Wat is het verslavendst?

wat is het verslavendst

• Alcohol

Stemmen: 84 54,2%
  • Weed/hasj

Stemmen: 71 45,8%

• Totaal aantal stemmers
    155

cunt

Wijs gebruiker
ik blow lang niet elke dag. ik blow max 3 keer in de week ongeveer. maar er zijn ook genoeg weken dat ik helemaal niet blow. dus die opmerking is op mij in ieder geval niet van toepassing

cunt

Wijs gebruiker
pff valt heel erg mee bij mij. ben niet elk weekend zat ofzo. ik denk over een jaar gezien iets minder dan 2x per maand

daarbij moet ik wel zeggen dat ik 1 a 2 keer per maand een andere vorm van drugs gebruik. hiermee bedoel ik coke of xtc.

cunt

Wijs gebruiker
Jeller zei:
dus mss kan je daar wel uit afleiden dat voor jou weed verslavender is dan alcohol
vind ik niet. ik vind kan niet langer dan 1 week elke dag blowen. daarna ben ik het een periode zat. maar in de zomervakantie drink ik vrijwel elke dag en dan kan ik gerust een aantal weken mee door gaan.

Jeller

Badass junkie
moeilijk te bewijzen hé, das trouwens voornamelijk afhankelijk van persoon tot persoon..

maar ik irriteer mij soms wel aan het feit dat mensne beweren dat cannabis niet verslavend is terwijl ze het toch bijna elke dag doen.. ik was ook zo een beetje hoor vroeger dus ik verwijt het niemand..

het zijn dan ook meestla die mensen die alcohol een ergere (hard?)drugs vinden dan xtc en speed enzo..

dus als je bijna elke dag smoort en je maar een paar keer in de maand goed zat drinkt, dan zou je toch mogen beseffen dat weed verslavender voor jezelf is dan alcohol en is het maar stom dat je toch op alcohol stemt in deze poll hoor.

maar goed ik ben hier nie om te zagen :grin: eigenlijk wist ik al dat alcohol er als ergste zou uitkomen, heeft volgens mij ook te maken met het feit dat weed illegaal is en alcohol legaal is

BombSki

Bewuste gebruiker
ja je geeft zelf al aan dat het niet makkelijk te zeggen is of het verslavend is, maar je maakt er wel een poll over..

je kan je ook afvragen hoe slecht verslaving is, ik denk dat een alcoholist het een stuk slechter afgaat dan een cannabis-verslaafde.

Jeller

Badass junkie
wel ik vraag een poll om jullie mening hé, niet dat ik hiermee echt iets wil bewijzen ofzo hoor..

en of een cannabisverslaafde er zoveel beter vanaf is weet ik ook nog niet zo hoor... de alcoholverslaafde zal het fysiek wel wat erger te verduren hebben en er slechter uitzien maar uiteindelijk gaa ze sociaal even ver staan.. de cannabisverslaafde zal wss ook maar een saai bestaan hebben waarin zijn enigste interesse cannabis is..

dus ja eigenlijk heeft de alcoholieker het erger maar kzou geen één van de 2 willen zijn hoor

BombSki

Bewuste gebruiker
mwa.. ik vind het een beetje vreemd dat je zegt dat iedereen die dagelijks gebruikt ook verslaafd is (niet letterlijk, maar zo komt het wel over), en dat willen ontkennen ofzo.
als dat het geval is, dan gaat het een cannabis verslaafde zeker beter af, want ik heb een goed sociaal leven en een fijne baan..
denk als je naar de schadelijkheid van het gebruik gaat bekijken dat de alcoholist er ook slechter vanaf komt.

maarja ik ben het met je laatste opmerking eens :wink:

p4r4n01d

Experimenterende gebruiker
wat is t verslavenst? dit is erg subjectief ..... maar globaal bekeken is alcohol zelfs de meest verslavendste drugs die er is ...

Jeller

Badass junkie
nee das sigaretten en dat is ook het meest verslavende wat er is..

trouwnes alcohol is ook de meest legale drugs globaal hé.; in sommige landen wordt je afgemaakt als je drugs gebruikt

Jeller

Badass junkie
Jeller zei:
wel ik vraag een poll om jullie mening hé, niet dat ik hiermee echt iets wil bewijzen ofzo hoor..

en of een cannabisverslaafde er zoveel beter vanaf is weet ik ook nog niet zo hoor... de alcoholverslaafde zal het fysiek wel wat erger te verduren hebben en er slechter uitzien maar uiteindelijk gaa ze sociaal even ver staan.. de cannabisverslaafde zal wss ook maar een saai bestaan hebben waarin zijn enigste interesse cannabis is..

dus ja eigenlijk heeft de alcoholieker het erger maar kzou geen één van de 2 willen zijn hoor

goh ja?, in principe is iemand die elke dag smoor wel min of meer verslaafd, maar je hebt ook mense die elke dag een wijntje bij hun etne drinken en dat zijn gene alcoholiekers é. met een weedverslaafde bedoel ik iemand die elek dag zeker 5 joints op zichzelf rookt

Psykaholik

Wijs gebruiker
BombSki zei:
mwa, heb je het puur gerookt?
ik rook bijna 2 jaar puur en ik heb niet het idee dat ik verslaafd ben (alhoewel ik dat ook niet zeker weet)
enja.. sites.. je geeft het zelf al aan, sites zijn niet zo betrouwbaar. wil toch wel ff duidelijk maken dat dit ook een site is :) enja, dan heb ik toch meer vertrouwen in boeken (en eigen ervaring dus)
als ge geen nee kunt zeggen tengen ne joint zijt ge verslaaft :stoned: :stoned:
als ik 1 dag zonder joint zit word ik knettergek :angry: :angry: :angry: :angry:
dankzij weed kan ik mijn andere verslavingen in bedwang houden want door de week gebruik ik normaal gezien gene harddrugs (normaal he) ma als ik gene joint kan roken begint alles te kriebelen en word ik erg zenuwachtig.
met sigaretten ben ik nu wel al meer als 1 jaar gestopt maar met weed moet ik het nie proberen want maak mijn eigen gek dan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Psykaholik

Wijs gebruiker
Pkoeiaard zei:
Tjonge,tjonge, Wat mierenneukerij over verslaving.
Ik was afgelopen jaar 3 weken lang op vakantie, dus 3 weken zonder wiet en geen last van ontwenningsverschijnselen.
Is wiet verslaafd? Nee hoor, het zit in je tussen oren!
Alcohol is wel degelijk een HARD drug.
Hard drug = moeilijk van af komen.
Alcoholisten hebben veel moeite om de alcoholistische dranken af kunnen blijven.
alcohol is de enige drug waar da je door je afkick aan kan sterven!!!!!!
verbeter me als ik verkeert zit maar dat hebben ze me toch in ieder geval op katarsis gezegt (hulpcentrum voor verslaafden)

Psykaholik

Wijs gebruiker
Bal0n zei:
Pkoeiaard zei:
Als jij nou eens goed in boeken leest of info uitkomstig van drugs-onderzoekcenter.
Mijn conclusie is Wiet/Hash-blowen onmogelijk verslaafd raken.
Die verslaafden denken: "oei, ik ben aan wiet verslaafd geraakt."
Maar is het niet zo.

Zo gij het zo.
:stoned: :stoned: :stoned:

Ik kan het gewoon niet laten om er niet op in te gaan, ik vind dit soort reacties zo belachelijk. Word toch wakker!

Er zijn mensen die stellen dat ze verslaafd zijn aan wiet, ze kunnen het niet of bijna niet laten liggen. En dan komt er iemand die geen verslavende kenmerken ondervindt aan wiet even vertellen dat al die mensen er maar naast zitten?

Oh kom op! Stel die mensen "denken" alleen maar verslaafd te zijn (maar zijn het niet volgens jou), dan zit het tussen je oren allemaal. Hey, waar zit geestelijke verslaving ook alweer? Ohja, tussen je oren. :(
idd als het nie verslavend was was ik nu ondertusseen al lang gestopt!!!!!!
zou goed zijn voor mijn spaarrekening in ieder geval!!!!!!
dus naar uw bewering zijn alle mensen die sigaretten roken ook zeveraars want IK rookte al van mijn 13 en ben gestopt toen ik bijna 19 was en heb er totaal geen problemen mee gehad !!!!!!!
DUS MENSEN SIGARETTEN ZIJN NIE VERSLAVENDDDDDD HE (tzit alleen maar tussen de oren :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: )

Mac...

Badass junkie
zowel weed en hash zijn geestelijk verslavend, alcohol is echter ook nog eens lichamelijk verslavend en is dus in mijn ogen verslavenderderder :)

Jeller

Badass junkie
Ja maar die lichaamelijke verslaving komt er niet vlug hé.. en ik vind dat het geestelijk minder is dan alcohol maar ja dat is mijn mening hé

Mac...

Badass junkie
niet vlug, wel mogelijk.
THC uitgesloten.
Geestelijk. Stop maar eens met drugs, wedden dat je ineens veel meer gaat zuipen!

geluk

Newbie
Hallo allemaal

Ik ben hier hellemaal nieuw..Maar zeker als je veel rookt en al nodig als je opstaat en dan gepiekerd bent omdat je kids hebt en toch wilt roken en erg langzaam op gang gaat , depri , schreeuwen, para, rara gedachtens, misselijk,slechter slapen, donkere oogkringen ect..Is toch allemaal bij mij ...en zeker een verslaving geweest ..Ik ben al vele malen weer terug gevallen ..Komt gewoon dat ik het zo lekker vind ..dat het teveel van het goede is..Iemand die zoveel rookt, weet wel dat je de helle dag in een bepaalt roes bent..Hoe meer je slaapt voel je zeker beter, maar niet met veranded woordelijkheid hebben als je kinderen hebt bijv.

Pfff ik ben nu al 6 dagen aan de gang en is geen pretje vandaag maar niet gerookt heb wel het ergste gehad, maar nog niet hellemaal..Zal vanavond zeker rot slapen en dan snacht dat bange gevoel in je en dan weer zweten :( ...

Is er iemand die dit ook heeft me gemaakt....????

geluk

Newbie
Halllo allemaal

Ik ben hier hellemaal nieuw..Maar zeker als je veel rookt en al nodig als je opstaat en dan gepiekerd bent omdat je kids hebt en toch wilt roken en erg langzaam op gang gaat , depri , schreeuwen, para, rara gedachtens, misselijk,slechter slapen, donkere oogkringen ect..Is toch allemaal bij mij ...en zeker een verslaving geweest ..Ik ben al vele malen weer terug gevallen ..Komt gewoon dat ik het zo lekker vind ..dat het teveel van het goede is..Iemand die zoveel rookt, weet wel dat je de helle dag in een bepaalt roes bent..Hoe meer je slaapt voel je zeker beter, maar niet met veranded woordelijkheid hebben als je kinderen hebt bijv.

Pfff ik ben nu al 6 dagen aan de gang en is geen pretje vandaag maar niet gerookt heb wel het ergste gehad, maar nog niet hellemaal..Zal vanavond zeker rot slapen en dan snacht dat bange gevoel in je en dan weer zweten ...

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Niet zo aanstellen hè, ik neem aan dat je het over wiet hebt en dat geeft normaal gesproken geen lichamelijke gewenning. Je slaapt een weekje een beetje klote en je bent weer als nieuw. Misschien dat de mist in je hoofd nog even blijft hangen bij veelvuldig gebruik, maar ook dit zal wel meevallen.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hmmm.. lastig. Vroeger toen ik nog dronk had ik wel elke dag zin in bier en als ik eenmaal begon was er geen houden aan. Maar als ik goed door gedronken had had ik meestal de volgende dag niet zoveel zin meer om te drinken. met wiet is het juist andersom, als ik veel geblowd heb heb ik de volgende dag nog meer zin om te blowen. Dus ik denk dat ik voor de wiet ga...

Wacky

Badass junkie
alcohol raken volgens mij maar een heel klein deel van wie er aan beginnen verslaafd, wiet een behoorlijk groot deel. Ik denk dat een groot deel van de alcohol stemmen komt van mensen die tegen zichzelf liegen.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
geluk zei:
Halllo allemaal

Pfff ik ben nu al 6 dagen aan de gang en is geen pretje vandaag maar niet gerookt heb wel het ergste gehad, maar nog niet hellemaal..Zal vanavond zeker rot slapen en dan snacht dat bange gevoel in je en dan weer zweten ...

en datje bij het opstaan al behoefte hebt is wel aanwezig maar de behoeften om gezond te doen is meer aanwezig en ik blow al 2/3 jaar dagelijks... en al die andere problemen die jij noemt liggen tog meer aan de persoon,. bijhalven het slaapprobleem, daar heb ik en veel vrienden van mij ook last van,, maargoed,, en dat bange gevoel en zweten lijkt mij ook tussen de oren te ziten.. veel succes verder met stoppen!! :wave:

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Ik zou zeggen... wiet is sneller verslavend, maar makkelijker om vanaf te raken dan een alcoholverslaving. En een alcoholverslaving is slopender voor je lichaam dan een wietverslaving.

Northawke

Wijs gebruiker
Ik zie in mijn omgeving toch veel meer mensen die in de alcohol blijven hangen dan in het wietje. Tuurlijk, er zijn er bij die ook met wiet problemen hebben, maar dat zijn vaak periodes. Alcohol blijven ze altijd drinken. Dat komt ook door een stukje maatschappelijke acceptatie van alcoholverslaving.

Iemand die neiging tot verslaving heeft, zou ook niet meer moeten drinken, maar vaak wordt er dan geredeneerd van: "ach, een biertje op z'n tijd kan nog wel". Nee, dus. Als dat jointje niet kan, dan kan dat biertje ook niet.

.+.

Experimenterende gebruiker
ik vind alcohol toch veel verslavender als wiet maarja dat is voor iedereen verder ook persoonlijk

fs180

Belezen gebruiker
Re:

Jeller zei:
Jeller zei:

goh ja?, in principe is iemand die elke dag smoor wel min of meer verslaafd
ik rook vrijwel elke dag hasj, ben ik nou verslaafd? :tearsofjoy: ik doe meerdere weken met een gram en kan ook niet gebruiken als ik wil

shokora

Wijs gebruiker
Het probleem hiermee is dat alcohol en wiet vaak 2 verschillende verslavingen zijn. Alcoholisme is vaak het wegdrinken van problemen, en de verslaving van wiet zit hem in het feit dat wiet zo heel erg heftig is. Je kunt al snel een jointje roken, en daarom ga je het ook steeds vaker doen (zal iedereen die geregeld blowt wel merken).

fs180

Belezen gebruiker
geen :grin: ben pijp gebruiker, normaal haalde ik altijd superpolm, nu haal ik duurder spul, maar doe er zon 5x zo lang mee, ik ben er van onder de indruk :hearteyes:

Bovenaan