De weg naar herstel

Raver

Badass junkie
Hallo,

De meeste kennen me hier, maar snel esn introductie. Verslaafde jongenman die al maanden probeert z'n leven op orde te krijgen. Verslaving (gehad) aan wiet, speed (weekend), alcohol, MDMA (weekend), benzos en m'n grootste vijand is GHB. 5 keer opgenomen geweest in iets meer dan 3 jaar tijd, ik ben bijna klaar met me studie maar ik heb het gevoel dat ik nu aan de rand sta van de afgrond.

Ik ben verloren, misschien moet ik alles maar opgeven en voor 3 maanden naar een kliniek in Thailand of Zuid-Afrika. Ik ben een huis aan het bouwen, maar zonder fundering. En dat huis staat nu aan de rand van de afgrond, na talloze terugvallen, ruzies met familie, schaamte voor alles en iedereen, niet met mezelf overweg kunnen, niet met me gevoel over weg kunnen, constant een masker dragen voor de buitenwereld.

Hoe kan het bestaan dat ik donderdag zo'n wagelijke ervaring had met GHB? En dan toch vandaag de dag weer G nodig te hebben om niet ziek te worden. Dan toch heeft het dat stemmetje in m'n hoofd wéér aangewakkerd, dat stemmetje die me al zo vaak heeft voorgelogen. En dat stemmetje staat in nauw contact met GHB.

Schaamte, gigantische schaamte dat ik onlangs m'n bericht van donderdag fxcking weer ben teruggevallen. En geloof me, dat gaat zo snel..

Ik wil geen slachtoffer zijn, ik wil niet zielig zijn, maar ik begrijp dat het onbegrip wekt. Maar alleen hier kan ik er eerlijk over zijn.

Het voelt echt als falen! Extreem falen!

3 jaar geleden, m'n eerste dosis GHB. Nooit verwacht dat ik er zo'n haat/liefde relatie mee zou krijgen. Hoe kan het zo zijn dat ik maar een constante wil heb om te gebruiken? Zelfs na alle ellende die ik gehad heb? Hoe bestaat het?

Zoveel vragen, en er is maar 1 oplossing. Wéér de kliniek in, want GHB gaat een keer zijn tol eisen. Ik blijf dit niet volhouden, het scheelte misschien enkel een dag of 2 of ik had er niet meer geweest door het monster genaamd GHB.

Terugval nummer 20? Ik weet het gewoon niet meer, wat ik wel weet is dat er een drastische verandering nodig is wil ik wat van me leven gaan maken. Want stoppen lukt gewoon niet, na m'n eerste opname meer als een jaar ervan af geweest.

Maar vandaag de dag weer eraan.. Hoe ga ik dit vertellen op m'n studie, werk en vooral tegen mijn ouders? Ja sorry, ik was bijna dood door de GHB, maar ik ben er weer aan gegaan. Ik schaam me kapot, ook voor jullie volgers.

Raver.

Bas

Wijs gebruiker
Doen wat je moet doen, die kliniek in voor de allerlaatste keer. Je bent nu al even gestopt van de GHB, je kan afkicken van GHB, je kan het afbouwen, je kan medicijnen afbouwen. Dus laat die afkickkliniek het laatste zetje geven. Dat zal je sowieso een goed gevoel geven! Dat je zelf begonnen bent met afkicken en bijna bij het einde was en dat zelfstandig, doen niet veel mensen na.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Begrijp ik nu dat je weer aan de GHB zit, 24/7?

Damn that sucks. Tot wanneer loopt je opleiding? Misschien nog even afronden voor je de kliniek in gaat?

Het blijft een vreemde drug dat GHB, vooral voor mij. Als ik alleen maar GHB neem voel ik er nauwelijks iets van, en dat met 4ml. In de comedown van de speed voel ik het beter, zaterdag eind van de nacht nog gedaan. Ik neem dan maar 1 portie, en er is geen enkele behoefte om door te gaan.
Maar goed, iedereen zit weer anders in elkaar.

Ik wens je veel sterkte en veel succes om dit zwaard van damocles voor eens en voor altijd uit je leven te verwijderen.

Avīci

Bewuste gebruiker
Het blijft een vreemde drug dat GHB, vooral voor mij. Als ik alleen maar GHB neem voel ik er nauwelijks iets van, en dat met 4ml. In de comedown van de speed voel ik het beter, zaterdag eind van de nacht nog gedaan. Ik neem dan maar 1 portie, en er is geen enkele behoefte om door te gaan.

Waarom jij dit constant hier op het forum moet verkondigen is mij een raadsel. Het gaat toch om Raver..? Waarom zou je dit op jezelf betrekken? Het komt een beetje op me over alsof jij je superieur voelt t.o.v. GHB-verslaafden.

Sterkte Raver. Misschien is een opname niet eens zo verkeerd. Ik sprak laatst iemand die is afgekickt van zijn cocaïne verslaving in Zuid-Afrika en dat werd volledig vergoed door zijn verzekering. Als je dan toch moet afkicken, dan zou ik voor zo'n locatie gaan.

Als je je echt in de put voelt en erover wilt praten kan dat heel goed via een crisislijn bijvoorbeeld of laat je weer pnemen in een kliniek. Een tijd weg naar een ander land kan ook heel anders uitpakken namelijk. Direct hulp zoeken als je het niet alleen kunt is naar mijn mening het beste om te doen. Succes.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Hoe lang duurt zo'n opname? Langer dan de zomervakantie?

edit; 3 maanden lees ik nu in je bericht.

Dan denk ik dat alles vertellen en opgenomen worden in afkickkliniek toch het beste is, want zo door gaan trek je echt niet lang. In ieder geval niet een jaar tot je opleiding is afgerond.

Coffeecup

Belezen gebruiker
Vreselijke situatie... Zo zit ik in een diazepam afbouw, degene die mij zou helpen die laat mij nu barsten.. nobody said it was easy......

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat een super nare situatie weer Raver...

Allereerst, dat er onbegrip is van mensen ligt er deels natuurlijk ook aan dat veel mensen jou niet kúnnen begrijpen. Ik bedoel, zo te lezen begrijp je zelf al niet goed waarom dit gebeurd, laat staan andere mensen en al helemaal mensen die zelf geen ervaring hebben met ghb(verslaving). Misschien dat dit het makkelijker maakt voor jezelf om je iets minder te richten op wat anderen hier allemaal van denken.

Het lijkt me ook het beste dat je weer zo'n opname doet. Dit klinkt allemaal wel als iets waar je professionele hulp bij nodig hebt.

Los van het fysieke afkicken: dat er ook een drastische verandering nodig is op geestelijk vlak, is denk ik wel duidelijk. Maar ik krijg van jou een beetje het idee dat je dit als een monumentale prestatie ziet (correct me when wrong!) en ik denk dat je het jezelf misschien onnodig moeilijk maakt op die manier. Ik weet dus praktisch niets van het fysieke afkicken van ghb, dus daar zal ik niets over gaan zeggen en dat moet je dus ook echt maar zien te overkomen met hulp van professionals. Maar ik denk dat als dat achter de rug is, je weliswaar serieus, maar zonder té streng te zijn voor jezelf, aan je discipline gaat werken. Ik geloof dat het Psychedelibee was die je er al eens op wees dat je geen moment je even niet goed kon voelen. En het bereid zijn om je even niet goed te voelen is dus cruciaal om je discipline op te kunnen bouwen. Maar dit hoeft geen lijdensweg te zijn... Zeker als je al niet gewend bent om dát te kiezen dat nu eerst niet goed voelt, maar waar je later op terugkijkt met trots omdat je de juiste keuze hebt gemaakt. Dan voelt elke kleine overwinning namelijk al als een bevestiging dat je wel degelijk zelfdiscipline kunt hebben. Ik weet niet of je dit van mij weet, maar een dikke maand of zo terug heb ik cold showers ontdekt en dit heeft mij zó geholpen, omdat ook ik vaak weinig zelfdiscipline heb in bepaalde dingen. Vanaf de allereerste keer dat ik het probeerde, neem ik elke keer na het douchen een koude douche van zo'n 2 minuten lang. Niet om op te scheppen, maar om aan te tonen dat dit zó goed werkt om mijn discipline te verbeteren, dat zelfs ik (iemand die geregeld weinig zelfdiscipline heeft in dingen) het "vol kan houden". Dus zie het als een tip om te proberen (als je het nog niet geprobeerd hebt). In dat soort kleine activiteiten moet je het denk ik beginnen te zoeken. Niet meteen te hoog grijpen. Bouw je discipline op en je ziet dat je dingen in eigen hand kunt hebben, in plaats van een machteloze slaaf te zijn van dat stemmetje dat je keer op keer de vernieling in helpt.

Weet niet of je op zoek was naar tips hoor. En anders moet je het maar negeren. Maar ik wou je even laten weten dat er echt wel opties zijn om discipline te bouwen. In ieder geval sterkte eerst met het overwinnen van je ghb verslaving.

Raver

Badass junkie
Thanks allemaal!

Heel erg waardevolle tips @Mindless

Ik was niet direct opzoek naar tips, maar ik moest het gewoon even van me af schrijven. En om er dan reacties op te krijgen doet me goed, althans de meeste reacties dan.

Kliniek is inderdaad de beste optie, maar dan moet ik eens goed kijken wat voor mij de best mogelijke kliniek is. Aangezien dit gewoon de laatste keer moet zijn. Daarnaast is het ook een extreem moeilijke keuze wat nu te doen. Ik denk 1 van de moeilijkste keuzes in me leven, zo'n cruciaal moment gewoon nu. Dus ja kliniek is het beste maar ja, daar moet ik dan wel heel erg veel voor opgeven. Daarom blijft ik de wil ook houden om het alleen te doen, typisch verslavingsgedrag.

Wat betreft het afkicken van de GHB, dat doe ik zelf. Ik heb bij Vegro een bloeddrukmeter op leen, ik heb benzos en GHB genoeg, en ik gebruik vanaf vandaag al de hele dag elke 2 uur 3ml. Dit zal je misschien niet zoveel zeggen maar stabiel zijn is het belangrijkste om te gaan afbouwen.

Ik heb nu zo vaak afgebouwd in een detox dat ik echt wel een duidelijk beeld van hoe het protocol werkt en met hoeveel mg je per dosis per 24u zakt. Ik ga niet 3 maanden op een wachtlijst staan om te wachten tot ik in een kliniek kan gaan afbouwen. En uit ervaring weet ik dat 3 maanden lang elke 2 uur ghb gebruiken echt ontzettend uitputtend is.

GHB zorgt bij dagelijks en constant gebruik juist voor slapeloosheid, angst, onrust, verwardheid en uitdroging. Maar je moet het gebruiken dus dat is killing. En benzos helpen geen fuck dan. Dus daar heb ik geen zin in.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik schaam me kapot, ook voor jullie volgers.
Voor ons hoef je je sowieso niet te schamen, weet dat. Je kan hier altijd je verhaal doen, daar is het forum ook gewoon voor.

Wat betreft studie, als je nog ruim een jaar moet wordt het wel tijd om nu alsnog professionele hulp in te schakelen want op deze manier houd je het niet nog een jaar uit. En meestal zijn ze bij persoonlijke omstandigheden ook wel bereid om je in je studie te ondersteunen of de planning voor jou persoonlijk wat aan te passen, maar dan moet je er wel eerlijk voor uit komen en er niet te lang mee wachten.

Veel sterkte met alles en blijf je verhaal delen als je daar behoefte aan hebt.

Raver

Badass junkie
Voor de geintresseerde;

Heb van donderdag tot vanmiddag 14 00 willekeurig doseringen genomen. Soms 5ml per uur etc. En 's nachts mezelf gewoon k.o doseren om te slapen, te belachelijk voor woorden. Maar goed.

Nu een kwartiertje voor m'n dosis is mijn bloeddruk 119/62. Dat is een goed teken. :) 10 minuten voor je dosis is de bloeddruk bij mij vaak verhoogd tijdens afbouwen. Nu totaal niet.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ah nooo, balen Raver! Een asshole blijft het toch die GHB, zo verslavend, en het klinkt niet eens alsof het effect nu zo fantastisch is.

Alles is hierboven al gezegd. Schaamte, tsja ik begrijp de emotie, want de maatschappij staat over het algemeen zeer afkeurend tegenover het begrip verslaving. Totaal zinloos, want daardoor zoeken zovelen uit schaamte/angst om veroordeeld te worden geen hulp terwijl ze die wel nodig hebben en ook verdienen. In hoeverre heb je ‘extreem gefaald’ als iets je in zijn macht heeft en je weet zelf ook niet begrijpt waarom? ‘t Is allemaal al kut genoeg, niet teveel energie aan gaan besteden dus, dat schamen. En al helemaal op dit forum niet. Terugval is feit, kutfuckshit, hele erge kutfuckshit zelfs, maar dat is nou eenmaal zo, belangrijker is hoe nu verder.

Ga je inderdaad eens informeren over de mogelijkheden wat betreft klinieken. Ik hoop dat er in je familie en/of vriendengroep mensen zijn die je daarbij willen en kunnen steunen, nu en tijdens je hele trip down ‘oprotten met GHB’ lane. Komt echt wel een keer goed hoor, blijf erin geloven. Sterkte. :)

Bas

Wijs gebruiker
Mijn enige vraag echter blijft wat er door je heen gaat als je GHB haalt? Heb je dit al in huis, heb je een dealer die het zo voor je regelt en bezorgd, gaat het via via zodat vrienden/familie het niet mogen weten? Wanneer mijn comedown van pep begin, krijg ik lichte cravings om bij te nemen en er mee door te gaan tot het bijvoorbeeld op is. Maar zodra het op is, is het ook gewoon op. Ik bestel pas bij als ik bijvoorbeeld weer een feestje heb. De dealer van mij is een bekende en ik weet 100% zeker dat hij gaat twijfelen als ik iedere dag een gram pep bestelt.

Je hebt bewezen dat je kan afkicken, afbouwen en kan overstappen op iets anders en dat ook kan afbouwen. Een afkickkliniek is niet direct de beste optie voor je heb ik gelezen en alleen afkicken lukt net niet. Is het niet een optie om het gewoon niet meer te bestellen? Dat je alle wegen via alle dealers afsluit zodat je nooit meer aan GHB kan komen?

Je haalde volgens mij ook wiet via een dealer, toch? Als je dat ook gewoon afsluit en hiervoor naar de shop gaat zodat je niet meer wekelijks op de stoep staat bij je dealer voor wiet, die toevallig ook GHB in huis heeft. Wiet in de shop zal wel duurder zijn, dus wie weet stop je bijvoorbeeld hier ook mee geheel onverwachts en onbedoeld.

Je wilt echt van de GHB af. Sluit alle wegen af, kan je vast wel! (:

Raver

Badass junkie
Ik heb het mezelf al heel erg lastig gemaakt om GHB te halen. Tuurlijk heb ik genoeg contacten in dat wereldje en voor een hele periode wilde geen van die jongens mij nog verkopen ivm de problemen die ik er mee heb. Dat werkt goed, als je er niet aan kunt komen dan kan je het ook niet meer gebruiken.

Tot ik dus contact kreeg met een wietdealer die toevallig ook van alles en nog wat erbij verkocht, en je raad het al.. GHB. Ik kreeg 4ml aangeboden en ja, dan wordt de craving zo extreem dan moet je wel heel sterk in je schoenen staan wil je weglopen en zeggen nee bedankt.

Dealers zijn flikkers, want ik liep niet alleen maar weg met 3gr zelfkweek maar ook met 60ml GHB om even te testen. Ik heb hem later wel verteld over m'n problemen hiermee maar ik was beinvloed door de GHB waardoor je totaal niet het risico kan inschatten. GHB maakt zorgeloos, zelfverzekerd dus je kan het wel aan joh.

Ja en toen stond de deur wagenwijd open naar een oneindige GHB voorraad.

Later viel de GHB niet goed, veel herrineringen aan vroeger door het effect dus ben toen zelfs gestopt. Tot ik vrijdag weer bij meneer langs ging voor wat wiet, ben ik daar de hele middag blijven hangen. Blowen, beetje wk kijken en uiteindelijk kwam er cocaine en speed op tafel. Zoals jullie weten ben ik geen fan hiervan maar toch gebruikt. Als downer ernaast GHB gepakt, en uiteindelijk zaterdag ochtend door angst en paniekklachten m'n restant GHB opgemaakt en de zelfde middag nog naar die jongen om meer GHB te halen.

Wat er in me om gaat als ik het haal? Heel eerlijk? Een vrolijk, blij, zorgeloos gevoel, een gevoel van onoverwinnelijkheid. Een gevoel van 'ik kan dit wel' , 'dit keer stop je wel optijd'. Kort gezegt, ik probeer het ontzettend erg goed te praten voor mezelf.

Raver

Badass junkie
Gister een prima stabiele dag gehad op 3ml.

Vanacht de wekkers gezet elke 2 uur om ook 's nachts stabiel te doseren. Dit moet om veilig af te kunnen bouwen.
Maar fuuuuuuck ik ben door de wekker van 02 00 heen geslapen waardoor ik pas om 03 15 wakker werd. En het erge is dan, je kan het gewoon niet herrineren. Of je nou wel of niet hebt genomen. Zo ergerlijk. Vanacht dus niet stabiel gedoseerd waardoor ik vanochtend een hoge tensie had en een pols van 111 in rust. 4ml genomen. Nu maak ik me hier geen hele erge zorgen over gezien ik nog relatief kort gebruik.

Vanavond leg ik de spuitjes alvast klaar met de tijden erbij. Als geheugen steuntje, zo kan ik hopelijk wat stabieler zijn.

En vanmiddag om 16 00 naar 2.5ml.

Raver

Badass junkie
Half uurtje voor m'n dosis nu.

Hele lichaam verkrampt, concentratie is volledig weg, zweten, benauwd, onrustig. En dan heb ik straks een casus simulatie examen waarbij er iemand komt doen alsof ze een patient met lastig gedrag. Met 2 docenten in je nek die alles nauwlettend in de gaten houden. Lekker als je mensenschuw bent door de afkick! En dat na nog geen week.

Contact gehad met de verslavingszorg. Kreeg het bericht dat ik te moeilijk zou zijn en dat hun ook uit hun mogelijkheden zijn omdat ik al meer dan 2 jaar in behandeling ben bij hun. Kort gezegt, zoek het maar uit!

Echt 'n top moment dit.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik voel me aan niemand superieur, echt niet.
Het is een beetje een cliché dingetje dat mensen zeggen niet gevoelig te zijn naar een middel en vervolgens een flinke uitglijder maken in de hondenstront.

Zelf was ik zo'n cliché figuur die zei niet gevoelig te zijn voor opioiden, de eerste paar maanden deden opioiden ook niet zoveel voor mij en kon ik ze prima naast mij neer leggen na een enkele dosering.

Ik achtte mijzelf lange tijd sterker dan drugs, of in ieder geval sterker dan anderen op dat vlak. En op zich kan er ook wel verschil wezen tussen mensen natuurlijk, waarin persoonlijkheid een aanzienlijke rol in kan mee spelen. Maar uiteindelijk wordt de uitkomst toch voornamelijk bepaald door context.

Toen ik met een burnout kampte gingen alle remmen los. Het leven is voor iedereen relatief en uiteindelijk loopt iedereen op tegen obstakels van het leven. Als je een beetje pech hebt gaat alleen wilskracht je niet redden, tegen instinct is wilskracht op zichzelf sowiezo geen effectieve counter.

En zelfs met alle context mee moeten mensen meestal eerst flink op hun bek gaan voordat de realisatie en motivatie voldoende doordringt om verandering in de situatie te kunnen brengen.

Ik denk dat het verwijt naar jou toe vooral voort komt uit frustratie. Maar trek het je vooral niet teveel aan, het is de achterliggende intentie die telt.

Raver

Badass junkie
Vanaf 16 00 naar 2.5ml gegaan, net om 18 00 voor me dosis weer controles gedaan. Waardes doen er nu niet toe, wat er wel toe doet is dat de waardes perfect waren.

Ik heb m'n arts gesproken en die staat achter mijn besluit om het zelf af te bouwen. Wel in nauw contact met haar, daarnaast heeft ze voor de nacht 1mg Lorazepam voorgeschreven. Wat heb ik toch een fijne arts, benzo afbouw is nu even verplaatst naar de achtergrond.

Freeway

Experimenterende gebruiker
erg balen raver!

je was toch al best een tijdje gestopt met GHB? is het dan zo dat als je een periode lichamelijk afhankelijk bent geweest van GHB, en je na een aantal maanden geen gebruik weer aantal dagen gebruikt, je direct weer lichamelijk afhankelijk bent? of is het echt de mentale verslaving? Ik heb er zelf weinig ervaring mee dus vraag mij dit af.

Succes met je strijd tegen je verslaving en hoop voor je dat je je opleiding ook nog gewoon af kan ronden aankomend jaar!

Raver

Badass junkie
je was toch al best een tijdje gestopt met GHB? is het dan zo dat als je een periode lichamelijk afhankelijk bent geweest van GHB, en je na een aantal maanden geen gebruik weer aantal dagen gebruikt, je direct weer lichamelijk afhankelijk bent? of is het echt de mentale verslaving? Ik heb er zelf weinig ervaring mee dus vraag mij dit af.

Niet direct, maar wel echt in een sneltreinvaart sneller. Mensen zonder G verslavingen in het verleden zouden misschien kunnen stoppen zonder al teveel klachten nu.

Maar ik heb echt serieuze klachten. Hoge hartslag, verwardheid, onrust, enorm stijf lichaam, zweten, concentratie verlies en slapeloosheid die maar eindeloos doorgaat.

En niet te vergeten het risico van een GHB-delier, er zijn geen aanwijzingen of studies die aantonen dat er pas risico is op een delier na maanden lang gebruik. Verwardheid is namelijk al het eerste stadia hiervan, en aangezien ik al eens eerder een delier heb gehad neem ik liever het zekere voor het onzekere en bouw het zelf af. Volledig volgens dezelfde manier zoals ze het in een detox doen. Alleen dan met m'n eigen GHB.

Freeway

Experimenterende gebruiker
pff en dat al na nog geen week, heftig goedje. Lijkt mij erg lastig om zelfstandig af te bouwen even een slecht moment en daar ga je.. Maarja begrijp dat je een opname het liefst wil voorkomen. bedankt voor je uitleg en nogmaals succes gewenst.

Raver

Badass junkie
Lijkt mij erg lastig om zelfstandig af te bouwen even een slecht moment en daar ga je..

Lastig is het zeker, maar ik doe het niet alleen. Er is iemand in m'n omgeving die mij elke 2 uur een dosis geeft. Ik heb de GHB niet zelf in beheer. En als ik naar school of werk ga krijg ik alleen de g mee die ik nodig heb voor de periode dat ik weg ben. Dus dat maakt het wel gemakkelijker, en als ik trek heb in meer besef ik me zo ontzettend goed dat ik daar later de rekening voor ga betalen. Ik wil ten koste van alles niet weer op 5 a 6ml per anderhalf uur terecht komen. Dat was verschrikkelijk, dus met de juiste mindset gaat het gewoon lukken. Ik wil niet verslaafd zijn aan GHB want dat is verschrikkelijk, uiteindelijk slaap je nog maar amper namelijk.

Heb nu een hele sterke wilskracht om door te zetten. :thumbsup1:

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Heb niet echt raad of advies maar wel een dikker cyberknuffel :revolvinghearts:.

Blijf praten/typen, vooral ook hier. Wij zullen de laatste zijn om je te veroordelen. Vind het vooral knap dat je toch steeds je schouders er weer onder zet en niet opgeeft. Zolang je jezelf ook een beter leven gunt dan dit, kom je er echt wel dus houd dat vast. :handfist1::thumbsup1:

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Lastig is het zeker, maar ik doe het niet alleen. Er is iemand in m'n omgeving die mij elke 2 uur een dosis geeft. Ik heb de GHB niet zelf in beheer. En als ik naar school of werk ga krijg ik alleen de g mee die ik nodig heb voor de periode dat ik weg ben. Dus dat maakt het wel gemakkelijker, en als ik trek heb in meer besef ik me zo ontzettend goed dat ik daar later de rekening voor ga betalen. Ik wil ten koste van alles niet weer op 5 a 6ml per anderhalf uur terecht komen. Dat was verschrikkelijk, dus met de juiste mindset gaat het gewoon lukken. Ik wil niet verslaafd zijn aan GHB want dat is verschrikkelijk, uiteindelijk slaap je nog maar amper namelijk.

Heb nu een hele sterke wilskracht om door te zetten. :thumbsup1:
Enkel maar respect voor jouw openhartigheid en wilskracht.
Ook een dikke cyberknuffel van mij!

Pollewop

Bewuste gebruiker
Alles is al eens gezegd hierboven.
Ik ga je veel sterkte wensen, wijsheid, kracht en liefde. Want liefde heb je nodig om door te kunnen, een klein vlammetje met hoop, want die is er altijd. Zet em op raver!

Raver

Badass junkie
Thanks allen.

Vanacht 'goed' geslapen, in ieder geval tussen de wekkers door prima geslapen dat is echt een winst.

Vanmiddag 16 00 is het weer tijd voor de volgende dosisverlaging.

Raver

Badass junkie
Sinds 16 00 op 2ml per 2 uur.

Waardes zijn allemaal prima, 2ml heeft nauwelijks nog mentale werking waardoor de cravings en somberheid toenemen.
Dat is echt typische mentale afkick waar je ook mee om moet gaan. Ik herken het heel erg vanuit de detox, daar was ik ook ontzettend somber waardoor de cravings soms zo erg werden dat je het in je lichaam voelde.

Tot dus ver m'n update, niet veel bijzonders verder.

Quinn

Bewuste gebruiker
ik zou verwachten dast zoon bureau je volledige steun zou geven. maar heb er gelukkig zelf geen ervaring mee.
ik kan je alleen de moed te spreken en zeggen dat je al uberhaubt bezig bent met verminderen wat een hele stap is en sommige mensen niet eens onder ogen zouden nemen. goed bezig man.

Ga er voor

you can't change the past you can only improve for the future - Sekia Poti

Raver

Badass junkie
22 00 weer 2ml G, 5 minuten voor m'n dosis weer waardes gemeten. 137/89 met een pols van 89, wel een wat verhoogde meeting maar na de dosis is het wel gezakt naar gangbare waardes. Al was de eerste meting ook niet shockerend.

Wekkers zijn weer gezet om 00 00, 02 00, 04 00 en 06 00. Het is ergerlijk om zo gebroken te slapen en al helemaal om steeds door een wekker wakker gemaakt te worden. Maar het is nog ergerlijker om door m'n vermoeidheid ineens 4 uur door te slapen en ik dan niet meer stabiel ben. Dan is 2ml niet meer genoeg om de ontwenning te stoppen. Stabiliteit = alles. Scheelt zo ontzettend veel.

Hoe langer ik nu zo gediciplineerd aan het afbouwen ben hoe sterker ik me ga voelen. Ik wil en ga dit overwinnen. Morgen naar 1.5ml! Ik ben echt optijd tot het besef gekomen dat ik er iets aan moest gaan doen voor het weer volledig uit de hand zou gaan lopen.

De stap van 2.5ml naar 2ml was best behoorlijk. 2.5ml gaf nog wat effect, 2ml niet meer, waardoor het mentaal wel wat zwaarder is. Ook qua angst en onrust, daar heb ik Lorazepam voor op voorschrift. Lorazepam is in de psychiatrie ook zeker eerste keus, erg sederende benzo namelijk.

Voor vanavond check ik uit. Slaaplekker. En ik ga morgen vast wel weer wat updaten.

Raver

Gabbertje

Wijs gebruiker
Wekkers zijn weer gezet om 00 00, 02 00, 04 00 en 06 00. Het is ergerlijk om zo gebroken te slapen en al helemaal om steeds door een wekker wakker gemaakt te worden.
Ik weet het niet zeker maar had volgens mij ooit ergens gelezen dat je nog bij je ouders woont, worden die niet elke 2 uur wakker van jou wekkers, hoe pak je dat aan vraag ik me dan af?

Ik vind het heel knap van je dat je dit zo alleen doet, hopelijk lukt het dit keer voor goed. Heel veel sterkte in je afkick, ik volg deze topic al sinds het aanmaken want vind het heel intresant. Bedankt dat je het zo eerlijk met ons deelt!

Raver

Badass junkie
Goeiemorgen.

Ik ben blij als het afbouwen voorbij is. Voor m'n gevoel zou ik nu al kunnen stoppen denk ik. 2ml doet helemaal niets, dus voel het ook niet inwerken, en dus ook niet uitwerken. Dan lijkt het zo overbodig maar niets is minder waar denk ik.

Ik weet het niet zeker maar had volgens mij ooit ergens gelezen dat je nog bij je ouders woont, worden die niet elke 2 uur wakker van jou wekkers, hoe pak je dat aan vraag ik me dan af?

Gewoon niet in hetzelfde huis verblijven als je ouders :tongueout:.

Ik heb een hele lieve vrouw die me helpt, daar woon ik ook tijdelijk.

Raver

Badass junkie
Je bent nu wel aan t doorpakken met de afkick, misschien dat die terugval positief uitpakt voor je.

Ik hoop t man!

Met de nadruk nu op doorpakken, ben wel echt heel neerslachtig sinds vanochtend. Dan spookt er van alles door m'n hoofd, maar niets waar ik echt wat aan heb.

Het doet ook pijn als je wordt uitgenodigd door je ouders om te komen eten, maar dat niet kan door deze situatie. En ik dus weer 'n leugen moet verzinnen om m'n ouders niet onder ogen te hoeven komen. Niet omdat ik het niet wil vertellen maar meer omdat hun zich dan extreem zorgen gaan maken. Wat natuurlijk helemaal logisch is, als ik dan vertel dat ik het zelf afbouw geloven ze daar helemaal niets van.

De mentale afkick is echt iets waar je doorheen moet. Niets helpt daar tegen, het enige wat je kan doen is bezig blijven. Lopen, fietsen, whatever.

Van de roze wolk van GHB, ineens keihard de realiteit onder je neus. Dit zijn de momenten dat ik extra alert moet blijven.

Bovenaan