Beginnende hasj verslaving

BrieMetDeBril

Badass junkie
Blowen vind zij geen probleem. Ze wilt soms zelf ook, maar ze vind het doordeweekse gebruik onnodig
Onderdrukken is het probleem. Weet het al te goed, je schuift alles op en komt vaker harder terug dan als je meteen anticipeert.

Ik zou als ik jou was druk zetten achter de HA voor urgentie bij de behandeling waar je in wachtrij staat. Medicijnen zijn namelijk ook geen oplossing.

Ik weet dat je het vervelend vind, maar ik hoop niet dat je dezelfde fouten maakt als ik vroeger. Hoop het beste voor je, probeer overzicht te houden en deel zoveel mogelijk met de kring die je hebt. Alleen zal het niet lukken. Praat veel met hun, zij zijn jouw steun en toeverlaat. Peace✌🏼

De pen is van je zus

Bewuste gebruiker
Blowen vind zij geen probleem. Ze wilt soms zelf ook, maar ze vind het doordeweekse gebruik onnodig
Niet lullig naar jou bedoeld maar als je naar de titel kijkt die jezelf geschreven hebt zie je dat de kans vrij groot is dat er een probleem aan het ontstaan is. Ondanks zij het in het weekend blowen geen probleem vindt wat ik heel goed begrijp. Is het als nog verstandig om in iedere geval de komende periode niet te doen. Je gaat een stuk heldere nadenken en op een gezond manier met problemen om i.p.v. het te onderdrukken met wiet. Voorkomen is beter dan genezen. Waarom wachten tot het helemaal uit de hand is gelopen als je de signalen ziet dat het die kant op gaat er iets mee te doen.

Doe er mee wat je wilt.
Ik wens je het beste toe, Al het geluk liefde en gezondheid!

Laatst bewerkt:

AntiBenzo1312

Badass junkie
Niet lullig naar jou bedoeld maar als je naar de titel kijkt die jezelf geschreven hebt zie je dat de kans vrij groot is dat er een probleem aan het ontstaan is. Ondanks zij het in het weekend blowen geen probleem vindt wat ik heel goed begrijp. Is het als nog verstandig om in iedere geval de komende periode niet te doen. Je gaat een stuk heldere nadenken en op een gezond manier met problemen om i.p.v. het te onderdrukken met wiet. Voorkomen is beter dan genezen dus waarom wachten tot je er helemaal afhankelijk van bent om het aan te pakken dan voor dat het uit de hand loopt.

Doe er mee wat je wilt.
Ik wens je het beste toe, Al het geluk liefde en gezondheid!
Ik ga vanavond niet smoken. Ben nu aan het wandelen. Volgende week een technofeest staan met xtc.. wel weer zin in. Maar ga zeker niet te gek doen. Max een hele pil op de rave. +skipjedip. Vorige keer was 7maand geleden en toen had ik er 4 weggetikt toen had ik een flinke kater. Weet dat het niet slim is maar misschien krijg ik wel nieuwe inzichten door de mdma. En als je het op veilige dose doet valt het mee.

AntiBenzo1312

Badass junkie
BERICHT POH GGZ VOOR DINSDAG;
Ik en mijn vriendin hadden vorige week een discussie gehad. En daarna heeft het mijn hoofd getriggerd tot nadenken. Toen herinnerde ik mij dat ik nog wat had verzwegen met een meid. Ik had in het begin contact via snapchat met een vorige friends with benefits. En dat is mis gegaan, we hadden over seks gepraat tijdens mijn huidige relatie. Ook had zij mij een link gestuurd waarmee ik bij haar een toy kon besturen. Dit heb ik gister dus verteld aan mijn vriendin, omdat ik weer flink last had van stress en paniekaanvallen. Ik was weer dagen heel erg stil. Ik sliep weer slecht.

Gisternacht hebben we bijna niet geslapen en veel gepraat. Ze wil nog wel verder maar met de voorwaarde dat dit het was. En dat er niet meer is, en dat ik nu voor altijd eerlijk ben. Zelf weet ik niet of ik hiermee kan leven in onze relatie. En zij weet niet of ze het mij kan vergeven. Dat moeten we beide uitvinden. Ze is heel erg boos geweest en heeft veel gehuild. Ik ben het weer onder ogen gekomen met de leed die ik heb aangericht. Ik ben gister nacht weggelopen van huis en kwam rond 03:00 weer terug.
Ik wou eigenlijk vragen of de traject naar molendrift misschien sneller kan. Want de nood naar hulp is echt groot ik zou graag sneller hulp willen. Want ik ben mezelf echt kwijt. Ik weet niet hoe ik sociaal emotioneel met dingen om moet gaan.

Ik zou het ook goed vinden om weer terug op een gedragsmedicatie te gaan in combinatie met therapeutische gesprekken.

Met vriendelijke groeten,

prinse

Experimenterende gebruiker
Gast met alle respect. Je loopt vannacht naar een treinstation toe met de mededeling dat je er aan eind aan wil maken en nu kom je weer met het bericht dat je volgende week xtc wil gaan doen... Bel maandag je huisarts dat je suïcidale gedachten hebt (los van of dat echt zo is of dat het een schreeuw om aandacht is) en zet je xtc plan lekker uit je hoofd.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Gast met alle respect. Je loopt vannacht naar een treinstation toe met de mededeling dat je er aan eind aan wil maken en nu kom je weer met het bericht dat je volgende week xtc wil gaan doen... Bel maandag je huisarts dat je suïcidale gedachten hebt (los van of dat echt zo is of dat het een schreeuw om aandacht is) en zet je xtc plan lekker uit je hoofd.
Klopt je hebt gelijk

CaRRita

Belezen gebruiker
omdat ik weer flink last had van stress en paniekaanvallen. Ik was weer dagen heel erg stil. Ik sliep weer slecht.
Ik denk dat de POH wel moet weten dat je hier een foto van een treinrails heb gepost omdat je het echt niet meer zag zitten. Is het niet tijd om te stoppen met mooi weer te spelen (ook hier t.a.v. je drugsgebruik) en echt de waarheid te gaan vertellen? Hier heeft niemand iets aan en jijzelf zeker niet. Ik hoop dat je vanaf nu eerlijk gaat zijn. Het is moeilijk, maar het is de enige manier waarop je jezelf aan kunt blijven kijken in de spiegel. En natuurlijk ook naar anderen toe.

Ik vind het afschuwelijk dat je je zo naar voelt. Het is heel goed dat je met 113 hebt gepraat. Verder weet ik niet zo goed wat ik erover kan zeggen. Ik heb dit soort drama's als kind meegemaakt, dus ik kan er niet zo goed mee omgaan. Ik wens je veel sterkte!

AntiBenzo1312

Badass junkie
Ik denk dat de POH wel moet weten dat je hier een foto van een treinrails heb gepost omdat je het echt niet meer zag zitten. Is het niet tijd om te stoppen met mooi weer te spelen (ook hier t.a.v. je drugsgebruik) en echt de waarheid te gaan vertellen? Hier heeft niemand iets aan en jijzelf zeker niet. Ik hoop dat je vanaf nu eerlijk gaat zijn. Het is moeilijk, maar het is de enige manier waarop je jezelf aan kunt blijven kijken in de spiegel. En natuurlijk ook naar anderen toe.

Ik vind het afschuwelijk dat je je zo naar voelt. Het is heel goed dat je met 113 hebt gepraat. Verder weet ik niet zo goed wat ik erover kan zeggen. Ik heb dit soort drama's als kind meegemaakt, dus ik kan er niet zo goed mee omgaan. Ik wens je veel sterkte!
Ja heb de poh ggz een mail gestuurd dinsdag aanstaande ga ik over het treinspoor vertellen. Hopen dat er meer druk komt voor mijn behandeling bij de s-ggz

CaRRita

Belezen gebruiker
Ik had je reactie een duimpje gegeven, maar dat dekt toch de lading niet. Ik vind het heel goed dat je het aan de POH gaat vertellen. Vooral voor jezelf serieus te nemen. Het is niet niks wat je allemaal hebt gedacht de afgelopen tijd. Het is heel heftig en intens en zo vreselijk negatief en naar. Het idee dat de wereld beter af is zonder jou, dat is eigenlijk zo hartverscheurend.

Kijk, je hebt fouten gemaakt, ja, maar dat is natuurlijk nooit een reden om te denken dat de wereld beter af is zonder jou. Want dat is niet zo. Dat staat niet in verhouding. Ik hoop heel erg dat je dat beseft. Je bent een mens en je mag fouten maken. Ik hoop dat je nooit meer zo streng voor jezelf zult zijn.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Kijk, je hebt fouten gemaakt, ja, maar dat is natuurlijk nooit een reden om te denken dat de wereld beter af is zonder jou. Want dat is niet zo. Dat staat niet in verhouding. Ik hoop heel erg dat je dat beseft. Je bent een mens en je mag fouten maken. Ik hoop dat je nooit meer zo streng voor jezelf zult zijn.
Mooi gezegd zo denk ik er ook over.

Gevoelens kunnen je dat soms laten denken: dat de wereld beter af is zonder je, maar we zijn hier ook deels om juist van fouten te leren. Vaak hebben fouten zelfs de grootste potentie om te groeien in je ontwikkeling. Vlak nadat iets flink misgaat is het vaak moeilijk tot onmogelijk om te zien hoe zoiets mogelijk kan leiden tot groei. Dat is een perspectief dat meestal later pas mogelijk komt.

Door die dingen te overkomen (niet zozeer vergeten) en ze ook mee te nemen in je ervaring zodat misschien je begrip en compassie voor anderen die ook fouten maken groeit, heb je mogelijk zelfs nog meer te bieden aan de wereld. Maar vaak is er eerst tijd nodig om dat te beginnen te kunnen doen.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Ik had je reactie een duimpje gegeven, maar dat dekt toch de lading niet. Ik vind het heel goed dat je het aan de POH gaat vertellen. Vooral voor jezelf serieus te nemen. Het is niet niks wat je allemaal hebt gedacht de afgelopen tijd. Het is heel heftig en intens en zo vreselijk negatief en naar. Het idee dat de wereld beter af is zonder jou, dat is eigenlijk zo hartverscheurend.

Ja maar ik ben in alles zo streng, ook met sport daarin eis ik elk jaar het maximale van mezelf. Vorig jaar heb ik een bodybuilding shoot gedaan. Alleen mijn plan was ook om deze zomer weer droog te gaan. Tot irritatie, Maar dit lukt mij nu totaal niet om op te brengen. Dat kan mij ook irriteren. Ik ben een perfectionist. Dat heeft voordelen maar ook nadelen.
Nu in een all you van eat restaurant. 1 vodka en 3 apple ciders verder. Wel leuke gesprekken met me vriendin tijdens het eten.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja maar ik ben in alles zo streng, ook met sport daarin eis ik elk jaar het maximale van mezelf. Vorig jaar heb ik een bodybuilding shoot gedaan. Alleen mijn plan was ook om deze zomer weer droog te gaan. Tot irritatie, Maar dit lukt mij nu totaal niet om op te brengen. Dat kan mij ook irriteren. Ik ben een perfectionist. Dat heeft voordelen maar ook nadelen.
Nu in een all you van eat restaurant. 1 vodka en 3 apple ciders verder. Wel leuke gesprekken met me vriendin tijdens het eten.
Ik heb of eigenlijk had dat "perfectionisme" ook van mezelf. Soms nog wel wat.

Het wordt perfectionisme genoemd, maar eigenlijk is het een dwangneurose. Die overigens imo wel te overkomen valt, door dat gedrag te overschrijven met ander niet-dwangmatig gedrag. Ook al kan dat uitdagend zijn, het is mogelijk en het leeft zoveel prettiger, dus dik de moeite waard om eraan te werken.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Ik heb of eigenlijk had dat "perfectionisme" ook van mezelf. Soms nog wel wat.

Het wordt perfectionisme genoemd, maar eigenlijk is het een dwangneurose. Die overigens imo wel te overkomen valt, door dat gedrag te overschrijven met ander niet-dwangmatig gedrag. Ook al kan dat uitdagend zijn, het is mogelijk en het leeft zoveel prettiger, dus dik de moeite waard om eraan te werken.
Vind het sws dom dat ik 6maand moet wachten. Heb het gevoel dat ikbhet alleen moet doen. De poh ggz is leuk maar is ook maar beperkte hulp. Ga er dinsdag meer druk achter zetten. En mieschien verder weg een s-ggz zoeken.

CaRRita

Belezen gebruiker
Ik ben altijd heel erg perfectionistisch geweest. Maar dat kwam omdat ik dacht dat er iets mis met mij was waardoor mijn ouders niet van mij konden houden zoals ik was/ben. En daarom probeerde ik een perfect kind te zijn. Nu, tientallen jaren later, begrijp ik eindelijk hoe dit in elkaar zit en ben ik dus ook niet meer perfectionistisch. Ik doe mijn best en daar houd het bij op. Als dat niet genoeg is, jammer dan.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Ik ben nu weer thuis van een weekend bij me vriendin. Ik ben nog steeds wel erg geprikkeld en zit vol met spanning. Heb een leuk weekend gehad. Met me vriendin drankje gedaan op terras en uiteten geweest en daar samen wat gedronken. Goede gesprekken gehad, merk dat er nog steeds spanning is.

Ik weet dat ik nu alles heb verteld en dat er nu echt niks ergs meer is. Alleen ben bang dat als ik er weer zoveel over nadenk dat er mij toch een detail naar boven schiet waardoor ik weer in zieke spanning kom te zitten en weer slecht slaap. Ik heb afgesproken met me vriendin dat ik hier dan gelijk eerlijk over ben mocht dit gebeuren. En ja denk er nog wel veel over na wat ik allemaal heb aangericht. En de pijn in haar ogen en de gebrokenheid. Ik heb dinsdag een afspraak weer bij de poh ggz. Daar wil ik wat meer druk erachter zetten zodat ik sneller behandeld kan worden. Want het vreet me echt op. Mijn vriendin heeft haar onzekerheid uitgesproken dit weekend. Ze is bang dat ik uiteindelijk toch zeg dat ik het niet meer trek mentaal en dat ik ermee stop. En dat deed veel met mij mijn lichaam schoot vol met spanning. Ik wil een toekomst met haar, en dit vergeten. Maar het is zo moeilijk het voelt alsof ik haar 5x heb vermoord.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Nu even aan het huilen. Hoort erbij wil alle emoties gewoon laten gaan. Heb ook afgesproken met mijn vriendin als er toch een detail bij komt wat ik mij herinner dan zeg ik dat meteen en geen week wachten.

Spatsen

Belezen gebruiker
Wat is eigenlijk wat ik heb is dit een ziekte?
Ik weet het niet man. Ik ben geen arts, en ik bevindt me al helemaal niet in de positie om mensen te kunnen diagnostiseren.

Wat ik wel zie en lees uit jou berichten in deze topic, is dat er heel veel klachten en symptomen als sneeuw voor de zon zouden verdwijnen als je de juiste hulp en begeleiding zou krijgen bij het clean worden. En aansluitend terwijl je nuchter bent, op onderzoek gaan waar de diepliggende oorzaken van je verslaving en onzekerheid vandaan komen.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Deze week word weer ff doorzetten en verdragen. Ik probeer weer normaal te eten en te sporten. En goed in beweging te blijven. Dinsdag poh ggz. En vanmiddag met mijn moeder shoppen.

Ik weet dat als ik het deze week vol houd dat het dan weer beter word qua gevoel. Hoop gewoon dat ie de tijd de emotionele lading eraf gehad. Dat het nog wel vervelend is maar niet die lading pijn,spanning, stress geeft.

De Zandman

DF-koning
.... Heb het gevoel dat ik het alleen moet doen. De poh ggz is leuk maar is ook maar beperkte hulp. Ga er dinsdag meer druk achter zetten. ........

Noot:
Ook met de hulpverlening straks moet je het z e l f. allemaal gaan doen.
De hulpverlening kan je handvaten geven om de kwestie beter te kunnen overzien, en aangeven waar je aan moet werken met advies hoe dat zou kunnen, maar de rest is aan jou!
De hulpverlening gaat niet voor jou de kastanjes uit het vuur halen.
Daar ben en blijf je z e l f verantwoordelijk voor.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Noot:
Ook met de hulpverlening straks moet je het z e l f. allemaal gaan doen.
De hulpverlening kan je handvaten geven om de kwestie beter te kunnen overzien, en aangeven waar je aan moet werken met advies hoe dat zou kunnen, maar de rest is aan jou!
De hulpverlening gaat niet voor jou de kastanjes uit het vuur halen.
Daar ben en blijf je z e l f verantwoordelijk voor.
Klopt maar ik kan het niet alleen. Ik hulp nodig

AntiBenzo1312

Badass junkie
Net een stuk gewandeld met de vgz mindfullness app op. Merkte toen pas eig hoe snel ik mee ga in gedachtes en mijn fantasie op hol slaat. Er hoeft maar 1 gedachte erover te gaan en ik ben hooked daar was ik me tijdens de wandeling bewust van.

Zal het zo zijn dat als ik mijn gevoel en gedachtes gwn op me af laat komen en het gewoon ga voelen. Dat de klachten gaan verminderen en de emotionele lading er vanaf haalt?
Morgen gesprek met de poh ggz ik ben best zenuwachtig. Ik ga dan vertellen wat er is gebeurd, en dat ik eig bijna mijn eerste zelfmoordpoging heb gedaan. Ik hoop dat ik wat serieuzer word genomen. En ik hoop toch misschien wel dat ik medicatie krijg om mijn hoofd overdag iets rustiger te hebben. In combinatie met veel gesprekken.

Manu76

Badass junkie
Wat wil je bereiken over een jaar of 4? Wat lijkt je leuk als baan? Wil je kinderen, wil je in de buurt van je familie wonen, en dergelijke vragen? Probeer je op de één of andere manier je leven aan te passen, zodat je ergens naartoe paddelt? Ik weet ook niet wat er mis kan zijn, maar je lijkt overgevoelig en ik denk dat je misschien een beetje in cirkels draait?
Maar kan gewoon teveel adrenaline door je lichaam gaan en daardoor kom je niet tot rust. Dan is sporten top, juiste voeding, ritme, lief zijn voor je vriendin, yoga en meditatie, lezen en schrijven, studeren en oppassen met verdovende middelen.
Je komt er wel, maar je depressie raak je niet kwijt, als je niet knokt voor een mooie toekomst waarschijnlijk.
Groetjes aan je lieve vriendin!

AntiBenzo1312

Badass junkie
Wat wil je bereiken over een jaar of 4? Wat lijkt je leuk als baan? Wil je kinderen, wil je in de buurt van je familie wonen, en dergelijke vragen? Probeer je op de één of andere manier je leven aan te passen, zodat je ergens naartoe paddelt? Ik weet ook niet wat er mis kan zijn, maar je lijkt overgevoelig en ik denk dat je misschien een beetje in cirkels draait?
Maar kan gewoon teveel adrenaline door je lichaam gaan en daardoor kom je niet tot rust. Dan is sporten top, juiste voeding, ritme, lief zijn voor je vriendin, yoga en meditatie, lezen en schrijven, studeren en oppassen met verdovende middelen.
Je komt er wel, maar je depressie raak je niet kwijt, als je niet knokt voor een mooie toekomst waarschijnlijk.
Groetjes aan je lieve vriendin!
Ik wil graag settlen met mijn vriendin na dit.
Ik ben gehandicapten begeleider mbo4 in opleiding laatste jaar. Alleen die stage is tijdelijk gestopt omdat school er lucht van kreeg dat ik medicijnen gebruikte om gevoel en gedachtes te bedrukken. Toen heeft school gezegd dat ik niet voor de bewoners kon zorgen momenteel en dat ik tijd voor mezelf nodig had.

Ik draai inderdaad in cirkels afgelopen 3week ging het wel weer beter ik sporte gewoon weer 4x per week ik at best goed dagelijks. Toen kregen we een discussie waardoor ik veel ging nadenken en toen kwam ik op iets wat ik was vergeten te vertellen en toen was de stress en paniek weer terug in mijn lijf op volle sterkte. En toen ik dat vertelde gebeurde het trauma natuurlijk weer opnieuw. Toen ben ik snachts naar het spoor gelopen. Ik probeer nu veel te mediteren en echt alleen in het weekend thc te gebruiken. En ik probeer veel te wandelen. Alleen afgelopen dagen krijg ik gewoon geen voeding binnen honger gevoel is 0. Heb vsndaag alleen een mexicano broodjes op. Ik wil zo even kijken voor een goed boek om te lezen over mijn problematiek.
Ja klopt ik ben heel erg overgevoelig ik kan weinig tot niks hebben. Een kleine verandering kan al leiden tot spanning. Ik probeer nu gewoon alles te bespreken met mijn vrienden zodra ik met iets zit ipv opkroppen. Dat was onze afspraak, om gelijk alles te zeggen maakt niet uit wat.

Hoop stiekem op weer een recept van de huisarts zodat me hoofd even rustig kan worden en de adrenaline weer een beetje weg kan gaan.

Manu76

Badass junkie
Probeer zoveel mogelijk routine qua slaaptijden voor komende periode. En THC niet overdrijven, maar ook niet teveel probleem van maken. Misschien is indica hash veel beter voor je dan een Sativa Wiet.
Lekker sporten en dagelijks opschrijven wat je kunt doen om naar je droom toekomst te werken. (Ik neem aan, oa activiteiten die je overgevoeligheid verminderen, zoals meditatie, slaaptijden, wegwerken van knelpunten, ...)

Lijkt me een mooie baan trouwens, gehandicapten begeleiding, zeker omdat je nu ook deel gehandicapt bent en even hulp nodig hebt om weer anderen te kunnen ondersteunen.

Take it easy, de dood komt wel, probeer nog even wat moois te maken van je leventje.

Laatst bewerkt:

Torchic

Badass junkie
Ja ik zit nu bij de poh ggz. De eerste paar weken had ik een recept van 3x10mg oxazepam dagelijks. Toen was ik aardig chill alleen me geheugen was een beetje slecht. Alleen daar moest ik vanaf. Daarna ging het weer een tijdje goed totdat ik weer wat herinnerende wat ik niet verteld toen begon het weer opnieuw.

De Poh ggz heeft mij op de wachtrij gezet bij een s-ggz instelling hier in de buurt. Maar dat duurt 52week. Ik vind dat echt kloten ik heb NU hulp nodig niet over 52week. Dus ik ga vragen of ze mij ergens anders wil inschrijven met spoed waar ik snel aan de beurt kan zijn. Ik ga morgen ook de boel overdrijven zodat ik hulp krijg.
Ik verplaats het gesprek even na je eigen topic om spam te voorkomen.

Ik heb je verhaal regelmatig gevolgd, goed dat je van de oxazepam af bent want dat is absoluut geen oplossing. Was dat maar zo, dan was alles snel op te lossen haha.

De weg naar daadwerkelijke hulp binnen de GGZ is echt een drama en vooral als het gaat om een doorverwijzing na de specialistische zorg. Misschien is het zelfs slimmer om eerst een doorverwijzing te doen na de basis GGZ (wachtlijsten zijn over het algemeen korter) dus dan ben je sneller binnen. En mocht dat niet voldoende zijn kan vanuit daar een verwijzing gemaakt worden na de specialistische GGZ. Ik weet natuurlijk niet alle ins en outs van jouw problematiek maar vaak is dat wel de ‘normale’ gang van zaken over het algemeen.

In ieder geval lees ik vaak dat je bezig bent met helpende dingen zoals bijvoorbeeld wandelen, mindfullness etc dus daar mag je trots op zijn!🙌🏻

AntiBenzo1312

Badass junkie
Probeer zoveel mogelijk routine qua slaaptijden voor komende periode. En THC niet overdrijven, maar ook niet teveel probleem van maken. Misschien is indica hash veel beter voor je dan een Sativa Wiet.
Lekker sporten en dagelijks opschrijven wat je kunt doen om naar je droom toekomst te werken. (In neem aan, oa activiteiten die je overgevoeligheid verminderen, zoals meditatie, slaaptijden, wegwerken van knelpunten, ...)

Lijkt me een mooie baan trouwens, gehandicapten begeleiding, zeker omdat je nu ook deel gehandicapt bent en even hulp nodig hebt om weer anderen te kunnen ondersteunen.

Take it easy, de dood komt wel, probeer nog even wat moois te maken van je leventje.
Ja alleen die dingen lukte mij niet de afgelopen dagen.

Ja slaaproutine wat is een goede slaaproutine? Ik heb al spanning zeg maar om goed te slapen. Maar als het lukt wil ik ook zo lang mogelijk blijven slapen dat is wel een probleem. Ik blijf dan echt wel 10-12uur lang slapen.
En hoe bedoel je thc niet overdrijven? Ik slaap er echt goed van. En word uitgerust wakker en ik blijf dromen. Alleen heb afgesproken met mijn vriendin dat ik alleen in het weekend thc gebruik. Ook omdat zij het niet zo leuk vind als ik stoned ben. Omdat ik dan niet echt een goed gesprek kan voeren en dingen niet meer goed begrijp.

Klopt het is leuk werk en ik heb een leuke stage. Ik houd nog altijd contact, alleen ik hoop binnenkort weer 1dagje per week te mogen helpen. Om toch weer wat meer invulling te geven in mijn leven. Want ik doe nu eig niks meer. Ben alleen maar thuis of bij me vriendin. En dan kan ik wel gaan wandelen of gaan sporten maar dat is hooguit 90min

AntiBenzo1312

Badass junkie
Ik verplaats het gesprek even na je eigen topic om spam te voorkomen.

Ik heb je verhaal regelmatig gevolgd, goed dat je van de oxazepam af bent want dat is absoluut geen oplossing. Was dat maar zo, dan was alles snel op te lossen haha.

De weg naar daadwerkelijke hulp binnen de GGZ is echt een drama en vooral als het gaat om een doorverwijzing na de specialistische zorg. Misschien is het zelfs slimmer om eerst een doorverwijzing te doen na de basis GGZ (wachtlijsten zijn over het algemeen korter) dus dan ben je sneller binnen. En mocht dat niet voldoende zijn kan vanuit daar een verwijzing gemaakt worden na de specialistische GGZ. Ik weet natuurlijk niet alle ins en outs van jouw problematiek maar vaak is dat wel de ‘normale’ gang van zaken over het algemeen.

In ieder geval lees ik vaak dat je bezig bent met helpende dingen zoals bijvoorbeeld wandelen, mindfullness etc dus daar mag je trots op zijn!🙌🏻
Ja ik ben al een keer bij een basis ggz geweest. Alleen mijn poh ggz zei tegen mij dat ik nu maar eens naar een s-ggz moest omdat ik zoveel heb meegemaakt in mijn leven. En ze zei dat ik daar echt hulp voor moet krijgen. Dus ik ga morgen gewoon ervoor zorgen dat ik zsm hulp krijg.
Want ik vind de poh ggz ook niet echt meer helpen. Ze geeft oefeningen mee maar verder helpt het niet echt het is meer een overbrugging naar de ggz toe

Torchic

Badass junkie
Ja ik ben al een keer bij een basis ggz geweest. Alleen mijn poh ggz zei tegen mij dat ik nu maar eens naar een s-ggz moest omdat ik zoveel heb meegemaakt in mijn leven. En ze zei dat ik daar echt hulp voor moet krijgen. Dus ik ga morgen gewoon ervoor zorgen dat ik zsm hulp krijg.
Want ik vind de poh ggz ook niet echt meer helpen. Ze geeft oefeningen mee maar verder helpt het niet echt het is meer een overbrugging naar de ggz toe
Soms kun je ook in aanmerking komen voor wachtlijstbemiddeling en kan je zorgverzekering kijken of er in andere GGZ instellingen een kortere wachtlijst is. Maar het kan zijn dat die instellingen dan niet in de buurt zijn van je woonplaats dus of dat handig is is een vraag die je jezelf moet stellen.

Er bestaan ook vrijgevestigde psychologen dus misschien is dat ook nog iets om je in te verdiepen? Daar zijn de wachtlijsten over het algemeen korter.

En wie weet kan de huisarts spoed zetten achter je verwijzing maar dat word weinig gedaan.

Manu76

Badass junkie
Thc niet overdrijven, is oa niet hele dagen te gebruiken. Want al slaap je goed, de dag erna blijft je lichaam deels verdoofd, deels gestrest en kan het bijdragen aan depressieve gevoelens en niet kunnen stoppen met doordraaien.
En pijpje banana-kush is denk ik veel minder problematisch als Amnesia Haze bijvoorbeeld (voor die rusteloosheid)
En dan dat slaapritme.. meer proberen dagelijks op hetzelfde moment in bed te duiken en ongeveer hetzelfde moment opstaan. Duurt wel even voordat je echt in ritme zit, maar mij is het gelukt denk ik. Tussen 23h en 24h lig ik in bed en val snel in slaap ondertussen. En tussen 7 en 8h ben ik redelijk uitgerust met mijn dagboekje op de bank.
En ik laat mezelf niet langer dan 60 minuten slapen overdag.

Maar ik heb verder ook nog ongeveer die problemen die jij lijkt te hebben, maar als ik goed oppas met caffeïne, gaat het redelijk. Nu net paar dagen met vakantie geweest en iets meer caffeïne gehad en dan slaan de hersenen wel wat op hol.. en bij mij is er een soort van stress op de buik. (Gelukkig niet die stress op de borstkast, die ik van thc kreeg)

AntiBenzo1312

Badass junkie
Soms kun je ook in aanmerking komen voor wachtlijstbemiddeling en kan je zorgverzekering kijken of er in andere GGZ instellingen een kortere wachtlijst is. Maar het kan zijn dat die instellingen dan niet in de buurt zijn van je woonplaats dus of dat handig is is een vraag die je jezelf moet stellen.

Er bestaan ook vrijgevestigde psychologen dus misschien is dat ook nog iets om je in te verdiepen? Daar zijn de wachtlijsten over het algemeen korter.

En wie weet kan de huisarts spoed zetten achter je verwijzing maar dat word weinig gedaan.
Ik heb bij een basis ggz gezeten bij een onderneemster. Maar inderdaad de poh ggz heeft nu alleen gekeken naar instanties in de buurt dus wil even kijken naar verder weg ik kan met het OV. En heb het er echt voor over. Denk dat ik met een EMDR sessie echt ga breken. + gesprekstherapie

AntiBenzo1312

Badass junkie
Thc niet overdrijven, is oa niet hele dagen te gebruiken. Want al slaap je goed, de dag erna blijft je lichaam deels verdoofd, deels gestrest en kan het bijdragen aan depressieve gevoelens en niet kunnen stoppen met doordraaien.
En pijpje banana-kush is denk ik veel minder problematisch als Amnesia Haze bijvoorbeeld (voor die rusteloosheid)
En dan dat slaapritme.. meer proberen dagelijks op hetzelfde moment in bed te duiken en ongeveer hetzelfde moment opstaan. Duurt wel even voordat je echt in ritme zit, maar mij is het gelukt denk ik. Tussen 23h en 24h lig ik in bed en val snel in slaap ondertussen. En tussen 7 en 8h ben ik redelijk uitgerust met mijn dagboekje op de bank.

Maar ik heb verder ook nog ongeveer die problemen die jij lijkt te hebben, maar als ik goed oppas met caffeïne, gaat het redelijk. Nu net paar dagen met vakantie geweest en iets meer caffeïne gehad en dan slaan de hersenen wel wat op hol.. en bij mij is er een soort van stress op de buik. (Gelukkig niet die stress op de borstkast, die ik van thc kreeg)
Ik lig nu meestal tussen 1en 2 op bed om te slapen. En word rond 11/12 wakker

AntiBenzo1312

Badass junkie

morgen krijg ik mijn edibles 300mg zakje sample binnen. Heb het gratis opgestuurd gekregen. Ben wel benieuwd maar wil het niet doordeweeks gebruiken. En ik heb zaterdag nacht een technofeest. Een vriend is helemaal hyped omdat het zen 1e keer xtc is. En wil dat niet voor hem verpesten, heb zelf natuurlijk ook zin in xtc maar ik weet dat dit niet het beste is. Ik ga niet met de insteek heen om het te gebruiken en mocht het gebeuren gebruik ik er maximaal 1 pil. (Normaal gebruik ik veeeel meer) en heb skip je dip in huis voor in geval dat.

Vorige keer had ik xtc vermeden en was ik maar gaan drinken. Ik weet nog niet zo goed wat ik daar ga doen. Misschien iets wat minder op de sero recepters werken

Manu76

Badass junkie
morgen krijg ik mijn edibles 300mg zakje sample binnen. Heb het gratis opgestuurd gekregen. Ben wel benieuwd maar wil het niet doordeweeks gebruiken. En ik heb zaterdag nacht een technofeest. Een vriend is helemaal hyped omdat het zen 1e keer xtc is. En wil dat niet voor hem verpesten, heb zelf natuurlijk ook zin in xtc maar ik weet dat dit niet het beste is. Ik ga niet met de insteek heen om het te gebruiken en mocht het gebeuren gebruik ik er maximaal 1 pil. (Normaal gebruik ik veeeel meer) en heb skip je dip in huis voor in geval dat.

Vorige keer had ik xtc vermeden en was ik maar gaan drinken. Ik weet nog niet zo goed wat ik daar ga doen. Misschien iets wat minder op de sero recepters werken
Enjoy, je bent nog jong en kunt veel aan en ritme is op jouw leeftijd veel minder belangrijk als voor mij nu.. Maar een XTC feestje kan zeker bijdragen aan depressie en angststoornissen en die vriend van jouw niet in de steek willen laten, terwijl die het nog nooit gedaan heeft... Klopt niets van, je kunt hem beter uitleggen, dat dergelijke middelen alleen gebruikt moeten worden, als je sterk in je schoenen staat.. en dat doe jij niet echt deze tijd.. Maar, vooral doen, wat je niet kunt laten :wink:

Bovenaan