Diazepam en methadon

Paranoize.

Badass junkie
Hoe moet je accepteren dat je je zo slecht voelt en de hele tijd aan het huilen terwijl er geen hoop of een oplossing in zicht is
En terwijl alles slechter geworden is sinds ik medicijnen heb gekregen
En nog verslaafd aan die medicatie geraakt die zo slecht is voor je gezondheid
Hoe moet je dat omarmen? Dat maakt je toch gek
Je komt om te genezen en ze hebben het erger gemaakt
Je gaat er niet tegen vechten je hebt gewoon geen vertrouwen meer en je wordt hopeloos
En niemand die je steunt van de mensen van de zorg
Je vecht niet je geeft je over terwijl je geen vertrouwen hebt en niet weet wat de oplossing is
En ik heb geen kracht om te vechten ik ben alleen maar aan het huilen van spijt nu
Omdat je blind alles hebt gedaan en alles hebt geslikt was ze me gaven
Ik had gewoon moeten vragen waarom dat middel nemen terwijl de diagnose opiaten ontwenning is
Dus heb opiaten nodig niks anders
Maar dit is achteraf
En nu is het je moet stabiliseren voordat we verder kunnen en dat wil maar niet lukken dus hoe verder
Wil zelfs opgenomen worden en cold turkey proberen wil gewoon van de diazepam en de Mertazepine en zolpidemtartraat af
Methadon kan ik nog nemen omdat het opiaten ontwenning is maar de rest is de oorzaak
Ben ten einde raad en als ik zou vechten zou ik de medicatie niet meer nemen of zou ik zelf afbouwen
Maar ik doe wat ze zeggen want zij hebben deze gevoelens veroorzaakt de onrust en slapeloosheid die had ik van af november dat is mijn schuld en daarvoor ben ik gekomen om te genezen
Ben door iedereen gezien hiervoor en niemand zei je bent psychisch en iedereen zei het is lichamelijk ook deze psychiater maar gaf me dingen voor psychische mensen
En nu ben ik eraan verslaafd terwijl het me niet beter maakt
Ik vecht tegen niks heb me juist over gegeven maar zie geen hoop en geen verbetering dan ga je twijfelen maar niet vechten
Dat je je nu als de dood voelt is een feit, maar tegelijkertijd een teken dat je lichaam aan het herstellen is, daarom voel je je zo slecht, je lichaam herstelt en dat heeft tijd nodig

Blijf je doorgaan? Dan zal je je voor altijd zo blijven voelen tot aan je dood

Dus wat kies je? Tijdelijk lijden accepteren of kiezen voor levenslange handboeien?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoe moet je accepteren dat je je zo slecht voelt en de hele tijd aan het huilen terwijl er geen hoop of een oplossing in zicht is
Stoppen met vooruit kijken en even alleen maar je gevoel nú aanschouwen, zonder oordeel, zonder denken aan of dit ooit over zal gaan, alleen maar even het gevoel dat hier nú is voelen.

Je gaat er niet tegen vechten je hebt gewoon geen vertrouwen meer en je wordt hopeloos

Je vecht niet je geeft je over terwijl je geen vertrouwen hebt en niet weet wat de oplossing is
En ik heb geen kracht om te vechten ik ben alleen maar aan het huilen van spijt nu

Ik vecht tegen niks heb me juist over gegeven maar zie geen hoop en geen verbetering dan ga je twijfelen maar niet vechten
Je bent alléén maar aan het vechten.

OtherShore

Badass junkie
Ik denk dat je wel aan het vechten bent omdat je steeds denkt: “Ik wou dat ik me niet zo slecht voelde”, “Ik wou dat het een beetje beter ging”. Op zich snap ik wel dat je zo denkt, maar door zo te denken maak je het jezelf alleen maar moeilijker, omdat je nu geen berusting hebt in je gevoel. Het zou enorm schelen als je zoiets had van “Ik voel me even kut, maar dat is dan maar even zo”, maar je kan het niet accepteren. Je blijft maar zoeken naar een uitweg. Het mag niet langer duren, het moet nu opgelost worden, maar dat lukt niet. Zo drijf je jezelf tot wanhoop. Je kan zelfs geen moment stil zitten om de situatie in de ogen te kijken.

In plaats van één probleem (je voelt je kut) heb je er nu twee (je voelt je kut en je kan het maar niet accepteren en daardoor geef je jezelf geen rust). Niet dat je situatie uitzichtloos is trouwens. Ze gaan de medicatie beter afstemmen en uiteindelijk ga je afbouwen en dan komt dit helemaal goed. Je moet gewoon accepteren dat je komende paar maanden moeilijk gaan zijn, maar wat zijn een paar maanden op een mensenleven?

Je maakt steeds dezelfde denkfout. Omdat het nu niet beter gaat, zal het nooit meer beter gaan, maar dat is niet zo. Dit is tijdelijk. Als je dat kunt accepteren kun je jezelf meer rust geven.

Laatst bewerkt:

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik denk dat je wel aan het vechten bent omdat je steeds denkt: “Ik wou dat ik me niet zo slecht voelde”, “Ik wou dat het een beetje beter ging”. Op zich snap ik wel dat je zo denkt, maar door zo te denken maak je het jezelf alleen maar moeilijker, omdat je nu geen berusting hebt in je gevoel. Het zou enorm schelen als je zoiets had van “Ik voel me even kut, maar dat is dan maar even zo”, maar je kan het niet accepteren. Je blijft maar zoeken naar een uitweg. Het mag niet langer duren, het moet nu opgelost worden, maar dat lukt niet. Zo drijf je jezelf tot wanhoop. Je kan zelfs geen moment stil zitten om de situatie in de ogen te kijken.

In plaats van één probleem (je voelt je kut) heb je er nu twee (je voelt je kut en je kan het maar niet accepteren en daardoor geef je jezelf geen rust). Niet dat je situatie uitzichtloos is trouwens. Ze gaan de medicatie beter afstemmen en uiteindelijk ga je afbouwen en dat komt dit helemaal goed. Je moet gewoon accepteren dat je komende paar maanden moeilijk gaan zijn, maar wat zijn een paar maanden op een mensenleven?

Je maakt steeds dezelfde denkfout. Omdat het nu niet beter gaat, zal het nooit meer beter gaan, maar dat is niet zo. Dit is tijdelijk. Als je dat kunt accepteren kun je jezelf meer rust geven.
Tijdelijk dacht ik in het begin toen ik uit de detox kwam in november
En daarna was het ik kan dit niet meer aan omdat ik steeds naar een psychiater gestuurd werd en die mij vervolgens naar de huisarts weer terugstuurt en de huisarts naar de poli maag darm lever en die na een echo en een endoscopie weer naar de huisarts en die mij weer naar een andere psychiater stuurt en die mij weer naar de huisarts en die mij naar een neuroloog en die mij weer naar de huisarts
En begin februari had ik die tintelingen op mijn gezicht en minder kracht in linker arm toen met spoed naar neurologie boven ij ziekenhuis 2 nachten geslapen
Hoofd scan gemaakt maar niks kunnen vinden maar omdat ik zo onrustig en weinig sliep daar met quetiapine kwam deze psychiater opeens langs en die zei opiaten ontwenning toen dacht ik ook tijdelijk steeds hij gaat je beter maken geduld
Terwijl ik medicatie kreeg die me slechter maakte dacht ik geduld het is tijdelijk je krijgt nu medicatie komt wel goed gewoon geduld en dan methadon gekregen dacht ik nu geduld je krijgt methadon het moet goedkomen en toen overstap gemaakt rivotril naar diazepam dacht ik effe geduld het komt wel goed toen diazepam verhoogd dacht ik geduld het komt goed
En nu zit ik op 70 mg methadon, 20mg diazepam, 15 mg mirtezepine en 10 mg zolpidemtartraat
En al die tijd ging het slecht naar slechter
Vanaf november zit ik het is tijdelijk en sinds februari is het echt slechter gegaan en ja wat moet ik doen ik geloof het is tijdelijk kijk bij wie ik allemaal ben geweest en nu wat voor medicatie
Niemand of geen enkele medicatie die hoop geeft om me het gevoel te geven het is tijdelijk
Toch denk ik het komt goed alleen nu door de medicatie is de depressie somber en huilbuien geven me het gevoel dat het slechter gaat en dat ik snel moet ingrijpen want het gaat slechter
Alleen ik weet gewoon niet hoe
Huisarts zegt je moet het met de psychiater bespreken
En de psychiater zegt nu effe de 70 mg tijd geven en ik voel dat het niet werkt ik weet wat ik voel
En ik voel dat de medicatie die depressie en huilbuien veroorzaken en me slechter maken
Het is tijdelijk maar dan moet die medicatie weg
En als

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Dat je je nu als de dood voelt is een feit, maar tegelijkertijd een teken dat je lichaam aan het herstellen is, daarom voel je je zo slecht, je lichaam herstelt en dat heeft tijd nodig

Dus wat kies je? Tijdelijk lijden accepteren of kiezen voor levenslange handboeien?
Hoe bedoel je ik snap het niet
Gewoon zo blijven niks meer veranderen ook de methadon niet ? Ik moest de methadon verhogen volgens de psychiater
Maar ik heb van november tot februari niks gebruikt alleen een jointje af en toe
En daarmee ben ik ook gestopt sinds januari
Ik kies voor het tijdelijk lijden
Dus wat moet ik doen voor het tijdelijk lijden?want de eerste 3 maanden heb ik het volgehouden met het denken is tijdelijk daarna was het ik ben in behandeling nu het komt goed
Laatste maand is het het gaat niet goed komen je wordt alleen maar zieker en niemand neemt je serieus en de kracht is weg
Zoals ik zei ik vecht nu niet meer tegen alleen heb geen kracht meer om zo door te gaan 6 maanden al en ik zie geen licht aan het einde van de tunnel

Laatst bewerkt:

Zeebats

Wijs gebruiker
Gewoon zo blijven niks meer veranderen ook de methadon niet ? Ik moest de methadon verhogen volgens de psychiater
Maar ik heb van november tot februari niks gebruikt alleen een jointje af en toe
Dus wat moet ik doen voor het tijdelijk lijden?

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik heb 10 mei afspraak bij de psychiater wat is je advies om tegen hem te zeggen
Want ik weet het echt niet meer
Ik kan letterlijk niet meer nadenken en weet echt niet wat ik moet doen
Gewoon niks meer doen en zo blijven tot het goedkomt ? Of diazepam of iets anders afbouwen ?of iets anders doen ?was te mij

Laatst bewerkt:

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Want ben sinds november aan het leiden en sinds februari is het erger geworden
Maar wil graag advies die ik met de psychiater kan bespreken
Ik doe niks zelf moet met zijn toestemming
Dus elke advies die ik krijg bespreek ik eerst met hem

Diametha

In Memoriam, juni 2025

Ik voel geen pijn alleen maar onrust en depressie somber en huilen die de medicatie veroorzaakt
Als het pijn was zou ik het volhouden
Ik voel me zo depressief of hoe je het moet noemen maar voel me zo down en onrustig en slaperig door de diazepam maar kan niet slapen
Voel me gewoon kan het niet beschrijven heel erg somber achtig en vind niks leuk en huilen vanuit het niets en dan huilen omdat je geen verbetering merkt
En de onrust en geen concentratie
Allemaal gevoelens nergens pijn misschien een beetje maag pijn of buikkrampen maar dat is niks

_shikantaza

Badass junkie
Ik voel geen pijn alleen maar onrust en depressie somber en huilen die de medicatie veroorzaakt
Als het pijn was zou ik het volhouden
Ik voel me zo depressief of hoe je het moet noemen maar voel me zo down en onrustig en slaperig door de diazepam maar kan niet slapen
Voel me gewoon kan het niet beschrijven heel erg somber achtig en vind niks leuk en huilen vanuit het niets en dan huilen omdat je geen verbetering merkt
En de onrust en geen concentratie
Allemaal gevoelens nergens pijn misschien een beetje maag pijn of buikkrampen maar dat is niks
Lees je eigen berichten eens terug. Steeds maar weer de focus op hoe rot je je voelt en wat er niet lukt. Eén hoop negativiteit die je keer op keer herhaalt. Stap eens van die draaimolen af en probeer de suggesties op te volgen en niet te blijven hangen in de ellende en “wat als ik dit had gedaan”. Dat heb je niet gedaan dus accepteer zoals het nu is.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Zou wel uitkijken met dat blijven verhogen van die methadon man, is serieuze koek wat je loopt te slikken he en hoe hoger je gaat hoe heftiger het gaat worden om er vanaf te komen, of je wilt het de rest van je leven blijven slikken?

Je zit nu ongeveer op de hoeveelheid wat een heroine junk zou krijgen die een gram heroine per dag in zn aderen spuit
Gram van 30% misschien. 70 is niet extreem hoog. En was al met toestemming toch? Maar wel waar idd, zou niet veel hoger gaan. Ik vind de meeste klachten ook niet echt klinken als methadon gerelateerd eerlijk gezegd. Eerder die mirtazepine maar daar houdt het wel heel lang voor aan. Zit hier niet gewoon psychische oorzaak achter? Want ik ben nog nooit accuut depressief geworden van een opiaat.

_shikantaza

Badass junkie
Gram van 30% misschien. 70 is niet extreem hoog. En was al met toestemming toch? Maar wel waar idd, zou niet veel hoger gaan. Ik vind de meeste klachten ook niet echt klinken als methadon gerelateerd eerlijk gezegd. Eerder die mirtazepine maar daar houdt het wel heel lang voor aan. Zit hier niet gewoon psychische oorzaak achter? Want ik ben nog nooit accuut depressief geworden van een opiaat.
Voor mij voelt het nog steeds alsof TS iets cruciaals verbergt. Ik weet niet waarom, maar iets klopt hier niet.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Lees je eigen berichten eens terug. Steeds maar weer de focus op hoe rot je je voelt en wat er niet lukt. Eén hoop negativiteit die je keer op keer herhaalt. Stap eens van die draaimolen af en probeer de suggesties op te volgen en niet te blijven hangen in de ellende en “wat als ik dit had gedaan”. Dat heb je niet gedaan dus accepteer zoals het nu is.
Ik accepteer het en probeer ook geen oplossing meer te vinden want heeft tijd nodig maar ik zit vanaf februari zo dat zijn maanden geen weken
Maar gevoelens is moeilijk een afleiding voor te vinden vooral als je vanuit het niets moet huilen en omdat het al zolang duurt je raakt ontmoedigd en hopeloos
Geloof me ik doe echt mijn best maar het is zo moeilijk 😭en vooral je merkt maaar geen enkele verbetering zelfs met het verhogen van methadon
Het enigste waar ik nu aan denk ook tijdens het huilen is geef het tijd
Dat helpt me met de zelfmoord gedachten
Maar de andere gevoelens de somberheid die accepteer ik maar is moeilijk om mee te leven en daar bedoel ik mee ,ik kan niet met mensen praten ik kan niet met mijn familie praten ik kan helemaal niks alles staat stil
En de diazepam maakt je slaperig anders was ik nog actiever om dingen te doen

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Ik accepteer het en probeer ook geen oplossing meer te vinden want heeft tijd nodig maar ik zit vanaf februari zo dat zijn maanden geen weken
Maar gevoelens is moeilijk een afleiding voor te vinden vooral als je vanuit het niets moet huilen en omdat het al zolang duurt je raakt ontmoedigd en hopeloos

en daar bedoel ik mee ,ik kan niet met mensen praten ik kan niet met mijn familie praten ik kan helemaal niks alles staat stil
Zit hier niet gewoon de issue?

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Dat denk ik ook
Ik denk dat de oorzaak een van de andere medicatie is mirtezepine of zolpidemtartraat
Maar psychiater denkt steeds methadon en moet het tijd geven dat doe ik nu ook
Alleen gevoelens zijn zo moeilijk te negeren
Echt doe zo hard mijn best maar het is moeilijk vooral als het maanden aan de gang is

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Dat denk ik ook
Ik denk dat de oorzaak een van de andere medicatie is mirtezepine of zolpidemtartraat
Maar psychiater denkt steeds methadon en moet het tijd geven dat doe ik nu ook
Alleen gevoelens zijn zo moeilijk te negeren
Echt doe zo hard mijn best maar het is moeilijk vooral als het maanden aan de gang is
Mijn huisarts vind mirtezepine niet verslavend zegt ze
Ik ga het met de psychiater bespreken of ik het kan stoppen als het niet verslavend is
Maar hij gaf het als slaapmiddel en vond slapen zo belangrijk dat ik de zolpidemtartraat erbij kreeg in februari
Want toen ik bij de psychiater kwam sliep ik 1 uurtje Max door de ontwenning
Maar geef mij liever pijn of slapeloosheid dan wat ik nu meemaak met deze gevoelens en huilbuien

De Zandman

DF-koning
Dit bedoel ik nou met:
( zucht)

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Zit hier niet gewoon de issue?
Dat kan maar omdat het al zolang aan de gang is heb ik me een beetje teruggetrokken
Want ben niet zo gezellig meer
Het is heen en weer lopen en kan me niet concentreren als iemand tegen me praat dus luister nauwelijks in het begin was het nog geeft niet maar nu na zolang is het niet meer leuk en mensen willen ook hun problemen luchten naar iemand die luistert en die ze kan helpen met hun probleem

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Dit bedoel ik nou met:
( zucht)
Sorry maar gevoelens kan je moeilijk effe vergeten
Tenminste zo gaat het bij mij
En vooral als het door medicatie is
Stel je voor je hebt medicatie die pijn weg haalt
Ik heb een een combi of een medicatie die je somber en laat huilen daar kan je moeilijk wat aan doen totdat je van de medicatie af bent die het veroorzaakt
Want anders blijft het zo
Zo ervaar ik het want hiervoor was ik nooit zo depressief en huilen (wel eens gehad)maar niet zo heftig
En ben bij verschillende psychiaters hiervoor geweest en nooit diagnose van je bent depressief
Hiervoor van november tot december ben ik zeker bij 8 psychiaters geweest van punt p ,normale psychiaters en spoedeisende psychiatrie en altijd diagnose het is lichamelijk
In je hoofd ben je 100procent

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    176,6 KB · Weergaven: 9
  • image.jpg
    image.jpg
    216,1 KB · Weergaven: 9

_shikantaza

Badass junkie
Sorry maar gevoelens kan je moeilijk effe vergeten
Tenminste zo gaat het bij mij
En vooral als het door medicatie is
Stel je voor je hebt medicatie die pijn weg haalt
Ik heb een een combi of een medicatie die je somber en laat huilen daar kan je moeilijk wat aan doen totdat je van de medicatie af bent die het veroorzaakt
Want anders blijft het zo
Zo ervaar ik het want hiervoor was ik nooit zo depressief en huilen (wel eens gehad)maar niet zo heftig
En ben bij verschillende psychiaters hiervoor geweest en nooit diagnose van je bent depressief
Hiervoor van november tot december ben ik zeker bij 8 psychiaters geweest van punt p ,normale psychiaters en spoedeisende psychiatrie en altijd diagnose het is lichamelijk
In je hoofd ben je 100procent
Volgens mij heb jij nog aardig wat knoppen om te zetten daarboven.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ophouden met die koppigheid en eens echt beginnen te luisteren naar wat mensen zeggen.

Zoals ik zei ik vecht nu niet meer tegen
Vechten is het enige wat je doet.

Lees je überhaupt wat hier gepost wordt?

Je kunt toch niet ontkennen dat je aan het vechten bent? Je ervaart hele nare gevoelens. Dat is begrijpelijk dat je die niet wilt hebben, dus je vecht ertegen. Oftewel: je verzet je ertegen. Dat is toch wat je doet? Wij begrijpen ook wel dat het moeilijk is om er niet tegen te vechten, maar begin dan tenminste eerst door te erkennen dat je weldegelijk vecht tegen je gevoelens, vecht tegen wat is. Als je dat al niet eens erkent, hoe kun je dan zelfs maar beginnen hieraan te gaan werken?

Wees nou eens eerlijk tegen jezelf: je vecht tegen jezelf. Geef dat nou toe, dan kun je beginnen te werken aan ophouden tegen jezelf, tegen je gevoelens te vechten.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ophouden met die koppigheid en eens echt beginnen te luisteren naar wat mensen zeggen.

Vechten is het enige wat je doet.

Lees je überhaupt wat hier gepost wordt?

Je kunt toch niet ontkennen dat je aan het vechten bent? Je ervaart hele nare gevoelens. Dat is begrijpelijk dat je die niet wilt hebben, dus je vecht ertegen. Oftewel: je verzet je ertegen. Dat is toch wat je doet? Wij begrijpen ook wel dat het moeilijk is om er niet tegen te vechten, maar begin dan tenminste eerst door te erkennen dat je weldegelijk vecht tegen je gevoelens, vecht tegen wat is. Als je dat al niet eens erkent, hoe kun je dan zelfs maar beginnen hieraan te gaan werken?

Wees nou eens eerlijk tegen jezelf: je vecht tegen jezelf. Geef dat nou toe, dan kun je beginnen te werken aan ophouden tegen jezelf, tegen je gevoelens te vechten.
Ok wat raad je me aan te doen want ik weet het niet en ik niet nadenken letterlijk door wat ik voel en het huilen
Wat zal ik doen help me dan a.u.b.
ik vind je advies om niet te vechten ok
Maar ik weet niet wat ik moet doen
Ik kan niet stilzitten en slaperig door de diazepam
Zeg me a.u.b. wat ik moet doen want ik weet het echt niet
Hoe moet ik me overgeven als ik me zo voel
Zeg me a.u.b. ik weet het echt niet en ben ten einde raad
Geef me een voorbeeld hoe ik mijn dag moet doorbrengen a.u.b. als je kan
En bedankt 🙏

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ok wat raad je me aan te doen want ik weet het niet en ik niet nadenken letterlijk door wat ik voel en het huilen
Wat zal ik doen help me dan a.u.b.
ik vind je advies om niet te vechten ok
Maar ik weet niet wat ik moet doen
Ik kan niet stilzitten en slaperig door de diazepam
Zeg me a.u.b. wat ik moet doen want ik weet het echt niet
Hoe moet ik me overgeven als ik me zo voel
Zeg me a.u.b. ik weet het echt niet en ben ten einde raad
Geef me een voorbeeld hoe ik mijn dag moet doorbrengen a.u.b. als je kan
En bedankt 🙏
Je pakt momenten op de dag dat je even géén afleiding in wat voor vorm dan ook zoekt. Je gaat zitten en je gaat precies exact datgene dat je voelt bewust VOELEN. Alleen maar VOELEN.

Bouw het langzaam op: 30 seconden alleen maar VOELEN, 1 minuut alleen maar VOELEN.

Niet van proberen te ontsnappen. Niet denken "hoe ga ik hier ooit vanaf komen" niet denken "mijn situatie is hopeloos". Dat is allemaal alleen maar vluchten en vechten.

Voor een minuutje vlucht en vecht je even niet, maar mag het er even allemaal zijn, hoe pijnlijk het ook voelt. OMARM het gevoel. Daarna mag je weer beginnen met vechten tegen de situatie. Daarna mag je weer beginnen te lijden, áls je daarop staat. Maar voor een minuutje: geen weerstand, geen vechten en dus geen lijden, óndanks de pijn. Alleen maar je gevoel voelen, precies zoals deze is.

Het is te doen, maar je moet het wel doen. Hierover gaan nadenken gaat 0,0 uithalen. Je moet het daadwerkelijk gaan doen.

En lukt dat, dan ga je meer van dat soort momentjes voor jezelf creëren waarin je dit gaat doen.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Ik zit onder de kabels sinds vandaag tot maandag voor mijn hart
Want ze denken dat de medicijnen die ik neem te heftig zijn voor mijn hart
Was van de week bij de eerste hulp heeft cardioloog geregeld dat ik sinds vandaag met kabels rondloop tot maandag
Meestal duurt het een paar weken om zoiets te krijgen maar hij heeft het snel geregeld voor me kijk foto

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    148,8 KB · Weergaven: 14

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Je pakt momenten op de dag dat je even géén afleiding in wat voor vorm dan ook zoekt. Je gaat zitten en je gaat precies exact datgene dat je voelt bewust VOELEN. Alleen maar VOELEN.

Bouw het langzaam op: 30 seconden alleen maar VOELEN, 1 minuut alleen maar VOELEN.

Niet van proberen te ontsnappen. Niet denken "hoe ga ik hier ooit vanaf komen" niet denken "mijn situatie is hopeloos". Dat is allemaal alleen maar vluchten en vechten.

Voor een minuutje vlucht en vecht je even niet, maar mag het er even allemaal zijn, hoe pijnlijk het ook voelt. OMARM het gevoel. Daarna mag je weer beginnen met vechten tegen de situatie. Daarna mag je weer beginnen te lijden, áls je daarop staat. Maar voor een minuutje: geen weerstand, geen vechten en dus geen lijden, óndanks de pijn. Alleen maar je gevoel voelen, precies zoals deze is.

Het is te doen, maar je moet het wel doen. Hierover gaan nadenken gaat 0,0 uithalen. Je moet het daadwerkelijk gaan doen.

En lukt dat, dan ga je meer van dat soort momentjes voor jezelf creëren waarin je dit gaat doen.
Bedankt voor je tip 🙏
Ik ga het zo proberen echt bedankt voor de tip

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Bedankt voor je tip 🙏
Ik ga het zo proberen echt bedankt voor de tip
Het helpt wel eventjes maar door de onrust doe ik het heen en weer lopen
En wat ik voel zit niet in mijn hoofd het is een gevoel bij mijn borst zo een vieze down gevoel
Maar het hielp wel eventjes
Bedankt 🙏
Beter dan niks 🙏

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het helpt wel eventjes maar door de onrust doe ik het heen en weer lopen
En wat ik voel zit niet in mijn hoofd het is een gevoel bij mijn borst zo een vieze down gevoel
Maar het hielp wel eventjes
Bedankt 🙏
Beter dan niks 🙏
Het helpt eventjes omdat je het eventjes doet.

Het helpt lang als je het lang doet.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Het helpt eventjes omdat je het eventjes doet.

Het helpt lang als je het lang doet.
Ik heb het geprobeerd maar het gaat niet .mijn hoofd wordt wel rustig maar die gevoel op mijn borst die gaat niet weg en daar zit te probleem
Maar bedankt voor alles 🙏
Daarom denk ik dat het door de medicatie komt en alleen het weghalen van medicatie helpt
Geen nieuwe medicatie of dosissen verhogen
Maar medicatie weghalen
Als het met denken te makenheeft zou het 100 procent helpen
Maar dit is een gevoel die je somber maakt
Mijn hoofd is leeg denk aan niks meer
Maar heb een gevoel die vies is bij mijn borst zo een warm gevoel die je down maakt
Daarom moeilijk te beschrijven wat ik voel
Maar heel erg bedankt 🙏

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Wat ik voel heeft met de bijwerkingen van mirtezepine of zolpidemtartraat te maken of een combinatie van alle 2
Wat ik voel is een soort depressie
Een gevoel die niet van het denken komt
Die komt gewoon al is mijn hoofd leeg toch ben ik somber
Ik moet opgenomen worden zodat ze me kunnen helpen of ik ben niet te helpen ze hebben me met die medicatie zo gemaakt
De overstap tijdens het stabiliseren heeft deze depressie gertiggerd of zo
Ik weet het niet
Maar als ik dit allemaal denk word ik niet depressief
Maar als ik gewoon zit komt het van mijn borst vandaan
Krijg ik het warm en voel ik me somber down
Gewoon moeilijk uit te leggen heeft niks met mijn denk wijze te maken

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik heb het geprobeerd maar het gaat niet .mijn hoofd wordt wel rustig maar die gevoel op mijn borst die gaat niet weg en daar zit te probleem
Maar bedankt voor alles 🙏
Daarom denk ik dat het door de medicatie komt en alleen het weghalen van medicatie helpt
Geen nieuwe medicatie of dosissen verhogen
Maar medicatie weghalen
Als het met denken te makenheeft zou het 100 procent helpen
Maar dit is een gevoel die je somber maakt
Mijn hoofd is leeg denk aan niks meer
Maar heb een gevoel die vies is bij mijn borst zo een warm gevoel die je down maakt
Daarom moeilijk te beschrijven wat ik voel
Maar heel erg bedankt 🙏
En daar ga je weer.

Wat Mindless uitlegt is niet iets van 'eventjes proberen, nee werkt niet ik moet nu een andere oplossing'.

Maar we kunnen het je niet 6000 keer uit blijven leggen.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
En daar ga je weer.

Wat Mindless uitlegt is niet iets van 'eventjes proberen, nee werkt niet ik moet nu een andere oplossing'.

Maar we kunnen het je niet 6000 keer uit blijven legge
Iedereen is anders
En mijn depressie is anders dan wat jullie kennen
Mijn depressie komt niet van het denken
Ik begin pas te denken als de depressie voel op mijn borst
Ik Wil niet lastig doen maar dit heb ik geprobeerd toch het heeft eventjes gewerkt toen ik aan het denken aan mijn ziekte
Toen ik een appel aan het eten was kwam die depressie vanuit mijn borst was niet aan het denken heb het toen geprobeerd gebeurde niks
Helaas ik wou ook dat het werkt maar mijn sombere gevoelens komen niet vanuit het denken maar door medicatie
De ene medicatie haalt depressie weg de andere veroorzaakt het en daar kan je niks aan doen behalve de medicijn stoppen
Helaas voor mij wou het niet werken of heft het effe gewerkt en daarna niet meer
Ik heb het geprobeerd wou dat ik meer kon doen
Ik ben die het zo graag weg wil hebben denk je dat ik dit leuk vind ik word gekker en merk dat dat ik gek word me niet depressief maakt
Maar een gevoel bij of op mijn borst komt het vandaan
Kut voor mij en bedankt voor jullie advies en dat julie mee willen denken
🙏🙏🙏🙏🙏

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Iedereen is anders
En mijn depressie is anders dan wat jullie kennen
Mijn depressie komt niet van het denken
Ik begin pas te denken als de depressie voel op mijn borst
Ik Wil niet lastig doen maar dit heb ik geprobeerd toch het heeft eventjes gewerkt toen ik aan het denken aan mijn ziekte
Toen ik een appel aan het eten was kwam die depressie vanuit mijn borst was niet aan het denken heb het toen geprobeerd gebeurde niks
Helaas ik wou ook dat het werkt maar mijn sombere gevoelens komen niet vanuit het denken maar door medicatie
De ene medicatie haalt depressie weg de andere veroorzaakt het en daar kan je niks aan doen behalve de medicijn stoppen
Helaas voor mij wou het niet werken of heft het effe gewerkt en daarna niet meer
Ik heb het geprobeerd wou dat ik meer kon doen
Ik ben die het zo graag weg wil hebben denk je dat ik dit leuk vind ik word gekker en merk dat dat ik gek word me niet depressief maakt
Maar een gevoel bij of op mijn borst komt het vandaan
Kut voor mij en bedankt voor jullie advies en dat julie mee willen denken
🙏🙏🙏🙏🙏
Onzin.

Een gevoel bepaald niet of je depressief bent of niet. Jij die 1000 keer per dag tegen jezelf zegt dat een gevoel je depressief maakt bepaald dat je depressief bent.

Als je zo'n fundamenteel iets als je gevoelens leren accepteren beschouwd als een trucje om je gevoelens weg proberen te krijgen, gaat het in ieder geval niet werken.

Dit is dan weer het soort vechten waar je wat meer van mag hebben.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
misschien leg ik het verkeerd uit maar heb een gevoel die uit mijn borst komt die me huilbuien geeft en somber maakt
Weet niet hoe het heet maar het gevoel uit mijn borst komt is een vieze gevoel
Maar ik blijf het proberen de hele nacht
Bedankt 🙏

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
misschien leg ik het verkeerd uit maar heb een gevoel die uit mijn borst komt die me huilbuien geeft en somber maakt
Weet niet hoe het heet maar het gevoel uit mijn borst komt is een vieze gevoel
Maar ik blijf het proberen de hele nacht
Bedankt 🙏
Klinkt misschien raar, maar misschien helpt dit:

Als er een wolkje in de lucht verschijnt, tast die wolk de lucht dan aan? Wanneer de wolk weer verdwijnt, heeft de wolk de lucht anders achtergelaten? Heeft de wolk de lucht getekend, aangetast, beschadigd?

Zelfs als die wolk enorm en pikzwart is en zelfs op het moment dat de wolk er nog is, doet deze ook maar iets met de lucht?

Als je op zo'n manier naar je gevoelens kunt kijken: als wolken die in jou (de lucht) verschijnen en verdwijnen - soms als pikzwarte dreigende wolken - dan weet je, dat het uiteindelijk maar verschijningen zijn in jou (hier de lucht). Het kan lijken alsof ze jou kapot maken, het kan ook lijken alsof ze altijd zullen blijven. Maar jij bent datgene waarin zij verschijnen/verdwijnen, niet andersom. Als je dat begint te zien, kun je gaan rusten als die lucht, zelfs tijdens de aanwezigheid van de donkerste wolken.

Diametha

In Memoriam, juni 2025
Het is gewoon moeilijk
Maa ik doe mijn best om te denken dat de wolken verdwijnen hoe donker ze ook zijn.
maar gevoelens blijven moeilijk te negeren
Maar ik doe mijn best
Bedankt
Echt bedankt dat je mee wil denken voor een oplossing of om het te verzachten
Weet dat die wolk niks met de lucht doet
Maar wat ik zeg wat meemaak is moeilijk uit te leggen
Kan alleen zeggen dat het me somber en huilbuien geeft die ik niet kan verklaren
Maar ga die somberheid proberen te omarmen zoals je zei
Maar het is moeilijk vooral omdat het al zolang aan de gang is
Ik probeer alles

Bovenaan