Benzo afbouwen

Jazz35

Wijs gebruiker
ALs in bromazoLAM?! Jesus man. Is ook nog bromazePAM he, veel geschikter midddel voor alles behalve als doorslaper tot 12 uur 's middags.
Haha, ik slaap niet door tot twaalf uur 's middags hoor, was het maar zo'n feest.

En pam moet op recept hè... Recept had ik niet. Dus rc gezocht. Zoals dat gaat.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Klinkt goed, en goed dat je het weet te beperken, en dat je geen tolerantie ervaart. En 20 mg diazepam valt echt wel mee als startpunt om af te bouwen, wel de goede dingen blijven doen: gezond eten, bewegen, weinig stress etc. Ik ga eind vd middag ook de sportschool weee in, 1.5 uur flink in het zweet.
Dat is wel een sprong in logica, Bromazolam werkt veel korter dan diazepam en zn vele, VELE actieve metabolieten. Kan best zijn dat je die potentie keer 2-3 moet vanwege de werkingsduur.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Haha, miin dokter weet al lang van mijn verslavingsproblematiek, waarvoor ik al tijden onder behandeling ben. Dus nee, dat zal ze nooit doen. 😂
Vrije dokterskeus. EPD uitzetten en andere doc zoeken zou ik gedaan hebben :wink: Hoewel de beste er geen punt van maken.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Ik heb een geweldige dokter, waar ik een heel goede band mee heb, dus ik wil daar gráág blijven. En ik ben momenteel onder behandeling van een team van de ApareeGGZ, die ook adviseren nu in het gebruik van medicatie.
Lucky you. Dat scheelt echt al de helft.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Ja, dat snap ik heel goed! Rot als dat bij jou niet het geval is. Ik ben écht blij met mijn behandelaars. Van huisarts tot verslavingsarts tot psychiater. ♥️
Heb hele goede gehad maar allemaal met
Pensioen :( nu allemaal prutsers die ik constant moet corrigeren.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Ah, da's écht balen. Ja, daar moet je maar geluk mee hebben. Óók met of het überhaupt klikt met zo'n behandelaar.
Ik zie artsen steeds vaker bang zijn om afgerekend te worden op beslissingen, waardoor ze juist domme fouten gaan maken gaan maken. Dit was een idee van een psychiater die me dus niet kent, mn. Dossier niet heeft en toch de ddoorslag geeft qua medicijnen en eeen protocol dat al 8 jaar prima werkt gaat veranderen. Dat is toch absurd!?

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik zie artsen steeds vaker bang zijn om afgerekend te worden op beslissingen, waardoor ze juist domme fouten gaan maken gaan maken. Dit was een idee van een psychiater die me dus niet kent, mn. Dossier niet heeft en toch de ddoorslag geeft qua medicijnen en eeen protocol dat al 8 jaar prima werkt gaat veranderen. Dat is toch absurd!?
Ik ken je situatie niet, maar dat klinkt inderdaad niet lekker. Zo'n psychiater zou toch op z'n minst dat dossier moeten kennen. Psychiaters zijn in mijn ervaring sowieso niet snel geneigd van de gebaande paden af te wijken en écht hulp op maat te bieden. Maar goed, ik heb er weinig mee te maken. Mijn directe behandelaar is geen psychiater.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Het is een zegen om goede mensen om je heen te hebben. Niet veroordelend, maar invoelend, empathisch, integer. Iemand die je echt kunt vertrouwen. Ik heb ook zo’n lieve huisarts en psych. Toen ik zo zwaar in mijn burn out zat, wilde de huisarts mij elke week zien. Gewoon, even in de ogen kijken, hoe het echt met je gaat, en alles is bespreekbaar. Zo fijn. Ik heb mijn huisarts ook een presentje gegeven, met de boodschap, waren er maar meer zoals u! Als je de verkeerde treft, dan kan het ook goed misgaan.
Ik heb wel een redelijke dag gehad. Vier klant bezoeken, en een financieringstraject besproken van 4 mio. Het grappige is, al mijn klanten zijn onwijs gek met mij, en ze vinden mij scherp in de analyses en toelichtingen. Ik denk dan ben mijzelf, jullie moesten eens weten hoe slecht ik slaap 🫣, ik kan daar dan wel hartelijk om lachen achteraf. Mijn klanten merken er niets van. Ben gezegend met een frisse jonge oud, dat scheelt enorm, haha.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Ik ervaar vandaag wat meer ‘ontwenning’, waar ik vooral last van heb, zijn spiertrekkingen in kuiten en handen. Ook heb ik last van een wat opgeblazen buik (soort krampen), en is er meer angst aanwezig. Ook weer een slechte nacht gehad (dus dat werkt niet mee), 3 uur slaap max. 2,5 mg diazepam doet bij mij gewoon niets. Gewoon maar doorgaan en ergen hopen, dat alles natuurlijk hersteld. Vanavond kan ik eventuele wat Zopiclon erbij gebruiken. Maar eerst straks de weekend boodschappen en nog even naar de sportschool. Fijn dat we zo’n forum hebben om dagelijks je gevoel en emoties te uiten is prettig.

Speedboot

Experimenterende gebruiker
Het is een zegen om goede mensen om je heen te hebben. Niet veroordelend, maar invoelend, empathisch, integer. Iemand die je echt kunt vertrouwen. Ik heb ook zo’n lieve huisarts en psych. Toen ik zo zwaar in mijn burn out zat, wilde de huisarts mij elke week zien. Gewoon, even in de ogen kijken, hoe het echt met je gaat, en alles is bespreekbaar. Zo fijn. Ik heb mijn huisarts ook een presentje gegeven, met de boodschap, waren er maar meer zoals u! Als je de verkeerde treft, dan kan het ook goed misgaan.
Ik heb wel een redelijke dag gehad. Vier klant bezoeken, en een financieringstraject besproken van 4 mio. Het grappige is, al mijn klanten zijn onwijs gek met mij, en ze vinden mij scherp in de analyses en toelichtingen. Ik denk dan ben mijzelf, jullie moesten eens weten hoe slecht ik slaap 🫣, ik kan daar dan wel hartelijk om lachen achteraf. Mijn klanten merken er niets van. Ben gezegend met een frisse jonge oud, dat scheelt enorm, haha.

Ironisch genoeg ervaar ik wel hetzelfde. Als ik erg moe ben na paar slechte nachten presteer ik soms juist beter. Focus veel meer op 1 ding dan 4 dingen tegelijkertijd omdat ik dan door vermoeidheid niet op kan brengen 😂 Maar mooi compliment dat je ondanks het afbouwen nog steeds presteert. Dus goede motivator om door te zetten: na afbouwen presteer je dan nóg beter!

Ik denk wel goed dat je van zolpidem af bent. Heb dat ook een tijdje gehad en werd er niet beter van..

verder keep it up! Valt me op dat je mindset wel echt positief is en dat gaat je zeker helpen. Weet uit ervaring dat het een lange en moeilijke weg is.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Ironisch genoeg ervaar ik wel hetzelfde. Als ik erg moe ben na paar slechte nachten presteer ik soms juist beter. Focus veel meer op 1 ding dan 4 dingen tegelijkertijd omdat ik dan door vermoeidheid niet op kan brengen 😂 Maar mooi compliment dat je ondanks het afbouwen nog steeds presteert. Dus goede motivator om door te zetten: na afbouwen presteer je dan nóg beter!

Ik denk wel goed dat je van zolpidem af bent. Heb dat ook een tijdje gehad en werd er niet beter van..

verder keep it up! Valt me op dat je mindset wel echt positief is en dat gaat je zeker helpen. Weet uit ervaring dat het een lange en moeilijke weg is.
Vanaf morgen ga ik proberen om zonder benzo de dag door te komen ( dat lukt nu wel ), maar in de avond naar 2 mg gaan. Bouw heel rustig af, week er op 1,5 mg, week daarop 1 mg, week waarop 0,50 mg, week daarop 0,25 mg en dan hopelijk eindstreep gehaald. Nog vijf weken te gaan. Daarna nog zeker herstel nodig, maar afbouwen gaat nu eenmaal samen met ontwenning, en je niet comfortabel voelen. Dat accepteren is het belangrijkste, en dat opvangen door de juiste dingen te doen (je werk blijven doen, gezond eten, veel sporten, angst accepteren (hoort bij het leven), alles mag er zijn. Vergelijk het met een koude douche, je gaat eronder, je hebt de nijging om weg te vluchten, je doet dit niet, je reguleert je ademhaling, en je lichaam / geest passen zich aan, aan de stress situatie. Ik zie alle obstakels als een koude douche, niet wegvluchten in de pillen, maar er doorheen (ademen). Het wordt beter!

Laatst bewerkt:
Je bent echt goed bezig met afbouwen @Vinidi84 ! En wat mag jij het in kleine stapjes doen zeg!
Ik ben in de kliniek overgezet/begonnen op 35 milligram Diazepam (5-10-5-15) daar in een week heel snel al afgebouwd naar (5-5-5-15)
Nu na 10 weken thuis afbouwen zit ik op 2,5- 2,5-, 2.5 7,5. Elke twee weken is er 2,5 mg afgegaan.

Vanaf vandaag moet ik weer verder afbouwen en ga ik eerst maar de avond eraf halen naar 0. Overdag heb ik op zich geen benzo' meer nodig. Alleen voor de nacht slikte ik al meer dan 4 jaar standaard voorgeschreven benzo's. Vanaf vorig jaar augustus ben ik daarnaast met Bromozolam begonnen, eerst ook alleen 3 mg voor de nacht. Maar toen ik in februari werd opgenomen was het al uit de hand gelopen naar gemiddeld 24-27 mg per dag met uitschieters naar 39 mg.

Om die 7.5 mg Diazepam straks in 6 weken af te bouwen van 7,5 naar 5 naar 2,5 naar 0 vind ik toch wel met erg grote stappen gaan. Dus ik ga woensdag wel aan mijn behandelaar vragen of ik pillen van 2 mg kan krijgen die je kan splitten naar 1 mg.
Dan is mijn plan om in 6 weken van 7,5 naar 6,5 naar 5 naar 3,5 naar 2,5 naar 1 naar 0 te gaan. Dan bouw ik het wel gewoon in 6 weken af maar is het verschil niet zo groot die elke twee weken.
Maar vergeleken met jou zijn dat dus best nog wel grote stappen evengoed.

Ik heb momenteel echt heel veel stress en slaap op de 7.5 mg al heel slecht en heb weer veel nachtmerries. Dus ik zie hier echt tegenop om dat af te bouwen. Maar ik zal het toch een keer moeten doen.

Laatst bewerkt:

Vinidi84

Belezen gebruiker
Je bent echt goed bezig met afbouwen @Vinidi84 ! En wat mag jij het in kleine stapjes doen zeg!
Ik ben in de kliniek overgezet/begonnen op 35 milligram Diazepam (5-10-5-15) daar in een week heel snel al afgebouwd naar (5-5-5-15)
Nu na 10 weken thuis afbouwen zit ik op 2,5- 2,5-, 2.5 7,5. Elke twee weken is er 2,5 mg afgegaan.

Vanaf vandaag moet ik weer verder afbouwen en ga ik eerst maar de avond eraf halen naar 0. Overdag heb ik op zich geen benzo' meer nodig. Alleen voor de nacht slikte ik al meer dan 4 jaar standaard voorgeschreven benzo's. Vanaf vorig jaar augustus ben ik daarnaast met Bromozolam begonnen, eerst ook alleen 3 mg voor de nacht. Maar toen ik in februari werd opgenomen was het al uit de hand gelopen naar gemiddeld 24-27 mg per dag met uitschieters naar 39 mg.

Om die 7.5 mg Diazepam straks in 6 weken af te bouwen van 7,5 naar 5 naar 2,5 naar 0 vind ik toch wel met erg grote stappen gaan. Dus ik ga woensdag wel aan mijn behandelaar vragen of ik pillen van 2 mg kan krijgen die je kan splitten naar 1 mg.
Dan is mijn plan om in 6 weken van 7,5 naar 6,5 naar 5 naar 3,5 naar 2,5 naar 1 naar 0 te gaan. Dan bouw ik het wel gewoon in 6 weken af maar is het verschil niet zo groot die elke twee weken.
Maar vergeleken met jou zijn dat dus best nog wel grote stappen evengoed.

Ik heb momenteel echt heel veel stress en slaap op de 7.5 mg al heel slecht en heb weer veel nachtmerries. Dus ik zie hier echt tegenop om dat af te bouwen. Maar ik zal het toch een keer moeten doen.
Zo, dat is knap werk van je. Bijna 40 mg bromazolam per dag, en dan nu nog maar op 15 mg diazepam. Ik heb bewondering voor je. Als ik alles omreken dan zat ik een jaar geleden op mijn max qua benzo, 60 mg oxazepam plus 2,5 mg lorazepam, omgerekend zo’n 60 mg diazepam. Nu 2 mg diazepam, waarbij ik om de twee dagen een halve tablet Zopiclon neem, dan ik heb ik ca. 2x in de week een betere nacht, en voelt alles iets minder heftig. Klachten schommelen. Heb jij dat ook? Van je ineens goed en normaal voelen, naar depressief, somber, angstig. Sporten helpt mij enorm om hierover heen te komen, en me beter te voelen. Sterkte met je herstel.

Zo, dat is knap werk van je. Bijna 40 mg bromazolam per dag, en dan nu nog maar op 15 mg diazepam. Ik heb bewondering voor je. Als ik alles omreken dan zat ik een jaar geleden op mijn max qua benzo, 60 mg oxazepam plus 2,5 mg lorazepam, omgerekend zo’n 60 mg diazepam. Nu 2 mg diazepam, waarbij ik om de twee dagen een halve tablet Zopiclon neem, dan ik heb ik ca. 2x in de week een betere nacht, en voelt alles iets minder heftig. Klachten schommelen. Heb jij dat ook? Van je ineens goed en normaal voelen, naar depressief, somber, angstig. Sporten helpt mij enorm om hierover heen te komen, en me beter te voelen. Sterkte met je herstel.

Dankjewel en jij bent ook al flink afgebouwd dan als je dat omrekent idd!
Ik ben vanavond dus voor het eten van 2.5 mg naar 0 gegaan en merk nu wel weer dat die stemmingswisselingen weer terug zijn dan de eerste dagen na een afbouw.

Het is voor mij vandaag sowieso al een moeilijke dag (zie topic wat gaat er door je hoofd). Maar 3-4 uur nadat ik normaal een dosis zou hebben ingenomen (nu dus zo'n beetje) ben ik als ik afbouw echt heel emotioneel opeens en tranen in mn ogen enzo. En ik heb vaak hoofdpijn als ik net afbouw.

Ik zwem 1x in de week, wat voor mij vooral helpt is mn werk en simpele klusjes in/rondom huis waarbij ik niet hoef na te denken. Gisteren bijvoorbeeld druk bezig geweest met planten verpotten en dat geeft mij dan weer een goed gevoel als dat gebeurd is.
Jij ook nog veel sterkte!

Vinidi84

Belezen gebruiker
Dankjewel en jij bent ook al flink afgebouwd dan als je dat omrekent idd!
Ik ben vanavond dus voor het eten van 2.5 mg naar 0 gegaan en merk nu wel weer dat die stemmingswisselingen weer terug zijn dan de eerste dagen na een afbouw.

Het is voor mij vandaag sowieso al een moeilijke dag (zie topic wat gaat er door je hoofd). Maar 3-4 uur nadat ik normaal een dosis zou hebben ingenomen (nu dus zo'n beetje) ben ik als ik afbouw echt heel emotioneel opeens en tranen in mn ogen enzo. En ik heb vaak hoofdpijn als ik net afbouw.

Ik zwem 1x in de week, wat voor mij vooral helpt is mn werk en simpele klusjes in/rondom huis waarbij ik niet hoef na te denken. Gisteren bijvoorbeeld druk bezig geweest met planten verpotten en dat geeft mij dan weer een goed gevoel als dat gebeurd is.
Jij ook nog veel sterkte!
Goed bezig, zwemmen is heel gezond. Ik heb mij een beetje verdiept in wat benzo’s nu precies doen in je brein. Benzo’s putten je Gaba receptoren uit, vervolgens gaan ze meer receptoren (ook wel neurotransmitters genoemd) aanmaken, zodat er toch Gaba kan worden aangemaakt, de uitgeputte receptoren kunnen namelijk naar verloop van tijd geen Gaba meer aanmaken (je hersenen zijn wat dat betreft heel slim). Echter deze aanmaak van neurotransmitters zorgen ervoor dat de rest volledig uit balans schiet (serotonine, dopamine, maar vooral ook je glutamaat). Dit laatste stofje is verwoestend voor je lijf / psyche. Na elke Gaba piek, ontstaat er een glutamaat piek. Waar Gaba het zenuwstelsel dempt, doet glutamaat exact het omgekeerde, het activeert je zenuwstelsel met een overshoot aan prikkels. Vandaar ook dat vele benzo gebruikers neuropathie ontwikkelen, een overprikkeld brein, agitatie, depressie, en een hele lijst aan klachten meer. Akatishia is één van de ergste klachten bij mensen met benzo (mis) en gebruik, en die vervolgens te snel afbouwen of cold turkey stoppen. Sommige benzo’s gebruikers, ontwikkelen deze klachten al tijdens gebruik, of wanneer ze de dosering gaan verhogen. Klachten worden niet minder, maar erger. Dit alles heeft te maken met het stofje ‘glutamaat’. Als je weet wat er aan de hand is, kun je daar op anticiperen. Ik ben op zoek gegaan naar de vraag hoe verlaag ik mijn glutamaat. Want voor mijn gevoel ligt daar een grote stap tot succes en dat je er beter en gezonder uitkomt. Demping van het glutamaat systeem is nodig om klachten te verminderen of zelfs te laten verdwijnen, wat hierbij (kan) helpen is:
- om de dag 1,5 uur matig sporten
- magnesium glycine (geconcentreerd)
- vitamine d2/k3
- vitamine c
- vitamine een goede B complex (gemetileerd)
- lithium (lage dosering, Max 10 mg), icm sporten zorgt dit voor de aanmaak van nieuwe neurotransmitters (met name serotine en dopamine), gelukstofjes en belonginstofjes
- intermet fasting, na 18u savonds niets meer eten, tot volgende ochtend 12u, overigens vasten is heel gezond om te doen (bv twee/ drie dagen niet eten)
- passiebloem thee, sterke pot laten trekken, natuurlijke Gaba boost vanuit de darmen aangemaakt -> wetenschappelijk bewezen net zo effectief te zijn als oxazepam
- geen stimulerende middelen; koffie ed.
Ik merk wanneer ik het bovenstaande grotendeels volhoud, ik vrij makkelijk door de dagen kom. Wijk ik hier vanaf, dan ontstaan er meer klachten.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Update; met mij gaat het echt veel beter. Slaap beter en dieper, kan weer fulltime werken (eigen bedrijf), zit alweer op mijn oude omzet van een paar jaar terug (had ik een jaar geleden niet kunnen denken). Vanmiddag nieuwe auto uitgezocht 😊 (bmw i4) super blij mee. Komt over 4 weekjes. Morgen en vrijdag nog leuke klant bezoeken en dit weekend heerlijk in de tuin (wordt mooi weer). Zit op 2 mg diazepam, en gaat goed, voor mijn gevoel doet het niets, maar ben voorzichtig. De mindere dagen en af en toe een betere dag, is helemaal omgedraaid, nu meer betere dagen en af toe een mindere dag. Psych op 1 mei laatste afspraak (fysiek) en dan hoop ik van de benzo’s af te zijn.

Nou bij mij is de afbouw van 2,5 mg naar 0 wel echt heel heftig de afgelopen drie dagen. Echt drie avonden al dat ik me ontzettend beroerd voel, zowel lichamelijk als geestelijk. Het is echt veel heftiger dan van 7.5 mg naar 5 mg of van 5 mg naar 2.5 mg als je opeens een hele dosis moet overslaan.

Vanmiddag therapie gehad, Ik had zelf een nieuw afbouwschema bedacht met een tussenstap van 1 milligram en dan per week afbouwen (ipv in 1x 2.5 mg per 2 weken) maar dan kwam ik wel 2 weken langer uit dan gepland. Mijn behandelaar vond het toch weer een soort "junkie-onderhandeling" voor mijn gevoel. Ik heb hem nu weer aangepast zodat ik toch wel op hetzelfde aantal weken uitkom uiteindelijk. Morgenochtend om 10 uur heb ik gesprek met hem en de psychiater. Ik hoop echt zo dat de psychiater er toch wel mee akkoord gaat. Want dan heb ik dus naast pillen van 5 mg ook pillen van 2 mg nodig die ik dan kan splitten naar 1 mg.

Helemaal aan het begin toen we dit afbouwschema maakten en ik me eraan gecomitteerd had heeft hij namelijk wel gezegd dat als ik me er niet aanhoud het over is en ik dan maar Cold Turkey moet afkicken. Dat wil ik natuurlijk niet. Maar ik vind de stap van 2.5 naar 0 in 1 keer echt te groot merk ik nu. Dat kon ik toen toch ook niet weten? Dit is de eerste keer dat ik Diazepam heb. En nu met wat ik bedacht heb kom ik wel gewoon op die 2.5 mg per 2 weken uit. En het is niet zo dat ik het misbruikt heb en dat ik ooit meer pillen gebruikt heb ofzo.

Ik hou me er echt al bijna 3 maanden netjes aan het schema. Maar nu het laatste gedeelte merk ik gewoon dat het toch te hard gaat om in 1x van 2.5 naar 0 te gaan. Dus ik hoop maar echt dat de psychiater het wel serieus neemt, want dat voelde ik me vanmiddag niet. Terwijl ik mijn behandelaar wekelijks zie en hij me toch wel zou moeten kennen inmiddels dat ik dit niet doe om er misbruik van te maken ofzo. Want ik wil er echt vanaf. Maar goed, nu met het aangepaste schema waarin ik even lang bezig ben hoop ik maar dat ik toestemming krijg en het ook meteen morgen geregeld kan worden🙏

_shikantaza

Badass junkie
Nou bij mij is de afbouw van 2,5 mg naar 0 wel echt heel heftig de afgelopen drie dagen. Echt drie avonden al dat ik me ontzettend beroerd voel, zowel lichamelijk als geestelijk. Het is echt veel heftiger dan van 7.5 mg naar 5 mg of van 5 mg naar 2.5 mg als je opeens een hele dosis moet overslaan.

Vanmiddag therapie gehad, Ik had zelf een nieuw afbouwschema bedacht met een tussenstap van 1 milligram en dan per week afbouwen (ipv in 1x 2.5 mg per 2 weken) maar dan kwam ik wel 2 weken langer uit dan gepland. Mijn behandelaar vond het toch weer een soort "junkie-onderhandeling" voor mijn gevoel. Ik heb hem nu weer aangepast zodat ik toch wel op hetzelfde aantal weken uitkom uiteindelijk. Morgenochtend om 10 uur heb ik gesprek met hem en de psychiater. Ik hoop echt zo dat de psychiater er toch wel mee akkoord gaat. Want dan heb ik dus naast pillen van 5 mg ook pillen van 2 mg nodig die ik dan kan splitten naar 1 mg.

Helemaal aan het begin toen we dit afbouwschema maakten en ik me eraan gecomitteerd had heeft hij namelijk wel gezegd dat als ik me er niet aanhoud het over is en ik dan maar Cold Turkey moet afkicken. Dat wil ik natuurlijk niet. Maar ik vind de stap van 2.5 naar 0 in 1 keer echt te groot merk ik nu. Dat kon ik toen toch ook niet weten? Dit is de eerste keer dat ik Diazepam heb. En nu met wat ik bedacht heb kom ik wel gewoon op die 2.5 mg per 2 weken uit. En het is niet zo dat ik het misbruikt heb en dat ik ooit meer pillen gebruikt heb ofzo.

Ik hou me er echt al bijna 3 maanden netjes aan het schema. Maar nu het laatste gedeelte merk ik gewoon dat het toch te hard gaat om in 1x van 2.5 naar 0 te gaan. Dus ik hoop maar echt dat de psychiater het wel serieus neemt, want dat voelde ik me vanmiddag niet. Terwijl ik mijn behandelaar wekelijks zie en hij me toch wel zou moeten kennen inmiddels dat ik dit niet doe om er misbruik van te maken ofzo. Want ik wil er echt vanaf. Maar goed, nu met het aangepaste schema waarin ik even lang bezig ben hoop ik maar dat ik toestemming krijg en het ook meteen morgen geregeld kan worden🙏
Balen joh. Ik vind er weinig junkie gedrag aan hoor. Als je last krijgt ga je te snel. Je bent al zo snel zo ver gekomen. De laatste loodjes wegen het zwaarst. Houd voet bij stuk zou ik zeggen.

Vinidi84

Belezen gebruiker

Als je heftige ontwenning ervaart, kun je dit goed opvangen met:
- Glycine magnesium
- Vitamen d3/k2
- B complex Gemetileerd
- Lithium 10 mg
- Geen suiker en koffie inname
- Passiebloem thee, sterk laten trekken. En vooral in de avond drinken
- Sporten 1,5 uur per dag of om de dag
- Omega 3 olie (Gold versie, kost wel wat maar helpt enorm).

Bovenstaande werkt ontzettend goed bij, ik ervaar totaal geen cravings, ook overdag niet en kom de dagen goed door. Wellicht dat ervoor voor jou wat goeds bijzit.
Tip; focus niet op je klachten, maar ga fysieke (inspanning) doen.
Ik heb mezelf ook letterlijk naar de sportschool moeten schoppen (voelde me zo slecht), en dan minimaal 1,5 uur intensief sporten. Daarna praktisch klachtenvrij. Probeer het, you will love it. Je bent geen junk, ook nooit geweest, laat je dat niet wijs maken. Sterkte, je bent er bijna. Ik heb vanavond 1,5 mg diazepam ingenomen, ik vertrouw dat mijn lichaam en geest het weer zelf kunnen.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Succes beiden! Ik ben inmiddels van de benzo’s af maar heb dat wel klinisch moeten doen. Geen kattenpis allemaal.
Thnx, zeker geen kattenpis, maar met de juiste supplementen en fysieke inspanning, wandelen/sporten is er wel veel aan te doen. Je moet vooral actief en niet passief worden in je afbouw, dan wordt het echt heel zwaar. Ik werk, sport, tuinier, doe klantbezoeken, en als hobby wat muziek maken. Als ik smiddags op bed zou gaan liggen, dan gaat het heel snel berg afwaarts. Je moet je zelf dus heel goed kennen waar jij beter en gelukkig van wordt. Sommigen mensen blijven gelukkig met een benzo ernaast, wie ben ik om daarover te oordelen. Zelf wil ik helemaal vrij zijn daarvan, en heerlijk gezond leven, daaruit vandaan kun je werken, je geld verdienen en leuke dingen in het leven doen. Afgelopen twee weken paar keer uit eten geweest (ook bij een twee sterren), daar krijg ik weer energie van. Mensen ontmoeten, emoties beleven, genieten van de kleine en grote dingen. Vandaag mijn nieuwe auto gezien, dat geeft een kick, je voelt dat je op de goede weg zit, en dat je weer kunt genieten van dit soort dingen.
ik hoop voor je, dat je jouw geluk mag vinden en dat er ruimte mag zijn voor wie jij bent. Maar een dikke pluim dat je van de benzo af bent (geraakt). Dat is echt top!

Alinde

Badass junkie
Thanks. Ik kon ze zelf niet meer in huis hebben, alles moest op dan. Dus nu op 0, ik had dat nooit verwacht. Supplementen geven discussie in de kliniek maar misschien kan ik af en toe een potje naar binnen smokkelen.
Heb thuis nog oa magnesium.

Heb veel last gehad van felle lichten en heb problemen met emotie-regulatie maar dat had ik in feite al voor ik begon met medicatie. Nogmaals sterkte, houd vol!

@Vinidi84 Ik snap jou helemaal hoor, maar ieder persoon/lichaam is anders en ik was/ben niet alleen maar benzo-verslaafd. Heel veel dingen die jij opnoemt doe ik ook wel al.

Maar goed, even kort want ik ben kapot. Vannacht amper geslapen, koppijn en na het gesprek ook nog een uur gewerkt, maar toen maar naar huis gegaan.

Heb moeten lullen als Brugman maar de psychiater is gelukkig akkoord👍
Ik moest alleen zelf uit tellen hoeveel pillen ik de komende 10 weken nog nodig heb van de 2 verschillende dosissen die ik dan nodig heb (2/5mg)😩 Dus dat was een hele berekening op de vroege ochtend🤯
Maar goed, hopelijk ligt het vanmiddag bij de apotheek klaar en kan ik vanavond voor het eten kijken hoe het op 1 mg gaat de rest van de avond.

Nou de apotheek belde net dat de psychiater de apotheek had gebeld. Normaal krijg ik mijn medicatie altijd per maand dus ik had vanochtend gezegd dat ik nog tot volgende week heb. Daarna hebben wij dus vanaf de week daarna alles uit zitten rekenen hoeveel ik nog nodig heb. Maar blijkbaar hebben ze de vorige keer een foutje gemaakt en heeft de apotheek al een gedeelte meegegeven wat ze eigenlijk pas vanaf 5 mei hadden mogen geven🙈

Ik heb wel dat afbouwschema maar ik ga echt niet bijhouden hoeveel pillen ik per maand slik, dus ik had er zelf verder ook niet bij nagedacht ofzo. Dus zo'n beetje al het rekenwerk vanochtend voor niks gedaan, want ik krijg alleen nog 1 doosje van 2 mg en blijkbaar moet ik het dus met de rest redden wat ik al had om tot 0 te komen.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Thanks. Ik kon ze zelf niet meer in huis hebben, alles moest op dan. Dus nu op 0, ik had dat nooit verwacht. Supplementen geven discussie in de kliniek maar misschien kan ik af en toe een potje naar binnen smokkelen.

Heb veel last gehad van felle lichten en heb problemen met emotie-regulatie maar dat had ik
Nou de apotheek belde net dat de psychiater de apotheek had gebeld. Normaal krijg ik mijn medicatie altijd per maand dus ik had vanochtend gezegd dat ik nog tot volgende week heb. Daarna hebben wij dus vanaf de week daarna alles uit zitten rekenen hoeveel ik nog nodig heb. Maar blijkbaar hebben ze de vorige keer een foutje gemaakt en heeft de apotheek al een gedeelte meegegeven wat ze eigenlijk pas vanaf 5 mei hadden mogen geven🙈

Ik heb wel dat afbouwschema maar ik ga echt niet bijhouden hoeveel pillen ik per maand slik, dus ik had er zelf verder ook niet bij nagedacht ofzo. Dus zo'n beetje al het rekenwerk vanochtend voor niks gedaan, want ik krijg alleen nog 1 doosje van 2 mg en blijkbaar moet ik het dus met de rest redden wat ik al had om tot 0 te komen.

Heb veel last gehad van felle lichten en heb problemen met emotie-regulatie maar dat had ik in feite al voor ik begon met medicatie. Nogmaals sterkte, houd vol!
Bizar de supplementen een discussie zijn, terwijl die juist op een natuurlijke manier opbouwend (lees; tekorten aanvult) zijn en je immuunsysteem versterken.

Vinidi84

Belezen gebruiker
@Vinidi84 Ik snap jou helemaal hoor, maar ieder persoon/lichaam is anders en ik was/ben niet alleen maar benzo-verslaafd. Heel veel dingen die jij opnoemt doe ik ook wel al.

Maar goed, even kort want ik ben kapot. Vannacht amper geslapen, koppijn en na het gesprek ook nog een uur gewerkt, maar toen maar naar huis gegaan.

Heb moeten lullen als Brugman maar de psychiater is gelukkig akkoord👍
Ik moest alleen zelf uit tellen hoeveel pillen ik de komende 10 weken nog nodig heb van de 2 verschillende dosissen die ik dan nodig heb (2/5mg)😩 Dus dat was een hele berekening op de vroege ochtend🤯
Maar goed, hopelijk ligt het vanmiddag bij de apotheek klaar en kan ik vanavond voor het eten kijken hoe het op 1 mg gaat de rest van de avond.
Zet hem op! Eindstreepje bijna in zicht. En je hebt gelijk; ieder lichaam / psyche is weer anders. Ik zit nu op 1,5 mg diazepam en bijna geen klachten. Kan morgen weer anders zijn.

Zet hem op! Eindstreepje bijna in zicht. En je hebt gelijk; ieder lichaam / psyche is weer anders. Ik zit nu op 1,5 mg diazepam en bijna geen klachten. Kan morgen weer anders zijn.

Nouja het duurt nog 10 weken, dus die eindstreep duurt nog wel even. Totaal ruim 5 maanden over gedaan dan.
Ik had vanmiddag die apothekersassistente aan de lijn, 2 mg was op voorraad en zou ze in de automaat doen. Maar apotheek is tot half 6 open en ik had nog steeds geen code. Dus toch maar voor 1 avond 2.5 mg genomen, geen zin om weer zo'n beroerde avond te hebben als afgelopen dagen. Kreeg ik om 17.40 uur toch nog die code. Ja toen was het al te laat. Maar goed, morgen ophalen en dan morgenavond kijken hoe het op 1 mg gaat.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Nouja het duurt nog 10 weken, dus die eindstreep duurt nog wel even. Totaal ruim 5 maanden over gedaan dan.
Ik had vanmiddag die apothekersassistente aan de lijn, 2 mg was op voorraad en zou ze in de automaat doen. Maar apotheek is tot half 6 open en ik had nog steeds geen code. Dus toch maar voor 1 avond 2.5 mg genomen, geen zin om weer zo'n beroerde avond te hebben als afgelopen dagen. Kreeg ik om 17.40 uur toch nog die code. Ja toen was het al te laat. Maar goed, morgen ophalen en dan morgenavond kijken hoe het op 1 mg gaat.
Bizar joh dat je zulke grote ontwenningsverschijnselen ervaart. Ook omdat je zo lang doet over het afbouwen. Je zou dan verwachten dat het wat minder heftig zou zijn. Had je voor je benzo gebruik al klachten? Ik zou je echt willen aanraden om te gaan gaan sporten, hoe moeilijk het soms ook voelt, het klaart ontzettend op in je hoofd.

Bizar joh dat je zulke grote ontwenningsverschijnselen ervaart. Ook omdat je zo lang doet over het afbouwen. Je zou dan verwachten dat het wat minder heftig zou zijn. Had je voor je benzo gebruik al klachten? Ik zou je echt willen aanraden om te gaan gaan sporten, hoe moeilijk het soms ook voelt, het klaart ontzettend op in je hoofd.

Mijn lichaam kan er gewoon heel slecht tegen dat afbouwen. Paar jaar geleden geprobeerd af te bouwen van 2 mg Lorazepam en 20 mg Oxazepam maar dat was al hel en toen ben ik alweer terug gegaan qua dosis. Dus daarom had ik al verwacht dat dit met die Bromozolam moeilijk zou worden en daarom wilde ik het begin ook echt klinisch doen. Werd uiteindelijk maar 1 weekje ivm omstandigheden en dat was echt fijn dat ik toen onder medisch toezicht stond. Want dat was echt wel nodig. Maar dat het op het eind ook nog zo heftig zou zijn had ik niet verwacht.
Sporten (fitness/wandelen/zwemmen/yoga) doe ik al hoor👍
En verder van alles aan andere dingen, werken, hobbies etc.
Voor mijn benzo-gebruik was ik al verslaafd aan coke en speed en ik heb een complexe ptss en chronische depressie (dysthyme stoornis).
Ben nu 37 en zit al vanaf mn 18e in de hulpverlening. Dus ben zelf ervaringsdeskundig genoeg inmiddels.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Mijn lichaam kan er gewoon heel slecht tegen dat afbouwen. Paar jaar geleden geprobeerd af te bouwen van 2 mg Lorazepam en 20 mg Oxazepam maar dat was al hel en toen ben ik alweer terug gegaan qua dosis. Dus daarom had ik al verwacht dat dit met die Bromozolam moeilijk zou worden en daarom wilde ik het begin ook echt klinisch doen. Werd uiteindelijk maar 1 weekje ivm omstandigheden en dat was echt fijn dat ik toen onder medisch toezicht stond. Want dat was echt wel nodig. Maar dat het op het eind ook nog zo heftig zou zijn had ik niet verwacht.
Sporten (fitness/wandelen/zwemmen/yoga) doe ik al hoor👍
En verder van alles aan andere dingen, werken, hobbies etc.
Bromazolam is echt troep! Onbegrijpelijk dat die dingen online te koop staan. Goed dat je hier vanaf bent gestapt (overgezet naar Diazepam?).
Lorazepam en oxazepam, ik gebruikte die combi vorig jaar ook (2 mg lorazepam, en 60 mg oxazepam) voor een aantal maanden. Ik kon toen redelijk snel afbouwen, had vooral last van spiertrekjes in mijn handen en benen.

Top dat je sport, en werkt en daarnaast nog hobby’s hebt. Klinkt echt positief. Laat je niet in de luren leggen door een psych. Hij/zij zou je juist moeten aanmoedigen, ook al duurt de afbouw iets langer dan gepland.

Bromazolam is echt troep! Onbegrijpelijk dat die dingen online te koop staan. Goed dat je hier vanaf bent gestapt (overgezet naar Diazepam?).
Lorazepam en oxazepam, ik gebruikte die combi vorig jaar ook (2 mg lorazepam, en 60 mg oxazepam) voor een aantal maanden. Ik kon toen redelijk snel afbouwen, had vooral last van spiertrekjes in mijn handen en benen.

Top dat je sport, en werkt en daarnaast nog hobby’s hebt. Klinkt echt positief. Laat je niet in de luren leggen door een psych. Hij/zij zou je juist moeten aanmoedigen, ook al duurt de afbouw iets langer dan gepland.

Ja ben in de kliniek overgezet op Diazepam idd. En ja precies, had ik ook nog niet verwacht van hem. Maar gelukkig was de psychiater een stuk milder. En is mijn plan goedgekeurd.

Jazz35

Wijs gebruiker
God zeg, ik ben blij dat ze mij straks écht op een enorm rustig tempo willen laten afbouwen, zodat ik gewoon mijn werk kan blijven doen etc. Moet er niet aan denken dat dat in zo'n rap tempo zou gebeuren, mijn leven zou totaal stagneren. 🤐

Bovenaan