A-PiHP

KronkoJ

Newbie
Ik probeer nu voor de eerste keer A-PiHP. Ik heb het gehaald bij mijn standaard research chemical guy. Ik roll het met tabak in lange vloei en ik rook het. Hoeveel moet ik er in doen? Hoelang duurt het voordat het werkt? En hoelang werkt het? Ik heb al wel wat opgezocht op internet en ik heb hier wat gelezen, maar ik krijg niet echt duidelijke antwoorden op mijn vragen.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik probeer nu voor de eerste keer A-PiHP. Ik heb het gehaald bij mijn standaard research chemical guy. Ik roll het met tabak in lange vloei en ik rook het. Hoeveel moet ik er in doen? Hoelang duurt het voordat het werkt? En hoelang werkt het? Ik heb al wel wat opgezocht op internet en ik heb hier wat gelezen, maar ik krijg niet echt duidelijke antwoorden op mijn vragen.
Beter begin je er niet aan en gooi je het weg.

OtherShore

Badass junkie
@KronkoJ A-PiHP is een van de weinige stoffen die consequent afgeraden worden op dit forum. Het is maar zeer de vraag of deze stof überhaupt op een verstandige en veilige manier gebruikt kan worden. Voor A-PiHP geldt eigenlijk hetzelfde als voor crystal meth, crack of heroïne: je kunt het maar beter niet eens proberen.

Laatst bewerkt:

Casrus

DF-koning
@KronkoJ A-PiHP is een van de weinige stoffen die consequent afgeraden worden op dit forum. Het is maar zeer de vraag of deze stof überhaupt op een verstandige en veilige manier gebruikt kan worden. Voor A-PiHP geldt hetzelfde als voor crystal meth, crack of heroïne: je kunt het maar beter niets eens proberen.

Ja, maar het afraden is ook omdat het geen prettige drug is.

De korte bescheiden high is de helse comedown niet waard.

En je blijft maar bijpakken.

OtherShore

Badass junkie
Ja, maar het afraden is ook omdat het geen prettige drug is.
Ik neem aan dat je bedoelt dat er soortgelijke drugs zijn met soortgelijke valkuilen die als prettiger omschreven kunnen worden? Ooit gaan we het daar waarschijnlijk nog wel op een genuanceerde manier over hebben @Casrus — we weten denk ik allebei waar dit over gaat — maar voor nu zijn we het in ieder geval eens over A-PiHP.

Laatst bewerkt:

Casrus

DF-koning
Ik neem aan dat je bedoelt dat er soortgelijke drugs zijn met soortgelijke valkuilen die als prettiger omschreven kunnen worden? Ooit gaan we het daar waarschijnlijk nog wel op een genuanceerde manier over hebben @Casrus — we weten denk ik allebei waar dit over gaat — maar voor nu zijn we het in ieder geval eens over A-PiHP.

Nog nooit aan drugs of alcohol verslaafd geweest fysiek of psychologisch, maar misschien kun je a-PiHP vergelijken met sigaretten?

De high van nicotine heeft nog nooit iemand van het dak laten springen of in opstand laten komen tegen de Maatschappij of een nieuwe religie laten bedenken (dat ik weet).

(Wel rookt een heel hoog percentage schizofrenen (of hoe dat tegenwoordig ook genoemd wordt), hoewel de psychiatrische toestand eerder oorzaak lijkt te zijn dan gevolg).

Desalniettemin is het een miljarden industrie, en is de nicotine verslaving berucht om haar hardnekkigheid en het roken (met name van sigaretten) om de gezondheidsproblemen die het redelijk vaak veroorzaakt.

Laatst bewerkt:

OtherShore

Badass junkie
misschien kun je a-PiHP vergelijken met sigaretten?
Ja, dat vind ik een goede vergelijking. A-PiHP is denk ik de ultieme net-niet-toch-maar-bijnemen drug en in die zin vergelijkbaar met roken/nicotine. A-PiHP is wel aanzienlijk sterker, minder functioneel en misschien wel schadelijker. Maar ja, roken doen sommige mensen elke dag van hun (volwassen) leven. Voor zowel A-PiHP als tabak geldt dat je je gezondheid opoffert voor een zeer tijdelijke en onbevredigende verlichting van het menselijk lijden die niets aan verdere inzichten oplevert.

Nee en de gemiddelde A-PiHP gebruiker neigt nou niet bepaald naar maatschappijkritiek, of zal die kritiek meestal niet omzetten in actie, en ontwikkelt zelden een messiascomplex (soms wel een psychose, maar niet de positieve variant).

Dat nicotinegebruik onder schizofrenen schijnt een poging te zijn om verstoorde dopamine niveaus te reguleren (veel te kort door de bocht waarschijnlijk, maar ja).

Laatst bewerkt:

psyc_fly

Newbie
Ik denk ik deel mijn ervaring en conclusie met dit spul. Ben wel wat laat dus hopelijk leest iemand dit nog 😋.

Om eerlijk te zijn is mijn eerste keer a-pihp een ervaring geweest die ik nooit zal vergeten. Ben er toen als snel achter gekomen dat de negativiteit rond dit middel wel waar zijn voor de algemene gebruiker.

Ik heb het daadwerkelijk ook bij die eene avond gehouden en mijzelf gelijk ervan overtuigd dat dit middel het gewoon niet waard is(dit is nu zoon 6 maanden geleden denk).

Een overheerlijke eerste rush die ik bij geen andere amfetamine soorten heb ontdekt (zelfs niet bij somige speed/meth ervaringen) uiteraard mits je het voor het eerst neemt en zonder enige tolerantie van andere amfetamine soorten.

Echter Zoals hierboven omschreven is het gewoon een heerlijke eerste rush (voor de eerste keer, zonder tolerantie) en daarna is het bij pakken om de nare comedown tegen te gaan.

Hij blijft ook bij de eerste rush daarna is het vrijwel altijd bijnemen of over gestimuleerd voelen(waardoor je niet weet wat je moet doen en maar begint rondjes te lopen ofzoiets). En voor je het weet is het zakje leeg haha.

De comedown in mijn geval was, angstig heid, prikkelbaar, stress, darm/buikpijn en zelfs een beetje paranoïde (niet veel maar merkte wel wat veranderingen)

Ik kan mijn dus voorstellen dat bij langdurige gebruik (wat dit middel dus uitlokt) je zo in een psychose komt(dopamine teveel/tekort). Met waarschijnlijk andere mentale problemen die kunnen oplopen.

PS:
Die ene avond is wel een totale hoeveelheid van zoon 600mg gebruikt. In verantwoordelijk manier afgewogen en gedoseerd over een lange avond uiteraard.

PS2:
Ik heb die a-pihp die avond vooral gesnoven, maar het laatste beetje gevaped (dit voor mij de beste kwa ROA, in mijn korte ervaring ermee)

Beetje laatte toevoegingen, maar dacht mijn ervaring met deze troep te delen. En hopelijk heeft een toekomstige koppige lezer iets aan deze conclusie:

NIET DOEN, IK WEER DAT WANNEER MENSEN DIT ZEGGEN JE HET JUIST MEER WILT PROBEREN, maar het is het gokje niet waard man.

- Peace

OtherShore

Badass junkie
Die ene avond is wel een totale hoeveelheid van zoon 600mg gebruikt. In verantwoordelijk manier afgewogen en gedoseerd over een lange avond uiteraard.
Niks verantwoordelijk aan dus. Een gemiddelde dosis nasaal is 10-25 mg. Als we dan uitgaan van 25 mg, dan heb je over een lange avond toch nog 24 keer de gemiddelde dosis genomen. En dan heb je ook nog gevaped en dan ligt de gemiddelde dosis lager. Zelfs met tolerantie zijn dit soort hoeveelheden eigenlijk gestoord.

Lexofanneke

Newbie
Je moet het vapen met glazen DMT/crackpijpje en aansteker met blauwe vlam, het is nooit gezond maar wat jij doet is het verbranden en dat is zeer schadelijk.😬

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Je moet het vapen met glazen DMT/crackpijpje en aansteker met blauwe vlam, het is nooit gezond maar wat jij doet is het verbranden en dat is zeer schadelijk.😬

Als je met een blauwe vlam een stormaansteker/blowtorch bedoelt, beter niet. Die zijn veel, veeeeel te heet voor het vapen van a-pihp. Een zwak kaarsvlammetje is eigenlijk al te heet en vergt al wat oefening om je shit niet aan te laten branden.

anyway... waarom deel ik nog vape tips? :tearsofjoy:

CuriousExplorer

DF-koning
Niks verantwoordelijk aan dus. Een gemiddelde dosis nasaal is 10-25 mg. Als we dan uitgaan van 25 mg, dan heb je over een lange avond toch nog 24 keer de gemiddelde dosis genomen. En dan heb je ook nog gevaped en dan ligt de gemiddelde dosis lager. Zelfs met tolerantie zijn dit soort hoeveelheden eigenlijk gestoord.
Er is werkelijk niemand die amper 25mg A-pihp gebruikt.

Of ze zijn heel zeldzaam. Je hebt wel gelijk dat 600mg veel teveel is.

OtherShore

Badass junkie
Dat de gemiddelde dosis lang achterhaald is volgens mij.
Ik wil niet zeggen dat mensen meer moeten nemen voor alle duidelijkheid.
Ah okay. De gemiddelde dosis die ik noemde komt uit een rapport van de World Health Organization over A-PiHP (link). Ze noemen daar 10-25 mg voor een gemiddelde dosis nasaal, en 25-40 mg voor een hoge dosis nasaal. Ik kan me daar redelijk in vinden. De meeste gebruikershoeveelheden zullen idd wel hoger liggen (ook omdat je voor een tweede of derde dosis al iets meer nodig hebt), maar dat is denk ik niet positief.

Mijn punt was meer: iemand gebruikt voor het eerst A-PiHP, jaagt er meteen 600 mg doorheen, maar zegt dan nog dat dat verantwoordelijk afgewogen en gedoseerd was. Bij dat laatste zet ik dan wel vraagtekens 😅

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Als ik vapete lag mijn dosis vaak wel onder die 25mg hoor. Meer was zonde, want dan was het al aangebrand voor je het op gevaped had. Dan kan je beter naar andere ROA's overstappen.

Nam niet weg dat ik vervolgens urenlang niets anders deed dan boven de folie hangen. Dus die 600mg is weg in no time 😂

Niet dat ik het afwoog overigens. Heb dat soms weleens gedaan om te zien hoeveel er nou op de folie of in het pijpje ging.

Met hotrailen en IV woog ik het vaak wel nog af.

OtherShore

Badass junkie
Als ik vapete lag mijn dosis vaak wel onder die 25mg hoor.
De WHO geeft voor vapen een gemiddelde dosis van 10-20 mg voor A-PiHP en een hoge dosis van 20-30 mg. Dus dat klopt aardig dan.

Nam niet weg dat ik vervolgens urenlang niets anders deed dan boven de folie hangen. Dus die 600mg is weg in no time 😂
Omdat mensen met deze stof meestal geen mate kunnen houden krijgen we nu wel een heel scheef beeld van wat ‘normaal’ is. Normaal A-PiHP gebruik staat nu eigenlijk gelijk aan je vreselijk te buiten gaan.

Verstandig gebruik zou zoiets zijn als maximaal 25 mg snuiven en maximaal 20 mg vapen en maximaal 5 keer doseren met pauzes van minimaal een uur. Voor een avond is dat dan 100-150 mg max. Met een kleine tolerantie correctie (je bouwt een beetje tolerantie op tijdens de avond) misschien 150-200 mg, maar nooit daarboven. Dat mensen zich over het algemeen niet aan dit soort adviezen kunnen houden toont alleen maar hoe gevaarlijk deze stof is.

Laatst bewerkt:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
De WHO geeft voor vapen een gemiddelde dosis van 10-20 mg voor A-PiHP en een hoge dosis van 20-30. Dus dat klopt aardig dan.

Omdat mensen met deze stof geen mate kunnen houden krijgen we nu wel een heel scheef beeld van wat ‘normaal’ is. Normaal A-PiHP gebruik staat eigenlijk gelijk aan je vreselijk te buiten gaan.

Verstandig gebruik zou zoiets zijn als maximaal 25 mg snuiven en maximaal 20 mg vapen en maximaal 5 keer doseren met pauzes van minimaal een uur. Voor een avond is dat dan 100-150 mg max. Met een kleine tolerantie correctie (je bouwt een klein beetje tolerantie op tijdens de avond) misschien 150-200 mg, maar nooit daarboven. Dat mensen zich niet aan dit soort adviezen kunnen houden toont alleen maar hoe gevaarlijk deze stof is.

Tussenpozen van een uur! 😱

My god dat wordt op je handjes zitten...

Nee je hebt gelijk haha
Maar met deze stof, mwah dan moet je echt van hele goede huize komen denk ik en totaal niet verslavingsgevoelig zijn. Als dat überhaupt kan.

Met de 3-maanden regel op MDMA had ik nooit moeite. Maar een uur pauze tussen m'n hits a-pihp, no way 😂

OtherShore

Badass junkie
Tussenpozen van een uur! 😱
Ja, ik begrijp dat je daarvan schrikt. Ik heb het geleefd helaas, hoewel A-PiHP voor mij meestal geen eerste keus was. Maar ik huiver als ik er aan terugdenk. Ik was zo ver heen op sommige momenten. Altijd maar het gewenste effect najagen dat toch nooit meer kwam, maar ondertussen zo de weg kwijtraken. Dus ik probeer eigenlijk een beetje te breken met het idee dat dat normaal is.

Volgens de WHO heeft zelfs vapen nog een werkingsduur van ongeveer een uur (snuiven langer). Zonder tolerantie lijkt me dat een redelijke schatting. En dan heb je het alleen over het gewenste effect — de nastimulatie kan nog makkelijk 5 uur duren. Dus zo kom ik uit op mijn advies voor minimaal een uur tussen doseringen.

Maar ergens zit er gewoon iets in het karakter van A-PiHP dat je nooit zegt: “Dat was wel even genoeg. Ik voel me voldaan.” Je wilt altijd maar meer en meer. Eigenlijk een reden om het gewoon niet te doen dus.

(En dat zeg ik vooral voor de medelezers. Jij en ik weten denk ik al lang dat het ellende is en troep.)

Laatst bewerkt:
Bovenaan