Het leek me wel aardig (misschien informatief voor anderen) om hier mijn ervaring neer te zetten. Ik heb niet zo lang geleden ervoor gekozen om een gram te bestellen bij een hierboven eerdergenoemde nederlandse verdor. Ik had al via andere fora wat gemixte verhalen gelezen over service/kwaliteit, maar toch de gok genomen omdat ik gewoon niet bij een internationale site wil bestellen met de gevolgen van die als je post gecontroleerd wordt, dus dan maar wat compromissen.
Bij de betaling vergeten mn ordernummer te melden....mailtje gestuurd of ze het ontvangen hadden en wanneer het verzonden werd. Niet al te blij mailtje stuur dat ik het niet had moeten vergeten. Zou die week opgestuurd worden.
Week later nog maar eens een mailtje gestuurd, kreeg (van iemand anders duidelijk) een mailtje terug dat ik het ordernummer had moeten vermelden en dat het opgestuurd zou worden. Paar dagen later uiteindelijk wel ontvangen, netjes in een envelop met postzegels (lage verzendkosten).
Ik heb geen microweegschaal -staat in de aankooplijst top 10 nog- maar wel een goede keukenweegschaal. Gaf 0 gram aan, het leek ook al een beetje weinig in het zakje. Zal niet heel veel minder geweest zijn. Toen ik het bekeek leek het heel erg op hoe het poeder eruitziet als je ketamine kristallen crashend: wit, heel fijn, en heel veel kristalschitteringetjes. Korretjes zien er wel meer uit als kleine steentjes dan poeder. We kunnen hier zonder uitvoerig testen natuurlijk weinig aan opmaken, maar aan de crushglitters te zien zou ik heeeel licht durven stellen dat het niet of in ieder geval heel weinig versneden is. Als dat zo is zou ik gokken op cafeine, wat de leverancier namelijk ook met veel kilos tegelijk aanbiedt. Mensen zullen zich wel afvragen waarom ze dan niet de kristalletjes ongecrunched sturen, hier heb ik geen antwoord voor. Denk omdat dat teveel moeite is omdat ze er ook zelf caps van maken (waar ik niet zoveel mee heb; maak ze liever zelf. Goedkoper en kan je na de eerste ervaringen goed voor jezelf customizen, omdat je ziet wat je erin hebt gedaan. Werkte met M altijd. En losse capsules kosten ook niet veel).
Savonds kwam er een maat over, dus maar eens proberen, eerst even een allergietestje, daarna op de bonnefooi (bad, i know) lijnen gemaakt, zo lang en gelijk mogelijk, liniaaltje erbij, bommetjes van 125 mg gevouwen. Smerig spul trouwens! En dan na te gaan dat ik pillen droog kan slikken en M niet echt vies vind. DIt daarentegen, bah. En die smaak bleef vies hangen. Heb bij een latere sessie gemerkt toen er geen vloei aanwezig was dat het met rode wijn oplossen of vruchtensap wel te doen is. In water blijft het echt heeeel vies. Bij mij begon het na ong 5 kwartier te werken, maar in dat opzicht ben ik altijd wat trager, bij mn maat 45 minuten. Voelde er goed, alle kenmerken die ik had gelezen klopten. Heerlijke tintelingetjes, wel heel helder, goede gesprekken waar je ook daadwerkelijk bij blijft, overtalkative, en het kwam er op neer dat alles wat we aan het doen waren wel 'prima' was. Zitten was relaxt, praten ook, potje fifa maar dat was na 1 potje wel weer klaar, beetje rondjes lopen door de kamer, lekker muziekjes luisteren, alles was 'chill' . Ik betrapte me erop dat ik na een tijdje met een smile op mn hoofd zat. En dat heb ik niet heel snel als ik dat niet bewust doe. Maatje werd eventjes misselijk en kreeg daarna wel een zeurend hoofdpijntje. Na een goed gesprek bedacht dat ie de hele dag koffie had gedronken en een paar biertjes, en geen water. Dus wat water gedronken, hoofd gekoeld onder de kraan, wat suikertjes enz. Moet bijgezegd worden dat hij het totaal niet minder naar zn zin had van zn hoofdpijn, hij was vooral bewust dat het er was. Toen maar paracetamolletje, en het was weg. Duurde een paar uur tot het euforische en echt vrolijke wel weg was. Daarna nog ong 2 uurtjes het energieke effect. Maat van me had wel het idee dat het gevoel tegen het einde van de eerste paar uur in waves kwam, voor nog een uurtje ongeveer, hij omschreef het als die mdma waves die er af en toe weer inslaan. Laatste tijd voor het slapen voelde het heel erg als een avondje speed qua fysiek. Koude rillingen in bed die ook wel lekker voelden, overmatige transpiratie, wel moe maar er vliegen nog allerlei gedachten door je hoofd, en, zoals bij mij na speed, heeeeeel erg vies geil (anyone else?). Blij dat ik niet met een vrouw was want dat was tegen alle frustatie in niet gelukt terwijl je wel wilt (ook moeten ervaren idd). Daarna van tukkenstein. Merkte dat ik wel sliep maar met veel doezelfases. Op dat moment gingen mn gedachten ook heel snel waar ik meer van bewust was dan normaal. Verder wel ok en aardig wat uurtjes geslapen. Volgende een beetje vermoeid en lui, maar toen of de dagen er na niet noemenswaardig brak. Een avondje drinken sloopt me meer.
Al met al voor beiden een leuke ervaring.
Wat notes die het vermelden waard zijn:
- redosen hadidd weinig effect. Zelfs voor het energieke niet heel veel. Toen ik merkte dat het niet werkte ook geen crave voor meer, heeeeel anders dan bij bijv speed.-
- Net als met speed merkte ik dat ik na een tijdje vond dat het tijd was om te slapen. Dan wil ik graag in slaap vallen en maak mezelf daar heel bewust van, heb het idee dat het daarom veel beter lukt dat bij anderen (maat was na 2 uur weer op).
- eigenlijk tegen beter weten in 2 miniscule hoopjes (waren geen lijntjes te noemen) geprobeerd te snuiven. Ik heb eerder in mijn leven keta, mdma, coke, pillen, en speed wat vers van het mes kwam in mijn neus gehad zonder al te veel moeite, maar dit was wel nieuw. Meteen opspringen van het branden, huilen, vies, ellende. En dan nog je andere neusgat moeten. 10 minuten tegenop gekeken en maar gedaan voor dat 'balansgevoel'. Doe ik echt nooit meer. Dit is 1 van de weinige dingen waarvan je eigenlijk meteen weet in je neus dat er dingen gewoon meteen stuk gaan. Volgende dag veel snot en veel niezen en kriebels, en duidelijk aan 1 kant van mn neus (paar korrels blijven hangen denk ik en vervolgens een ontstoken slijmvlies.) BIj diep neuspulken zat er bloed aan. 3 dagen later nog steeds. Niet meer doen dus.
- Heb bij dezelfde vendor later nog een keer opnieuw besteld. Viel me al op de site veranderd was, en je kan alleen nog kiezen voor de optie pakketpost, wat op een kleine bestelling flinkt aantikt. Toch maar gedaan, een week later een envelop in mn brievenbus, alleen deze keer zat er een pakketpostzegel op. Logica ontgaat me een beetje, misschien dat de gewone post onbetrouwbaar was maar de prijsverhoging hierdoor is wel heftig.
Waarom heb ik daar dan nog een keer besteld? Ik was zeer tevreden over de eerdere ervaringen, dus daarom hoef ik niet perse een andere substantie als zij hebben. Als het ergens anders meer puur is kan je fout doseren, bij minder puur valt t tegen. En je moet altijd nog maar zien of het goed gaat met bestellen enz., nu is het gewoon prima na een weekje steeds geleverd. Waarom wisselen als ik tevreden ben? Ik weet ook dat ik teveel betaal voor mijn koffie maar die vind ik wel zeker weten lekker.
- Laatste noot: Idd niet te vergelijken met MDMA, maar wel heel leuk voor een afwisseling van iets. Na wat jaren van veel feesten vind ik het nu leuk ong 3x per jaar iets te doen. Die keer MDMA wil ik speciaal houden, dus dat bracht me tot een keer experimenteren hiermee. Voel ook geen behoefte andere dingen nog uit te proberen. Wel wil ik nog een keer op een festivaldagje eens beginnen met 4-fa tot eind van de middag (meestal drink ik dan gewoon water en bier omdat ik nog wel de dag goed wil meemaken) en dan later overgaan op M.
Leuk als je tot hier gekomen bent met lezen! Hoop dat er mensen zijn die er wat aan hebben! Als het trouwens niet helemaal duidelijk was, omdat ik niet superkritisch ben maar graag van zekerheid houd ben ik prima tevreden over de zaak die mij hiervan voorzien heeft.
Dit was een flink verhaal, maar ik heb dan ook al een hele tijd een non actieve account gehad en daarna alleen wat gelezen en ik vind het toch wel zo netjes bij te dragen omdat ik wat gehad heb aan de info hier
Grrrrtz