Benzo afbouwen

Vinidi84

Belezen gebruiker
Dit klopte voor mij ook.

Goed bezig hoor. Afleiding is belangrijk, anders ga je misschien overal op letten en jezelf zielig vinden.

Hoeveel medicatie neem je nu nog?
Een jaar geleden slikte ik:
Qeutiapine 50 mg + Mirtazapine 60 mg + lorazepam 2,5 mg overdag + 20 mg themazepam icm of afgewisseld met Zolpidem 10 mg / Lormetazepam 2 mg.

Ik geloofde dat de pillen me beter zouden maken, ik was zo depressief en burn-out, dat ik niet meer wist hoe ik de dagen door moest komen. Elke ochtend zwaar depressief wakker worden, er kwam geen eind aan. Door de medicatie werd ik letterlijk een zombie. Mijn redding is de sportschool en het bos geweest (gewoon uren wandelen). Daarvandaan ben ik gaan afbouwen met de mirtazapine en Qeutiapine, nu laatste stuk, de benzo. Maar dat gaat mij 100% lukken.

Jazz35

Wijs gebruiker
Biologische passiebloem, sterk laten trekken, super natuurlijke Gaba booster. Je ontspant er echt van! In combinatie met magnesium wordt het nog eens versterkt ook. Het dempt namelijk je glutamaat (andere signaalstof in je brein, wat bij disbalans (lees; teveel glutamaat) je zenuwstelsel in de war schopt met angst en spanningsklachten. Ben een boek aan het lezen over deze stof en hoe verwoestend dit kan zijn, wanneer deze omhoog schiet. Je brein zoekt altijd balans! Als je Gaba neurotransmitters zijn uitgeput, gaat je brein dit compenseren door extra aanmaak van glutamaat, daarvandaan ontstaat slapeloosheid, onrust, agitatie, depressie, somberheid. Wanneer je jouw glutamaat naar beneden weet te brengen, worden je klachten ook minder. Ik ben me hierin aan het verdiepen, en hoe je deze processen zelf kunt Helen en herstellen.
De vraag is even of ik een natuurlijke GABA-booster moet nemen terwijl ik nog aan de broma zit.... 🤔

Jazz35

Wijs gebruiker
Ja, dat kan wel. Als ik je een tip mag geven, stap over op diazepam, heeft een langere werkingsduur en je gaat je echt beter voelen. Ik zit nu op 2,5 mg, kwam van 20 mg, en dat in een paar weken tijd.
Dank! Ik stap in juli over, heb ik met mijn behandelaar en de psychiater besproken! Benieuwd naar het verschil tussen die twee middelen. Tot die tijd doe ik zelf mijn best om de bromazolam in toom te houden en zelfs stap voor stap te minderen.

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik ga ook starten op 20mg. Maar ben van plan mijn afbouw iets langzamer te gaan doen dan jij. In overleg uiteraard. Ik heb zó ontzettend lang gebruikt, dat we denken dat baby steps de beste methode is.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Update; gisteravond 2,5 mg diazepam ingenomen (om 22u). Voor het slapen doet het werkelijk niets, dus lag weer plafonddienst te draaien, om 3.30u een Zolpidem gepakt omdat ik vanmiddag afspraken heb staan. Niet slim, maar met geen slaap kon ik deze dag niet ingaan. Die slapeloosheid is ***. Gelukkig nog 5 uur slaap gepakt, daar wel blij mee. Nu weer door op het goede pad, overdag niets nemen. Vanavond pak ik 5 mg diazepam en kijken of slaap dan komt, dan blijf ik daar ff ophangen.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Ik ga ook starten op 20mg. Maar ben van plan mijn afbouw iets langzamer te gaan doen dan jij. In overleg uiteraard. Ik heb zó ontzettend lang gebruikt, dat we denken dat baby steps de beste methode is.
Hoeveel broma neem je nog? En is het Bromazepam of Bromazolam, dat is een groot verschil. De Pam is veel lichter, de Lam is ongeveer 30x sterker van diazepam.

_shikantaza

Badass junkie
Update; gisteravond 2,5 mg diazepam ingenomen (om 22u). Voor het slapen doet het werkelijk niets, dus lag weer plafonddienst te draaien, om 3.30u een Zolpidem gepakt omdat ik vanmiddag afspraken heb staan. Niet slim, maar met geen slaap kon ik deze dag niet ingaan. Die slapeloosheid is ***. Gelukkig nog 5 uur slaap gepakt, daar wel blij mee. Nu weer door op het goede pad, overdag niets nemen. Vanavond pak ik 5 mg diazepam en kijken of slaap dan komt, dan blijf ik daar ff ophangen.
Voorzichtig. Had je al slaapproblemen voordat je met Benzo's begon?

Jazz35

Wijs gebruiker
Hoeveel broma neem je nog? En is het Bromazepam of Bromazolam, dat is een groot verschil. De Pam is veel lichter, de Lam is ongeveer 30x sterker van diazepam.
Bromazolam! Volgens Trimbos staat 1 mg Bromazolam ongeveer gelijk aan 10 mg Diazepam. Ik zit nu op 1,5 tot 3,75 mg Broma per dag. Fluctueert een beetje. Maar meestal rond de 2/2,5 mg. Voor juli wil ik zelf proberen op max 2 mg per dag te komen. En dan vanuit daar rustig verder (af)bouwen.

Jazz35

Wijs gebruiker
Ja, slapeloosheid sucks. Zéker als je iets belangrijks te doen hebt de dag erna. Zo pak ik helaas de dag voor ik iets belangrijks heb óók nog weleens meer dan gepland. 🤐

Vinidi84

Belezen gebruiker
Bromazolam! Volgens Trimbos staat 1 mg Bromazolam ongeveer gelijk aan 10 mg Diazepam. Ik zit nu op 1,5 tot 3,75 mg Broma per dag. Fluctueert een beetje. Maar meestal rond de 2/2,5 mg. Voor juli wil ik zelf proberen op max 2 mg per dag te komen. En dan vanuit daar rustig verder (af)bouwen.
Klinkt goed, en goed dat je het weet te beperken, en dat je geen tolerantie ervaart. En 20 mg diazepam valt echt wel mee als startpunt om af te bouwen, wel de goede dingen blijven doen: gezond eten, bewegen, weinig stress etc. Ik ga eind vd middag ook de sportschool weee in, 1.5 uur flink in het zweet.

Jazz35

Wijs gebruiker
Klinkt goed, en goed dat je het weet te beperken, en dat je geen tolerantie ervaart. En 20 mg diazepam valt echt wel mee als startpunt om af te bouwen, wel de goede dingen blijven doen: gezond eten, bewegen, weinig stress etc. Ik ga eind vd middag ook de sportschool weee in, 1.5 uur flink in het zweet.
Thanks. Lief dat je zo meedenkt! 🥰 Mijn werk levert helaas (ondanks het feit dat ik het leukste beroep ter wereld heb) soms nogal wat stress op. Maar verder leef ik erg gezond. Ik ga tegenwoordig vroeg jaar bed, ik sport minstens vijf keer per week, eet gezond, nauwelijks suiker ed. Voldoende vitamines, ook extra magnesium, de hele mikmak. 10.000 stappen per dag. O ja, mediteren doe ik tegenwoordig ook. So I'm really trying. 😅

Jazz35

Wijs gebruiker
Ben altijd een matige slaper geweest. Dus het is zoeken naar ‘goede’. Gisteren en eergisteren twee hele drukke dagen gehad, daar ligt ook een stukje van het probleem.
Herkenbaar. Drukte en stress (plus vroeg moeten opstaan bij mij) geven slechtere nachten. Niet altijd te voorkomen helaas. Ik zie ernaar uit zeg, om weer eens zonder hulpmiddelen te kunnen slapen. Weet nauwelijks meer hoe dat ook alweer was.

De Zandman

DF-koning
Als ik weet dat ik de dag vroeg moet beginnen en een hoop te doen heb, slaap ik sowieso slecht. Maar ik denk dat iedereen dit wel in mindere of meerdere mate heeft....

Vinidi84

Belezen gebruiker
Psychiater belde me nog, stond verbaasd dat ik zo snel heb weten af te bouwen, zonder veel ontwenning. Dat slapen heeft tijd nodig zei hij! Je lichaam/geest hebben een aantal weken nodig om natuurlijk te herstellen. Dus de slapeloosheid hoort erbij helaas, en af en toe wat Zolpidem, als je een drukke dag voor de boeg hebt, moet ik niet te zwaar aan tillen.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Zit nu in de sportschool, geen lekkere dag. Die Zolpidem moet ik echt niet meer nemen, angstklachten, geheugenproblemen. Dom, dom. Dan maar accepteren een nacht geen slaap. Gelukkig is sporten een goede uitlaatklep en voel me al wat beter. Op naar een betere nacht.

Jazz35

Wijs gebruiker
Zit nu in de sportschool, geen lekkere dag. Die Zolpidem moet ik echt niet meer nemen, angstklachten, geheugenproblemen. Dom, dom. Dan maar accepteren een nacht geen slaap. Gelukkig is sporten een goede uitlaatklep en voel me al wat beter. Op naar een betere nacht.
Ga jezelf niet straffen hè. Je bent hartstikke goed bezig!!

Jazz35

Wijs gebruiker
Denk ook maar aan wat de psychiater zei. Jij denkt misschien: grote stappen snel thuis. Maar soms mag je ook best even vooruit schuifelen.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Denk ook maar aan wat de psychiater zei. Jij denkt misschien: grote stappen snel thuis. Maar soms mag je ook best even vooruit schuifelen.
Mee eens, hij schrijft wat Zopiclon voor ipv Zolpidem (ik reageer daar niet goed meer op), psych denkt echt mee. Temazepam 20 mg kon ook wel, maar pammen is hij niet happig op. Stel je hebt twee slechte nachten, dan neem je 3e nacht Zopiclon, naast de diazepam. Na een goede nacht op deze manier natuurlijk slaapritme te ontwikkelen. Dank voor je steun ❤️. Heb deze week wel twee topdagen gehad, daar houd ik aan vast.

Jazz35

Wijs gebruiker
Mee eens, hij schrijft wat Zopiclon voor ipv Zolpidem (ik reageer daar niet goed meer op), psych denkt echt mee. Temazepam 20 mg kon ook wel, maar pammen is hij niet happig op. Stel je hebt twee slechte nachten, dan neem je 3e nacht Zopiclon, naast de diazepam. Na een goede nacht op deze manier natuurlijk slaapritme te ontwikkelen. Dank voor je steun ❤️. Heb deze week wel twee topdagen gehad, daar houd ik aan vast.
Precies! Cherish what you have. Je bent op de goede weg, en topdagen zullen steeds vaker voorkomen ♥️

Vinidi84

Belezen gebruiker
Ben jaloers op mensen die goed kunnen slapen. Wat lijkt me dat heerlijk, gewoon 8 uur aan 1 stuk door. Weet zelf al niet meer wat het is. Slaapproblemen zitten in mijn familie, mijn vader had vroeger hetzelfde, was hele nachten op. Hij kreeg Rohypnol, 2 jaar lang geslikt, hij sliep er 6 uur op. Totdat hij black-outs en geheugen problemen kreeg. Toen is hij CT gestopt en ook nachten wakker geweest. Hij zat dan achter zijn typemachine boeken over te typen over cognitieve gedragstherapie, en overdag werkte hij gewoon 8 uur. Slikt nu 1 mg lorazepam per nacht al 15 jaar, slaapt er goed op zegt ie.

Jazz35

Wijs gebruiker
Ben jaloers op mensen die goed kunnen slapen. Wat lijkt me dat heerlijk, gewoon 8 uur aan 1 stuk door. Weet zelf al niet meer wat het is. Slaapproblemen zitten in mijn familie, mijn vader had vroeger hetzelfde, was hele nachten op. Hij kreeg Rohypnol, 2 jaar lang geslikt, hij sliep er 6 uur op. Totdat hij black-outs en geheugen problemen kreeg. Toen is hij CT gestopt en ook nachten wakker geweest. Hij zat dan achter zijn typemachine boeken over te typen over cognitieve gedragstherapie, en overdag werkte hij gewoon 8 uur. Slikt nu 1 mg lorazepam per nacht al 15 jaar, slaapt er goed op zegt ie.
Herkenbaar, hier zit het ook in de familie. Het is sommigen niet gegund helaas. Zelf heb ik jarenlang wanhopig gevochten tegen de insomnia. Één belangrijke vooruitgang heb ik geboekt: de nacht jaagt me geen angst meer aan. Ik ben niet meer bang voor het insomniamonster, dat soms onverwacht miin slaapkamer binnen banjert. Ik ga de strijd niet meer aan. Dat scheelt. Acht uur achter elkaar slapen. Wow, dat kan ik me niet herinneren ooit gedaan te hebben. Als kind vást, maar daar heb ik geen actieve herinneringen meer aan.

_shikantaza

Badass junkie
Ben jaloers op mensen die goed kunnen slapen. Wat lijkt me dat heerlijk, gewoon 8 uur aan 1 stuk door. Weet zelf al niet meer wat het is.
Wat heb je al geprobeerd op het vlak van mindfulness achtige dingen zoals meditatie, yoga, dagboek bijhouden, dat soort dingen?

Vinidi84

Belezen gebruiker
Wat heb je al geprobeerd op het vlak van mindfulness achtige dingen zoals meditatie, yoga, dagboek bijhouden, dat soort dingen?
Alles gedaan… slaaphygiene zelfs daarvoor therapie gehad. Inderdaad meditatie, avond wandeling, geen stimulanten meer in de avond, een boek ipv scherm, een bad/douche nemen, dingen opschrijven zodat deze uit je hoofd zijn, geen eten meer laat op de avond. Dit soort dingen moet ik goed blijven doen, dan gaat de slaap ook beter.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Alles gedaan… slaaphygiene zelfs daarvoor therapie gehad. Inderdaad meditatie, avond wandeling, geen stimulanten meer in de avond, een boek ipv scherm, een bad/douche nemen, dingen opschrijven zodat deze uit je hoofd zijn, geen eten meer laat op de avond. Dit soort dingen moet ik goed blijven doen, dan gaat de slaap ook beter.
Update, gisteravond 2,5 mg diazepam en een half tabletje Zopiclon. Goede nacht gehad, ca 7 uur, 3x even wakker geweest (maar daarna zelf weer in slaap gevallen). Daar blijf ik even op deze week, vanaf maandag langzaam ga ik verder taperen, heb taperstrips via de apotheek besteld.

OtherShore

Badass junkie
Daar blijf ik even op deze week, vanaf maandag langzaam ga ik verder taperen, heb taperstrips via de apotheek besteld.
Als je gaat taperen is het wel belangrijk om consistent te blijven en heel langzaam en gestaagd af te bouwen. Dan geef je lichaam en geest namelijk de tijd om te wennen aan een lagere dosis. Af en toe extra nemen past daar niet bij. Dan onderbreek je elke keer het afbouw proces door weer een hogere dosis in je systeem te stoppen. Dus ik vind het toch niet zo’n goed idee om “als nodig” extra Zopiclon/Zolpidem te nemen (z-drugs werken namelijk net als benzodiazepines, ook al hebben ze een andere chemische structuur).

Laatst bewerkt:

Alinde

Badass junkie
Als je gaat taperen is het wel belangrijk om consistent te blijven en heel langzaam en gestaagd af te bouwen. Dan geef je lichaam en geest namelijk de tijd om langzaam te wennen aan een lagere dosis. Af en toe extra nemen past daar niet bij. Dan onderbreek je elke keer het afbouw proces door weer een hogere dosis in je systeem te stoppen. Dus ik vind het toch niet zo’n goed idee om “als nodig” extra Zopiclon/Zolpidem te nemen (z-drugs werken namelijk net als benzodiazepines, ook al hebben ze een andere chemische structuur).
Hier willen ze idd geen zoplicon of zolpidem geven. Ben een week of 2 a 3 van de benzo’s af. Wat jij zegt is ook wel logisch.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Als je gaat taperen is het wel belangrijk om consistent te blijven en heel langzaam en gestaagd af te bouwen. Dan geef je lichaam en geest namelijk de tijd om langzaam te wennen aan een lagere dosis. Af en toe extra nemen past daar niet bij. Dan onderbreek je elke keer het afbouw proces door weer een hogere dosis in je systeem te stoppen. Dus ik vind het toch niet zo’n goed idee om “als nodig” extra Zopiclon/Zolpidem te nemen (z-drugs werken namelijk net als benzodiazepines, ook al hebben ze een andere chemische structuur).
Ik ben er heel blij mee, want vandaag weer een super productieve dag (door goede slaap) en voel me stukken beter. Straks weer heerlijk 1,5 uur sporten, gezond eten, en weer door! Ben al heel blij dat ik overdag niets meer nodig heb. Gelukkig heb ik een psychiater die meedenkt, meebeweegt, en niet abrupt zegt; ik schrijf niets meer voor. Consistent betekend zoeken naar het minimale, waar je het maximale uit kunt halen. Dat is voor elk persoon weer verschillend.

OtherShore

Badass junkie
Consistent betekend zoeken naar het minimale, waar je het maximale uit kunt halen.
Ja zo kun je het ook interpreteren, maar ik had het natuurlijk over het belang van het creëren van een consistente bloedspiegel zonder grote schommelingen. Dat maakt het afbouw proces er namelijk een stuk makkelijker op. Uiteindelijk ga je door af te bouwen waarschijnlijk weer een stuk beter slapen dan door afhankelijk te blijven van middelen. Van het gebruik van Zopiclon/Zolpidem herleer je het natuurlijke slapen in ieder geval niet.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Ja zo kun je het ook interpreteren, maar ik had het natuurlijk over het belang van het creëren van een consistente bloedspiegel zonder grote schommelingen. Dat maakt het afbouw proces er namelijk een stuk makkelijker op. Uiteindelijk ga je door af te bouwen waarschijnlijk weer een stuk beter slapen dan door afhankelijk te blijven van middelen. Van het gebruik van Zopiclon/Zolpidem herleer je het natuurlijke slapen in ieder geval niet.
Klopt hoor, mee eens. En heb voor mezelf dan ook de regel, om pas een halve tablet vd Zopiclon te pakken na twee hele slechte nachten. Vanavond alleen weer 2,5 mg diazepam plus een theepot vol passiebloem om zo hopelijk wat natuurlijke slaap erbij te pakken (dat zou lekker zijn). Zolpidems in de kliko gedaan, had nog twee doosjes. Overdag geen craving naar meds, dat voelt goed. Maar slaap is super belangrijk, dus dat wordt mijn focus. Dank voor je bericht. Als mijn slaap weer natuurlijk hersteld is, dan ben ik er weer (dat voel ik aan alles).

Laatst bewerkt:

Vinidi84

Belezen gebruiker
Dat zou mooi zijn, als je dit punt weer bereikt hebt! Maar daar gaat wel wat tijd overheen....
Succes!
Ja, dat weet ik, en soms denk ik dat het mij nooit meer gaat lukken, omdat ik mij niet kan heugen wanneer ik een lange nacht natuurlijk geslapen heb. Wel een paar uurtjes, maar niet structureel 6/7 uur eigen slaap. Zit in de familie helaas.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Lekkere productieve dag. Ik hoop jullie ook. Wat voor werk doen jullie? Ben zelf accountant, dus altijd in beweging met cijfers (is ook topsport), sporten is daarom heel belangrijk geworden, blijf anders teveel in het hoofd (en die heeft een beste knauw gehad). Tijdens mijn burn-out / zware depressie heb ik tinnitus ontwikkeld, wat tot op de dag van vandaag niet weg is. Soms minder, soms meer, heeft echt met stress te maken. Het is zo erg geweest, dat je het kon vergelijken met het geluid van een rookmelder.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Een jaar geleden slikte ik:
Qeutiapine 50 mg + Mirtazapine 60 mg + lorazepam 2,5 mg overdag + 20 mg themazepam icm of afgewisseld met Zolpidem 10 mg / Lormetazepam 2 mg.

Ik geloofde dat de pillen me beter zouden maken, ik was zo depressief en burn-out, dat ik niet meer wist hoe ik de dagen door moest komen. Elke ochtend zwaar depressief wakker worden, er kwam geen eind aan. Door de medicatie werd ik letterlijk een zombie. Mijn redding is de sportschool en het bos geweest (gewoon uren wandelen). Daarvandaan ben ik gaan afbouwen met de mirtazapine en Qeutiapine, nu laatste stuk, de benzo. Maar dat gaat mij 100% lukken.

Fijn een succesverhaal. Wordt soms wat moedeloos van de rampverhalen, zowel mn eigen als die van anderen. Goed bezig man 👍

Jazz35

Wijs gebruiker
Tinnitus lijkt me echt de HEL op aarde. Hoe heb je geleerd om daarmee om te gaan dan?

Ik heb morgen een ongelofelijk belangrijke dag, dus nu in bed met meer bromazolam dan normaal (slik nu normaliter 0.75 mg per nacht). Mag even, er staat veel op het spel, dus een goede of tenminste redelijke nacht is noodzaak.

Ik ben acteur trouwens en trainer (trainingsacteur dus eigenlijk), plus theatermaker/docent. Veel fysiek werk dus, ik zit haast nooit op een kantoor. Daar zou ik ook niet goed gedijen. Moet veel reizen voor werk, ben vaak onderweg, en heb heel veel afwisseling. Hartstikke tof, maar óók erg onrustig en vaak spannend.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Tinnitus lijkt me echt de HEL op aarde. Hoe heb je geleerd om daarmee om te gaan dan?

Ik heb morgen een ongelofelijk belangrijke dag, dus nu in bed met meer bromazolam dan normaal (slik nu normaliter 0.75 mg per nacht). Mag even, er staat veel op het spel, dus een goede of tenminste redelijke nacht is noodzaak.

Ik ben acteur trouwens en trainer (trainingsacteur dus eigenlijk), plus theatermaker/docent. Veel fysiek werk dus, ik zit haast nooit op een kantoor. Daar zou ik ook niet goed gedijen. Moet veel reizen voor werk, ben vaak onderweg, en heb heel veel afwisseling. Hartstikke tof, maar óók erg onrustig en vaak spannend.
Tinnitus is verschrikkelijk, en ik heb het zo erg gehad, dat ik huilend bij de huisarts heb gezeten, en heb gezegd, dat ik zo niet verder kan leven. Door rust en ontspanning werd het wat minder, en leer ik er mee leven. Maar het is een hel op aarde. Je kunt helemaal niets! Ik accepteer het, negeer het, en dan lukt het mij ook meer om goed de dagen door te komen. Nou succes morgen, hopelijk slaap je wat.

Vinidi84

Belezen gebruiker
Update; vannacht weer plafonddienst gedraaid, van 2 tot 6 wakker geweest (niets gepakt, hoewel de neiging dan groot is). Vandaag drukke dag, dus hopelijk komende nacht weer wat meer slaap. Hoe lang houdt je lichaam dat vol als meerdere nachten niet slaapt? Dat vraag ik me dan af.

_shikantaza

Badass junkie
Update; vannacht weer plafonddienst gedraaid, van 2 tot 6 wakker geweest (niets gepakt, hoewel de neiging dan groot is). Vandaag drukke dag, dus hopelijk komende nacht weer wat meer slaap. Hoe lang houdt je lichaam dat vol als meerdere nachten niet slaapt? Dat vraag ik me dan af.
Je kunt meer hebben dan je denkt. Ik vond het idee van een nacht slapen altijd vreselijk, hoewel ik 't mezelf vaak zat aandeed door de hele nacht Coke te gebruiken. Ik denk dat jouw stramien van pil na 2 nachten geen of weinig slaap wel klopt.

PapaverMan

Bewuste gebruiker
Ach jezus, wat heftig en klote voor je!! 🙁

Ik ben zelf ongeveer twee jaar geleden begonnen met broma (op het idee gekomen door, jawel, ditzelfde drugsforum) en werd toen langzaamaan compleet manisch. Ben in die tijd totaaaaaaaal doorgeslagen (in héél veel dingen). Werd aanvankelijk enorm overmoedig en zocht alleen maar meer en meer prikkels op. Stond op een gegeven moment in een grote comedy club stand-up comedy te doen. Dacht dat dat er nog wel even bij kon. Na nog een paar raves met jonge gasten (ik startte óók nog een open relatie in die tijd, want waarom niet...) met flink wat dope achter de kiezen (4fma was de boosdoener) compleet in elkaar geklapt. Durfde niets meer, niet de straat op, geen boodschappen doen, niets. Dacht dat ik (letterlijk) gek zou worden. Lag in bed te vechten tegen de gekte, tegen de paniek. Quetiapine voorgeschreven gekregen en op de wachtlijst geplaatst voor behandeling. Dat was december 2022. Sinds juni '23 onder behandeling. Exposure therapie ook. Het begint te werken, stapje bij beetje. Maar verre van vlekkeloos hoor. Ups en downs. Veel verdriet, somberheid, soms plotselinge paniek maar.gelukkog ook steeds iets vaker een gevoel van stabiliteit, die ergens diep in mij verscholen zit.

Ik gun jou ook een paar mooie stappen voorwaarts. Sterkte hè!! Dm staat altijd open.
ALs in bromazoLAM?! Jesus man. Is ook nog bromazePAM he, veel geschikter midddel voor alles behalve als doorslaper tot 12 uur 's middags.

Bovenaan