Je bent echt goed bezig met afbouwen
@Vinidi84 ! En wat mag jij het in kleine stapjes doen zeg!
Ik ben in de kliniek overgezet/begonnen op 35 milligram Diazepam (5-10-5-15) daar in een week heel snel al afgebouwd naar (5-5-5-15)
Nu na 10 weken thuis afbouwen zit ik op 2,5- 2,5-, 2.5 7,5. Elke twee weken is er 2,5 mg afgegaan.
Vanaf vandaag moet ik weer verder afbouwen en ga ik eerst maar de avond eraf halen naar 0. Overdag heb ik op zich geen benzo' meer nodig. Alleen voor de nacht slikte ik al meer dan 4 jaar standaard voorgeschreven benzo's. Vanaf vorig jaar augustus ben ik daarnaast met Bromozolam begonnen, eerst ook alleen 3 mg voor de nacht. Maar toen ik in februari werd opgenomen was het al uit de hand gelopen naar gemiddeld 24-27 mg per dag met uitschieters naar 39 mg.
Om die 7.5 mg Diazepam straks in 6 weken af te bouwen van 7,5 naar 5 naar 2,5 naar 0 vind ik toch wel met erg grote stappen gaan. Dus ik ga woensdag wel aan mijn behandelaar vragen of ik pillen van 2 mg kan krijgen die je kan splitten naar 1 mg.
Dan is mijn plan om in 6 weken van 7,5 naar 6,5 naar 5 naar 3,5 naar 2,5 naar 1 naar 0 te gaan. Dan bouw ik het wel gewoon in 6 weken af maar is het verschil niet zo groot die elke twee weken.
Maar vergeleken met jou zijn dat dus best nog wel grote stappen evengoed.
Ik heb momenteel echt heel veel stress en slaap op de 7.5 mg al heel slecht en heb weer veel nachtmerries. Dus ik zie hier echt tegenop om dat af te bouwen. Maar ik zal het toch een keer moeten doen.