Als je cocaïne koopt

cashcream

Newbie
Chris Pontius zei:
CHIASME zei:
"Iedereen die drugs gebruikt is een junk, en alle junks moeten op strafkamp en afkicken omdat ze waardeloos zijn voor de maatschappij."
Goed punt, mijn stem heeft hij!
Vind je?
Een junk is namelijk iemand die verslaafdis aan drugs, niet iemand die drugs gebruikt, en dan nog gelijk naar de strafkampen zenden ook :tearsofjoy:
Ja die Wilders zou me een wereldleider worden zeg :tearsofjoy:

Oom Klaas

Badass junkie
Junk is niet hetzelfde als verslaafde, totaal niet.
Er bestaan zelfs buiten stereotype land mensen die verslaafd zijn maar zichzelf nog enigszins weten te onderhouden.

Oom Klaas

Badass junkie
Als je het daarmee eens bent ken ik zat van voorbeelden voor je waaraan uiterlijk of innerlijk praktisch niets aan de hand is, maar dagelijks een bommetje pep nemen rond 11 uur 's ochtends en 's avonds weer lekker slapen met genoeg voeding en water. Slecht voor je is het zeker, maar ik vind iemand dan nog zeer zeker geen junk.

Sowieso is de term afval voor een persoon zeer zwaar,
een term die je niet zomaar op een persoon moet toepassen.

cashcream

Newbie
Oom Klaas zei:
Als je het daarmee eens bent ken ik zat van voorbeelden voor je waaraan uiterlijk of innerlijk praktisch niets aan de hand is, maar dagelijks een bommetje pep nemen rond 11 uur 's ochtends en 's avonds weer lekker slapen met genoeg voeding en water. Slecht voor je is het zeker, maar ik vind iemand dan nog zeer zeker geen junk.

Sowieso is de term afval voor een persoon zeer zwaar,
een term die je niet zomaar op een persoon moet toepassen.
Dat betekent dus dat iemand die drugs gebruikt nog geen junk is, precies mijn punt!!

Elfquest

Bewuste gebruiker
Ehm iedere drug heeft zijn voor en zijn nadelen. Ik vind coke ook niks, maar als iemand de voordelen op vindt wegen tegen de nadelen (trouwens, welke crash?) moet hij dat zelf weten.

Ik snap niet wat er leuk is aan stoned in je bank hangen, maar iemand anders wel.
En jezelf dronken zuipen aan alcohol met een kater en geheugenverlies als gevolg, wat ook een dure drug is, kun je dan ook wel achterlijk noemen. Zo kun je wel een topic openen over elke drug.

W.F.L.

Badass junkie
Elfquest zei:
Ik snap niet wat er leuk is aan stoned in je bank hangen, maar iemand anders wel.
En jezelf dronken zuipen aan alcohol met een kater en geheugenverlies als gevolg, wat ook een dure drug is, kun je dan ook wel achterlijk noemen. Zo kun je wel een topic openen over elke drug.

Haha, ik vind stoned zijn ook kut.

Dronken zijn is dan weer iets anders, vind ik. Dat is gewoon fijn. :grin: Zelf heb ik noch katers noch geheugenverlies, als je geheugenverlies hebt dan drink je volgens mij toch echt wel teveel. Dronken worden is 1 ding, dronken worden in grote stijl een ander. :grin: Alles hangt inderdaad van de voorkeur af.

QUETZALCOATL

Experimenterende gebruiker
Deranged zei:
En dan ook nog elk weekend die Arabier in z'n auto die altijd maar een telefoontje van je verwijderd is. Wat zou die echt over je denken?
Dat je jezelf daar zorgen over maakt.

Maar nu snap ik wat er mis gegaan is. Coke haal je niet bij Arabs. Dan koop je gegarandeerd de kat in de zak. Je hebt er nooit van genoten omdat je HET nooit in handen gehad hebt.

Ga de volgende keer voor een latino.

Cooper

Bewuste gebruiker
micky zei:
Het zou eens verboden moeten worden om versneden rotzooi te verkopen. En dan inderdaad ook nog het lef hebben om je te weinig te geven.
Hoe kun je zoiets stoppen?
ik weet niet of een lach uitlokken de bedoeling was met je post, maar ik lig dubbel :grin:

drain bamage

Badass junkie
Oom Klaas zei:
PVV is toch nogal anti drugs volgens mij?
I was gonna say that niggah. :wink:

PVV on dope:
Dertig jaar gedoogbeleid.
Wat heeft dat voor ons land betekend?
1. 30 jr lang is de jeugd opgegroeid met het idee dat softdrugsgebruik niet zo’n probleem is, want de overheid treedt er niet tegen op;
2. 30 jr lang hebben ouders in vrees kunnen leven met de gedachte dat
hun kinderen dankzij dat gedoogbeleid gemakkelijk met drugs in aanraking
konden komen en in grote getale ook kwamen;
3. 30 jr lang heeft de gedoogde verkoop van softdrugs zich als een tumor over
heel ons land kunnen uitzaaien;
4. hetzelfde geldt voor de teelt van wiet (sinds 2004 20.000 plantages van grootschalige, criminele kwekers opgerold);
5. hetzelfde geldt voor growshops en hennepbeurzen;
6. 30 jr lang heeft ons land als een magneet gewerkt op drugsgebruikers uit de
hele wereld met alle overlast en ellende van dien.

QUETZALCOATL

Lachen dat partyprogram maar het is toch publiek geheim dat Wilders en Hero Brinkman zich regelmatig suf snuiven.

drain bamage

Badass junkie
QUETZALCOATL zei:
Lachen dat partyprogram maar het is toch publiek geheim dat Wilders en Hero Brinkman zich regelmatig suf snuiven.
JP ook, samen met André. Wouter houdt meer van een harde piemel in z'n.. neus.
Sowieso, democratie is ook gewoon achterhaald.

Oom Klaas

Badass junkie
Als ik straks een twitteraccount aanmaak en ik roep dat Agnes Kant aan de hero zit (lekker dubbelzinnig in dit verband) dan is dat ook binnen 2 weken "waar".

drain bamage

Badass junkie
Oom Klaas zei:
Als ik straks een twitteraccount aanmaak en ik roep dat Agnes Kant aan de hero zit (lekker dubbelzinnig in dit verband) dan is dat ook binnen 2 weken "waar".
Wat nóg schokkender is.. jij hebt geen twitter? :openmouth:

Vigilante

Wijs gebruiker
Vanavond niet gekocht, wel toevallig echt de beste coke sinds jaren geproefd, en toch heb ik de extreme verleiding kunnen weerstaan :)

Stylus

Belezen gebruiker
Deranged zei:
Mensen die niet verder komen dan 'dat is gewoon mijn mening' maken geen schijn van kans tegen een objectivist.

Niet dat ik het niet met je eens ben, maar je bent helemaal niet objectief : p

geekos

Bewuste gebruiker
Vigilante zei:
Leeft dit baggertopic nog steeds joh... pff waar gaat dat heen met die df-ers
Over de positieve en negatieve kanten van praktisch alles is hier al uitvoerig gediscussieerd, het ene moment wat serieuzer dan het andere maar goed.

ontopic: shit-topic, speed suckt en coke suckt nog veel harder. Als ik dan toch iets nuttig moet zeggen is het dat ik liever nog eens een lijntje speed neem dan coke, die vuiligheid raak ik nooit meer aan.

Dwaks

Veel mensen gaan coke zien als 'gebruiksvoorwerp'.
Maar je kan het beter bekijken als delicatesse, dan is het ook niet zo duur.
Niet ieder weekend gaan gebruiken dus. Gewoon blijven nadenken.
Met speed kan je je goed naar de klote helpen zonder jezelf in de schulden te werken. Maar ik volgens mij is die synthetische rommel net een tikkie harder dan coke.

W.F.L.

Badass junkie
Een tikkie harder en stukken minder verslavend.

En wat een onzin is dat gezeik van "synthetische rommel" toch ook. Ik denk eerlijk gezegd dat coke misschien wat gezonder is dan speed maar als je het om die reden snuift dan hou je jezelf voor de gek. En dan heb ik het over puur lichamelijke schade (Je hart bijvoorbeeld). Coke lijkt me wel slechter voor je hersens.

Frank123

Wijs gebruiker
W.F.L. zei:
Een tikkie harder en stukken minder verslavend.

En wat een onzin is dat gezeik van "synthetische rommel" toch ook. Ik denk eerlijk gezegd dat coke misschien wat gezonder is dan speed maar als je het om die reden snuift dan hou je jezelf voor de gek. En dan heb ik het over puur lichamelijke schade (Je hart bijvoorbeeld). Coke lijkt me wel slechter voor je hersens.
Ik denk dat dit per persoon verschilt , en qua gebruik en tijd die je tussen je gebruik laat zitten

vitafitfit

Ik zelf gebruik 1x per maand coke, en helaas moet ik je toegeven dat ik je gelijk geef.
Maaaaaar bij mij was het geval dat ik t eerste keren gewoon kreeg (ik denk dat dat bij de meeste mensen zo is) dus toen was het nog geen probleem. En de eerste keer(en) is zoals iedereen voor de eerste keer gebruikt uit nieuwschierigheid.
Of wil je nieuwschierigheid een probleem noemen? Nu is het wel een probleem, want iedere keer zit ik een hele maand naar die ene avond toe te kijken.
Coke hoeft niet perse een probleem te zijn. Iemand die sterk in z'n schoenen staat en het echt recreatief gebruikt (dus 1x in de 3 maanden) dan is t geen probleem. (al weet ik bijna zeker dat zo iemand er dan heel erg graag naar uitkijkt)
Die mensen zullen er ook vast wel zijn, maar ik ken ze niet.
In mijn omgeving zie ik dat het net als bij mij een probleem word.
Ik gebruik het 1x per maand, niet heel veel en toch heeft het een grote invloed op hoe ik me de hele maand voel en leef. Het liefst zou ik de hele dag door snuiven, maar ik ben dan psychisch op dit moment heel zwak en krijg daar ook hulp voor.
Nu niet lopen zeiken ; daar heb je er 1 want ik geef je toch gelijk?

Maarre speed is dus een aanrader, een goede goedkope vervaning voor coke?
Ik hoor juist dat het troep is, maarre.. kan iemand voor mij dan hier de verschillen/vergelijkingen opnoemen?

W.F.L.

Badass junkie
Vooruit dan maar:

Coke:

+ Meer zelfvertrouwen
+ Minder pijnlijk voor je neus/smaakt beter

- Kost te veel
- Korte werking
- Nog slechter voor je harses.
- Cravings

Speed:

+ Veel energie/lekker actief en euforisch
+ Minder verslavend
+ Lange werking
+ Goedkoop
+ Je wordt er geen lul van

- Minder zelfvertrouwen/euforie dan coke
- Brandt in je neus/vieze smaak
- Lang wakkerzitten (subjectief.. Als je goed planned lukt 't wel.)

Oom Klaas

Badass junkie
Goede coke ook, die euforie stijgt misschien nog wel boven de pep euforie uit, maar is na een piek van 20 minuten weer weg wachtend op de volgende lijn.

Euforie pep > euforie coke

Jowdy37

Belezen gebruiker
W.F.L. zei:
Speed:

+ Veel energie/lekker actief en euforisch
+ Minder verslavend
+ Lange werking
+ Goedkoop
+ Je wordt er geen lul van

net wel volgens mij. Eerste waar je een speedverslaving aan opmerkt is toch het karakter...? Of heb je het puur over de tijden dat je onder invloed bent?

Bovenaan