Ik heb een jaar lang elke dag geblowt, en voor mijn gevoel was ik heel erg verslaafd. Maar na een tijdje was ik er gewoon klaar mee en ben ik gestopt. Ik kocht nooit meer wiet en ik nam het niet meer aan, eerst sliep ik wat moeilijker de wiet-loze dagen. Maar na een tijdje ging het veel makkelijker, eigenlijk té makkelijk. Dus voor mijn gevoel zit die verslaven tussen je oren en wat je jezelf hebt aangeleerd kun je ook weer afleren! En zoals hierboven ergens gezegt wordt. Als ik wakker word heb ik veel meer zin om van alles te gaan doen ipv denken wanneer ik die joint aan ga steken.
Drank heb ik (tot nu toe) ook niet als verslavend ervaren, mischien omdat het wat meer moeite kost ofzo. Ik ben niet echt het type voor sterke drank. En om nou dagelijks 10 biertjes te gaan drinken is een beetje teveel moeite. Zelfs wekelijks red ik de 10 biertjes lang niet gelukkig.
Het enige wat ik echt als zeer-zeer-verslavend heb ervaren is xtc, maargoed die staat er even niet tussen vandaag :P
Ik zou toch zeggen dat wiet verslavender is dan drank. Want;
Van wiet kun je nog redelijk normaal blijven. Als mensen een hele dag gewerkt hebben is het erg rustgevend en lekker om een jointje te roken, en je voelt het ook gewoon na 1 jointje. Na een tijdje zit je elke dag op je werk te dromen over dat ene jointje die je gaat roken.
Met drank vind ik dat anders. Als je 1 biertje op hebt voel je amper wat, na 2 voel je je mischien ietsjepietsje helderder. Na 3 ben je vrolijk etc..
Maar. als jij de volgende dag om 8 uur 's morgens je bed uit moet gaat dat een stuk lastiger met 5 biertjes achter je mik dan met bv 2 jointjes. Tenminste dat heb ik ervaren.
Dus ik vind wiet verslavender, hoewel ik het gevoel van drank wel lekkerder vind dan het gevoel van wiet.