Benzo afbouwen

Vinidi84

Belezen gebruiker
Klinkt supergoed zeg, gefeliciteerd!!! En zeer herkenbaar, als je jarenlang zo geleefd hebt, is het niet plots uit je systeem. Heel herkenbaar ook, die films die zich 's nachts afspreken in je hoofd. Ik hoop dat dat op den duur wel wat minder wordt. Best vermoeiend soms. 😅
Dankje hoe gaat t met jou schat?

Vinidi84

Belezen gebruiker
Ik ga proberen te minderen met benzo’s. Heb een enorme tolerantie opgebouwd op recept krijg ik al dagelijks omgerekend circa 45mg diazepam dagelijks. En dan nog RC (NPS) bromazolam en Flubromazepam, pyrazolam etcetera.... en al veel jaren. Maar had ook periodes die goed waren.
Maar het probleem is dat ik door een medisch chronische pijn ook opiaten gebruik (bij de pijnpoli in het ziekenhuis had ik zoveel verschillende medicijnen en pijnblokkade's die helaas maar 2 weken werkte wat normaal 3 maanden zou werken. Die f******* pijn kan niet verhelpen omdat het zenuwpijn is. Wordt er soms echt klote gaat.
Heb nog steeds niet een operatie gevonden., en heb echt zoveel.
(FML ) 😒
Wat heftig joh. Veel sterkte! Hoeveel slik je van die rc benzo’s?

Jazz35

Wijs gebruiker
Dankje hoe gaat t met jou schat?
Hij zei schat tegen me. 🥰

Het gaat goed!!! Ik ben sinds eind december van de bromazolam af en gebruik al bijna tweeënhalve maand 's nachts geen benzo's meer (na jaaaaaarenlang gebruik). Ik heb nu oxazepam 10 mg voor spannende gebeurtenissen en ik ben keihard aan het werk om steeds meer zonder te kunnen en dat gaat de goede kant op. Ik voel me sterk, fit en optimistisch! Voor het eerst in jaaaaaaaren. Dus ja, ik ben blij. ♥️

Gelukkig heb ik (vermoedelijk door mijn trage afbouw) nauwelijks last van ontwenningsverschijnselen. Behalve dat dromen man, ongelofelijk, ik zie Annihilation-achtige planeten aan mij voorbij trekken 's nachts. Complete avonturen in totaal krankzinnige decors. Heeft niets te maken met wat ik vroeger onder de noemer 'dromen' schaarde. Echt heel intens. Soms heb ik nog wel kleine paniekjes, en mijn stresslevels kunnen makkelijk stijgen om nagenoeg niets. Maar da's ook gewoon de Jazz met wie ik moet leren dealen denk ik. Uiteindelijk kom ik er wel, net als jij zo te lezen. Fijn!! 🚀😍

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik ga proberen te minderen met benzo’s. Heb een enorme tolerantie opgebouwd op recept krijg ik al dagelijks omgerekend circa 45mg diazepam dagelijks. En dan nog RC (NPS) bromazolam en Flubromazepam, pyrazolam etcetera.... en al veel jaren. Maar had ook periodes die goed waren.
Maar het probleem is dat ik door een medisch chronische pijn ook opiaten gebruik (bij de pijnpoli in het ziekenhuis had ik zoveel verschillende medicijnen en pijnblokkade's die helaas maar 2 weken werkte wat normaal 3 maanden zou werken. Die f******* pijn kan niet verhelpen omdat het zenuwpijn is. Wordt er soms echt klote gaat.
(FML ) 😒
Lumbale radiculopathie is , ik vroeg de neuroloogen nog.
Wat goed om te lezen!! En wat klote van die zenuwpijn. Geen tips daarin, maar wél ervaring in het (zelfstandig) afbouwen van bromazolam. Jij gebruikt zelfs nog wat meer dan ik deed als ik het zo soms voorbij zie komen. 9 tot 12 mg...? Da's wel serieus. k zat in mijn slechtste periode op 6 - 9 mg per dag. Maar... Nu op 0. Het kan! En supergoed en knap dat je ermee aan de slag wilt gaan (en dan is de bromazolam voor jou slechts het topje van de ijsberg). Pfoeh, pittig. Je mag me uiteraard altijd DM'en.

Laatst bewerkt:

Kordie

DF-koning
Ik ga proberen te minderen met benzo's. Heb een enorme tolerantie op recept krijg ik al dagelijks omgerekend circa 45 mg diazepam dagelijks. En dan nog RC (NPS) bromazolam en Flubromazepam, pyrazolam etcetera.... en al veel jaren. Maar er waren ook periodes die goed waren.
Maar het probleem is dat ik door een medisch chronische pijn ook opiaten gebruik (bij de pijnpoli in het ziekenhuis had ik zoveel verschillende medicijnen en pijnblokkade's die helaas maar 2 weken werkte wat normaal 3 maanden zou werken. Die f******* pijn kan niet uitgesloten worden omdat de zenuwpijn is. Wordt er soms echt klote gaat.
(FML) 😒
Lumbale radiculopathie is nog geen vroeg neuroloog.

Wat erg van die pijn continu. Maar wat goed dat je wilt gaan minderen met rc benzo's. Ik begrijp je gebruik wel bij zo veel pijn.

Heb je voor jezelf al een idee hoe je dat afbouwen gaat aanpakken?

jackjanssen

Newbie
Hoi, mijn naam is Jack Janssen. ik ben een website aan het ontwerpen waar mensen zelf een Hyperbolisch Benzo afbouwschema kunnen samenstellen en printen.
Daarnaast vind je er veel info en handleidingen over afbouwen van benzo's.

Om in gesprek te gaan met je Huisarts/behandelaar of je Taperingstrips voor elkaar kunt krijgen of, als dat niet lukt, zelf medicatie afwegen (dry tapering) of voor liquid tapering.

Hyperbolisch is: elke Stap telkens een bepaald Afbouw % af te halen van je laatste Stap tot aan de Jump dosering, waarna je veilig helemaal zou kunnen stoppen.

Richtlijn is om elke 14 dagen (Steps) maximaal 10% af te halen van je laatst gebruikte dosering. Minder mag ook. De richtlijnen zijn gebaseerd op de collectieve ervaringen van mensen die al succesvol afgebouwd zijn, en zich daarna ook goed bleven voelen.

https://jackjanssen.com/benzo-tapering-plan-opstellen-en-printen/

In de tabel kleurt de stap die het dichts bij de Jump dosering van je middel ligt rood en dat zou de laatste stap van je afbouw kunnen zijn.

Ik ben er nog mee aan het testen en hoor graag jullie input of het gebruiksvriendelijk is en ook inderdaad de inzichten en mogelijkheden geeft dat je je afbouw proces zelf kunt bepalen en controleren. Je traject hoeft ook niet volledig hetzelfde te zijn door de tijd heen, soms willen mensen even pauze omdat het wat te snel gaat, dat noemen wij Windows en Waves, je kunt dan na een stabilisatie periode waarin je dagelijkse gebruik constant blijft, weer opnieuw een vervolg traject berekenen, eventueel met een lager % afbouw, hoe verder je naar het eind vd afbouw komt hoe zwaarder het vaak wordt en dan is de stelregel beter wat minder snel met langere stappen.
Anyway, het is allemaal nog in aanbouw, en ook maar tijdelijk, uiteindelijk moet het eind dit jaar op een aparte website komen en niet op die van mijzelf.
Neem gerust een kijkje, shoot at it, allemaal goed.

Succes iedereen.

Just For Today.

jackjanssen

Newbie
Beste allemaal,
Als je huisarts of behandelaar wil mee werken aan een goede afbouw van je Benzo kan hij een recept schrijven voor pillen met extra lage dosering van je Benzo, dit recept kan hij dan makkelijk via deze Verkorte Route insturen, zonder te hoeven zoeken op allerlei verschillende websites.
Succes.

_shikantaza

Badass junkie
Beste allemaal,
Als je huisarts of behandelaar wil mee werken aan een goede afbouw van je Benzo kan hij een recept schrijven voor pillen met extra lage dosering van je Benzo, dit recept kan hij dan makkelijk via deze Verkorte Route insturen, zonder te hoeven zoeken op allerlei verschillende websites.
Succes.
Goeie info die Verkorte Route!

En prachtig 90s design op je website. Jammer dat 'ie niet op Geocities staat :wink:

Raver

Badass junkie
Mooi initiatief. Ik kan het alleen maar toejuichen dat er mensen uit de branche iets doen om het afbouwen gemakkelijker te maken.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Update:
de website heeft nu een internationale translator
er in inmiddels ook een fb groep, geen idee hoe ik die meertalig maak ? ?
Ik heb je vorige twee berichten laten gaan, maar ik ga je nu toch wijzen op de forumregels.

1000173305.jpg

jackjanssen

Newbie
Hoi Mevrouw Plop,
sorry dat ik nu pas reageer.
Maar als U de site goed bekijkt zult u zien dat deze enkel en alleen maar uitsluitend een toegevoegd informatief doel dient.
Ik maak op geen enkele manier reclame voor mezelf (ik heb dat ook niet nodig), of voor een ander,
ik verdien of vraag er ook geen geld of iets anders voor terug.
Ik maak op mijn site ook geen gebruik van toegevoegde reclame voor wat dan ook.
Het informatieve ligt er in dat alle info die ik de laatste 2 jaar verzameld heb nu gratis en makkelijk beschikbaar komt,
voor de mensen die het het hardst nodig hebben, nl onze huisartsen en behandelaars, waarvan velen nu nog steeds bij god niet weten hoe ze met deze problematiek om moeten of kunnen gaan.

De facebook groep is voor mij een middel om onze doelgroep, mensen die van een benzo verslaving afwillen te bereiken. Zij hebben zich de laatste 6 jaar (noodgedwongen) verzameld in zelfhulpgroepen op FB, die heel nuttig en waardevol zijn, maar waar ook wel eea aan schort. Ik ben er nog niet uit wat ik daar nog meer kan doen dan alleen info verstrekken, want een groep onderhouden is erg tijdrovend, en tijd die heb ik niet zoveel over.

Graag blijf ik met jullie van drugsforum in gesprek over hoe we dit probleem samen aan kunnen pakken, zonder de groepsregels geweld aan te doen.

mvg Jack Janssen.

Laatst bewerkt:

jackjanssen

Newbie
Goedenavond,
Mijn verhaal in het kort; sinds eind 2022 in een zware burn-out, wat uiteindelijk leidde naar een zware depressie. Oorzaak; onverwerkte trauma’s en letterlijk overwerkt (eigen bedrijf, werkte zo’n 80 uur per week, omdat ik geen grenzen kon aangeven). Mijn perfectionisme en controle dwang leidde tot zware paniek- en angstklachten. Op mijn dieptepunt, kreeg ik ook nog Covid en ben toen vijf nachten wakker geweest. Ik was op en wilde alleen maar slapen, maar dat lukte niet meer. Met veel medicatie kwam de slaap wat terug, Qeutiapine, Mirtazapine, Bromazepam (overdag), zolpidem (nacht). Het gaat nu beter met me, hoewel ik merk dat mijn hoofd een beste tik heeft gehad. Ik wil daarom beginnen met afbouwen. De psychiater weet het niet goed. De Qeutiapine heb ik al volledig afgebouwd, de Mirtazapine bijna (nog 1 week en dan niets meer). Daarna wil ik de benzo’s graag afbouwen. Ik gebruik 2x 3 mg Bromazepam per dag, en 1 zolpidem voor de nacht. Hoe kan ik deze het beste afbouwen? Is omzetten naar diazepam nog een optie? Soms neem ik al een nacht geen Zolpidem, maar slaap dan praktisch niet, wat resulteert in een terugslag. Graag ontvang ik tips, dank alvast!
Hey Vinidi,
wat fijn dat het nu beter met je gaat, ik zie hier dit draadje en snap dat je vd benzos af wilt.
Dat kan ook makkelijk:
2x 3 mg Bromazepam per dag converteert naar 2x 3mg diazepam per dag, dat is (evt hyperbolisch) prima te doen.
en 10 mg Zolpidem converteert naar 10 mg diazepam, dat kan ook prima, tot 2mg lineair en vanaf 2mg hyperbolisch naar beneden.
Die twee bovenstaande benzo's simpelweg bij elkaar optellen (16mg) en dat gaan afbouwen is dubieus,
de broma gebruik je 2x dagelijks, en de zolpi soms een nacht niet (en dan slaap je ook praktisch niet).
Je zou kunnen overwegen om de broma eerst af te bouwen, maar nooit 2 dingen tegelijk doen.
Er wordt hierboven al van alles over gezegd, dus dat komt wel goed.

Waar ik hierboven helaas niks over lees is de reden waarom je bent gaan gebruiken,
ik licht er even wat uit: "door onverwerkte trauma’s en overwerkt , geen grenzen aangeven,
perfectionisme en controle dwang niet meer kunnen slapen".
"Met veel medicatie kwam de slaap wat terug, Qeutiapine, Mirtazapine, Bromazepam (overdag), zolpidem (nacht)."
De Qeutiapine en Mirtazapine zijn er inmiddels af lees ik.

Nu is mijn vraag, door de bovenstaande medicatie heb je de ruimte gehad om aan je onderliggende problematiek te werken,
nl: onverwerkte trauma's, grenzen, perfectionisme en controle dwang.
Is dit een beetje gelukt ?
En zo ja of nee, wat denk je dat er gaat gebeuren als je ook je verdere benzo's afbouwt ? ?

Daarnaast schrijf je ook: "Soms neem ik al een nacht geen Zolpidem, maar slaap dan praktisch niet, wat resulteert in een terugslag"

dan zegt mijn boeren verstand dat: "Het gaat nu beter met me" toch vragen oproept.

Je zou kunnen overwegen om bovenstaande eens goed met je psychiater te bespreken, voordat je jezelf helemaal zonder medicatie zet.

Succes, Ik hoor het graag.

Bovenaan