijk vaak oefening vergt. Voor de meeste mensen is krampachtig vasthouden aan het verleden en aan hun overtuigingen makkelijker dan dat allemaal loslaten. Want die pijn is tenminste iets bekends.
Maar het komt vanuit het niets
Niet door verleden of heden
Het komt het is een gevoel zonder reden en zonder niks
Daarom denk ik dat het met de medicatie te maken heeft
Maar ik accepteer wat me overkomt en heeft tijd nodig
Dan maar huilen en zo voelen kan er niks aan doen
Maar bedankt 🙏 voor je hulp

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Het blijft heel raar. Zo’n wervelstorm aan emotie die ineens zonder reden verschijnt.. rare reactie op de middelen die je neemt. Want die zijn allemaal ontworpen om juist te dempen en verdoven. Daarom ishet ook lastig voor ons om je te helpen. Ik ken de middelen die je gebruikt maar die reactie kan ik er niet mee rijmen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Maakt verder ook niet uit wat de reden is. Het feit is dat het er is. Je kunt dan ofwel in weerstand daartegen zijn, of in acceptatie daarvan.

Acceptatie is in het begin moeilijk omdat je gewend bent weerstand te bieden. Zo gewend dat het automatisch gaat. Hoe meer je accepteert, hoe meer dat je standaard mindset zal worden.

Uit je hoofd komen en in je lichaam is het "geheim". In je lichaam betekent: in je gevoel: emoties en sensaties bewust voelen.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Het blijft heel raar. Zo’n wervelstorm aan emotie die ineens zonder reden verschijnt.. rare reactie op de middelen die je neemt. Want die zijn allemaal ontworpen om juist te dempen en verdoven. Daarom ishet ook lastig voor ons om je te helpen. Ik ken de middelen die je gebruikt maar die reactie kan ik er niet mee rijmen.
Daarom word ik ook gek
Het is zo raar wat ik meemaak
Ik ben helemaal radeloos
Daarom ook die zelfmoord gedachten omdat het zo raar is wat meemaak en het wil maar niet een kleine verbetering komen
Het is elke dag hetzelfde verhaal wat ik ook doe
Nu als ik de 70mg methadon neem begin ik na een half uur niet normaal te zweten en dat duurt één uurtje ongeveer
Maar ik zweet niet normaal alsof ik uit douch stap
Heb het nu al 3 dagen
En de depressie somberheid of wat het ook is bij mijn borst zo een warme gevoel die je down maakt dat is vanaf ik wakker word
En het huilen is meestal na 1 uur middag
En dan nog de onrust die wordt het heftigst na 1 uur als ik de methadon slik
En slaperig na een uur als ik de diazepam slik
Ik word er gewoon gek van
Het lijkt alsof er iets is aangetast bij mijn zenuwstelsel door het te lang aan het ontwennen van november tot in februari was ik zooooooo onrustig en sliep Max 1 uuuurtje en vaak helemaal niet voor weken
Ik ben gewoon radeloos en kan dit niet meer aan en denk vaak aan zelfmoord
Omdat het onverklaarbaar is
Methadon verhogen helpt ook niet meer en de medicatie heeft het erger gemaakt
Misschien als ik alleen methadon had was ik wel beter geworden
Maar nu door de overstap en de mertezepine en de zolpidemtartraat weet je niet meer waar het door komt
Eerst was het duidelijk opiaten ontwenning
Nu kan het bijwerkingen zijn
Medicatie die niet samen gaat die dit uitlokt
Ikweet het niet en zelfmoord is de makkelijkste manier om vanaf te komen
Ik zit nu alleen maar te denken wacht tot vrijdag dan zie je de psychiater dan moet ik opgenomen worden of het wordt zelfmoord als hij niet met een verklaring komt

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Daarom word ik ook gek
Het is zo raar wat ik meemaak
Ik ben helemaal radeloos
Daarom ook die zelfmoord gedachten omdat het zo raar is wat meemaak en het wil maar niet een kleine verbetering komen
Het is elke dag hetzelfde verhaal wat ik ook doe
Nu als ik de 70mg methadon neem begin ik na een half uur niet normaal te zweten en dat duurt één uurtje ongeveer
Maar ik zweet niet normaal alsof ik uit douch stap
Heb het nu al 3 dagen
En de depressie somberheid of wat het ook is bij mijn borst zo een warme gevoel die je down maakt dat is vanaf ik wakker word
En het huilen is meestal na 1 uur middag
En dan nog de onrust die wordt het heftigst na 1 uur als ik de methadon slik
En slaperig na een uur als ik de diazepam slik
Ik word er gewoon gek van
Het lijkt alsof er iets is aangetast bij mijn zenuwstelsel door het te lang aan het ontwennen van november tot in februari was ik zooooooo onrustig en sliep Max 1 uuuurtje en vaak helemaal niet voor weken
Ik ben gewoon radeloos en kan dit niet meer aan en denk vaak aan zelfmoord
Omdat het onverklaarbaar is
Methadon verhogen helpt ook niet meer en de medicatie heeft het erger gemaakt
Misschien als ik alleen methadon had was ik wel beter geworden
Maar nu door de overstap en de mertezepine en de zolpidemtartraat weet je niet meer waar het door komt
Eerst was het duidelijk opiaten ontwenning
Nu kan het bijwerkingen zijn
Medicatie die niet samen gaat die dit uitlokt
Ikweet het niet en zelfmoord is de makkelijkste manier om vanaf te komen
Ik zit nu alleen maar te denken wacht tot vrijdag dan zie je de psychiater dan moet ik opgenomen worden of het wordt zelfmoord als hij niet met een verklaring komt
Ik neem nu 10 mg diazepam over uurtje 15 mg mirtezepine en na één uurtje 10 mg zolpidemtartraat
Morgen 8 uur 5 mg diazepam
Half9 70mgmethadon
15 uur 5 mg diazepam
Dit doe ik nu al 3 weken behalve de methadon die is pas 4 dagen verhoogd naar 70 mg
Maar de rest is hetzelfde
Alcohol sinds oud en nieuw 2022/2023
Cocaïne al jaren
Jointje sinds januari 2024
Ik denk nu aan morgen en hoop dat het ie
Maakt verder ook niet uit wat de reden is. Het feit is dat het er is. Je kunt dan ofwel in weerstand daartegen zijn, of in acceptatie daarvan.

Acceptatie is in het begin moeilijk omdat je gewend bent weerstand te bieden. Zo gewend dat het automatisch gaat. Hoe meer je accepteert, hoe meer dat je standaard mindset zal worden.

Uit je hoofd komen en in je lichaam is het "geheim". In je lichaam betekent: in je gevoel: emoties en sensaties bewust voelen
Elke keer als het heftig wordt probeer ik het te accepteren en denken dat het tijdelijk is
Merci voor je advies
Je helpt me echt enorm vooral met je geduld met me 🙏🙏🙏
Zoals mijn geduld met dit wat ik meemaak
Accepteeren accepteren dat is de toverwoord
Bedankt echt uit te de grond van mijn hart
Want ik leef ineen hel en als je iemand hebt die je eraan herinnert wat je moet doen is dat onbetaalbaar echt kan je niet genoeg bedanken
Ik moet het accepteren en tijd geven en hopelijk komt het goed
🙏😭😭
Maar het is kapot moeilijk
En de oorzaak is ook niet te achterhalen het is zo moeilijk
Moeilijk de oorzaak te vinden moeilijk te accepteren moeilijk de tijd te geven moeilijk vol te houden echt je raakt helemaal op
Fysiek en geestelijk
Maar Mindless respect en bedankt

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wist je dat je met je woorden je letterlijke realiteit vormt?

Maar het is kapot moeilijk
En de oorzaak is ook niet te achterhalen het is zo moeilijk
Moeilijk de oorzaak te vinden moeilijk te accepteren moeilijk de tijd te geven moeilijk vol te houden echt je raakt helemaal op
Als je dit blijft herhalen, uitgesproken, uitgetypt of zelfs alleen maar gedacht, zal dit je realiteit blijven.

Ga woorden gebruiken die zeggen dat het makkelijk is - zelfs als het (nog) niet zo is - en op een gegeven moment worden ze je nieuwe waarheid.

_shikantaza

Badass junkie
Wist je dat je met je woorden je letterlijke realiteit vormt?
Dit was voor mij zo’n belangrijke realisatie. Het leven is niet moeilijk, ik maak het moeilijker dan noodzakelijk. Soms is het gewoon shit, maar ik ben vooral zielig zodra ik dat zelf vind. Viel overigens niet meer om dit echt te voelen en de gewoontes van tientallen jaren los te laten. Maar 't kan!

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dit was voor mij zo’n belangrijke realisatie. Het leven is niet moeilijk, ik maak het moeilijker dan noodzakelijk. Soms is het gewoon shit, maar ik ben vooral zielig zodra ik dat zelf vind.
Ja voor mij ook.

Daarnaast: sterke taal gebruiken is zooo belangrijk.

Dus in plaats van bijvoorbeeld:

"Ik hoop dat ik betere gezondheid ga krijgen" (zwakke taal)

Bijvoorbeeld:

"Ik ontvang gezondheid" (sterke taal)

Nog beter, maar je moet het met autoriteit uitspreken/denken, oftewel: je moet het geloven, ondanks dat het nog niet zo is:

"Ik ben gezond" "Het is makkelijk"

De "Ik ben" en ook de "Het is" zijn niet slechts een paar woorden. Alles dat daarna komt is geladen met scheppingskracht. Dit is hoe we onze wereld creëren.

Don't believe it? Fake it til you make it. Op een gegeven moment zie je dat je al de hele tijd altijd middels je gebruik van taal je wereld creërt, maar dat je waarschijnlijk negatieve of zwakke taal gebruikt. Daarom lukt niks.

_shikantaza

Badass junkie
Ja voor mij ook.

Bijvoorbeeld:

Nog beter, maar je moet het met autoriteit uitspreken/denken, oftewel: je moet het geloven, ondanks dat het nog niet zo is:

De "Ik ben" en ook de "Het is" zijn niet slechts een paar woorden. Alles dat daarna komt is geladen met scheppingskracht. Dit is hoe we onze wereld creëren.

Don't believe it? Fake it til you make it. Op een gegeven moment zie je dat je al de hele tijd altijd middels je gebruik van taal je wereld creërt, maar dat je waarschijnlijk negatieve of zwakke taal gebruikt. Daarom lukt niks.
Herken ik wel. Ook het Zen-gedachtengoed spreekt me aan. "dingen zijn", "de wereld is", "ik ben". Ladingen van goed of slecht zijn voor iedereen anders.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Herken ik wel. Ook het Zen-gedachtengoed spreekt me aan. "dingen zijn", "de wereld is", "ik ben". Ladingen van goed of slecht zijn voor iedereen anders.
"Ik ben" is onze naam vóór onze gegeven naam. Je geeft jezelf, je geeft leven aan je realiteit/wereld middels "Ik ben".

Het is niet eens nodig om hier zo spiritueel over te doen. :wink: Maar het is wel handig om te weten dat je je wereld vormt middels je gebruik van taal. Als je altijd maar spreekt in termen van "ik hoop dat ik beter ga worden in dit/dat", dan maak je letterlijk het statement dat je nog niet beter bent en zal dit daarom je realiteit blijven. Het universum denkt niet in "worden" maar in "zijn".

Diametha

In Memoriam, juni 2025
ik accepteer mijn gevoelens ik doe mijn best
Maar gevoelens die veroorzaakt worden zijn moeilijker te accepteren dan gevoelens die van jou komen
Maar ik ga vandaag weer mijn best doen
Al is het zoveel ,gevoelen , onrust en huilbuien die vanuit het niets komen
Als die gevoelens kwamen omdat ik een bepaalde denkwijze had was het makkelijker te handelen
Gewoon anders gaan denken
Maar deze gevoelens komen vanuit mijn lichaam ,mijn borst vooral
Vanuit mijn hele borst ,bij mijn hart of mijn gezicht hoofd word zo warm dat ik ga zweten alsof ik uit de douche ben gekomen , het verschilt de hele dag door maar ik blijf het accepteren en probeer anders te denken
Maar ik geef niet op ik blijf het accepteren en het tijd geven tenminste tot vrijdag zeker
Ik heb het moeilijk vooral onrust terwijl je slaperig bent en de rest wat ik heb genoemd
Het is zwaar
Maar bedankt voor jullie reacties en steun 🙏
Toch helpt hier typen ook voor afleiding en steun
L

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Ja voor mij ook.

Bijvoorbeeld:

Dit is idd ook mijn ervaring. Maar wel op voorwaarde dat je ook handelt waar nodig. Dat is soms nog best lastig. Eindeloos afwachten en jezelf beter willen denken is ook niet de weg. Hetmoet een soort basishouding worden die automatisch gaat. Dan helpt het enorm.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dit is idd ook mijn ervaring. Maar wel op voorwaarde dat je ook handelt waar nodig. Dat is soms nog best lastig. Eindeloos afwachten en jezelf beter willen denken is ook niet de weg. Hetmoet een soort basishouding worden die automatisch gaat. Dan helpt het enorm.
Zeker waar. Sterke taal hanteren (ook in gedachten) en er ook naar handelen.

Don't just talk the talk. Walk the walk. :)

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Dat doe ik ook
Ik probeer positief te zijn
Maar wat ik zeg als het een ding was
Maar ik krijg van alle hoeken klappen
Ik denk steeds oh joh het komt goed het wordt makkelijker morgen
Maar toch
Volhouden tot vrijdag
Maar het komt vanzelf de onrust de huilen
Ik denk steeds wordt makkelijker met de tijd
😭😭😭😭😭😭

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik doe mijn best maar het is niet vol te houden
Ik word gek
Dit is niet normaal
Dit kan niet anders zijn dan door medicatie
Als je zelf depressief bent Dan is het niet zo heftig en huilen vanuit het niets komt ook niet door mij
Huilen met een reden dan komt het door jou maar zomaar beginnen te huilen komt ook door bijwerking of een combi van medicatie die niet samen gaat
Daarom het is zo heftig wat ik voel en de onrust is zo heftig
Doe mijn best maar volhouden kan ik niet meer ik ben kapot echt kapot😭😭

Paranoize.

Badass junkie
Ja ik denk ook dat er iets niet klopt men ik denk iets met de medicatie
Hoelang ga je nu al zo slecht dan? En wanneer is dit allemaal begonnen ? Daar al eens bij stilgestaan ? Misschien dat je zo de oorzaak kunt achterhalen

of in ieder geval een aanleiding tot

Paranoize.

Badass junkie
Jij hebt het namelijk over onrust, depressief zijn en een hoop andere lichamelijke klachten en voor mij klinkt dat als een brein die uit balans is door bijvoorbeeld een ontwenning van iets

die onrust en gevoel op je borst kan komen door ontwenning van opiaten,benzodizepines

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik heb dezelfde gedachte als ik eerlijk moet zijn, iets klopt er niet….
Wat is TS ?
ik gebruik de medicatie precies zoals de psychiater het zegt
De methadon naar 70 mg verhoogd
Ik denk dat het met overstap te maken hebt
Of dat een van de slaap medicatie bijwerkingen geeft door de methadon of de diazepam
Ik wil graag opgenomen om onderzoek te doen vanwaar dit komt
Maakt mij niks uit hoe lang ik blijf
Als ze maar de oorzaak vinden en dat ik weer kan eten en drinken en weer rustig word
Want wat ik voel is zo heftig en het houdt al zolang aan
Kent iemand een plek die ik aan de psychiater kan voorstellen
Jellinek wil niet weet ook niet precies waarom maar dat ga ik vrijdag vragen
Ze hebben wel gezegd dat ik het over 6 maanden weer kan proberen maar weet niet de reden precies
Mijn psychiater zei alleen dat ik of daar bij een psychiater zit of bij hem het maakt niet uit want ben nergens aan verslaafd en moet eerst stabiliseren dat kan bij hem ook maar ik denk dat er nog meer speelt
Maar ik word helemaal gek en in de ochtend als ik de methadon neem zweet ik zo erg na een half uurtje dat ik het heb ingenomen dus mijn gezondheid gaat ook achteruit
Ik ga lichamelijk en geestelijk achteruit
Ik probeer te denken morgen wordt het makkelijker om te handelen
Maar opeens wordt het zo heftig dan kan ik niet meer nadenken is allemaal op slot en de onrust wordt zo heftig terwijl ik slaperig ben
Ik leef in een hel 😭😭😭😭

_shikantaza

Badass junkie
Wat is TS ?
Of dat een van de slaap medicatie bijwerkingen geeft door de methadon of de diazepam
Als ze maar de oorzaak vinden en dat ik weer kan eten en drinken en weer rustig word
Ze hebben wel gezegd dat ik het over 6 maanden weer kan proberen maar weet niet de reden precies
Mijn psychiater zei alleen dat ik of daar bij een psychiater zit of bij hem het maakt niet uit want ben nergens aan verslaafd en moet eerst stabiliseren dat kan bij hem ook maar ik denk dat er nog meer speelt
Maar ik word helemaal gek en in de ochtend als ik de methadon neem zweet ik zo erg na een half uurtje dat ik het heb ingenomen dus mijn gezondheid gaat ook achteruit
Maar opeens wordt het zo heftig dan kan ik niet meer nadenken is allemaal op slot en de onrust wordt zo heftig terwijl ik slaperig ben
Ik leef in een hel 😭😭😭😭
TS = Topic Starter, jij dus.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Jij hebt het namelijk over onrust, depressief zijn en een hoop andere lichamelijke klachten en voor mij klinkt dat als een brein die uit balans is door bijvoorbeeld een ontwenning van iets

die onrust en gevoel op je borst kan komen door ontwenning van opiaten,benzodizepines
Kan het niet zijn door medicatie die niet samen gaan of door slaapmedicatie die bijwerkingen geven net als mertezepine en methadon of zolpidemtartraat en methadon?

Paranoize.

Badass junkie
Wat is TS ?
Ik leef in een hel 😭😭😭😭
Zweten is een bijwerking van methadon en daar hoef je je niet druk om te maken dat is normaal. Als je die methadon inneemt, wordt je dan high ? Als dat zo is zou ik per direct de dosering verlagen want dat betekend dat je helemaal niet zo’n hoge doseringen nodig hebt maar als je wel doorgaat heb je dalijk wel zo’n hoge dosering nodig

Ook heb ik je al eerder aangeraden om de methadon in 2en te verdelen en 1x ‘s ochtends in te nemen en 1x in de avond op deze manier blijft de bloedspiegel veel stabieler en heb je ook minder last van bijwerkingen plus dat je je gewoon veel stabieler voelt dan 1maal daags

ik ga je nog 1x waarschuwen dat het heel onverstandig is waar je allemaal mee bezig bent en je psychiater ook

methadon ga je zo moeilijk vanaf komen bij sommige mensen tot wel 3 maanden toe (en dan heb ik het over het moment vanaf laatste inname, hiervoor volgt al een heel lang afbouwproces)

je slikt 70mg wat een hele zware dosering is al helemaal voor iemand die niet verslaafd is? Zoals je zelf aangeeft, hoe die psychiater erbij komt ? Ik vind het maar een raar verhaal allemaal en ook bizar dat je psychiater hier in meegaat……

20mg diazepam kan ik mij nog in vinden maar 70mg methadon? Damnnnn

Paranoize.

Badass junkie
Kan het niet zijn door medicatie die niet samen gaan of door slaapmedicatie die bijwerkingen geven net als mertezepine en methadon of zolpidemtartraat en methadon?
Mertezepine misschien maar methadon en slaapmedicatie kunnen dit niet veroorzaken, slaapmedicatie en methadon zouden juist rust moeten geven inplaats van onrust

edit: Enige wat ik mij zou kunnen bedenken is dat de overstap van rivotril naar diazepam deze klachten veroorzaakt, diazepam is wel een benzo maar het is wel een andere benzo, enige manier om hier achter te komen is door rivotril in te nemen in plaats van diazepam

ik heb dit namelijk vaker bij mensen gezien en toen ze terug gingen naar hun oorspronkelijke benzo gingen de klachten weg

Bovenaan