Als je cocaïne koopt

W.F.L.

Badass junkie
vitafitfit zei:
Dankjewel w.f.l is het verschil van euforie heeel groot dan?

Ik ga dat dan maar is proberen :)

Het is totaal anders. Ik vind de euforie van pep stukken energieker, maar de euforie van coke is gewoon krachtiger. Maar coke vind ik dan weer "lichter" aanvoelen dan pep. Of je dat fijn vindt is subjectief overigens. Maar ik krijg toch wel het the man feeling wat meer van coke dan van speed. Zelf prefereer ik pep dus.

Greenlabs zei:
W.F.L. zei:
Speed:

+ Veel energie/lekker actief en euforisch
+ Minder verslavend
+ Lange werking
+ Goedkoop
+ Je wordt er geen lul van

net wel volgens mij. Eerste waar je een speedverslaving aan opmerkt is toch het karakter...? Of heb je het puur over de tijden dat je onder invloed bent?

Puur over de tijden waar je onder invloed bent dus. Ik weet niet hoe het zit met een verslaving maar als je het echt teveel gebrikt kun je er aardig bot van worden inderdaad. Maar dat lijkt me met coke nog wel erger te zijn. Plus, de meeste mensen die het dagelijks nemen hebben hun gebrik gestabilliseerd, 't is geen meth he. :P

aXXis

Experimenterende gebruiker
Achja jongens deze discussie kan je natuurlijk eindeloos voeren. Net als coke gebruikers met zichzelf doen. De ene avond is coke helemaal ok, de andere avond valt hij tegen. Wat naar mijn mening het grootste probleem is dat je op coke HELE vette ervaringen kan beleven en deze dus nog een keer wil beleven maar dit zelden tot nooit meer zal gebeuren. En ach een avondje met vrienden wat sos wegwerken is altijd wel gezellig. Zelf zal ik coke nooit gebruiken zonder alcohol omdat ik er gewoon zwaar paranoia en opgefokt van wordt dan. Houden zo! :)

vitafitfit

aXXis zei:
Achja jongens deze discussie kan je natuurlijk eindeloos voeren. Net als coke gebruikers met zichzelf doen. De ene avond is coke helemaal ok, de andere avond valt hij tegen. Wat naar mijn mening het grootste probleem is dat je op coke HELE vette ervaringen kan beleven en deze dus nog een keer wil beleven maar dit zelden tot nooit meer zal gebeuren. En ach een avondje met vrienden wat sos wegwerken is altijd wel gezellig. Zelf zal ik coke nooit gebruiken zonder alcohol omdat ik er gewoon zwaar paranoia en opgefokt van wordt dan. Houden zo! :)

Dat heb ik dus niet. Alles wat ik doe, of ik nou uitga in de saaiste kroeg die er is of ik ga naar de kapper, alles is leuk met coke.

Willemske

Newbie
micky zei:
Het zou eens verboden moeten worden om versneden rotzooi te verkopen. En dan inderdaad ook nog het lef hebben om je te weinig te geven.
Hoe kun je zoiets stoppen?

Ja dat klopt, maar je moet weten wat je koopt en wat dacht je van Altijd een weegschaal bij de hand! :wink:

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Sorry, ik kon het echt niet laten om toch ff te reageren hierop.

Allereerst om op de "stelling" (als je cocaine koopt hebt je sowieso een probleem) te antwoorden.
Heel simpel antwoord, nee. Voor mij niet dan. Voor veel anderen wel. Maar er zijn ook duizenden mensen die sowieso een probleem hebben omdat ze alcohol, pep, hero of wat dan ook kopen.

Ik snap je "haat" tegenover coke heel goed, en ik denk er eigenlijk op dezelfde manier over. Ik denk dat de meeste (ook gebruikers) het met me eens zijn dat coke veel te duur en verslavend is. Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding gewoon belachelijk; en daar ben jij het duidelijk met me eens.

Coke word veel te veel misbruikt, en juist die mensen die het misbruiken geven het zo'n slechte naam. Ik denk dat coke, gekeken naar het aantal (eerst nog recreatieve) gebruikers wat zich "ontwikkelt" tot probleemgebruikers of verslaafden, erg hoog ligt in vergelijking met andere "populaire" drugs zoals pep of MDMA. Het grote verschil is natuurlijk ook dat een pepverslaafde bijvoorbeeld, met een paar honderd euro per maand zijn verslaving zou kunnen onderhouden, maar een cokeverslaafde door de belachelijke prijs en korte werkingsduur, nooit genoeg heeft. En dan komen er een hele hoop problemen bij (stelen etc.).

Najah beetje lang verhaal, wat ik eigenlijk wou zeggen: het is onzin om te zeggen dat iedereen die coke koopt een probleem heeft. Om mezelf als voorbeeld te nemen, elk oud&nieuw is altijd een onvergetelijk feest voor mij, en ook dit jaar ben ik weer van plan wat te gebruiken, en dat gaat coke worden. Als dat het niet zou zijn zou het MDMA zijn.

Waarom coke?
1. Ik kom veel te veel bekenden tegen die het niks aangaan dat ik drugs gebruik. Ligt misschien aan mij, maar op de M leiden mijn kaken een eigen leventje en zijn m'n pupillen bijna 2x zo groot. Het zou veel te veel opvallen en ik zou het niet kunnen verbergen. Met coke heb ik nergens last van en kan ik gewoon normaal doen.
2. Hoewel ik MDMA de lekkerste/beste drug vind, heeft het ook een groot nadeel: de brakheid volgende dag, en het niet kunnen slapen. Niet iedereen heeft er last van, maar ik juist wel heel erg. Ik ga liever na zo'n lange nacht gelijk lekker slapen, met coke op kan ik nog goed slapen en ben er nooit brak van.

Dit word trouwens weer de 1e x coke sinds zeker 4 of 5 maanden. Voor een dag als oud&nieuw, vind ik het m'n 50 euro wel een keer waard. Vind jij dat ik nu een "probleem" heb?

De conclusie is erg simpel, elke drug heeft z'n voor en z'n nadelen, de een heeft amper last van de nadelen, de ander heel erg. Dan kan de keuze gemaakt worden om een andere drug te gebruiken (of helemaal niks natuurlijk). Ik ben het met je eens dat coke je geld niet waard is, maar er zijn zat mensen die er wel normaal mee om kunnen gaan. En om hun dan af te zeiken, of te zeggen dat elke cokegebruiker een probleem heeft, klopt gewoon niet.

Ik zou het waarderen als je zou antwoorden en ik hoor het graag als je het er niet mee eens bent. Ik houd wel van discussies, en denk dat ik met dit punt wel echt gelijk heb.

:wave:

Waar ik woon, kopen en gebruiken mensen coke, om een fijne ervaring te hebben op een decadente manier en als geld niet uitmaakt wat is dan het probleem? Het is lekkerder dan speed of andere meuk die je echt helemaal uitwoond. Ik je zie probleem niet helemaal want ik ken zat mensen die helemaal geen ''probleem'' hebben maar het gewoon leuk/lekker vinden in het weekend.

wendela

Deranged zei:
Heb je sowieso al een probleem.

Anders zou je het niet doen. Waarschijnlijk veel te simpel gedacht voor de gemiddelde simpele geest, maar zo simpel is het echt.

Of wilde je beweren dat zoveel geld neer willen leggen voor standaard versneden rotzooi met een belachelijk korte werking en snoeiharde crash niet problematisch is?

Je kan echt geen betere bestemming voor dat geld bedenken?

En dat vind je normaal?

En wat te denken van al die sinistere figuren die op deze manier geld aan je verdienen?

Dat belachelijk kortdurende effect is dat allemaal waard denk je?

Oja, er is ook nog die smaak natuurlijk.

Daar doe je het allemaal voor. Daarvoor sta je maand na maand hele dagen te werken op je vaste arbeidsplaats waar men toch al de nare gewoonte heeft om ondankbaar over je kostbare tijd te pissen.

En dan ook nog elk weekend die Arabier in z'n auto die altijd maar een telefoontje van je verwijderd is. Wat zou die echt over je denken?

Heb je eigenlijk al eens overwogen om voor de grap die pakketten eens na te wegen of zelfs te laten testen?

Ik denk dat de kans zeer aanwezig is dat er iemand op een hele vieze manier misbruik van je maakt, en iets heel onsmakelijks doet met al die uren die je er elke maand voor hebt moeten werken.

Maar dit heb je er allemaal voor over.

En toch heb je geen probleem?

Helemaal mee eens!
Zo denk ik er nu ook over; toen ik nog gebruikte leek het allemaal nog onschuldig en ik dacht dat ik nog een vrije keus had om wel of niet te gaan snuiven.

Bovenaan